Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού & Πολιτισμού Νίκος Κοροβέσης στηρίζει την πρόταση Φαρμάκη
Μια πολύ σημαντική πρόταση για την μετονομασία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε “Περιφέρεια Ολυμπιακής Γης” ή “Ολυμπιακή Περιφέρεια” με πολλαπλούς στόχους, κατέθεσε προ ημερών κατά τη διάρκεια των εργασιών της 2ης μέρας του συνεδρίου για το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για τον Αθλητισμό ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης, ανοίγοντας με τον τρόπο αυτό το δημόσιο διάλογο για μια αλλαγή στον “Καλλικράτη” που θέσπισε και τα ονόματα των Περιφερειών. Και προσωπικά πιστεύω ότι αξίζει να το συζητήσουμε.
Πρόκειται πραγματικά για μια οραματική πρόταση , που εφόσον υλοποιηθεί με την στήριξη όλων μας, θα μπορέσει να αλλάξει και να εκσυγχρονίσει το αναπτυξιακό προφίλ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Άλλωστε όπως σωστά ανέφερε ο Περιφερειάρχης καταθέτοντας τα επιχειρήματα του για την αλλαγή του ονόματος “ η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αξίζει και δικαιούται να αποκτήσει διακριτό όνομα και ταυτότητα. Και αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο από το παγκόσμιο brand name της Αρχαίας Ολυμπίας».
Και ποιός πραγματικά είναι αυτός, που δεν αναγνωρίζει σήμερα τον οικουμενικό ρόλο της Αρχαίας Ολυμπίας, γνωστής στα πέρατα του κόσμου, ενός τόπου που το όνομα και η ιστορία του περιποιεί τιμή σε εμάς τους κατοίκους της Ηλείας, τους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας, που οφείλουμε να την ταξιδεύουμε ανά τον κόσμο παντρεύοντας το ένδοξο παρελθόν με το παρόν και το μέλλον.
Γιατί στόχος της πρότασης Φαρμάκη, μέσα από αυτό το ιστορικό πλαίσιο που θα καθορίσει την νέα ταυτότητα της Περιφέρειας, είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας, της ανταγωνιστικότητας του αγροτοδιατροφικού τομέα και του πλούτου των αγροτικών προϊόντων που παράγει ο τόπος μας, της γαστρονομίας, του πολιτισμού και του τουρισμού με σημείο αναφοράς την Ολυμπιακή γη. Ας σκεφτούμε τι προστιθέμενη αξία μπορούν να λάβουν τα αγροτικά μας προϊόντα που θα τα συνοδεύει στις ξένες αγορές μια ταυτότητα με την επωνυμία “Ολυμπιακή γη”.
Παράλληλα, η νέα ταυτότητα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, μπορεί να γίνει το εφαλτήριο περαιτέρω συνεργειών για την προσέλκυση σημαντικών επενδυτικών ευκαιριών. Αν και το πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον παραμένει δύσκολο για ολόκληρη την τουριστική βιομηχανία και τον πρωτογενή τομέα, το 2022 και το 2023 ελπίζουμε ότι θα είναι συνώνυμο της ανάκαμψης σε όλα τα επίπεδα και τότε είναι που θα κληθούμε να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις με το ευρύ “χαρτοφυλάκιο” των τουριστικών και αγροτικών προϊόντων που διαθέτουμε.
Η “Ολυμπιακή Περιφέρεια” θα μπορούσε να είναι κάλλιστα η απάντηση της Περιφέρειάς μας στην νέα εποχή του τουρισμού, του πολιτισμού και του αγροδιατροφικού τομέα, που θα μπορεί να μας ταυτίζει με κάτι ανώτερο, δημιουργώντας ένα brand name εξωστρέφειας, αυτό της Αρχαίας Ολυμπίας, οριοθετώντας με τον τρόπο αυτό και τον γεωγραφικό της προσδιορισμό που αυτή τη στιγμή είναι αχανής. Αυτό λοιπόν που μας λείπει είναι μόνο η ταυτότητα. Μια ταυτότητα σαφής και ξεκάθαρη έτσι ώστε να καταστεί η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ένας τόπος απολύτως διακριτός και αναγνωρίσιμος , με αιχμή το παγκόσμιο σύμβολο, της Αρχαίας Ολυμπίας.
(Δελτίο Τύπου)