Αυτοδιοίκηση

Λυμπέρης: Αποκέντρωση εξουσιών και αρμοδιοτήτων από το Κεντρικό Κράτος

Λυμπέρης: Αποκέντρωση εξουσιών και αρμοδιοτήτων από το Κεντρικό Κράτος

Είναι το ζητούμενο για τον Γιάννη Λυμπέρη και το Δ.Σ. της ΚΕΔΕ - Στην πρώτη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ανώτερου συλλογικού οργάνου Αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού από τη θέση του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας συμμετέχει ο Δήμαρχος Ήλιδας

Με τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΕ, το πρωί της Τετάρτης 11 Δεκεμβρίου 2019, ανοίγει ένας νέος κύκλος για το ανώτερο συλλογικό όργανο της Αυτοδιοίκησης Α΄ Βαθμού.

Με τις διαδικασίες της 28ης Νοεμβρίου ο Δήμαρχος Ήλιδας κ Γιάννης Λυμπέρης εξελέγη για τρίτη συνεχόμενη θητεία στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ, όπου για πρώτη φορά συμμετέχει από τη θέση του επικεφαλής της δεύτερης τη τάξει παράταξης «Αυτοδιοικητικό Κίνημα».

Στις δηλώσεις του για την πρώτη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ, ο κ. Λυμπέρης ανέφερε :
«Θέλω να τους ευχαριστήσω όλους, δημάρχους και εκλεγμένους δημοτικούς συμβούλους στην ΚΕΔΕ, μα πάνω από όλα τους Ηλείους αιρετούς που με στήριξαν και με τίμησαν στην πρόσφατη διαδικασία, εκλέγοντάς με στο κεντρικό τριτοβάθμιο όργανο της Αυτοδιοίκησης Α΄ Βαθμού». «Οι υποχρεώσεις μου», συμπλήρωσε ο κ Λυμπέρης, «είναι αυξημένες, ως επικεφαλής της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης «Αυτοδιοικητικό Κίνημα», στο Διοικητικό Συμβούλιο. Μιας παράταξης στην οποία συμμετέχω από το 1999, -όταν για πρώτη φορά ανέλαβα τα καθήκοντά μου ως Δήμαρχος- μιας παράταξης που έχει να επιδείξει σημαντικό έργο και κατακτήσεις για την τοπική αυτοδιοίκηση».

«Να επαναφέρουμε πόρους στην Αυτοδιοίκηση»

Θέτοντας τους στόχους της επόμενης μέρας για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ ο κ Λυμπέρης επεσήμανε : «Ελπίζουμε πως, μετά από μια άγονη περίοδο δυο θητειών, θα καλυτερεύσει η κατάσταση τόσο για τη Χώρα όσο και την Αυτοδιοίκηση η οποία έχει υποστεί τις μεγαλύτερες μειώσεις , «υπεξαιρέσεις», όπως συνηθίζουμε να τις λέμε στις συνεδριάσεις της ΚΕΔΕ-, από την Κυβέρνηση, στους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους.

Πρόκειται για τις παρακρατήσεις που γίνονται από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους και τη ΣΑΤΑ, η οποία έχει υποδιπλασιαστεί. Ελπίζουμε πως με τις πιέσεις και τις προσπάθειές μας θα καταφέρουμε να φέρουμε σε κάποιο βαθμό τους πόρους πίσω στην Αυτοδιοίκηση, ώστε να αγγίζουν τα ποσά της προ κρίσης εποχής.

Θα πρέπει να ξεκαθαρίσω, ότι και τότε υπήρχαν παρακρατηθέντα ποσά και με συνεχείς επαφές στα Υπουργεία προσπαθούσαμε να βρούμε τρόπο για να διορθωθεί η κατάσταση».

Κλείνοντας ο επικεφαλής της παράταξης «Αυτοδιοικητικό Κίνημα» επεσήμανε: «Για να μπορέσει να «αναπνεύσει» η Χώρα και η Περιφέρεια θα πρέπει να γίνει αποκέντρωση εξουσιών και αρμοδιοτήτων από το Κεντρικό Κράτος. Αυτό επιζητούμε όλοι και είναι το μανιφέστο που συντάχθηκε το 2007 στην Κυλλήνη, όταν η Ηλεία και εγώ προσωπικά ως πρόεδρος της ΤΕΔΚ, φιλοξενήσαμε την συνεδρίαση της ΚΕΔΕ»

Η Ημερήσια Διάταξη

Η πορεία του προγράμματος «Φιλόδημος» και η μεταφορά των αποθεματικών των δήμων στην Τράπεζα της Ελλάδος είναι τα δύο βασικά θέματα που θα απασχολήσουν το αυριανό Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ, το οποίο συνέρχεται στις 11.00 στα γραφεία της Ένωσης (Ακαδημίας 65 & Γενναδίου 8).

Ειδικότερα το Διοικητικό Συμβούλιο αναμένεται να ενημερωθεί από τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ Δημήτρη Παπαστεργίου για τις τελευταίες εξελίξεις αναφορικά με τον «Φιλόδημο», τις εξαγγελίες και τους σχεδιασμούς εκ μέρους του υπουργείου Εσωτερικών.

Επίσης ο Α΄ Αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ Λάζαρος Κυρίζογλου θα ενημερώσει το ΔΣ της ΚΕΔΕ αναφορικά με το αίτημα που έχει διατυπώσει η Αυτοδιοίκηση για κατάργηση της υποχρεωτικής μεταφοράς των ταμειακών διαθεσίμων των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Μεταξύ των θεμάτων που θα συζητηθούν είναι και οι προτάσεις και παρατηρήσεις της ΚΕΔΕ επί του προσχεδίου Προεδρικού Διατάγματος περί ναυαγοσωστών και σχολών ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, με εισηγητές τα μέλη του Δ.Σ. Φίλιππο Αναστασιάδη, δήμαρχο Παγγαίου και Κωνσταντίνο Κουκά, δήμαρχο Μυκόνου.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup