Οι δυσκολίες που μπορεί να παρουσιάσει ένα παιδί προσχολικής ή σχολικής ηλικίας

Οι δυσκολίες που μπορεί να παρουσιάσει ένα παιδί προσχολικής ή σχολικής ηλικίας

Της Αιμιλίας Ρούβαλη - Λογοθεραπεύτριας

Τώρα που τα σχολεία ξεκινούν, θέλουμε τα παιδιά μας να ενταχθούν όσο πιο ομαλά γίνεται στο νέο περιβάλλον, είτε αυτό αφορά στην προσχολική ηλικία (Παιδικός Σταθμός, Προνήπιο, Νήπιο), είτε στη σχολική (Δημοτικό). Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, θα πρέπει να είμαστε σίγουροι πως το παιδί μας δεν αντιμετωπίζει κάποια δυσκολία, η οποία θα εμποδίσει τη σωστή επικοινωνία του με το πλαίσιο στο οποίο θα κινείται.

Προκειμένου λοιπόν να σιγουρευτούμε ότι το παιδί μας πρόκειται να ενταχθεί ομαλά στα προσχολικά και σχολικά περιβάλλοντα, μπορούμε να απευθυνθούμε σε κάποιον ειδικό του λόγου, ώστε να μας ενημερώσει πλήρως σχετικά με την ανάπτυξη του παιδιού μας, όσον αφορά στον τομέα αυτό.
Οι δυσκολίες που μπορεί να εμφανιστούν κατά την προσχολική ηλικία κυρίως είναι οι εξής: Διαταραχές άρθρωσης (Το παιδί δεν λέει σωστά κάποιες φωνούλες και το αντιλαμβάνεται, π.χ. ξέρει ότι η σωστή λέξη είναι << νερό>> αλλά την λέει << νελό>>), Φωνολογικές διαταραχές (Το παιδί δυσκολεύεται να αντιληφθεί ότι λέει λάθος κάποιες φωνούλες, π.χ. δεν μπορεί να καταλάβει ότι υπάρχει διαφορά όταν λέει <<σέλω>> αντί για <<θέλω>>), Διαταραχές του λόγου (Το παιδί δυσκολεύεται να κατανοήσει και να εκφραστεί μέσω του λόγου του, π.χ. δεν απαντά σωστά σε ερωτήσεις, είναι εκτός θέματος σε διάφορες συζητήσεις, δεν αλληλεπιδρά με τους συνομιλητές του), Διαταραχές ρυθμού της ομιλίας (Τραυλισμός, π.χ. π-π-πήγαμε, κα-κα-κάνω, θέλω- θέλω- θέλω νερό), Διαταραχές φωνής (Πολύποδες ή οζίδια στις φωνητικές χορδές), Δυσπραξία (Δυσκολία συντονισμού των κινήσεων των αρθρωτών, ώστε το παιδί να παράγει ομιλία).
Κατά τη σχολική ηλικία μπορεί να εμφανιστούν Μαθησιακές Δυσκολίες, οι οποίες διακρίνονται σε Δυσκολίες Προφορικού Λόγου, Δυσκολίες Γραπτού Λόγου, Δυσκολίες Μαθηματικού Λόγου ή άλλες δυσκολίες, όπως είναι οι οπτικο- κινητικές διαταραχές.

Τα αίτια των διαταραχών του λόγου και της ομιλίας μπορεί να είναι είτε οργανικά, είτε μη οργανικά.

• ΟΡΓΑΝΙΚΑ ( προβλήματα ακοής, εγκεφαλικά επεισόδια, εγκεφαλική παράλυση/ νευρολογικές παθήσεις, νοητική στέρηση, κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, ανατομικές δυσπλασίες όπως προγναθισμός, οπισθιογναθισμός, σχιστίες χείλου ή υπερώας),λειτουργικά προβλήματα των αρθρωτών, παθολογίες του λάρυγγα όπως οι πολύποδες των φωνητικών χορδών.

• ΜΗ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ( Το γλωσσικό περιβάλλον του παιδιού:Όσο πιο πλούσια είναι τα ερεθίσματα που λαμβάνει τόσο το καλύτερο για την ανάπτυξή του. Η δημιουργία ανάγκης για επικοινωνία: Το περιβάλλον του παιδιού πρέπει να το ωθεί στην επικοινωνία των αναγκών και των επιθυμιών του. Η οικογένεια και το σχολείο συμβάλλουν σημαντικά σε αυτό.

Η έγκαιρη παρέμβαση έχει ως αποτέλεσμα τη διευκόλυνση του παιδιού στην καθημερινότητά του. Γονείς, δάσκαλοι και θεραπευτές πρέπει να βοηθάμε τα παιδιά να αντιμετωπίζουν οποιαδήποτε δυσκολία τους. Στόχος μας είναι τα δημιουργικά παιδιά. Τα ευτυχισμένα παιδιά!!!

Ρούβαλη Αιμιλία
Λογοθεραπεύτρια
Παπαφλέσσα & Δραγατσανίου 21 Πύργος
6973781871

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις