«Μόνο μέσα από την ολοκλήρωση τέτοιων οδικών αξόνων μπορούμε να ελπίζουμε σε κάτι καλύτερο στη Δυτική Ελλάδα»
Επίσκεψη στο ΣΕΑ Ψαθόπυργου και στο Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας Ρίου της Ολυμπίας Οδού, με αφορμή την καμπάνια της Ε.Ε., «Η Ευρώπη στην Περιφέρειά μου», πραγματοποίησε σήμερα, Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης.
Σε δήλωσή του, ο Περιφερειάρχης, υπογράμμισε ότι η κατασκευή σύγχρονων και ασφαλών οδικών αξόνων, όπως είναι η Ολυμπία Οδός, αποτελούν απόλυτη ανάγκη και ζητούμενο για τη Δυτική Ελλάδα.
«Μόνο μέσα από την ολοκλήρωση τέτοιου είδους οδικών αξόνων μπορούμε να ελπίζουμε σε κάτι καλύτερο, είτε αυτό έχει να κάνει με την οδική ασφάλεια, είτε σε τις συνδυασμένες μεταφορές, τελικά δηλαδή με την ίδια την ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα» ανέφερε ο κ. Φαρμάκης, προσθέτοντας πως η Περιφερειακή Αρχή θα υπερασπιστεί το δικαίωμα των πολιτών της Δυτικής Ελλάδας στην ολοκλήρωση του σχεδιασμού των οδικών μεταφορών για την περιοχή. «Πολλοί κύκλοι άνοιξαν στην μέχρι τώρα πορεία και ελπίζω να ζήσουμε την ολοκλήρωση αυτών των κύκλων στο άμεσο μέλλον» κατέληξε ο Περιφερειάρχης.
Στο ΣΕΑ Ψαθοπύργου βρέθηκαν επίσης, η Υπεύθυνη Επικοινωνίας της Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», Χριστίνα Δρίτσα, και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού ΑΕ, Παναγιώτης Παπανικόλας.
Από την πλευρά της, η κ. Δρίτσα ανέφερε: «Για εμάς αυτό το έργο είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομών μεταφορών της τελευταίας εικοσαετίας, γιατί αποτελεί βασικό τμήμα του κύριου διευρωπαϊκού οδικού δικτύου της χώρας και κατ’ επέκταση και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επομένως ήταν πάντα μία από τις βασικές προτεραιότητες προ-συγχρηματοδότησης από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Ο στόχος, που θεωρούμε ότι έχει επιτευχθεί με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου και την απόδοσή του στην κυκλοφορία, είναι ότι πλέον υπάρχουν μετακινήσεις ποιοτικές, ασφαλής, άνετες, γρήγορες, με δυνατότητα επιλογής προορισμού δεδομένου ότι διασυνδέονται άμεσα τρεις περιφέρειες: η Αττική, η Πελοπόννησος και η Δυτική Ελλάδα και έμμεσα η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, η Περιφέρεια Ηπείρου, αλλά και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας μέσω του ΠΑΘΕ. Θεωρούμε ότι με την ολοκλήρωση αυτού του κομματιού κλείνει ένας μεγάλος κύκλος για την ολοκλήρωση αυτοκινητοδρόμων στη βασική ηπειρωτική Ελλάδα, που διασφαλίζει ανάπτυξη, δυνατότητες μετακινήσεων αγαθών και φυσικών προσώπων. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα μέσω της σύνδεσης με το λιμάνι της Πάτρας της ανάπτυξης περαιτέρω της περιοχής μέσω των θαλάσσιων μεταφορών».
Τέλος, ο κ. Παπανικόλας, σημείωσε: «Το έργο αυτό δεν θα είχε γίνει πραγματικότητα χωρίς τη χρηματοδοτική στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και την άριστη συνεργασία μας με τα στελέχη των αρμόδιων διαχειριστικών αρχών. Η κατασκευή της Κορίνθου-Πατρών επισφράγισε την οριστική αλλαγή σελίδας σ΄ένα δρόμο που είχε χαρακτηριστεί ως ένας από τους πιο επικίνδυνους στην Ευρώπη. Οι αριθμοί είναι εύγλωττοι: 2 δυστυχήματα το 2018 έναντι 26 το 2008, δηλαδή μείωση της τάξης του 93% από την αρχή του έργου μέχρι σήμερα. Είναι όμως και η αίσθηση ασφάλειας σημαντική. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι οδηγοί δηλώνουν σε ποσοστό 92% ότι αισθάνονται ασφαλείς όταν οδηγούν στην Ολυμπία Οδό. Αυτά τα αποτελέσματα δικαιώνουν τις προσπάθειές μας και εκπληρώνουν την αποστολή μας, η οποία είναι: Να συντηρούμε σε υψηλά επίπεδα ποιότητας την υποδομή και να εξασφαλίζουμε ασφαλείς, άνετες και σύντομες μετακινήσεις, παρέχοντας σε καθημερινή βάση ποιοτικές υπηρεσίες προς τους οδηγούς. Η δέσμευσή μας προς όλους, είναι ότι η Ολυμπία Οδός θα συνεχίσει να λειτουργεί με επίκεντρο τον άνθρωπο. Με αξιοπιστία και υπευθυνότητα, με αφοσίωση και πνεύμα συνεργασίας».
Σημειώνεται ότι η καμπάνια «Η Ευρώπη στην Περιφέρειά μου» στοχεύει στην ανάδειξη των έργων που έχουν συγχρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά προγράμματα. Η Ολυμπία Οδός είναι ένα από τα συνολικά 40 έργα από ολόκληρη την Ευρώπη που επιλέχθηκαν να προβληθούν στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής καμπάνιας. Έτσι, μεταξύ άλλων δράσεων ένα ειδικό billboard έχει τοποθετηθεί στην είσοδο του ΣΕΑ για ένα μήνα (7/10-7/11), με σκοπό να προσφέρει μια διαδραστική και εξατομικευμένη εμπειρία σε ταξιδιώτες και κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας. Οι ταξιδιώτες μπορούν να τραβήξουν μια φωτογραφία στο biilboard, να τη στείλουν στο e-mail τους και να την αξιοποιήσουν στους λογαριασμούς τους στα social media, συμμετέχοντας μαζί με χιλιάδες άλλους Ευρωπαίους στην καμπάνια.