Με το βλέμμα στη «μετά κορωνοϊού ημέρα», η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αναλύει το νέο τουριστικό περιβάλλον και σχεδιάζει προσεκτικά την στρατηγική και τις δράσεις της, θέτοντας στο επίκεντρο τον εμπλουτισμό του τοπικού «τουριστικού προϊόντος» με την αξιοποίηση της τοπικής γαστρονομίας και της τοπικής παραγωγής, δηλαδή της κουλτούρας και της αυθεντικότητας της περιοχής.
«Η επόμενη ημέρα θα μας βρει έτοιμους με όλα τα δημιουργικά όπλα στη φαρέτρα μας», δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Τουρισμού Νικόλαος Κοροβέσης, αναφερόμενος σε μια νέα πολιτική η οποία θα αξιοποιεί συνολικά όλους τους πυλώνες της τοπικής οικονομίας. Η γαστρονομία αποτελεί εκείνο τον τομέα στον οποίο η Δυτική Ελλάδα επενδύει ώστε να συνδέσει την άυλη διάσταση του τουρισμού, το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον, με την τεχνογνωσία, και τις καλές διεθνείς πρακτικές.
Για το σκοπό αυτό διεξάγεται στρατηγική μελέτη για το καθορισμό πολιτικών και εργαλείων ανάπτυξης της τοπικής γαστρονομίας και του πολιτισμού, με στόχο την αποτύπωση μιας σύγχρονης στρατηγικής για τον εμπλουτισμό του προορισμού με τη γαστρονομία και τα τοπικά προϊόντα.
Πέραν από την αποτύπωση των διεθνών πρακτικών ο στρατηγικός σχεδιασμός περιλαμβάνει και πρωτογενή έρευνα στους επαγγελματίες της Δυτικής Ελλάδας.
Στόχος είναι οι ίδιοι οι ντόπιοι οι επιχειρηματίες της περιοχής, να συμμετέχουν ενεργά στην υλοποίηση εγχειρημάτων συμβατών με το φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον της Δυτικής Ελλάδας. Επίσης τα αποτελέσματα της έρευνας θα αποτελέσουν ένα πρώτο οδηγό για την κρίση που προκάλεσε ο κορωνοϊός, αφού εμπεριέχει σημαντικά δεδομένα για τη διαχείριση της κατάστασης.
Οι επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας έχουν τη δυνατότητα μέχρι την Τετάρτη 15 Απριλίου 2020 να συμμετέχουν στην έρευνα με τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου που βρίσκεται στον σύνδεσμο: https://www.surveymonkey.com/r/region_of_western_greece