Εστιάζοντας στην τόνωση της τοπικής οικονομίας, του τουρισμού και του πολιτισμού, παρουσιάστηκε το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης στο Εργατικό Κέντρο Πύργου το σχέδιο δράσης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Έγινε επίσης προβολή του τηλεοπτικού σποτ της Περιφέρειες, του οποίου στόχος είναι η προσέλκυση εγχώριου τουρισμού.
Την παρουσίασε ανέλαβε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού- Πολιτισμού Νίκος Κοροβέσης, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων: «Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας καλείται κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες να δημιουργήσει προοπτικές ανάκαμψης και ανάπτυξης για την περιοχή ευθύνης της. Από τη μία βιώνουμε καταστάσεις που επηρεάζουν ολόκληρη τη χώρα, από την άλλη οφείλουμε στα παιδιά μας, στους γονείς μας αλλά και σε εμάς τους ίδιους να αποδείξουμε πως μπορούμε να τα καταφέρουμε ξανά. Η Περιφέρεια με σκοπό την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας έθεσε σε εφαρμογή ένα σχέδιο το οποίο βασίζεται σε δύο πυλώνες. Πρώτος πυλώνας ήταν η άμεση αντιμετώπιση των αναγκών που ανέκυψαν από την πανδημία.
Μέσα από μια βαθιά συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς της υγείας, της αυτοδιοίκησης και των εκπροσώπων τον παραγωγικών φορέων και δεύτερος (πυλώνας) η επεξεργασία ενός σχεδιασμού για την επόμενη ημέρα» ανέφερε ο κ. Κοροβέσης συμπληρώνοντας παράλληλα ότι: «Πέρα από τα μέτρα που έχουν λάβει ή θα λάβουν κυβέρνηση και ευρωπαϊκή ένωση θα πρέπει με όλα μας τα μέσα να κρατήσουμε όρθια την τοπική κοινωνία και οικονομία. Με γνώμονα αυτό, επεξεργαστήκαμε ένα σχέδιο σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς ώστε να υπάρχει γρήγορο αποτέλεσμα και να γίνει κοινά αποδεκτό από όλους. Στα πλαίσια αυτά, βρισκόμαστε εδώ : ο πρώτος και δεύτερος βαθμός τοπικής αυτοδιοίκησης, ο επιχειρηματικός κόσμος της περιοχής, τα επιμελητήρια ώστε να παρουσιάσουμε τις τρεις πτυχές του σχεδίου με τίτλο "Εμείς για τον τόπο μας. Εμείς για τους ανθρώπους μας"».
Αναφορικά με το διαφημιστικό βίντεο το οποίο θα προωθηθεί μέσω διαδικτύου και social media με σκοπό την ανάδειξη της Δυτικής Ελλάδας ως έναν ασφαλή και ποιοτικό προορισμό, ο κ. Κοροβέσης επεσήμανε ότι «Ας είμαστε ρεαλιστές, το 2020 ο τουριστικός κλάδος θα βιώσει την πιο δύσκολη χρονιά του. Αξίζει να αναφέρουμε πως το μήνα Ιανουάριο του 2020, οι ενδείξεις πληρότητας που είχαμε ήταν στο +15% στην ΠΔΕ για το μήνα Μάρτιο και μετά σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Η ζημιά είναι μεγάλη, πλέον πρέπει να βλέπουμε μακριά… πρέπει να δυναμώσουμε μέσα από αυτές τις συνθήκες και να είμαστε έτοιμοι για τα καλύτερα, που μπορεί να έρθουν. Στη Δυτική Ελλάδα λοιπόν ο επισκέπτης μπορεί να βρει τα πάντα, σε μία όχι ακριβή περιοχή, μία περιοχή όμορφη, με πολλές πολλές αντιθέσεις και τοπία. Ακρογιαλιές, αξιοθέατα, αρχαιολογικοί χώροι, κέντρα διασκέδασης, θεματικός τουρισμός, καθιστούν την ΠΔΕ τον πιο άξιο προορισμό, αρκεί να την προωθήσουμε σωστά, ώστε να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον του κάθε πιθανού επισκέπτη».
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε επίσης στο πρόγραμμα κατάρτισης του προσωπικού των επιχειρήσεων αναφορικά με τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Ειδικότερα, το πρόγραμμα, αφορά στην κατάρτιση και εκπαίδευση των εργαζομένων των επιχειρήσεων που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τον κλάδο του τουρισμού. Όπως έκανε γνωστό ο κ. Κοροβέσης, το Πανεπιστήμιο Πατρών κλήθηκε να οργανώσει εκπαιδευτικά τη δραστηριότητα – πρωτοβουλία, να ελέγξει αλλά και να πιστοποιήσει το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί, και τέλος να αξιολογήσει την προσπάθεια αυτή και να συντάξει την τελική έκθεση.
Οι στόχοι του προγράμματος είναι η εξής:
• Στην παροχή γνώσεων για τον covid-19
• Στην παροχή βασικών γνώσεων για την επιδημιολογία
• Στην ενημέρωση για τους τρόπους και τις πηγές μετάδοσης του κορωνοϊού
• Στην ενημέρωση για την επιβίωσή του και τη διασπορά του στο περιβάλλον
• Γνώσεις στην ατομική και συλλογική προφύλαξη
• Γνώση για γενικά μέτρα και διαδικασίες για την παρεμπόδιση της διασποράς του ιού στο εργασιακό περιβάλλον
• Διαδικασίες που θα ακολουθηθούν σε περίπτωση περιστατικού μέσα σε ξενοδοχειακές μονάδες
• Γνώσεις για την ασφαλή απολύμανση των επιφανειών από το προσωπικό.
«Σκοπός του προγράμματος είναι να περιοριστούν ή ακόμη και να εκμηδενιστούν τα ρίσκα μίας ενδεχόμενης από τον ιό απειλής, κάτι που δεν θα δημιουργούσε πρόβλημα, όχι μόνο στην ίδια την επιχείρηση, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή με αποτέλεσμα τα πιο γενικευμένα και δραστικά μέτρα από πλευράς κυβέρνησης. Αυτό άλλωστε επιθυμούμε όλοι να αποφύγουμε, να είμαστε υγιείς πρώτα από όλα, ώστε να εξασφαλίσουμε (α) την οικονομική ευημερία της αγοράς και (β) την κοινωνική συνοχή. Η Περιφέρεια ενισχύει αυτή τη συνεργασία Επιμελητηρίων, Πανεπιστημίων και αυτοδιοίκησης, και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για αυτό» επεσήμανε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού- Πολιτισμού Νίκος Κοροβέσης.
Ιδιαίτερη θέση στην προσπάθεια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας έχει η καμπάνια των επιμελητηρίων, αναφορικά με την καμπάνια στήριξης των τοπικών επιχειρήσεων και των τοπικών προϊόντων.
«Στηρίζουμε τον τόπο μας – ψωνίζουμε από τον τόπο μας»
• Στηρίζουμε τη δική μας παραγωγή
• Στηρίζουμε τα δικά μας προϊόντα
• Στηρίζουμε τους δικούς μας εμπόρους
• Στηρίζουμε τους δικούς μας επαγγελματίες
• Στηρίζουμε τους δικούς μας ανθρώπους, Στηρίζουμε τον εαυτό μας
«Το «Στηρίζουμε τον τόπο μας – ψωνίζουμε από τον τόπο μας» πρέπει να γίνει σύνθημα για όλους μας, συνήθεια και τρόπος ζωής ταυτόχρονα. Ευκαιρία να το ξεκινήσουμε τώρα, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία μέσα από την οποία θα πρέπει να βγούμε δυνατοί και όσο το δυνατόν λιγότερο λαβωμένοι» πρόσθεσε ο κ. Κοροβέσης.
Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας διοργανώνει για πρώτη φορά μια σειρά πολιτιστικών εκδηλώσεων σε Αχαΐα, Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία με τίτλο «Πολιτιστικό Καλοκαίρι – Φθινόπωρο 2020», με στόχο την τόνωση του ηθικού των πολιτών, την ενίσχυση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς αλλά και την ενίσχυση της αγοράς. Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων αυτών, περιλαμβάνει θεατρικές και μουσικοθεατρικές παραστάσεις, χορωδιακά και μουσικά σύνολα αλλά και συναυλίες από συγκροτήματα και ορχήστρες σύγχρονης και παλιότερης εποχής.