Αυτοδιοίκηση

Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας: Η Πάτρα θα είναι το επόμενο λιμάνι που θα συνδεθεί με το τρένο;

Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας: Η Πάτρα θα είναι το επόμενο λιμάνι που θα συνδεθεί με το τρένο;

Τη σημασία του σιδηρόδρομου στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας και ιδιαίτερα της Δυτικής Ελλάδας, συζητήθηκε με τη συμμετοχή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και άλλων σημαντικών ομιλητών την Τετάρτη 26 Μαΐου 2021 στο webinar που διοργάνωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας Έρευνας & Καινοτομίας, Φωκίωνας Ζαΐμης.

«Η Δυτική Ελλάδα ως Ελληνικό και κατά συνέπεια Ευρωπαϊκό έδαφος γιορτάζει το Ευρωπαϊκό έτος των σιδηροδρόμων και αναγνωρίζει την ύψιστη σημασία των ασφαλών και βιώσιμων μεταφορών για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη έχοντας όμως χάσει ως περιοχή πολλά χρόνια. Έχουμε ήδη καθυστερήσει την ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρόμου. Δεν θέλω να στέκομαι, όμως, στο χθες αλλά στο τώρα και στα έργα που προσπαθούμε να υλοποιήσουμε όπως είναι η σύνδεση του σιδηροδρόμου με τα λιμάνια και τα αεροδρόμια της περιοχής αλλά και η επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμή μέχρι τον Πύργο», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος, Νεκτάριος Φαρμάκης.

«Πράγματι, σε αυτή τη νέα εθνική προσπάθεια, ο σιδηρόδρομος μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο. Γι' αυτό και στο Αναπτυξιακό μας σχέδιο για τις συνδυασμένες μεταφορές, περιλαμβάνεται και το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει σχεδιαστεί ποτέ στη χώρα μας, ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Φυσικά σε αυτό το σχέδιο, η Δυτική Ελλάδα και το μεγάλο λιμάνι της Πάτρας καταλαμβάνουν εξέχουσα θέση», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

treno pde1

Το διαδικτυακό workshop έγινε ύστερα από πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας Έρευνας και Καινοτομίας Φωκίωνα Ζαΐμη με την αρωγή του EuropeDirect και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων για την επιτάχυνση των διαδικασιών υλοποίησης των έργων.

«Απαιτείται μια νέα στρατηγική για τον κλάδο των σιδηροδρομικών μεταφορών. Χρειαζόμαστε μια καθολική επανάσταση στις τρέχουσες οργανωτικές δομές για τη δημιουργία ενός νέου είδους σιδηροδρόμου ο οποίος θα αποτελεί προπαντός και κυρίως μια επιχείρηση προσανατολισμένη στην κάλυψη των αναγκών των πολιτών και των επιχειρήσεων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακήρυξε το 2021 ως “Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων” ως μέρος των σχετικών προσπαθειών για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και την προώθηση της χρήσης των τρένων ως ασφαλών και βιώσιμων μεταφορών», ανέφερε ο κ. Ζαΐμης.

Το 2021 είναι μια χρονιά σταθμός για την ανάπτυξη των Σιδηροδρομικών Δικτύων όπως εξήγησε στην εκδήλωση ο Διευθύνοντας Σύμβουλος του ΟΣΕ, Θανάσης Κοταράς:

«Η χώρα μας μπορεί να καταστεί ένα Διεθνές εμπορικό κέντρο για και να αποτελέσει ο σιδηρόδρομος μοχλός ανάπτυξης. Αυτή τη στιγμή ετοιμάζεται ένας σχεδιασμός για τους Σιδηροδρόμους τόσο για να επεκταθούν νέες γραμμές, όσο και να επαναλειτουργήσουν παλιές, όπου είχαν σταματήσει. Πιστεύω ότι η Πάτρα θα είναι το επόμενο λιμάνι που θα συνδεθεί με το τρένο. Η ΤΡΕΝΟΣΕ προχωρά από την πλευρά της όλες τις εν εξελίξει διαδικασίες όπως είναι η επέκταση των γραμμών προς Πύργο και η σύνδεση με βιομηχανικές περιοχές. Θεωρώ, ωστόσο, εξαιρετικά σημαντική τη σύνδεση του τρένου με το νέο λιμάνι της Πάτρας, τα αεροδρόμια και τους αρχαιολογικούς χώρους καθώς έτσι θα αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν της Δυτικής Ελλάδος».

O δήμαρχος Καλαβρύτων, Αθανάσιος Παπαδόπουλος, τόνισε ότι «ο σιδηρόδρομος διαχρονικά υπηρετεί την ανάγκη της ασφάλειας, της ακρίβειας, της αξιοπιστίας και της βιωσιμότητας στις μεταφορές με το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Μεγάλος στόχος μας είναι η επέκταση του οδοντωτού προς την ιερά και ιστορική Μονή της Αγίας Λαύρας και προς το Χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων».

treno pde2

Ο πρ. πρόεδρος του ΟΣΕ και περιφερειακός σύμβουλος, Κώστας Σπηλιόπουλος, μίλησε για τη σημασία να γίνει η Δυτική Ελλάδα κόμβος σιδηροδρομικών μεταφορών: «Η ανάπτυξη της χώρας έχει ως κλειδί την υλοποίηση των έργων υποδομής. Εμείς θα συμβάλλουμε όσο μπορούμε να ξεπεραστούν οι δυσκολίες οι δυσκολίες, όπου χρειαστεί θα βάλλουμε πλάτη για την ολοκλήρωση των εν εξελίξει έργων». Επεσήμανε όμως ότι πρέπει να γίνουν διορθωτικές κινήσεις κυρίως με την επέκταση του τραίνου στην Ηλεία.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος (ΣΕΒΠΔΕ), Κλεομένης Μπάρλος, τόνισε: «Ένας Ευρωπαϊκός μεγάλος στόχος είναι αυτή τη στιγμή η βιομηχανική παραγωγή να ξεπεράσει το 20% του ΑΕΠ όλων των χωρών της Ε.Ε.. Στα πλαίσια αυτά θα πρέπει να ενταχθεί και ο σιδηρόδρομος στα άμεσα σχέδια για την επίτευξη αυτού του στόχου».

Ο Δρ. ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, Πέτρος Αρβανίτης, επεσήμανε: «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί αρωγό της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα. Θα εκπονήσει επενδυτικό πλάνο εκατοντάδων εκ ευρώ και αφορά και τη Δυτική Ελλάδα καθώς τρένα υψηλής ταχύτητας θα αφορά και άξονα Αθήνα – Πάτρα».

Ο Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ), Σπύρος Φασούλας, εστίασε στο γεγονός ότι η Πάτρα έχει ανάγκη από Αστική εξυπηρέτηση μ’ ένα μέσο σταθερής τροχιάς κι αυτό δε μπορεί να γίνει με υπόγειο διάδρομο καθώς απαιτούνται συχνές στάσεις. Από την πλευρά του ο Πρόεδρος Συλλόγου Φίλων το Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ), Πέτρος Ράλλης ανέλυσε πως ο σιδηρόδρομος συνδέεται με την ανάπτυξη παραθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία.

Ο Alberto Mazzola, Εκτελεστικός Διευθυντής, Κοινότητα Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER), εξήγησε πώς να συνεργαστούμε για μια κοινή και βιώσιμη ανάπτυξη δίνοντας έμφαση στα τρένα υψηλής ταχύτητας. Τόνισε ότι έχουμε 200.000χλμ σιδηροδρομικών γραμμών εκ των οποίων οι 9.000 είναι υψηλών ταχυτήτων και το 55% είναι ηλεκτροδοτούμενα ήδη.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πτυχιούχων εργοληπτών Δημοσίων Έργων Πρωτευούσης και πρόεδρος της ΠΑ.Σ.Ε.ΒΙ.ΠΕ, Πέτρος Μαντάς, μίλησε για την αξία του σιδηροδρόμου ως εναλλακτικού μέσου μεταφοράς επισημαίνοντας ότι πολύ σωστά έχουμε αποφασίσει να στραφούμε στην προσέλκυση κεφαλαίων για την πραγματοποίηση επενδύσεων σε παραγωγικούς τομείς στη βιομηχανία αλλά και στην παροχή υπηρεσιών όπως τρένο & εμπόριο.

Παράλληλα, η Αρχιτέκτων και Χωροτάκτης & μέλος του Δ.Σ της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Θεοδώρα Παπαμιχαήλ, μιλώντας για τον τουριστικό σιδηρόδρομο και τη χωρική ανάπτυξη της Πελοποννήσου τόνισε την ανάγκη ύπαρξης ενός στρατηγικού σχεδιασμού.

Ο Κωνσταντίνος A. Πέττας, Μέλος του Συλλόγου Φίλων το Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ, Πάτρα) έδωσε έμφαση στις ευκαιρίες που υπάρχουν στη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο αναφορικά με την ανάπτυξη του Σιδηροδρόμου ενημερώνοντας τι γίνεται σε άλλες χώρες αλλά και τα οικονομικά οφέλη που δημιουργούνται.

Για τις εγκαταλελειμμένες γραμμές, την αξιοποίησή τους και τη μετατροπή τους σε «σταθμούς εκπαίδευσης- πολιτισμού & φιλοξενίας νέων» μίλησε ο Τοπογράφος Μηχανικός, Λεωνίδας Μαυρουδής αλλά και ο πολιτικός μηχανικός, Γιώργος Λ. Μαυρουδής και ειδικότερα για την επένδυσή τους στο Αίγιο.

Τέλος στην εκδήλωση συμμετείχε ο Σύμβουλος Οργάνωσης και Διαχείρισης Σιδηροδρόμων Όμηρος Φαναριώτης αναφερόμενος στη νέα αποχή και τους ψηφιακούς οδηγούς.

(Δελτίο Τύπου)

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup