Στα μέσα Μαΐου υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσουν σταδιακά τα δρομολόγια του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Πάτρας προς την Κάτω Αχαΐα. Τον προγραμματισμό ανέλυσε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών Θάνος Βούρδας ο οποίος, σήμερα Δευτέρα 6 Μαΐου 2019, ήταν μεταξύ των επιβατών στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο που πραγματοποιήθηκε με αφετηρία τον κεντρικό σταθμό της Πάτρας.
Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, Αντιπεριφερειάρχες και Περιφερειακοί Σύμβουλοι που επιβιβάστηκαν στον Προαστιακό, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την εξέλιξη επισημαίνοντας ότι η επέκταση της γραμμής προς την Κάτω Αχαΐα, αποτέλεσε ένα ακόμη στοίχημα που κέρδισε η Περιφερειακή Αρχή.
Επόμενος μεγάλος στόχος για την Περιφέρεια είναι η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πατρών – Πύργου, έργο για το οποίο υπάρχει ήδη διασφαλισμένη χρηματοδότηση.
«Η επέκταση του Προαστιακού μέχρι την Κάτω Αχαΐα είναι ένα πολύ μεγάλο έργο που βρίσκεται στον στρατηγικό μας σχεδιασμό από το 2014. Υπηρετεί τους δύο βασικούς στόχους της Περιφέρειας. Είναι αναπτυξιακό γιατί συνδέεται με την επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό, αλλά και κοινωνικό, διότι εξυπηρετεί τις μαζικές μετακινήσεις, βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών και στοχεύει στην προστασία του περιβάλλοντος» ανέφερε μεταξύ άλλων σε δήλωση της στους δημοσιογράφους η Εκτελεστική Γραμματέας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Διονυσία Μαράτου.
Η υλοποίηση του έργου, όπως είναι γνωστό, χρηματοδοτήθηκε από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020».
Από την πλευρά της η Προϊσταμένη της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα 2014-2020» Άλκηστις Σταθοπούλου υπογράμμισε ότι το έργο εντάχθηκε σε χρηματοδοτικό πλαίσιο το 2016 και στη συνέχεια έκανε μια σύντομη αναφορά στα χαρακτηριστικά του.
Το συνολικό φυσικό αντικείμενο του έργου (υποέργα 1 και 2) συμπεριέλαβε την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των αποβάθρων, στην υφιστάμενη μετρική σιδηροδρομική γραμμή του Προαστιακού, στο τμήμα από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αγίου Ανδρέα έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κάτω Αχαΐας, συνολικού μήκους γραμμών 20,8 χλμ.
Στο πλαίσιο αυτό κατασκευάστηκαν και διαμορφώθηκαν οι στάσεις: Κεντρικός Σταθμός Άγιος Ανδρέας, Ανθείας, Άγιος Γεώργιος (Ιτιές), Παραλία Πατρών 25ης Μαρτίου, Τσαούση-Μιντιλόγλι, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Αλισσός και Κάτω Αχαΐα.
Σε κάθε στάση έγινε διαμόρφωση της αποβάθρας, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής κεκλιμένων διαδρόμων πρόσβασης (ράμπες) για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και κινητικά προβλήματα, τοποθετήθηκαν στέγαστρα και εξοπλισμός (καθιστικοί πάγκοι, κάδοι απορριμμάτων, μπάρες στάθμευσης και ασφάλισης ποδηλάτων), ενώ τοποθετήθηκε ηλεκτροφωτισμός.
Η υφιστάμενη σιδηροδρομική υποδομή αναβαθμίστηκε για τις ανάγκες της κυκλοφορίας και η ταχύτητα μελέτης για το τμήμα Αγ. Ανδρέας – Κ. Αχαΐα είναι 90km/h.
Παράλληλα ολοκληρώθηκε η ανακατασκευή ορισμένων ισόπεδων διαβάσεων με νέου τύπου από καουτσούκ (τύπου strail) ή οπλισμένο σκυρόδεμα με αντιολισθητική επιφάνεια. Μέρος του έργου ήταν και η ενίσχυση της λειτουργίας των τεχνικών της γραμμής και κυρίως η ενίσχυση των βάθρων της Γέφυρας Πείρου.
Τέλος, στο πλαίσιο του έργου ολοκληρώνεται προμήθεια και εγκατάσταση από τον ΟΣΕ νέων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) καθώς και αποκατάσταση της λειτουργίας υφιστάμενων ΑΣΙΔ στο μήκος του υπό αναβάθμιση τμήματος. Συνολικά γίνεται εγκατάσταση ή επισκευή σε 32 συνολικά ΑΣΙΔ.