Αυτοδιοίκηση

Ο Καλλικράτης δεν πέρασε από το Κουρτέσι και άλλα χωριά

Ο Καλλικράτης δεν πέρασε από το Κουρτέσι και άλλα χωριά

Ο Τάσος Καπώνης, διευθυντής του δημοτικού σχολείου Βάρδας και δημοτικός σύμβουλος Ανδραβίδας - Κυλλήνης, με άρθρο του εκφράζει το παράπονό του για την απόδοση της νέας αρχιτεκτονικής της αυτοδιοίκησης όπως αυτή εκφράζεται από τον “Καλλικράτη”.

Κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο Κουρτέσι και άλλα χωριά του δήμου Ανδραβίδας - Κυλλήνης. Ο κ. Καπώνης, αναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής:

Με το (ΦΕΚ 87/τ.Α'/2010) έχουμε Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης το Πρόγραμμα Καλλικράτης με το οποίο έγινε συνένωση των Δήμων.

Ουσιαστικά η ισχύς του νέου προγράμματος ξεκίνησε το 2011 με πολλές προσδοκίες και υποσχέσεις και με έσοδα από Κρατικό προϋπολογισμό, ευρωπαϊκά προγράμματα, δημοτικά τέλη, ίδιοι πόροι (π.χ. δημοτικές επιχειρήσεις, εκμίσθωση παραλιών και λατομείων κ.ά.).

Δυστυχώς όμως από κάποια χωριά και περιοχές δεν κατάφερε να περάσει το πρόγραμμα Καλλικράτης με αποτέλεσμα οι παρεχόμενες υπηρεσίες να είναι πολύ κατώτερες από τις υπηρεσίες που είχαν πριν, καθώς τα οφέλη και οι δυναμικές του νέου προγράμματος δεν ακούμπησαν αυτές τις περιοχές.

Ένα από αυτά τα χωριά είναι και το Κουρτέσι του Δήμου Ανδραβίδας- Κυλλήνης. Τα τελευταία 10 χρόνια παρατηρείται μια τέλεια απραξία σε όλη την πρώην κοινότητα 800 κατοίκων με τρείς συνοικισμούς (Κουρτέσι, Ανω Κουρτέσι, Κοτέϊκα).

Oι παρεμβάσεις είναι ελάχιστες έως μηδαμινές έχοντας φέρει το δημοτικό διαμέρισμά μας σε δεινή θέση, ακόμα και σε υποβάθμιση των υπαρχόντων υποδομών.

Συγκεκριμένα αναφέρουμε τα παρακάτω:

Υπάρχουν δύο κεντρικοί δρόμοι στο διαμέρισμά μας από Κουρτέσι προς Κοτέικα και από Κουρτέσι προς Φιλιπακέικα, ο πρώτος δρόμος ανήκει στην περιφέρεια και έχει αρκετά προβλήματα , καθώς το οδόστρωμα του παρουσιάζει φθορές λόγω του χρόνου και ιδιαίτερα στο Άνω Κουρτέσι όπου η άσφαλτος είναι κατεστραμμένη τελείως, στην πρώτη στροφή όπου η διαπλάτυνση της στροφής δεν έχει ασφαλτοστρωθεί και είναι πολύ επικίνδυνη και στην αρχή του δρόμου έτρεχε νερό από την Άνοιξη μέσα στο δρόμο δημιουργώντας πρόβλημα στα αυτοκίνητα αλλά και στο οδόστρωμα, δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει αποκατασταθεί, θα πρέπει να αναφερθεί ότι κατά τις τελευταίες ασφαλτοστρώσεις της περιφέρειας δεν έγινε καμία βελτίωση. Ο δεύτερος δρόμος πολύ σημαντικός για τους κατοίκους και αυτός παρουσιάζει ακόμα πιο πολλά προβλήματα, σε πάρα πολλά σημεία είναι επικίνδυνος από καθιζήσεις και μεγάλες φθορές στο οδόστρωμα, στένεμα του δρόμου από χώματα και πολλές λακκούβες με αποτέλεσμα δυσκολία στην μεταφορά κατοίκων και των προϊόντων.

Μεγάλα προβλήματα όμως υπάρχουν και στην υπόλοιπη αγροτική οδοποιία αφού υπάρχουν δρόμοι οι οποίοι είναι απροσπέλαστοι!!! Και το χειρότερο, μερικοί από αυτούς τους δρόμους είναι δασικοί και οδηγούν σε δασικές εκτάσεις , ίσως εδώ θα πρέπει να παρέμβει και η δασική υπηρεσία, χαρακτηριστικά αναφέρουμε το δρόμο από Κοτέικα προς την περιοχή «Μηλιά» και από Κουρτέσι –Ζουλάτικά – Μέλισσα αλλά και άλλοι δρόμοι που είτε δεν περνούν είτε είναι δύσκολα προσπελάσιμοι.

Βέβαια έκπληκτοι βλέπουμε οι δασικοί αυτοί δρόμοι να συντηρούνται σε άλλα διαμερίσματα μέχρι τα σύνορα με το δικό μας διαμέρισμα και μετά στοπ, νομίζουμε ότι βρισκόμαστε σε άλλο Δήμο, μέχρι εκεί είναι το έργο μας λένε. Φυσικά δεν είναι τυχαίο αυτό αφού τα τελευταία δέκα χρόνια το διαμέρισμα του Κουρτεσίου δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτά που έχουν δασικές περιοχές εντελώς περίεργα ούτε καν στον προϋπολογισμό για συντήρηση δρόμων για πυροπροστασία, θέτοντας σε κίνδυνο την πυρόσβεση σε περίπτωση πυρκαγιάς στις δασικές του περιοχές.

Με τέτοια σοβαρά προβλήματα πρόσβασης στην παραγωγή φυσικά μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα σημαντικά έργα για την βελτίωση της ζωής των κατοίκων, γιατί φαίνεται ότι ο Καλλικράτης με ειδικό άρθρο του ‘απαγορεύει΄ στα διαμερίσματά του ή σε ορισμένα να γίνουν μελέτες και να υλοποιηθούν κάποια έργα, όπως η δημιουργία πλατείας , αναπλάσεις δρόμων και παιδικών χαρών στο διαμέρισμα , πεζοδρομήσεις ασφαλτοστρώσεις κ.λ.π.

Είναι απαραίτητο να αναφέρουμε ότι στο σχεδιασμό του Δήμου για αναμόρφωση και αξιοποίηση των σταθμών ΟΣΕ του Δήμου δεν συμπεριλήφθηκαν όλοι οι σταθμοί αλλά επιλεκτικά κάποιοι, επίσης στην ανακατασκευή των παιδικών χαρών δεν έγινε καμία παρέμβαση στις παιδικές χαρές του οικισμού.

Πρέπει να αναφέρουμε ότι, την τελευταία δεκαετία αναμένουμε έστω και ένα έργο με μεγάλη υπομονή, παρότι τρέχουν διάφορες προσκλήσεις για κατάθεση μελετών.

Ίσως θα πρέπει να προσθέσουμε στην αδιαφορία των Δημοτικών αρχών και τις σχετικές μελέτες που αποφαίνονται ότι η έλλειψη αξιολόγησης του προηγούμενου νόμου, οι ελλιπείς δομές υποστήριξης της δημόσιας διαβούλευσης, η αδιαφάνεια στις διαδικασίες, η έλλειψη ενημέρωσης των πολιτών, το έλλειμμα υλοποίησης εφαρμογής των ψηφισμένων νόμων αλλά κυρίως η ελλιπής έως και προβληματική χρηματοδότηση των μεταρρυθμιστικών δράσεων, καθιστούν ανενεργή την μεγάλη, είναι η αλήθεια, προσπάθεια αναμόρφωσης της διοικητικής δομής της χώρας. Το πρόγραμμα χαρακτηρίζεται από εγγενή δομικά προβλήματα που οφείλονται κατά κύριο λόγο στην ταχύτητα και προχειρότητα με την οποία σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε.

Τέλος θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι τα προγράμματα ΕΣΠΑ κ.λ.π. στα πλαίσια μιας ισομέρους κατανομής θα πρέπει να αφορούν το σύνολο του πληθυσμού του Δήμου και ιδιαίτερα τα χωριά μας , εκεί που δραστηριοποιείται κυρίως ο παραγωγικός πρωτογενής τομέας που αποτελεί το μέλλον της ανάπτυξης του Δήμου μας και της Ηλείας μας . Ενός νομού με τεράστια δυναμική και ανεξάρτητα περιθώρια ανάπτυξης . Μιας ευλογημένης γης που οι άνθρωποί της στέκονται πολύ κατώτεροι των ικανοτήτων που χρειάζονται για να την κάνουν ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΝΟΜΟ.

dromos dasikos

dromos oximata

dromos aprospelastos

elia ag dimitrios

kampanario koimitirio

kotuxi small 1

paidiki xara kourtesi

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup