Μια δυναμική, αξιοσημείωτη και ελπιδοφόρα παρουσίαζε η εικόνα της χθεσινής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου Πύργου, αφού σύσσωμο το Σώμα, αλλά και οι απλοί δημότες, όπως και πολλοί εκπρόσωποι φορέων αλλά και συλλόγων, εξέφρασαν την ανάγκη να ληφθούν δραστικά μέτρα, ικανά να κινήσουν τις διαδικασίες προκειμένου να υλοποιηθεί ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος.
Για το λόγο αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο ομόφωνα αποφάσισε την έκδοση ψηφίσματος, στο οποίο με αποφασιστικότητα κάνει σαφές ότι αν παραστεί ανάγκη, θα προβούν ακόμα και σε δυναμικές κινητοποιήσεις.
Ο νέος δήμαρχος Πύργου Τάκης Αντωνακόπουλος, κατά την διάρκεια της ομιλίας του, με έντονο ύφος κάλεσε τον πρωθυπουργό να μην αποδεχθεί περίπλοκες όπως χαρακτηριστικά τόνισε διαδικασίες, οι οποίες μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο το έργο, αλλά να τηρήσει την δέσμευση που έδωσε στους πολίτες του Πύργου κατά την τελευταία του επίσκεψη. Πρόσθεσε επίσης μεταξύ άλλων ότι «... αποτελεί ευθύνη του Πρωθυπουργού και πιστεύω στην ευαισθησία του και τον ρεαλισμό του για να μην δεχτεί προτάσεις ιδιωτών για νέα αναβολή. Η κάθε Κυβέρνηση προσπαθεί να βρει τρόπους για να μην γίνει το έργο. Η Πάτρα δεν ήθελε ποτέ αυτό το έργο. Μια με την νότια χάραξη μια με το Περιφερειακό Συμβούλιο και τώρα αναζητείται νέο μοντέλο.
Ας μην ξεχνάμε ότι το υπάρχον σχέδιο έχει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης κι αν αυτό αλλάξει οι εργολάβοι θα διεκδικήσουν αποζημιώσεις 20 εκατ. ευρώ. Ας μην ξεχνάμε πως για τις 3 εργολαβίες που υπάρχει πρόβλημα υπάρχουν αναντικατάστατες που έχουν δηλώσει πως θα παραδώσουν τα τμήματα με την ίδια έκπτωση και 6 μήνες νωρίτερα. Γι` αυτό πρέπει όλοι μαζί να συγκρουστούμε για το έργο δυνατά και ολομέτωπα. Αν αλλάξει η ρότα δεν θα ξεμπλέξουμε ούτε σε 10 χρόνια! Μας το χρωστάει η Πατρίδα αυτό το έργο αφού μας πήραν χρήματα από το Ταμείο Μολυβιάτη που δόθηκαν σε έργα σε όλη την Ελλάδα. Σε αυτό τον αγώνα θα καταγραφούν παρόντες και απόντες, το ποτήρι ξεχείλισε και απαιτούνται πολιτικές αποφάσεις και όχι προφάσεις. Καλούνται οι βουλευτές και οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι να πάρουν θέση. Τα κέντρα εξουσίας φοβούνται πάντα το λαό. Ο αγώνας που ξεκινά είναι δυναμικός και θα ακολουθήσουν κι άλλα δημοτικά συμβούλια. Δεν γίνεται να πηγαίνουν τα πίσω μπρός και τα μπρός πίσω! Ας αποφασίσουμε εμείς για τον τόπο μας. Είναι ένα προσκλητήριο ζωής και δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να συνεχιστεί ο δρόμος και δεν μας ενδιαφέρει ποια Κυβέρνηση είναι ή δεν είναι».
Στο ίδιο μήκος κύματος, κινήθηκαν και οι υπόλοιποι επικεφαλής των παρατάξεων, οι οποίοι εξέφρασαν την πεποίθηση ότι ο δρόμος πρέπει να προχωρήσει το γρηγόροτερο δυνατό, με τον Κώστα Νικολούτσο, να χαρακτηρίζει εγκληματική την απόφαση για κατάτμηση του έργου, τονίζοντας ότι στο πλάνο του έργου πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει και η Ολυμπία. Ακολούθως ο Στάθης Καννής, σύγκρινε τον Πύργο, με άλλες πόλεις που συνδέονται με σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, αναφέροντας ότι δεν μπορούμε πλέον να τις συναγωνιστούμε, ενώ ο Αντώνης Καράμπελας τόνισε ότι μια νέα διαδικασία θα πυροδοτήσει κύμα προσφυγών, γεγονός που θα δημιουργούσε σοβαρό πρόβλημα ακόμα και στην χρηματοδότησης του έργου. Με τη σειρά του ο Γιάννης Αργυρόπουλος, εξέφρασε την αισιοδοξία του, τονίζοντας ότι ύστερα από πολλά χρόνια δημιουργείται επιτέλους ένα κίνημα, με τον Πύργο να ξαναγίνεται πραγματική πρωτεύουσα Νομού. Την ανάγκη να γίνει το έργο ως έχει, τόνισε στη συνέχεια στην ομιλία του ο Λαμπης Αριστειδόπουλος, αφού όπως υπογράμμισε αν υπάρξει επαναδημοπράτηση, αυτό θα σημαίνει ταυτόχρονα και νέα καθυστέρηση στην υλοποίηση. Από την πλευρά του ο Χρήστος Γιάνναρος αναφέρθηκε στην αδυναμία του κράτους να αναλαμβάνει την υλοποίηση τέτοιων έργων, αφού αν αυτό ίσχυε δεν θα είχε την ανάγκη των εργολάβων, ούτε την ύπαρξη των διοδίων.
Το ψήφισμα
Το Δημοτικό Συμβούλιο, οι θεσμικοί, κοινωνικοί και λοιποί φορείς του Δήμου Πύργου και όλοι οι πολίτες της πρωτεύουσας του νομού απαιτούμε την κατασκευή του δρόμου «Πάτρα – Πύργος» και την επέκτασή του έως το Καλό Νερό και την Τσακώνα ώστε να ολοκληρωθεί ο οδικός δακτύλιος της Πελοποννήσου. Επιπλέον απαιτούμε τη λειτουργική σύνδεση με την Αρχαία Ολυμπία γιατί «Ολυμπία Οδός» χωρίς την Αρχαία Ολυμπία δεν μπορεί να υπάρξει.
Η καθυστέρηση εκτέλεσης του έργου θέτει την ασφάλεια των πολιτών σε κίνδυνο και ταυτόχρονα υπονομεύει την τουριστική και αναπτυξιακή προοπτική του νομού μας συνολικά.
Η εκ νέου διαδικασία που απαιτεί και πάλι τη έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά παράλληλα θα προκαλέσει στα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά Δικαστήρια από τους ανάδοχους και πιθανόν καταβολή αποζημιώσεων σε αυτούς θα οδηγήσει σε νέα καθυστέρηση υλοποίησης του έργου την οποία κατ’ ουδένα τρόπο θα αποδεχθούμε.
Η κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει την ευθύνη της και να εντατικοποιήσει τις απαιτούμενες διαδικασίες για τη συμβασιοποίηση και των τριών υπολειπόμενων εργολαβιών προκειμένου και αυτές να εκτελεστούν εντός του χρονοδιαγράμματος του τρέχοντος ΕΣΠΑ, δηλαδή έως το τέλος του 2023
Καλούμε τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να κάνει πράξη την προσωπική του δέσμευση για άμεση υλοποίηση του έργου, κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στον Πύργο
Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι αποφασισμένο για κινητοποιήσεις – δράσεις – ενέργειες προκειμένου να διασφαλίσει την έγκαιρη εκτέλεση του δρόμου που αποτελεί ΈΡΓΟ ΖΩΗΣ για τον τόπο μας
Εκτός από το φλέγον ζήτημα του αυτοκινητοδρόμου συζητήθηκε επίσης και κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε ο ταμειακός απολογισμός του δήμου Πύργου για το οικονομικό έτος 2018, όπως επίσης εγκρίθηκε ομόφωνα από το Σώμα και το ψήφισμα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 10ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου αλλα και του Δημοτικού Σχολείου Πράσινου οι οποίοι αντιδρούν με τις αποφάσεις της Διεύθυνσης Α`θμιας Εκπαίδευσης νομού Ηλείας σχετικα με τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και μετακινήσεις μαθητών και ζητούν την δημιουργία τάξεων υποδοχής για τους μαθητές από ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
Όμοφωνη ήταν επίσης η έγκριση της τοποθέτησης της δημ. συμβούλου Ρούλας Αλικάκη – Τζανέτου ως τακτικό μέλος της δράσης «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής ζωής» και ως αναπληρωματικό τον αντιδήμαρχο Δημήτρη Μεσσαλά.
Τέλος, το ΔΣ αποφάσισε όμοφωνα να ζητήσει τρίμηνη παράταση στη διαβούλευση για τη μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου της Α΄ Φάσης του Προγράμματος Ανάπτυξης του κοιτάσματος υδρογονανθράκων «Δυτικό Κατάκολο».