Τρίτη, 23 Μαρτίου 2021 10:03

Νέος εκλογικός νόμος στους δήμους - Τι λέει η συντονιστική επιτροπή του δικτύου κοινοτήτων Ελλάδος

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Την Πέμπτη 18 Μαρτίου ολοκληρώθηκε η διαβούλευση του Υπουργείου Εσωτερικών για τον εκλογικό νόμο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η συμμετοχή στην διαβούλευση ήταν αξιόλογη αφού μέσα σε 14 μέρες έγιναν 1236 σχόλια.

Η συντριπτική πλειοψηφία των σχολίων της διαβούλευσης, δηλαδή το 95% αυτών, ασχολείται με το θέμα εκλογής των Κοινοτικών Συμβουλίων. Όλοι μα όλοι όσοι συμμετείχαν στην διαβούλευση αναφέρονται στη διατήρηση της ξεχωριστής εκλογής και στα θετικά αποτελέσματα της ύπαρξης ανεξάρτητων συμβουλίων που μακριά από παραταξιακές και κομματικές λογικές εκπροσωπούν τον τόπο τους. Μην ξεχνάμε ότι ο κάθε Δήμος αποτελείται από ένα σύνολο Κοινοτήτων και οι Κοινότητες είναι αυτές που εκφράζουν την βούληση των κατοίκων του τόπου. Τι είναι άλλωστε οι Δήμοι χωρίς τις Κοινότητες;

Η απαξίωση, η αδιαφορία αλλά και η αποσιώπηση αυτού του γεγονότος από το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Εσωτερικών για το αποτέλεσμα της διαβούλευσης προκαλεί δυσαρέσκεια στο σύνολο των Κοινοτικών Συμβουλίων της χώρας.

Ο θεσμικός εταίρος, όπως ονομάζει ο Υπουργός την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, απέδειξε ότι δεν εκπροσωπεί το σύνολο των Δήμων της χώρας, αφού υπάρχουν πληθώρα ψηφισμάτων Δημοτικών και Κοινοτικών Συμβουλίων που διατείνονται κατά του νομοσχεδίου. Δεν ακολουθήθηκε καμία διαδικασία διαβούλευσης σε επίπεδο Κοινοτήτων και Δήμων. Η ΚΕΔΕ κατέληξε στις αποφάσεις της, δρώντας ως “μια παρέα πλειοψηφούντων Δημάρχων” και το Υπουργείο Εσωτερικών προχωρά σε μια εκλογική μεταρρύθμιση χωρίς να ακούει την βάση του.

Προσβλέπουμε σε ευήκοα ώτα ακόμα και την ύστερη στιγμή.

Κύριε Υπουργέ,

Σας καλούμε να αναθεωρήσετε την κατεύθυνση του νομοσχεδίου. Οι προωθούμενες ρυθμίσεις θανατώνουν την ελληνική επαρχία. Ισχυρές κοινότητες σημαίνει ισχυροί δήμοι. Ο τρόπος εκλογής των αντιπροσώπων είναι κομβικής σημασίας για μια ισχυρή πολυεπίπεδη τοπική αυτοδιοίκηση.

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 23 Μαρτίου 2021 08:57

Σχετικά Άρθρα

  • Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις για τη ρύθμιση χρεών σε δήμους - Δυνατότητα για έως 60 δόσεις
    Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις για τη ρύθμιση χρεών σε δήμους - Δυνατότητα για έως 60 δόσεις

    Δυνατότητα για την ρύθμιση χρεών προς τους ΟΤΑ σε έως 60 δόσεις, με ευνοϊκές ρυθμίσεις για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, δίνει στους πολίτες το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών που ψηφίστηκε πρόσφατα.

    Η ρύθμιση αφορά κάθε είδους οφειλές φυσικών και νομικών προσώπων προς τους δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα (όπως τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης - ΔΕΥΑ), καθώς και προς τις περιφέρειες.

    Τα οφέλη της ρύθμισης είναι ευνόητα και για τις δύο πλευρές, καθώς αφενός οι πολίτες που θα την αξιοποιήσουν θα έχουν φορολογική ενημερότητα, αφετέρου οι ΟΤΑ θα βελτιώσουν τα οικονομικά τους, καθώς θα μπουν στα ταμεία τους ένα μέρος από τα 3,6 δισ. ευρώ που έχει φτάσει το ύψος των οφειλών προς τους Δήμους και τις ΔΕΥΑ.

    Ο διακανονισμός αφορά χρέη που βεβαιώθηκαν έως τις 31 Οκτωβρίου 2024, ενώ η αίτηση του οφειλέτη για την υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται προς την αρμόδια υπηρεσία του δήμου, της περιφέρειας ή του νομικού του προσώπου έως τις 31 Ιανουαρίου 2025.

    Για όσους έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη (ετήσιο ατομικό εισόδημα έως 9.600 ευρώ, ισχύουν και άλλα περιουσιακά και λοιπά κριτήρια), τα χρέη καταβάλλονται με απαλλαγή από προσαυξήσεις, τόκους και πρόστιμα ως εξής:

    α) αν εξοφληθούν εφάπαξ, με απαλλαγή κατά 95%,

    β) αν εξοφληθούν σε δύο έως έξι δόσεις, με απαλλαγή κατά 85%,

    γ) αν εξοφληθούν σε επτά έως δώδεκα δόσεις, με απαλλαγή κατά 80%,

    δ) αν εξοφληθούν σε 13 έως 60 δόσεις, με απαλλαγή κατά 75%.

    Δυνατότητα εξόφλησης σε έως 60 δόσεις έχουν και οι επιχειρήσεις, καθώς και τα φυσικά πρόσωπα που δεν ανήκουν στην κατηγορία του ευάλωτου οφειλέτη, με τη διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν ισχύουν οι απαλλαγές.

    Για ολες τις περιπτώσεις οι δόσεις είναι μηνιαίες και ισόποσες (εκτός της τελευταίας) και δεν μπορεί να είναι μικρότερες των 50 ευρώ.

    Στη ρύθμιση μπορεί, επίσης, να υπάγονται και οφειλές που κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης:

    α) τελούν σε αναστολή, διοικητική ή εκ του νόμου,

    β) έχουν υπαχθεί σε προηγούμενη ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής, η οποία είναι σε ισχύ, με απώλεια των ευεργετημάτων της προηγούμενης ρύθμισης και χωρίς η υπαγωγή τους να συνεπάγεται επιστροφή καταβληθέντων ποσών,

    γ) δεν έχουν βεβαιωθεί, επειδή εκκρεμεί για αυτές δικαστική αμφισβήτηση σε οποιονδήποτε βαθμό, εφόσον, στην τελευταία περίπτωση, ο οφειλέτης παραιτηθεί από τα ασκηθέντα ένδικα βοηθήματα ή μέσα.

    Η πληρωμή, είτε του εφάπαξ ποσού είτε της πρώτης δόσης, πραγματοποιείται μέσα σε τρεις εργάσιμες ημέρες από την ημέρα γνώσης του οφειλέτη περί υπαγωγής του στη ρύθμιση, διαφορετικά η ρύθμιση καταργείται αυτοδικαίως. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του αντίστοιχου μήνα, χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη ειδοποίηση του οφειλέτη.

    Εάν καθυστερήσει η καταβολή δόσης, ο οφειλέτης επιβαρύνεται με μηνιαία προσαύξηση 5% επί του ποσού της δόσης, από την επομένη της ημέρας που όφειλε αυτή να καταβληθεί.

    Κατά τη διάρκεια της ρύθμισης, εφόσον ο οφειλέτης έχει καταβάλει το 5% της ρυθμιζόμενης οφειλής του, για οφειλή μέχρι 5.000 ευρώ, ή το 10% της ρυθμιζόμενης οφειλής του, για οφειλή πάνω από από 5.000 δίνεται εντολή άρσης της δέσμευσης αυτής προς την αρμόδια ΔΟΥ και σε εντολή για επαναδέσμευση σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής έστω και μίας από τις δόσεις. Με τις ίδιες προϋποθέσεις, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων του οφειλέτη, ο οποίος όμως εάν χάσει το ευεργέτημα της ρύθμισης, τα μέτρα που έχουν ανασταλεί συνεχίζονται.

    Σε περίπτωση μη καταβολής δύο συνεχόμενων δόσεων ή συνολικά τριών δόσεων, η ρύθμιση διακόπτεται και βεβαιώνονται εκ νέου τα οφειλόμενα, μαζί με τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις που έχουν διαγραφεί.

    Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), ζητά η ρύθμιση οφειλών δημοτών προς τους ΟΤΑ, να είναι με απαλλαγή των προσαυξήσεων σε ποσοστό 100% για όλους, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, όπως ίσχυε σε προηγούμενες ρυθμίσεις.

    Η Ένωση Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης προτείνει να δοθεί θεσμικά η δυνατότητα σε όλες τις ΔΕΥΑ να αναθέτουν στις ΔΟΥ την είσπραξη των βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών και ταυτόχρονα, ο χρόνος παραγραφής να γίνει από πενταετία σε εικοσαετία.

    Με τον νέο νόμο θεσπίζεται, επίσης, η δυνατότητα προσφυγής στον εξωδικαστικό συμβιβασμό για οφειλές σε δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα που υπερβαίνουν τις 10.000 ευρώ.

    Σε αυτήν την περίπτωση, το χρέος ως σύνολο απαιτήσεων (αρχικού οφειλόμενου ποσού, τυχόν προστίμων και προσαυξήσεων), βεβαιώνεται στην οικεία ΔΟΥ, η οποία πλέον το διαχειρίζεται ως χρέος του Δημοσίου, ενεργώντας όλες τις πράξεις που ορίζονται στις ρυθμίσεις του σχετικού ν. 4738/2020.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Αίτημα χρηματοδότησης 150.000 ευρώ υπέβαλε στο Υπουργείο Εσωτερικών ο Δήμος Ήλιδας για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας
    Αίτημα χρηματοδότησης 150.000 ευρώ υπέβαλε στο Υπουργείο Εσωτερικών ο Δήμος Ήλιδας για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας

    Στην υποβολή αιτήματος για χρηματοδότηση ύψους 150.000 ευρώ υπέβαλε ο Δήμος Ήλιδας προς το Υπουργείο Εσωτερικών, στο πλαίσιο της πρόσκλησης για το πρόγραμμα «Εκτέλεση εργασιών από τους ΟΤΑ της χώρας για την αντιμετώπιση του φαινομένου της λειψυδρίας ΙΙ».

    Ειδικότερα, η πρόταση και το Τεχνικό Δελτίο που συνέταξε η Διεύθυνση Υδάτινων Πόρων του Δήμου Ήλιδας, αφορά στις ανορύξεις τριών γεωτρήσεων και συγκεκριμένα δύο στην πόλη της Αμαλιάδας και μιας στην κοινότητα Δουναιίκων.

    Στην Αμαλιάδα, η ανόρυξη των δύο γεωτρήσεων για την Αμαλιάδα κρίθηκε σκόπιμη και άμεσης ανάγκης, λόγω των φαινομένων των τελευταίων ετών με τις μεγάλες ελλείψεις νερού και την μείωση της στάθμης της λίμνης φράγματος Πηνειού.

    Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια, αφού δεν συντηρήθηκαν επαρκώς, υπολειτουργούν ή δεν λειτουργούν οι οχτώ γεωτρήσεις που διαθέτει ο Δήμος Ήλιδας για την Αμαλιάδα.

    Αποτέλεσμα να μην υπάρχει εφεδρική λύση στην ομαλή υδροδότηση της Αμαλιάδας, μιας πόλης 18 και πλέον χιλιάδων κατοίκων, σε περίπτωση που το διυλιστήριο δεν λειτουργεί για οποιαδήποτε αιτία.

    Ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζει και η κοινότητα Δουναιίκων, αφού η υπάρχουσα γεώτρηση υπολειτουργεί και η ανάγκη ενίσχυσης της ποσότητας νερού, λόγω και των αυξημένων αναγκών ύδρευσης, είναι μεγάλη για τους 650 κατοίκους της κοινότητας.

    Στο νέο έργο περιλαμβάνεται και η περίφραξη του χώρου σε απόσταση 20 μέτρων περιμετρικά των γεωτρήσεων, προκειμένου να ασφαλιστούν και να αποκλειστεί ο κίνδυνος ατυχήματος σε ανθρώπους και ζώα.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ηλεία: Εγκρίθηκαν 420.000 ευρώ για τις ανάγκες των σχολείων
    Ηλεία: Εγκρίθηκαν 420.000 ευρώ για τις ανάγκες των σχολείων

    Το πράσινο φως δόθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών για την πολυπόθητη εκταμίευση χρηματικών ποσών για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων. Στους Δήμους της Ηλείας, κατανέμεται συνολικά το ποσό των 420.390 ευρώ για όλες τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

    Συγκεκριμένα το παραπάνω ποσό διανέμεται ως εξής:

    • Δήμος Ανδραβίδας- Κυλλήνης: 61.390 ευρώ
    • Δήμος Ανδρίτσαινας-Κρεστένων: 32.000 ευρώ
    • Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας: 34.250 ευρώ
    • Δήμος Ζαχάρως: 21.610 ευρώ
    • Δήμος Ήλιδας: 85.160 ευρώ
    • Δήμος Πηνειού: 39.820 ευρώ
    • Δήμος Πύργου: 146.160 ευρώ

    Για την κατανομή των παραπάνω χρηματικών ποσών λήφθησαν υπόψη δεδομένα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για το σχολικό έτος 2022- 2023 που αφορούν στον αριθμό των μαθητών ανά σχολική βαθμίδα, στον αριθμό των σχολείων και στον αριθμό των τμημάτων ανά κλιματική ζώνη, ενώ συνεκτιμήθηκε και η υλοποίηση του θεσμού του σχολικού τροχονόμου. Τα ποσά καταβάλλονται στους δικαιούχους Δήμους με Χρηματική Εντολή του Υπουργείου Εσωτερικών προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων

  • Ζώα συντροφιάς: Τι ισχύει με το κόστος της λήψης DNA για όσους δεν θέλουν να τα στειρώσουν
    Ζώα συντροφιάς: Τι ισχύει με το κόστος της λήψης DNA για όσους δεν θέλουν να τα στειρώσουν

    Το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικων για τα ζώα συντροφιάς που τέθηκε υπό δημόσια διαβούλευση.

    Τις δυνατότητες που έχουν οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς, οι οποίοι δεν επιθυμούν να στειρώσουν τα ζώα τους, προχωρώντας στη λήψη και αποστολή DNA, προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για τους ΟΤΑ, το οποίο τέθηκε σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση από τον αρμόδιο υπουργό, Θοδωρή Λιβάνιο.

    Ειδικότερα, μειώνεται το ύψος του σχετικού παραβόλου στα 70 ευρώ από τα 135 που είναι σήμερα και, ιδίως, για τους κυνηγετικούς σκύλους στα 40 ευρώ. Παράλληλα, το ανώτατο όριο αμοιβής των κτηνιάτρων για την εργασία αυτή και την αποστολή του υλικού αυξάνεται από τα 25 ευρώ στα 50 ευρώ.

    Συνολικά, δηλαδή, η δαπάνη για τη λήψη και αποστολή DNA ανέρχεται κατ' ανώτατο στα 90 ευρώ για τους κυνηγετικούς σκύλους αντί 160 που είναι σήμερα, και στα 120 ευρώ για τα λοιπά ζώα συντροφιάς.

    Η αποστολή DNA για τους ποιμενικούς σκύλους εξακολουθεί να εφαρμόζεται χωρίς να καταβάλλεται παράβολο. Επιπλέον, σε περιπτώσεις παραβάσεων που σχετίζονται με την παράλειψη στείρωσης ή αποστολής DNA, το πρόστιμο δεν επιβάλλεται εάν, εντός 10 εργάσιμων ημερών από τη βεβαίωση της παράβασης, ο ιδιοκτήτης προχωρήσει σε στείρωση ή αποστολή DNA του ζώου του.

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Προσλήψεις «εξπρές» στο δημόσιο - Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο του υπ. Εσωτερικών
    Προσλήψεις «εξπρές» στο δημόσιο - Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο του υπ. Εσωτερικών

    Δύο νομοσχέδια θέτει σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Εσωτερικών έως τις 16 Σεπτεμβρίου, τα οποία αφορούν σχεδόν το σύνολο των αρμοδιοτήτων του υπουργείου, από το ανθρώπινο δυναμικό του Δημοσίου έως τη λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και την αναβάθμιση των χερσαίων συνοριακών σταθμών και προβλέπουν, μεταξύ άλλων προσλήψεις - «εξπρές» στο δημόσιο.

    Για πρώτη φορά, μάλιστα, το υπουργείο Εσωτερικών, φέρνει μια αλλαγή στον τρόπο που διεξάγεται η δημόσια διαβούλευση, συστήνοντας τον δικτυακό τόπο diavoulefsiypes.gr. Εκτός από τον δικτυακό τόπο www.opengov.gr, όπου υποβάλλονται από τους πολίτες τα σχόλια σε όλες τις διαβουλεύσεις των νομοσχεδίων της κυβέρνησης, στο diavoulefsiypes.gr οι πολίτες μπορούν να διαβάσουν, με απλά λόγια, ποιος είναι ο σκοπός κάθε άρθρου των δύο νομοσχεδίων του υπουργείου Εσωτερικών και ποιο το πρόβλημα που επιχειρεί κάθε άρθρο να αντιμετωπίσει.

    Λιβάνιος: Κάνουμε πράξη ένα καλύτερο δημόσιο για όλους

    «Στο υπουργείο Εσωτερικών εργαζόμαστε συστηματικά για να κάνουμε πράξη ένα καλύτερο δημόσιο για όλους, ακούγοντας τόσο τους πολίτες όσο και τους φορείς που τους υπηρετούν», δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός, Θοδωρής Λιβάνιος. «Τα δύο νομοσχέδια που εισάγουμε σε δημόσια διαβούλευση απαντούν σε πραγματικά προβλήματα και δίνουν συγκεκριμένες και άμεσες λύσεις τόσο για την αξιοκρατική και ταχεία στελέχωση του Δημοσίου, όσο και για τη βελτίωση της λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που καθημερινά αποτελεί την πρώτη γραμμή επαφής του κράτους με τους πολίτες».

    Συγκεκριμένα, το πρώτο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών, με τίτλο «Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης», εστιάζει στους εξής πυλώνες:

    Επιτάχυνση των προσλήψεων στο Δημόσιο και ενίσχυση της εντοπιότητας στις ορεινές και νησιωτικές περιοχές

    Στόχος των σχετικών ρυθμίσεων είναι η σύντμηση των προθεσμιών σε όλη τη διαδικασία των προσλήψεων, από την προκήρυξη των θέσεων μέχρι την κάλυψή τους από τα νέα στελέχη, η ενίσχυση της μοριοδότησης εντοπιότητας των υποψηφίων σε νησιωτικούς, ορεινούς και ηπειρωτικούς δήμους, με υποχρέωση παραμονής στη θέση επί 15ετία, η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στη διαδικασία προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π. και η κάλυψη του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων του Δημοσίου για τα έτη 2024 – 2025 από τους επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε το 2023.

    Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις:

    • Ενίσχυση της μοριοδότησης εντοπιότητας

    Το Σύνταγμα της Ελλάδας επιβάλλει στην Πολιτεία να λάβει κάθε αναγκαίο μέτρο για την ενίσχυση των ορεινών και νησιωτικών Δήμων. Σήμερα, η μείωση του πληθυσμού των ορεινών και νησιωτικών δήμων, σε συνδυασμό με την έλλειψη στέγης και το υψηλό κόστος αυτής, έχουν οδηγήσει στην υποστελέχωση των δημόσιων υπηρεσιών στις περιοχές αυτές. Το πρόβλημα καθίσταται ακόμη εντονότερο, καθώς πολλοί από τους υποψηφίους που διορίζονται στις θέσεις αυτές, εντέλει δεν αποδέχονται τον διορισμό τους ή παραιτούνται.

    Πώς αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα αυτό; Εισάγοντας μια δραστική αύξηση της μοριοδότησης για τους μόνιμους κατοίκους των περιοχών αυτών, προβλέπουμε 40 μόρια για τους κατοίκους ορεινών και νησιωτικών δήμων ανεξαρτήτως πληθυσμού, και 20 μόρια για τους κατοίκους παραμεθόριων περιοχών ή δήμων με πληθυσμό έως 25.000 κατοίκους, με την υποχρέωση να παραμείνουν στον φορέα και στον τόπο όπου διορίστηκαν για 15 χρόνια. Σε σχέση με την υφιστάμενη μοριοδότηση της εντοπιότητας, οι αυξήσεις φτάνουν κατά περίπτωση έως και τον τριπλασιασμό των μορίων, ενώ για πρώτη φορά περιλαμβάνονται και 40 δήμοι που μέχρι σήμερα δεν εντάσσονταν στη ρύθμιση αυτή.

    • Κάλυψη των θέσεων του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων των ετών 2024 και 2025 από τους επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού του 2023, με βάση τη βαθμολογία τους στη γραπτή εξέταση και το κριτήριο της εντοπιότητας, όπου αυτό προβλέπεται. Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, αφενός ικανοποιείται το βασικό αίτημα των επιτυχόντων του διαγωνισμού που διενεργήθηκε το 2023, προκειμένου να εκκινήσει η επαγγελματική τους σταδιοδρομία στο Δημόσιο και, αφετέρου, στελεχώνονται άμεσα, εντός του 2025, οι υπηρεσίες του Δημοσίου, καλύπτοντας χιλιάδες θέσεις σε κομβικούς φορείς για τη λειτουργία του κράτους που σήμερα παραμένουν κενές.
    • Συντμήσεις προθεσμιών

    Μειώνονται οι προθεσμίες δήλωσης αποδοχής του διορισμού, υποβολής των δικαιολογητικών διορισμού και του ίδιου του διορισμού, ενώ προβλέπεται ότι η προθεσμία ελέγχου των δικαιολογητικών δεν κωλύει την ανάληψη της υπηρεσίας.

    • Θεσπίζεται κώλυμα συμμετοχής σε νέα διαδικασία πρόσληψης για 3 χρόνια, για όσους διοριστούν αλλά δεν αποδεχτούν τον διορισμό ή παραιτηθούν εντός του πρώτου έτους.

    Θέσπιση συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής των δημοσίων υπαλλήλων, συνδεδεμένου με το σύστημα στοχοθεσίας και αξιολόγησης του ν.4940/2022

    Η αύξηση της παραγωγικότητας, αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας της Δημόσιας Διοίκησης αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του κράτους προς τους πολίτες αλλά και την επαγγελματική εξέλιξη των στελεχών των δημόσιων υπηρεσιών. Με τη θέσπιση του ενιαίου συστήματος ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων επιδιώκεται η παρακίνηση του μόνιμου ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου τομέα για την επίτευξη προσδιορισμένων στόχων, αλλά και η επιβράβευσή του, ως απόρροια της επίτευξης συγκεκριμένων και μετρήσιμων αποτελεσμάτων.

    Το δεύτερο νομοσχέδιο με τίτλο «Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις» εστιάζει στους εξής πυλώνες:

    α) Ρυθμίσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας των Δήμων. Κυριότερες παρεμβάσεις:

    1. Εισάγεται η δυνατότητα ρύθμισης οφειλών προς τους Δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα με καταβολή σε έως 60 δόσεις, για οφειλές που βεβαιώθηκαν ως 31 Αυγούστου 2024. Ειδικά για τους ευάλωτους οφειλέτες, θεσπίζεται, επιπλέον, απαλλαγή από τις προσαυξήσεις έως και 95%. Στόχος της ρύθμισης είναι, αφενός η διευκόλυνση των οφειλετών που θα την αξιοποιήσουν, λαμβάνοντας με τον τρόπο αυτό φορολογική ενημερότητα, και, αφετέρου, η βελτίωση της εισπραξιμότητας των Δήμων, καθώς το ύψος των οφειλών προς τους Δήμους και τις ΔΕΥΑ αγγίζει σήμερα τα 3,6 δις ευρώ.
    2. Για κάθε οφειλή προς τους Δήμους άνω των 10.000 ευρώ θεσπίζεται πάγια δυνατότητα προσφυγής στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών του ν.4738/2020.
    3. Απαλλάσσονται οι ιδιοκτήτες μη ηλεκτροδοτούμενων κτηρίων από δημοτικά τέλη, εφόσον προσκομίσουν υπεύθυνη δήλωση και βεβαίωση του αρμόδιου διαχειριστή δικτύου περί μη ηλεκτροδότησης και δεν αναζητούνται τυχόν οφειλές για την περίοδο πριν την υποβολή της σχετικής δήλωσης.
    4. Εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο επιβολής του τέλους παρεπιδημούντων, προκειμένου να επιβάλλεται από τους Δήμους με τρόπο δικαιότερο και αναλογικότερο, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και την επιβάρυνση που υφίσταται από τους επισκέπτες και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτή. Συγκεκριμένα, κάθε Δήμος θα προσδιορίζει το ποσοστό του τέλους, ακόμη και ανά περιοχή, εντός μιας σαφώς προσδιορισμένης κλίμακας, στο 0,5% ή 0,75% ή 1%, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις καθημερινές ανάγκες της εύρυθμης λειτουργίας του, στη συντήρηση των υποδομών και την εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών.
    5. Τριπλασιάζεται το πρόστιμο για την αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χώρων και αυστηροποιούνται οι κυρώσεις από τη μη συμμόρφωση των παραβατών στην άρση της παράνομης κατάληψης, προκειμένου να διευκολυνθεί η απελευθέρωση του δημόσιου χώρου και η απρόσκοπτη διέλευση των πεζών.
    6. Διευκολύνεται ο συμψηφισμός των οφειλών των Δ.Ε.Υ.Α. με αυτές των Δήμων, χωρίς την προσκόμιση ενημερότητας, μειώνοντας με τον τρόπο αυτό τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους.
    7. Διευκολύνονται οι Δήμοι προκειμένου να ολοκληρώσουν τις απαιτούμενες προσαρμογές για την αδειοδότηση των δημοτικών παιδικών και βρεφικών σταθμών, συμμορφούμενοι, σε κάθε περίπτωση, ιδίως όσον αφορά την πυρασφάλεια, με τις προβλέψεις των κανονισμών πυροπροστασίας είτε του χρόνου έναρξης λειτουργίας τους ή της ανανέωσης άδειας αυτής.

    β) Ρυθμίσεις για το προσωπικό των Δήμων και των Περιφερειών. Κυριότερες παρεμβάσεις που εισάγονται:

    1. Προκειμένου οι Ο.Τ.Α. να εκκινούν έγκαιρα τη διαδικασία προσλήψεων συμβασιούχων, ώστε το προσωπικό να παρέχει την εργασία του κατά τη χρονική περίοδο που υφίστανται οι πραγματικές ανάγκες, ο προγραμματισμός των προσλήψεων εποχικών υπαλλήλων του επόμενου ημερολογιακού έτους αποδεσμεύεται από την ύπαρξη εγκεκριμένου προϋπολογισμού.
    2. Η παροχή γάλακτος στους δικαιούχους εργαζόμενους των Ο.Τ.Α. αντικαθίσταται από ετήσια καταβολή χρηματικού ποσού ύψους 300 ευρώ, αφορολόγητη και ακατάσχετη, προκειμένου να ωφεληθούν άμεσα οι εργαζόμενοι, καθώς θα λάβουν τέλος οι καθυστερήσεις που παρατηρούνταν στην παροχή γάλακτος λόγω των χρονοβόρων διαγωνιστικών διαδικασιών.

    γ) Ρυθμίσεις για την ενίσχυση των Περιφερειών. Κυριότερες παρεμβάσεις:

    1. Προβλέπεται η δυνατότητα σύστασης Επιτροπής για τη διαχείριση κινδύνων σε περιφερειακό επίπεδο, με αντικείμενο τη διαμόρφωση και επιστημονική τεκμηρίωση πολιτικών διαχείρισης κινδύνων και κρίσεων, με τη συμμετοχή επιστημόνων και επαγγελματιών με σχετική εξειδίκευση.
    2. Διευκολύνεται η υλοποίηση έργων μείζονος σημασίας και ειδικής κατάστασης πολιτικής προστασίας των Περιφερειών, με ταχείες διαδικασίες για την αμεσότερη ολοκλήρωση κρίσιμων παρεμβάσεων που σχετίζονται με την αποκατάσταση καταστροφών ή την εξυπηρέτηση αναγκών υπερτοπικού χαρακτήρα.
    3. Θεσπίζεται η δυνατότητα άρνησης ή παραχώρησης της αντιμισθίας των αιρετών των Περιφερειών σε κοινωφελείς σκοπούς, η οποία υφίσταται ήδη για τους αιρετούς των Δήμων.
    4. Επεκτείνεται, και για την ερχόμενη σχολική χρονιά, η δυνατότητα σύναψης συμβάσεων leasing για τη μίσθωση οχημάτων από τις Περιφέρειες, προκειμένου να αντιμετωπιστούν δυσκολίες στη μεταφορά μαθητών που ανακύπτουν όταν οι σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες αποβαίνουν άγονες.

    Τέλος, μια κρίσιμη πρωτοβουλία που αφορά τη συνολική αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της Αυτοδιοίκησης αποτελεί η σύσταση Μονάδας Σύνταξης και Εφαρμογής του Κώδικα Αυτοδιοίκησης στο Υπουργείο Εσωτερικών, από στελέχη του Υπουργείου με εμπειρία στα ζητήματα της Αυτοδιοίκησης, η οποία θα αναλάβει τον συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων και την προετοιμασία του νέου Ενιαίου Κώδικα Αυτοδιοίκησης, σε συνεργασία με την αρμόδια Επιτροπή και, φυσικά, με τους εκπροσώπους των αιρετών και των στελεχών των Δήμων και Περιφερειών. Ο Κώδικας Αυτοδιοίκησης αποτελεί για ένα μείζονος σημασίας νομοθετικό έργο, το οποίο, μετά την πάροδο ετών και δεκάδων διάσπαρτων νομοθετημάτων που ισχύουν σήμερα, θα αποτελέσει το νέο, ενοποιημένο και σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο για τις αρμοδιότητες και τον τρόπο λειτουργίας της αυτοδιοίκησης στη χώρα.

    Αναβάθμιση χερσαίων συνοριακών σταθμών

    Στη χώρα μας και, συγκεκριμένα, στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, της Κεντρικής Μακεδονίας και της Δυτικής Μακεδονίας, λειτουργούν 16 οδικοί και 3 σιδηροδρομικοί χερσαίοι συνοριακοί σταθμοί, οι οποίοι εξυπηρετούν καθημερινά μεγάλο αριθμό εισερχόμενων και εξερχόμενων πολιτών και εμπορευμάτων. Η αναβάθμιση των συνοριακών σταθμών αποτελεί υποχρέωση που έχει αναλάβει η Χώρα, σε συμμόρφωση προς το κεκτημένο Σένγκεν, προκειμένου οι συνοριακοί σταθμοί να καταστούν λειτουργικοί και σύγχρονοι, σύμφωνα με τις πρότυπες προδιαγραφές λειτουργίας και τους σχετικούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

    Με τις διατάξεις που φέρνει το Υπουργείο Εσωτερικών επικαιροποιείται το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των χερσαίων συνοριακών σταθμών, ορίζονται οι οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της χώρας ως αρμόδιες για τα ζητήματα αναβάθμισης, συντήρησης, επέκτασης, λειτουργίας και κατασκευής των σταθμών, καθορίζονται οι όροι δόμησής τους, η διαδικασία απαλλοτριώσεων ή παραχώρησης εκτάσεων για την κατασκευή τους, τα χρηματοδοτικά εργαλεία για την υλοποίηση των αναγκαίων έργων, καθώς και ζητήματα χωροθέτησης και εύρυθμης λειτουργίας τους, λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις του συνόλου των υπηρεσιών που στεγάζονται στους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς.

    Λοιπές διατάξεις

    Στο νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις» περιλαμβάνονται, ακόμη, διατάξεις με στόχο τη διευκόλυνση:

    1. Των γονέων στη σύνδεση της εγγραφής των τέκνων τους στην οικογενειακή μερίδα με τον έχοντα την επιμέλεια γονέα, ανεξαρτήτως του τρόπου έκδοσης του διαζυγίου.
    2. Των ομογενών της Ουκρανίας στη λήψη της ελληνική ιθαγένειας, οι οποίοι έχουν έρθει στην Ελλάδα με την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία και είναι κάτοχοι άδειας διαμονής προσωρινής προστασίας.
    3. Της πρόσβασης στα δημόσια έγγραφα, με την ενσωμάτωση της εφαρμογής της σχετικής Σύμβασης του Tromso του Συμβουλίου της Ευρώπης. Η ρύθμιση αυτή ενισχύει τη διαφάνεια της δράσης της διοίκησης και, συνακόλουθα, το κράτος δικαίου, μέσω της διεύρυνσης του πεδίου εφαρμογής του δικαιώματος πρόσβασης στα δημόσια έγγραφα. Ειδικότερα, εισάγεται η δυνατότητα υποβολής ανώνυμης αίτησης, καθώς επίσης και ηλεκτρονικής αίτησης. Επιπλέον, διευκρινίζονται τα απόρρητα που περιορίζουν την άσκηση του δικαιώματος και διευρύνονται οι φορείς-αποδέκτες του δικαιώματος. Τέλος, θεσπίζεται η δυνατότητα συγκρότησης ομάδας εργασίας από τον Συνήγορο του Πολίτη προκειμένου να αξιολογείται σε ετήσια βάση η εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης.
    4. Των ιδιοκτητών ζώων συντροφιάς που δεν επιθυμούν να στειρώσουν τα ζώα τους, προκειμένου να προχωρήσουν στη λήψη και αποστολή DNA, με τη μείωση του ύψους του σχετικού παραβόλου στα 70 ευρώ από τα 135 που είναι σήμερα και, ιδίως, για τους κυνηγετικούς σκύλους στα 40 ευρώ. Παράλληλα, το ανώτατο όριο αμοιβής των κτηνιάτρων για την εργασία αυτή και την αποστολή του υλικού αυξάνεται από τα 25 ευρώ στα 50 ευρώ. Συνολικά, δηλαδή, η δαπάνη για τη λήψη και αποστολή DNA ανέρχεται κατ΄ ανώτατο στα 90 ευρώ για τους κυνηγετικούς σκύλους αντί 160 που είναι σήμερα, και στα 120 ευρώ για τα λοιπά ζώα συντροφιάς. Η αποστολή DNA για τους ποιμενικούς σκύλους εξακολουθεί να εφαρμόζεται χωρίς να καταβάλλεται παράβολο. Επιπλέον, σε περιπτώσεις παραβάσεων που σχετίζονται με την παράλειψη στείρωσης ή αποστολής DNA, το πρόστιμο δεν επιβάλλεται εάν, εντός 10 εργάσιμων ημερών από τη βεβαίωση της παράβασης, ο ιδιοκτήτης προχωρήσει σε στείρωση ή αποστολή DNA του ζώου του. Στόχος των ρυθμίσεων αυτών είναι η ενίσχυση της στείρωσης, της σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς, προκειμένου να περιοριστεί το έντονο φαινόμενο της αδεσποτίας και να βελτιωθεί η ευζωία των ζώων συντροφιάς.
    Πηγή: Ethnos.gr
  • Τάκης Θανόπουλος: "11,25 εκατομμύρια ευρώ από το Υπουργείο Εσωτερικών για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας"
    Τάκης Θανόπουλος:

    Με πόρους ύψους 11.250.000 ευρώ ενισχύει το Υπουργείο Εσωτερικών τους Δήμους, τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης – Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και τους Συνδέσμους Ύδρευσης – Αποχέτευσης της χώρας, με στόχο την άμεση υλοποίηση δράσεων για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας.

    Στην Πρόσκληση, την οποία υπέγραψε ο Υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, στο πλαίσιο του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης του Υπουργείου Εσωτερικών, με τίτλο «Εκτέλεση εργασιών από τους ΟΤΑ της χώρας για την αντιμετώπιση του φαινομένου της λειψυδρίας ΙΙ» καλούνται οι Δήμοι, Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης – Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και οι Σύνδεσμοι ύδρευσης αποχέτευσης, να προχωρήσουν στην υποβολή προτάσεων, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας 2.6 «Παροχή πόσιμου νερού και διαχείριση υδάτων».

    Στόχος της πρόσκλησης είναι η αντιμετώπιση του φαινομένου της λειψυδρίας μέσω της βελτίωσης του επιπέδου διαχείρισης των υδάτων και των υποδομών παροχής πόσιμου νερού. Ειδικότερα, με την παρούσα πρόσκληση χρηματοδοτούνται αποκλειστικά οι παρακάτω δράσεις:

    • Ανόρυξη νέων ή αναβάθμιση υφιστάμενων υδρευτικών γεωτρήσεων.
    • Υπηρεσία παροχής αφαλατωμένου νερού μέσω ενοικίασης συστημάτων αφαλάτωσης

    Τάκης Θανόπουλος

    Πρόεδρος Δημ.το Πύργου Νέας Δημοκρατίας

  • ΑΣΕΠ: Εντολή για άμεσο διορισμό 482 επιτυχόντων
    ΑΣΕΠ: Εντολή για άμεσο διορισμό 482 επιτυχόντων

    ΑΣΕΠ: Διαταγή για άμεσο διορισμό στην τοπική αυτοδιοίκηση 482 επιτυχόντων γραπτού διαγωνισμού 2ΓΒ/2023

    Εντολή για τον άμεσο διορισμό 482 επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ στην τοπική αυτοδιοίκηση εξέδωσε το υπουργείο Εσωτερικών.

    Πρόκειται για 482 επιτυχόντες που συμμετείχαν στην προκήρυξη 2ΓΒ/2023 του ΑΣΕΠ και διορίζονται στους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, δηλαδή σε δήμους και περιφέρειες.

    Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά την απόφαση με την κατανομή των 1.144 επιτυχόντων της προκήρυξης 2ΓΒ/2023.

    Την διαταγή υπογραφεί η η υφυπουργός Εσωτερικών, Βιβή Χαραλαμπογιάννη. Συγκεκριμένα, η διαταγή αναφέρει:

    «Σας γνωρίζουμε ότι δημοσιεύθηκε η Απόφαση κατανομής του υπουργού Εσωτερικών, με την οποία κατανεμήθηκαν, μεταξύ άλλων, 482 θέσεις τακτικού προσωπικού, διαφόρων κλάδων/ ειδικοτήτων, Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, βάσει του οριστικού πίνακα διοριστέων της 2ΓΒ/2023 προκήρυξης του ΑΣΕΠ, από επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού.

    Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 32 του ν. 4440/2016, εντός προθεσμίας 3 μηνών από τη δημοσίευση της απόφασης κατανομής, τα αρμόδια για το διορισμό ή πρόσληψη όργανα οφείλουν να προβούν στη δημοσίευση των ατομικών πράξεων διορισμού ή πρόσληψης των περιλαμβανομένων σε αυτήν.

    Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούμε να προβείτε, κατά προτεραιότητα, στις απαραίτητες ενέργειες για τον άμεσο διορισμό των επιτυχόντων του διαγωνισμού και ει δυνατόν σε χρόνο μικρότερο του προβλεπόμενου από τις οικείες διατάξεις, ώστε να καλυφθούν άμεσα οι ανάγκες των υπηρεσιών σας».

    Πώς θα καταθέσουν οι επιτυχόντες τα δικαιολογητικά

    Εκτός της διαταγής για άμεσο διορισμό, το έγγραφο που απέστειλε η κα. Χαραλαμπογιάννη στους δήμους και τις περιφέρειες, αναφέρει και την διαδικασία που πρέπει να τηρηθεί για την κατάθεση των δικαιολογητικών των υποψήφιων.

    Συγκεκριμένα, το έγγραφο αναφέρει:

    «Μετά την έκδοση των πράξεων διορισμού, παρακαλείσθε όπως αποστείλετε στο ΑΣΕΠ τα αντίγραφα των σχετικών πράξεων ανάληψης υπηρεσίας και διενεργήσετε, εντός τριών μηνών, αυτεπάγγελτο έλεγχο γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο υποψήφιος και είναι απαραίτητα για τον διορισμό του, ή επηρεάζουν την κατάταξή του κατά τη διαδικασία διορισμού ή τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξή του μετά από το διορισμό (παρ. 4 άρθρο 25 του ν. 4765/2021).

    Οι διοριζόμενοι πρέπει να καταθέσουν κατά το χρόνο του διορισμού τους στον οικείο φορέα, τα απαραίτητα από το νόμο δικαιολογητικά, τα οποία βαρύνουν αποκλειστικά τους ιδίους, πλην εκείνων των δικαιολογητικών τα οποία υποχρεούται αυτεπάγγελτα να αναζητήσει ο φορέας από τις αρμόδιες υπηρεσίες».

    Πηγή: Alfavita.gr

  • Εξηγήσεις από τη Νίκη Κεραμέως ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ για τη διάρρηξη στο Υπουργείο Εσωτερικών
    Εξηγήσεις από τη Νίκη Κεραμέως ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ για τη διάρρηξη στο Υπουργείο Εσωτερικών
    «Αφαιρέθηκαν σημαντικά έγγραφα και άλλα στοιχεία προσωπικών δεδομένων ή πρόκειται για κίνηση εκφοβισμού με παρακρατικές μεθόδους, τύπου Greek mafia…;» αναφέρει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώτα Πούλου.

    Δέκα ερωτήματα θέτει στη Νίκη Κεραμέως η βουλευτής Βοιωτίας και Τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώτα Πούλου, με αφορμή τη διάρρηξη του προσωπικού γραφείου του διευθυντή της Διεύθυνσης Εκλογών του ΥΠΕΣ.

    «Το αναμενόμενο, πολυσυζητημένο πόρισμα του Εσωτερικού Ελέγχου του ΥΠΕΣ, για το σκάνδαλο των διαρροών, παραδόθηκε την Παρασκευή 26-4-2024, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών και στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

    Την ίδια ημέρα διαπιστώθηκε και καταγγέλθηκε η παραβίαση του προσωπικού γραφείου του διευθυντή της Διεύθυνσης Εκλογών του ΥΠΕΣ, σε ώρα λειτουργίας και άρα παρουσίας των υπαλλήλων στο Υπουργείο», αναφέρει και προσθέτει: «Συμβολικές συμπτώσεις!, που θέτουν νέα ερωτήματα. Αφαιρέθηκαν σημαντικά έγγραφα και άλλα στοιχεία προσωπικών δεδομένων ή πρόκειται για κίνηση εκφοβισμού με παρακρατικές μεθόδους, τύπου Greek mafia…;

    Τώρα πλέον κυρία Υπουργέ περιμένουμε και το δεύτερο πόρισμά σας!

    Ωστόσο και παρά τις δύο Επίκαιρες Ερωτήσεις μας, που συζητήθηκαν στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, με την παρουσία του αναπληρωτή υπουργού κ. Λιβάνιου, αφού εσείς επιμελώς «κρύβεστε», τα ερωτήματα παραμένουν επίκαιρα:

    1. Με ποιο ρόλο, η Προεδρία της Κυβέρνησης, που είναι όργανο συντονισμού αλλά όχι προϊσταμένη αρχή των υπουργείων και μετά από εντολή τίνος, διενήργησε «άτυπη» έρευνα και με βάση ποια ευρήματα, προχώρησε στις αποπομπές δύο στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, δημιουργώντας βάσιμες υποψίες για «συγκοινωνούντα δοχεία» μεταξύ κυβερνητικών στελεχών και του κομματικού μηχανισμού της;

    2. Γνωρίζετε κυρία Κεραμέως αν τα ευρήματα της άτυπης έρευνας του Μαξίμου, συνάδουν με αυτά του Ελέγχου που διενεργήσατε, αφού πλέον ολοκληρώθηκε το σχετικό Πόρισμα;

    3. Από την 1η Μαρτίου που καταγγέλθηκαν οι διαρροές, μέχρι την 15η Μαρτίου που ενήργησε το Μαξίμου, ποια μέτρα λάβατε για να διασφαλίσετε την πλήρη έρευνα στο Υπουργείο (αποκλεισμός πρόσβασης σε χώρους, εξασφάλιση ακεραιότητας ευαίσθητων ψηφιακών στοιχείων κλπ. ), αλλά και πρόσθετα μέτρα για την προστασία των δεδομένων των εκλογέων πολιτών;

    4. Η «Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου» (ΜΕΕ) του ΥΠΕΣ, που οι αρμοδιότητές της καθορίζονται από τον Ν. 4795/2021 και συγκεκριμένα τα άρθρα 10, 13 και 14, είναι ή όχι και αυτή ελεγχόμενη για τη διαρροή των προσωπικών δεδομένων, αφού ο Υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων ως Προϊστάμενος του Τμήματος Σχεδιασμού και Μεθοδολογίας Εσωτερικών Ελέγχων υπάγεται σε αυτήν;

    4α. Όφειλε να έχει επισημάνει έγκαιρα οποιαδήποτε κενά του συστήματος, στην Ετήσια Έκθεση Γνώμης;

    4β. Προέβη σε τροποποίηση του Ετήσιου Προγραμματισμού Εργασιών, με στόχο την προστασία των προσωπικών δεδομένων των εκλογέων, μετά μάλιστα από τη δήλωση της κυρίας Ασημακοπούλου, με την οποία ισχυρίστηκε ότι παρέλαβε τα στοιχεία τον Ιανουάριο;

    4γ. Παραλάβατε τη σχετική Έκθεση της προϊσταμένης της ΜΕΕ, αν όχι, αφού είναι παράβαση του νόμου η παράλειψη κατάθεσή της, γιατί δεν την απαιτήσατε;

    5. Γνωρίζετε αν ο Υπεύθυνος Προστασίας δεδομένων (DPO), ενημέρωσε σχετικά την Αρχή Προστασίας Δεδομένων, εντός 72 ωρών όπως προβλέπεται;

    6. Γιατί επιλέξατε την ελεγχόμενη για τις διαρροές ΜΕΕ, να διενεργήσει τον έλεγχο αντί της προβλεπόμενης από τον Υπαλληλικό Κώδικα διαδικασίας, της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης, η οποία γίνεται με αυστηρούς κανόνες δεοντολογίας και θα απέφερε άμεσα αποτελέσματα για τυχόν διοικητικά παραπτώματα;

    7. Έχουν παραλάβει οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου τα παραδοτέα της σύμβασης από την ανάδοχο Εταιρία που προβλεπόταν μέχρι την 9ης Φεβρουαρίου και εκτός των άλλων, συγκεκριμένα το «Υποσύστημα Αιτήσεων Επιστολικής Ψήφου»; Μας διαβεβαιώνετε ότι πλέον η αποκλειστική ευθύνη για τη λειτουργία και τη χρήση του, ανήκει στο Υπουργείο που προΐστασθε; Θα ζητήσετε στο πλαίσιο της Διακομματικής Επιτροπής, και για λόγους διαφάνειας, να προσέλθουν στις εγκαταστάσεις του Υπουργείου οι εκπρόσωποι των κομμάτων για να διαπιστώσουν και οι ίδιοι, ότι όλες οι εφαρμογές είναι υπό τον πλήρη και αποκλειστικό έλεγχο του ΥΠΕΣ;

    8. Εγγυάσθε την αξιοπιστία του συστήματος της Επιστολικής ψήφου αλλά και εν γένει της εκλογικής διαδικασίας των Ευρωεκλογών;

    9. Πως εξηγείτε το περιστατικό της διάρρηξης την Παρασκευή, σε ένα κτίριο που φυλάσσεται και αν έχετε ήδη ενημερωθεί από τον διευθυντή για συγκεκριμένες απώλειες ή διαρροές. Και τελευταίο αλλά βασικό ερώτημα

    10. Γνωρίζετε ότι οι εκλογείς-κάτοικοι Εξωτερικού των οποίων διέρρευσαν τα προσωπικά δεδομένα, έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη και απαιτούν από το ελληνικό Δημόσιο, περίπου τρία εκατομμύρια ευρώ εφόσον δικαιωθούν. Επιπλέον βρίσκεται σε εξέλιξη η έρευνα της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα που ενδέχεται να επιβάλλει πρόστιμα για την παραβίαση και διαρροή των προσωπικών δεδομένων εκλογέων. Απαντήστε στον ελληνικό λαό: προτίθεστε να στραφείτε κατά του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας που αποδεδειγμένα τα παραβίασε και τα διέρρευσε, για να διασφαλίσετε τα συμφέροντα του Δημοσίου, ως αρμόδια υπουργός του ΥΠΕΣ;»

    Πηγή: iEidiseis.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο