Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2022 20:10

Με 32 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας εκσυγχρονίζεται ο στόλος οχημάτων της ΠΔΕ

Γράφτηκε από

Εγκρίθηκε κατά τη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, την Τρίτη 21 Ιουνίου 2022, το πρακτικό αποσφράγισης, αξιολόγησης προσφορών για την προμήθεια τριάντα δύο οχημάτων για τις ανάγκες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με την διαδικασία της λειτουργικής χρονομίσθωσης (operational leasing), προϋπολογισμού 1.207.512 ευρώ.

Ανάδοχος αναδείχθηκε η εταιρεία «KINSEN HELLAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ».

Η παραπάνω διαδικασία εξασφαλίζει την κατά 33% ανανέωση του στόλου υπηρεσιακών οχημάτων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με σημαντικά οφέλη, όπως:

  • μείωση της συνολικής ατμοσφαιρικής ρύπανση και της εκπομπής ρύπων ανά όχημα, καθώς πρόκειται για οχήματα νεότερης γενιάς και πιο σύγχρονης τεχνολογίας.
  • μείωση του συνόλου των κυβικών (cc) ανά νεοαποκτηθέν όχημα και την σταδιακή προσαρμογή στις νέες οδηγίες και διατάξεις που αφορούν την χρήση των οχημάτων του δημοσίου.
  • βελτίωση της αποδοτικότητας και ενίσχυσης της λειτουργίας των υπηρεσιών μας τόσο με την δυνατότητα άμεσης αντικατάστασης του οχήματος που θα παρουσιάσει βλάβη, όσο και με την χρήση diesel που θα δώσει την δυνατότητα και διευκόλυνση για περαιτέρω χρήση των οχημάτων λόγω μικρότερης κατανάλωσης λίτρων ανά χιλιόμετρο.
  • εξασφάλιση οικονομία κλίμακας που αφορά τόσο στην απαλλαγή μας από έξοδα για αγορές, τέλη , ασφάλιστρα, δαπάνες ελαστικών, και service , όσο και από την χρήση φθηνότερου καύσιμου υλικού καθώς και από έξοδα (αμοιβές εργασίας και ανταλλακτικά) συντήρησης.

Το σημαντικότερο όμως είναι η διασφάλιση ασφαλέστερων μετακινήσεων με οχήματα νεότερης γενιάς και σύγχρονων προδιαγραφών για το υπηρεσιακό προσωπικό της Περιφέρειας, καθώς θα εξυπηρετήσουν υπηρεσιακές ανάγκες και των τριών Περιφερειακών Ενοτήτων σε ορεινές και δύσβατες αγροτικές περιοχές, ενώ θα καλύψουν μετακινήσεις καθημερινές πολλών χιλιομέτρων.

Επίσης ένα παράπλευρο όφελος για την Περιφέρεια είναι η σταδιακή απόσυρση των παλαιότερων οχημάτων από τον στόλο της και, έπειτα από τον έλεγχο τους ως προς την καταλληλόλητα τους για ηπιότερη χρήση και την κάλυψη μετακινήσεων μικρότερων αποστάσεων, την διάθεση ορισμένων από αυτά σε κοινωνικούς φορείς οι οποίοι με αίτηση τους σε ανοιχτή πρόσκληση της Περιφέρειας έχουν ζητήσει και με αποφάσεις των διοικητικών τους οργάνων έχουν εγκρίνει την δωρεά-διάθεση αυτών των οχημάτων προς αυτούς τους φορείς για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους.

Πλέον έχοντας ολοκληρώσει τις απαραίτητες τυπικές διαδικασίες, αναμένεται η προμήθεια των νέων οχημάτων, δεδομένης της έλλειψης που παρατηρείται στην συνολικά αγορά.

«Βάζοντας σε υψηλή προτεραιότητα την ασφάλεια των εργαζομένων της Περιφέρειας και προχωρώντας στην πορεία εκσυγχρονισμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε όλα τα επίπεδα, στόχο που έχει θέσει ως υψηλή προτεραιότητα ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης, με λελογισμένη αξιοποίηση των υπαρχόντων μέσων, στενή επικοινωνία με τους τοπικούς κοινωνικούς φορείς και εμπιστοσύνη, εκτίμηση και υποστήριξη προς το έργο τους κρίνουμε πως το τέλος αυτής της διαδικασίας θα έχει ως αποτέλεσμα μία σειρά από οφέλη με παραλήπτες υπηρεσιακούς και κοινωνικούς φορείς σε όλη την Περιφέρεια, σημαντικότερο όμως και βασικό παραλήπτη τον πολίτη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικής Πολιτικής και Δημοσιονομικού Ελέγχου Ανδρέας Φίλιας.

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2022 19:02

Σχετικά Άρθρα

  • Ευλογιά προβάτων: Σε ποιες Περιφέρειες εφαρμόζονται νέα μέτρα και σε ποιες αίρονται
    Ευλογιά προβάτων: Σε ποιες Περιφέρειες εφαρμόζονται νέα μέτρα και σε ποιες αίρονται

    Μετά την εφαρμογή των δεκαήμερων περιοριστικών μέτρων με στόχο την αποτροπή εξάπλωσης της ευλογιάς των προβάτων και με δεδομένα τα νέα επιβεβαιωμένα κρούσματα ανά την επικράτεια, κατόπιν εισήγησης της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνιατρικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ισχύουν από 1/11/2024 έως 8/11/2024,τα εξής μέτρα:

    1. Εφαρμόζονται οι διατάξεις για τις ζώνες προστασίας, επιτήρησης και περαιτέρω απαγορευμένες ζώνες, όπως ορίζονται στον Καν.687/2020, στις Εκτελεστικές Αποφάσεις της Επιτροπής καθώς και στις σχετικές εγκυκλίους όπως τροποποιούνται και ισχύουν κάθε φορά.
    2. Απαγορεύονται όλες οι μετακινήσεις αιγοπροβάτων εντός της ελληνικής επικράτειας με σκοπό την πάχυνση και την αναπαραγωγή.
    3. Επιτρέπονται οι μετακινήσεις αιγοπροβάτων από θερινούς βοσκότοπους με τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
    4. Τα αιγοπρόβατα δεν έχουν μετακινηθεί από την σταυλική εγκατάσταση αποστολής για τουλάχιστον 30 ημέρες πριν την μετακίνηση.
    5. Διενεργείται κλινική εξέταση στα ζώα από επίσημους κτηνιάτρους (του ΥΠΑΑΤ, εποπτευομένων φορέων και Περιφερειών), εντός 24 ωρών πριν την μετακίνηση.
    • Τα αιγοπρόβατα παραμένουν εντός των σταυλικών εγκαταστάσεων στον τόπο προορισμού για τουλάχιστον 30 ημέρες μετά την μετακίνηση. Κατά το διάστημα αυτό πραγματοποιείται από επίσημους κτηνιάτρους κλινική επιτήρηση στα ζώα.
    1. Μετά την άφιξή τους, η διαχείριση των αιγοπροβάτων γίνεται σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν για την επιζωοτία της πανώλης των μικρών μηρυκαστικών και την επιζωοτία της Ευλογιάς των προβάτων, στην περιοχή της κάθε σταβλικής εγκατάστασης.
    2. Επιτρέπονται οι μετακινήσεις αιγοπροβάτων προς σφαγή, μόνο στις Περιφερειακές Ενότητες που ανήκουν σε Περιφέρειες της χώρας που είναι ελεύθερες του νοσήματος, ήτοι στις Περιφερειακές Ενότητες των Περιφερειών Αττικής, Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας.

    Δεν επιτρέπονται οι μετακινήσεις αιγοπροβάτων προς σφαγή στις Περιφερειακές Ενότητες που ανήκουν στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Πελοποννήσου.

    Για τις μετακινήσεις προς σφαγή τα ζώα σφάζονται σε σφαγεία της ΠΕ ή στα πλησιέστερα με τη συγκεκριμένη εμπορική εκμετάλλευση σφαγεία βάσει ανάλυσης κινδύνου.

    Οι υπεύθυνοι σφαγείων μεριμνούν για την απαρέγκλιτη τήρηση των κανόνων υγιεινής και εφαρμογής των προγραμμάτων καθαρισμού και απολύμανσης (χώρων, εξοπλισμού και οχημάτων).

    Οι μετακινήσεις πραγματοποιούνται, με εφαρμογή αυστηρών μέτρων βιοασφάλειας (καθαρισμός, απολύμανση τροχών μεταφορικών μέσων πριν την φόρτωση, πριν την εκφόρτωση και μετά την εκφόρτωση των ζώων, μέτρα ατομικής προστασίας των οδηγών

    κλπ.).

    Στις 08/11/2024 θα επαναξιολογηθούν από τη Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής και τις αρμόδιες κτηνιατρικές αρχές τα επιδημιολογικά δεδομένα της επιζωοτίας και θα καθορισθούν στοχευμένες δράσεις για τον έλεγχο και εκρίζωση του νοσήματος.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τέλη κυκλοφορίας: Τι ισχύει στην υποχρεωτική ασφάλιση και στα κλιμακωτά πρόστιμα
    Τέλη κυκλοφορίας: Τι ισχύει στην υποχρεωτική ασφάλιση και στα κλιμακωτά πρόστιμα

    Από μέρα σε μέρα αναμένεται να αναρτηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «mycar», καθώς σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο η έναρξη πληρωμών αναμένεται στις 15 Νοεμβρίου.

    Η συζήτηση για τα τέλη ξεκίνησε νωρίς φέτος, με το οικονομικό επιτελείο να ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται να δοθεί παράταση πέρας την λήξης της προθεσμίας της 31ης Δεκεμβρίου 2024.

    Κλιμακωτά πρόστιμα

    Η βασική αλλαγή που θα δουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι πως τα πρόστιμα θα επιβάλλονται πλέον σε κλίμακα, ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης, από την λήξη της προθεσμίας.

    Αυτό σημαίνει πως ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών οι ιδιοκτήτες θα έχουν:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025
    Ενώ με τα διπλάσια τέλη θα επιβαρυνθούν όσοι πληρώσουν τα τέλη από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.
    Πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας

    Στο σημείο αυτό, αξίζει να υπενθυμίσουμε πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν για τα οχήματα. Ακολουθούν τα ποσά βάσει της ημερομηνίας ταξινόμησης:

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/01/2021 έως σήμερα:

    • 0-122 κυβικά: 0 ευρώ
    • 123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ/γρ.
    • 140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ/γρ.
    • 167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ/γρ.
    • 209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ/γρ.
    • 225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ/γρ.
    • 241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ/γρ.
    • 261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ/γρ.
    • 281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ/γρ.

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/11/2010 έως 31/12/2020:

    • 0-90 εκπομπές C02: 0 ευρώ
    • 91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ/γρ.
    • 101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ/γρ.
    • 121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ/γρ.
    • 141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ/γρ.
    • 161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ/γρ.
    • 181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ/γρ.
    • 201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ/γρ.
    • 251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ/γρ.

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης έως 31/10/2010:

    • Τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα και κυμαίνονται από 22 έως 1.380 ευρώ

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Υπενθυμίζεται πως υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Κοροβέσης: Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από την πρώτη στιγμή του σχεδιασμού είχε λόγο και ρόλο
    Κοροβέσης: Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από την πρώτη στιγμή του σχεδιασμού είχε λόγο και ρόλο

    Η τοποθέτηση του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας για το Σχέδιο Ανασυγκρότησης της Ηλείας κατά την Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας

    Στις ενέργειες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και στην στήριξή της στο εγχείρημα του Σχεδίου Ανασυγκρότησης της Ηλείας αλλά και στις προτάσεις για τον τρόπο χρηματοδότησής του, αναφέρθηκε στην τοποθέτησή του κατά την διάρκεια της Ειδικής Συνεδρίασης Λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας, Νίκος Κοροβέσης.

    Όπως τόνισε ο κ. Κοροβέσης, «η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από την πρώτη στιγμή του σχεδιασμού είχε λόγο και ρόλο. Ύστερα από μία σειρά συναντήσεων και προσεκτικής παρακολούθησης και ερμηνείας του μελετητικού έργου, προτείναμε αλλαγές με παρεμβάσεις όχι μόνο ως προς τη στοχοθεσία και την ιεράρχηση (ορισμός προτεραιοτήτων), αλλά και ως προς τη διαχείριση του τρόπου χρηματοδότησης.

    Είναι σαφές, πως όταν μιλάμε για τόσο μεγάλο σχέδιο δεν αρκεί απλά ένα χρηματοδοτικό εργαλείο, αλλά μία πληθώρα χρηματοδοτήσεων, (πολλές φορές με συνδυαστικά χαρακτηριστικά - για να υπάρχει αποτέλεσμα) αλλά και με νοοτροπία προσθετική και όχι ανταγωνιστική σε εθνικό επίπεδο».

    koro sun logodosias pde 2

    ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας οι ενέργειες και οι προτάσεις της ΠΔΕ όσον αφορά το σχέδιο ανασυγκρότησης της Ηλείας είναι οι εξής:

    Α) Τον Ιούλιο του 2023 η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, προχώρησε σε προτεραιοποίηση των έργων, μάλιστα με συγκεκριμένη μεθοδολογία. Αυτή η μεθοδολογία βασίζεται αφενός στην εκτίμηση προϋπολογισμού που υπάρχει στις δράσεις του προγράμματος, και αφετέρου στην προτεραιοποίηση των στόχων που ικανοποιούν τα έργα αυτά.

    Αναλυτικά:

    Ο Στόχος 6 «Υποδομές, περιβάλλον διαβίωσης και ποιότητα ζωής» καθότι διασφαλίζεται τόσο η ποιότητα του πολιτιστικού – τουριστικού προϊόντος όσο και η ενδυνάμωση του τοπικής οικονομίας.

    Ο Στόχος 5 «Ενίσχυση της ποιότητας, του εκσυγχρονισμού και της εξωστρέφειας του παραγωγικού συστήματος» καθότι ως στόχος λειτουργεί διατομεακά.

    Ο Στόχος 7 «Ανθρώπινο δυναμικό και κοινωνική συνοχή» καθότι ως στόχος λειτουργεί διατομεακά.

    Ο Στόχος 3 «Πολιτικές και δράσεις ολοκληρωμένης ανάπτυξης για την Αρχαία Ολυμπία» καθότι η Αρχαία Ολυμπία είναι η κορωνίδα της αναπτυξιακής προοπτικής της Ηλείας 2030.

    Ο Στόχος 4 «Ανάδειξη πολιτιστικής κληρονομιάς και αξιοποίηση των μνημείων και του πολιτιστικού κεφαλαίου της περιοχής» καθότι λειτουργεί συμπληρωματικά του Στόχου 3 εδραιώνοντας μια συνολική στόχευση στην ανάδειξη της πολιτιστικής – τουριστικής ταυτότητας της Ηλείας 2030.

    Προτεραιότητα για τα έργα του Στόχου 6 είναι η ολοκλήρωση και κατασκευή κρίσιμων οδικών έργων και στην 2η ομάδα έργων εκείνα που αφορούν στην ενίσχυση – ανάπτυξη των μεταφορών (Σιδηροδρομικά – Αεροπορικά – Λιμενικά). Ο χωροταξικός σχεδιασμός κρίνεται επίσης στρατηγικός τομέας για την περαιτέρω ανάπτυξη της Ηλείας και τέλος τα έργα δικτύων και περιβαλλοντικής προστασίας όχι λόγω ειδικού βάρους αλλά με δεδομένο το στρατηγικό χαρακτήρα που θέλει να εξυπηρετήσει η Ηλεία.

    «Για το λόγο αυτό θα πρέπει να αναφέρω πως βασική προτεραιότητα της ΠΔΕ αποτελεί η ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος και η επέκταση μέχρι την Τσακώνα», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κοροβέσης.

    Προτεραιότητα για τα έργα του Στόχου 5 αποτελούν έργα ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων στην κατεύθυνση αυτή και της ίδρυσης Γεωργικής σχολής, ενίσχυσης της μεταποίησης, εκσυγχρονισμού υποδομών άρδευσης, βελτίωση αγροτικής οδοποιίας κ.λ.π.

    Προτεραιότητα για τα έργα του Στόχου 7 είναι η ενίσχυση της υγείας, έργα και πολιτικές δημογραφικής ανάκαμψης, κοινωνική συνοχή και ποιότητα ζωής.

    Προτεραιότητα για τα έργα του στόχου 3 αποτελούν τα έργα που αφορούν στη δημιουργία νέων υποδομών πολιτισμού - αθλητισμού ώστε να δοθεί άμεσα δημοσιότητα και έμφαση στην νέα αναπτυξιακή πρωτοβουλία που θα αποτελέσει το κίνητρο της κινητοποίησης όλων των άμεσα συμμετεχόντων.

    Προτεραιότητα για τα έργα του στόχου 4 αποτελούν τα έργα αποκατάστασης και στη συνέχεια τα υπόλοιπα έργα αξιοποίησης.

    Β) Κρίσιμης σημασίας όσον αφορά στο χρηματοδοτικό σκέλος της μελέτης είναι ότι η υλοποίηση ενός στοχευμένου αναπτυξιακού προγράμματος για την Ηλεία του 2030 δεν πρέπει να εστιάζει σε πόρους που διατίθενται έως το 2030 από τα υφιστάμενα χρηματοδοτικά εργαλεία, ήτοι πόρους από την νέα προγραμματική Περίοδο 2021-2027 αλλά και πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης.

    Οι πόροι αυτοί είναι ανταγωνιστικοί και σήμερα εξειδικευμένοι – στοχευμένοι σε συγκεκριμένες πολιτικές όπως έχουν ήδη προδιαγραφεί από τα εγκεκριμένα επιχειρησιακά τους προγράμματα. Δικαιούχοι είναι όλοι οι αναπτυξιακοί και οικονομικοί φορείς της χώρας ανάλογα με το είδος της πράξης. Επίσης, οι πόροι αυτοί δεν είναι αποκλειστικά διαθέσιμοι για την Ηλεία.

    Πρόταση, λοιπόν, της Περιφερειακής Αρχής, αποτελεί η θεσμοθέτηση ειδικού προγράμματος για την Ηλεία – Αρχαία Ολυμπία του 2030, βάση του οποίου θα μπορούσε να αποτελέσει και η εν λόγω μελέτη, να διεκδικήσει και διασφαλίσει αναπτυξιακούς πόρους από την ευρωπαϊκή αναπτυξιακή κεφαλαιαγορά. Η διαχείρισή τους να γίνει με το θεσμικό πλαίσιο που έχει θεσπιστεί για το ως άνω πρόγραμμα και με την αξιοποίηση τόσο πιστωτικού ιδρύματος της χώρας μας όσο και δημιουργίας επιτελικής δομής τοπικής διακυβέρνησης στα πλαίσια του ν. 4875/2021 στοχεύοντας στην Διαχείριση και Προώθηση Προορισμού «Ηλεία -Αρχαία Ολυμπία».

    Γ) Ύστερα από διαβούλευση με τους Δήμους της Δυτικής Ελλάδας δημιουργούνται 9 χωρικές επενδύσεις και ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας συμμετέχει:

    Στην ΟΧΕ Αρχαίας Ολυμπίας, Ανδρίτσαινας - Κρεστένων και Ζαχάρως και

    Στην ΒΑΑ Πύργου, Αρχαίας Ολυμπίας και Ήλιδας

    Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, όρισε τεχνικό σύμβουλο για την καθοδήγηση των Δήμων ως προς την έγκριση και υποβολή προτάσεων. Έχουν ήδη προταθεί έργα που έχουν εγκριθεί από τα Δημοτικά Συμβούλια των ανωτέρω Δήμων και βρίσκονται σε κατάσταση αξιολόγησης. Προβλέπεται μέσα από αυτή τη διαδικασία, να ενταχθούν έργα συνολικού προϋπολογισμού 30 εκ. ευρώ. Αυτό που επείγει, είναι η άμεση ωρίμανση των προτεραιοποιημένων προτάσεων με σκοπό να εγκριθούν προς χρηματοδότηση.

    «Επειδή πορευόμαστε Δημοκρατικά, δώσαμε τη δυνατότητα στους Δήμους να ορίσουν τις προτεραιότητές τους και να υποβάλλουν τις αντίστοιχες προτάσεις τόσο στις ΟΧΕ όσο και στο σχέδιο της διαΝΕΟσις», κατέληξε ο κ. Κοροβέσης.

    (Δελτό Τύπου)

  • Τέλη κυκλοφορίας: Κλιμακωτά πρόστιμα - Τι γνωρίζουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση
    Τέλη κυκλοφορίας: Κλιμακωτά πρόστιμα - Τι γνωρίζουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Από μέρα σε μέρα αναμένεται να αναρτηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «mycar», καθώς σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο η έναρξη πληρωμών αναμένεται στις 15 Νοεμβρίου.

    Η συζήτηση για τα τέλη ξεκίνησε νωρίς φέτος, με το οικονομικό επιτελείο να ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται να δοθεί παράταση πέρας την λήξης της προθεσμίας της 31ης Δεκεμβρίου 2024.

    Κλιμακωτά πρόστιμα

    Η βασική αλλαγή που θα δουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι πως τα πρόστιμα θα επιβάλλονται πλέον σε κλίμακα, ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης, από την λήξη της προθεσμίας.

    Αυτό σημαίνει πως ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών οι ιδιοκτήτες θα έχουν:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025
    Ενώ με τα διπλάσια τέλη θα επιβαρυνθούν όσοι πληρώσουν τα τέλη από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.
    Πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας

    Στο σημείο αυτό, αξίζει να υπενθυμίσουμε πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν για τα οχήματα. Ακολουθούν τα ποσά βάσει της ημερομηνίας ταξινόμησης:

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/01/2021 έως σήμερα:

    • 0-122 κυβικά: 0 ευρώ
    • 123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ/γρ.
    • 140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ/γρ.
    • 167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ/γρ.
    • 209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ/γρ.
    • 225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ/γρ.
    • 241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ/γρ.
    • 261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ/γρ.
    • 281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ/γρ.

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/11/2010 έως 31/12/2020:

    • 0-90 εκπομπές C02: 0 ευρώ
    • 91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ/γρ.
    • 101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ/γρ.
    • 121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ/γρ.
    • 141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ/γρ.
    • 161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ/γρ.
    • 181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ/γρ.
    • 201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ/γρ.
    • 251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ/γρ.

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης έως 31/10/2010:

    • Τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα και κυμαίνονται από 22 έως 1.380 ευρώ
    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Υπενθυμίζεται πως υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr
  • ΠΔΕ: Πραγματοποίηση Εναρκτήριου Συνέδριου & Ενημερωτικής Ημερίδας του έργου HERIT ADAPT, στις 17 - 18/10
    ΠΔΕ: Πραγματοποίηση Εναρκτήριου Συνέδριου & Ενημερωτικής Ημερίδας του έργου HERIT ADAPT, στις 17 - 18/10

    Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου και την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024, στο Αρχαιολογικό Μουσείου Πατρών, το Εναρκτήριο Συνέδριο & η Ενημερωτική Ημερίδα στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου “HERIT ADAPT - HERItage and territory resilience through sustainableTourism, climate change ADAPtation and ciTizenengagement"- "Πολιτιστική Κληρονομιά και Βιώσιμος Τουρισμός απέναντι στις απειλές της κλιματικής αλλαγής", που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Interreg Euro-Med.

    Σκοπός των παραπάνω εκδηλώσεων που διοργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ως επικεφαλής εταίρος, ήταν η προαγωγή της στρατηγικής σημασίας του έργου για την προώθηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς και την υιοθέτηση αρχών για το Βιώσιμο Τουρισμό στο πλαίσιο της κλιματικής αλλαγής.

    Στο συνέδριο της 17ης Οκτωβρίου, χαιρετισμό απεύθυναν ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο Υπηρεσιακός Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού, Δημήτριος Μήλιος, ενώ η Υπουργός Πολιτισμού εκπροσωπήθηκε από την κ. Σ. Σπυροπούλου.

    Στον χαιρετισμό του, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, τόνισε ότι: «Στη Δυτική Ελλάδα αποδίδουμε πολύ μεγάλη έμφαση στην αειφορία του πολιτισμού και του τουρισμού. Σήμερα στην Πάτρα, στην εναρκτήρια εκδήλωση του Ευρωπαϊκού Έργου «HERIT ADAPT», για τον Αειφόρο Τουρισμό, είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε το σύνολο των στρατηγικών μας, που έχουν οικοδομηθεί πάνω στην ανάγκη, να προστατεύσουμε την άυλη κληρονομιά μας, αλλά και να την αναδείξουμε, αποφεύγοντας μονοδιάστατες και παρωχημένες λογικές που δεν σέβονται το περιβάλλον και αγνοούν τις σύγχρονες προκλήσεις, όπως είναι η κλιματική αλλαγή. Tο έργο HERIT ADAPT αποτελεί μία σημαντική ευκαιρία για εμάς, να δομήσουμε βιώσιμες πιλοτικές στρατηγικές που θα προστατεύσουν την πολιτιστική κληρονομιά και θα αναδείξουν τη βιωσιμότητα στον τουριστικό τομέα».

    Χαιρετισμούς επίσης απηύθυναν o Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος και ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Παναγιώτης Μπράμος, ενώ τη συζήτηση συντόνισε ο έγκριτος δημοσιογράφος, Παναγιώτης Ρηγόπουλος.

    Στο συνέδριο συνέδραμαν με τις παρουσιάσεις τους ο Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Δρ. Σωτήριος Βαρελάς, ο Ιδιοκτήτης του Dexamenes Seaside Hotel, Νίκος Καραφλός, και ο Πρόεδρος TOBEA – SEATRAC, Ιγνάτιος Φωτίου.

    Στο πάνελ συζητήθηκαν τα ζητήματα της εξασφάλισης ενός βιώσιμου μέλλοντος για την πολιτιστική και τουριστική κληρονομιά της Ελλάδας, ενώ μεγάλη έμφαση δόθηκε στην αειφορία του πολιτισμού και του τουρισμού. Επίσης, αναδείχθηκαν οι ενέργειες και οι στρατηγικές που αναπτύσσονται δυναμικά, σε περιφερειακό και κρατικό επίπεδο, και ενσωματώνουν τις ανάγκες πολιτών, επιχειρήσεων, τουριστών και περιβάλλοντος.

    Κατά τη διάρκεια της τεχνικής συνάντησης, της 17ης Οκτωβρίου, παρουσιάστηκε αναλυτικά η πρόοδος υλοποίησης των πακέτων εργασίας, ενώ επισημάνθηκαν οι απαιτούμενες ενέργειες που πρέπει να ακολουθηθούν για την ορθή και ομαλή υλοποίηση του έργου.

    Την 2η ημέρα εργασιών, στο πλαίσιο διεξαγωγής του Info day, πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις από τον εταίρο του έργου Dura – Dubrovnik, τα αποτελέσματα και οι καλές πρακτικές των έργων “SPARC” (INTERREG GR-IT) και “Dialogue4Tourism” (Euro-MED Interreg) από τους Υπευθύνους κ.κ. Βασίλειο Παπαϊωάννου, Δήμο Πατρέων και Ιωάννη Μαρδίκη, Ευρωπαϊκό Οργανισμό Δημοσίου Δικαίου, η πορεία των εργασιών αναπαράστασης του Ναού του Επικούρειου Απόλλωνα στην Ηλεία από τον Δρ. Κωνσταντίνου Παπαδόπουλου, Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας και το έργο ADRION INNOXENIA PLUS από τον υπεύθυνο, Κωνσταντίνο Τζαμαλούκα.

    Στο κλείσιμο των εργασιών πραγματοποιήθηκε οργανωμένη επίσκεψη των προσκεκλημένων εταίρων σε ιστορικά μνημεία της περιοχής των Πατρών.

    Το HERIT ADAPT είναι ένα έργο διάρκειας 33 μηνών, χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος InterregEuro MED και στοχεύει στην ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των βασικών ενδιαφερομένων μερών (stakeholders) μέσα από τη συγκρότηση διεπιστημονικών τοπικών ομάδων εργασίας (TWGs – Territorial Working Groups). Κατά τη διάρκεια του έργου, θα αξιοποιηθούν δεδομένα του Βιώσιμου Μοντέλου Τουρισμού (STM- Sustainable Tourism Model), το οποίο θα εφαρμοστεί σε 8 επιλεγμένες πιλοτικές περιοχές Euro-MED, συμπεριλαμβανομένων των τοποθεσιών UNESCO καθώς και λιγότερο γνωστών μνημείων, παράκτιων και ορεινών περιοχών. Το Συνεργατικό σχήμα του έργου αποτελείται από 11 εταίρους που προέρχονται από 8 διαφορετικές χώρες της Μεσογείου, καθώς επίσης και 25 συνδεδεμένους εταίρους.

    1. Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (Ελλάδα),

    2. ATHENA, Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας στις Τεχνολογίες Πληροφορίας, Επικοινωνίας και Γνώσης (Ελλάδα),

    3. Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου (Ελλάδα),

    4. Πανεπιστήμιο Sapienza στη Ρώμης (Ιταλία),

    5. Δήμος Γένοβας (Ιταλία),

    6. Αρχή Ανάπτυξης Ντουμπρόβνικ DURA (Κροατία),

    7. Εταιρεία Ανάπτυξης και Προώθησης Τουρισμού Λεμεσού Λτδ (Κύπρος),

    8. Παλιά Βασιλική Πρωτεύουσα Κετίντζε (Μαυροβούνιο),

    9. Πανεπιστήμιο της Γρανάδας (Ισπανία),

    10. Περιφερειακός Οργανισμός Τουρισμού Οξιτανία (Γαλλία),

    11. Υπουργείο Τουρισμού της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας.

    Το έργο HERIT ADAPT συγχρηματοδοτείται κατά 80% από την Ευρωπαϊκή ¨Ένωση, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός αυτού ανέρχεται σε €2.998.740,00.

    pde adapt sunedrio 4

    pde adapt sunedrio 2

    pde adapt sunedrio 3

    pde adapt sunedrio 5

    pde adapt sunedrio 6

    pde adapt sunedrio 7

    (Δελτίο Τύπου)

  • ΠΔΕ: Συνεδριάζει την Τετάρτη 30/10 το Περιφερειακό Συμβούλιο
    ΠΔΕ: Συνεδριάζει την Τετάρτη 30/10 το Περιφερειακό Συμβούλιο

    Το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας συνέρχεται την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 16.00 σε ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας.

    Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου (Ν.Ε.Ο. Πατρών Αθηνών 32 & Αμερικής), με ταυτόχρονη δυνατότητα τηλεδιάσκεψης (e:Presence.gov.gr), ενώ θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω υπηρεσίας livestreaming, από τον σύνδεσμο https://diavlos.grnet.gr/epresence-conference-17158

    Θέματα ημερήσιας διάταξης:

    ΘΕΜΑ 1ο

    :

    Ενημέρωση σχετικά με τις ενέργειες για την αντιμετώπιση του κατολισθητικού φαινομένου στην είσοδο της «111» / Επαρχιακή Οδός Πατρών – Τριπόλεως στο ύψος της ευρύτερης περιοχής Οβρυάς – Καλλιθέας Πατρών.

    Κατόπιν αιτήματος του Επικεφαλής της Παράταξης

    «Νέα Δυτική Ελλάδα - Ενωμένοι Μπορούμε»

    κ. Σκιαδαρέση Σπυρίδωνα.

    ΘΕΜΑ 2ο

    :

    Ενημέρωση σχετικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών και τη χρηματοδότηση για την ανακατασκευή και τον εκσυγχρονισμό του Χιονοδρομικού Κέντρου Καλαβρύτων.

    Κατόπιν αιτήματος του Περιφερειακού Συμβούλου της Παράταξης «Νέα Δυτική Ελλάδα - Ενωμένοι Μπορούμε»

    κ. Αδαμόπουλου Θεοφάνη.

    ΘΕΜΑ 3ο

    :

    Αξιοποίηση και ανάπτυξη του πρώην εργοστασίου χαρτοποιίας Λαδόπουλου στην Ακτή Δυμαίων.

    Κατόπιν αιτήματος του Επικεφαλής της Παράταξης

    «ΜΑΖΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ - ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ»

    κ. Καρπέτα Κωνσταντίνου.

    ΘΕΜΑ 4ο

    :

    Το Σχέδιο Ανασυγκρότησης της Ηλείας.

    Κατόπιν αιτήματος του Περιφερειακού Συμβούλου της Παράταξης «ΜΑΖΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ - ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ»

    κ. Διαμαντόπουλου Κωνσταντίου.

    ΘΕΜΑ 5ο

    :

    Ενημέρωση για τις πρόσφατες πλημμύρες στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας και την αντιπλημμυρική θωράκιση.

    Κατόπιν αιτήματος του Γραμματέα του Περιφερειακού Συμβουλίου και Περιφερειακού Συμβούλου της Παράταξης

    «ΜΑΖΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ - ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ»

    κ. Μασούρα Δημητρίου.

    ΘΕΜΑ 6ο

    :

    Αντιμετώπιση της ασθένειας του μεταχρωματικού έλκους του πλατάνου.

    Κατόπιν αιτήματος του Περιφερειακού Συμβούλου της Παράταξης «Νέα Δυτική Ελλάδα - Ενωμένοι Μπορούμε»

    κ. Φεσσιάν Γεράσιμου.

    ΘΕΜΑ 7ο

    :

    Οδική Ασφάλεια Εθνικής Οδού Πατρών – Τριπόλεως (111) στο ύψος της Καλλιθέας.

    Κατόπιν αιτήματος της Περιφερειακής Συμβούλου της Παράταξης «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»

    κας Παναγογιαννοπούλου Χριστίνας.

    ΘΕΜΑ 8ο

    :

    Οδική Ασφάλεια Ε.Ο. Αγρίνιου – Θέρμου στο ύψος του Λιγορέματος.

    Κατόπιν αιτήματος του Περιφερειακού Συμβούλου της Παράταξης «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»

    κ. Μελά Αθανασίου.

    ΘΕΜΑ 9ο

    :

    Ενημέρωση για τις ενέργειες της Π.Δ.Ε. σχετικά με την απαίτηση επιστροφής χρημάτων από τους αγρότες στον ΟΠΕΚΕΠΕ.

    Κατόπιν αιτήματος του Περιφερειακού Συμβούλου της Παράταξης «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»

    κ. Κολόσακα Άγγελου.

    ΘΕΜΑ 10ο

    :

    Ενημέρωση σχετικά με παρεμβάσεις στην περιοχή Αμπάρια Παναιτωλίου.

    Κατόπιν αιτήματος του Περιφερειακού Συμβούλου της Παράταξης «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»

    κ. Καρναβιά Ιωάννη.

    Η συνεδρίαση θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω υπηρεσίας live streaming.

    Σελίδα μετάδοσης: https://diavlos.grnet.gr/epresence-conference-17158

    Ο Πρόεδρος

    Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας

    Χρήστος Παΐσιος

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τέλη κυκλοφορίας 2025: Ίδιες οι τιμές, αλλάζουν τα πρόστιμα, δε θα δοθεί παράταση – Πότε η έναρξη της πληρωμής
    Τέλη κυκλοφορίας 2025: Ίδιες οι τιμές, αλλάζουν τα πρόστιμα, δε θα δοθεί παράταση – Πότε η έναρξη της πληρωμής

    Έως τις 15 Νοεμβρίου θα αναρτηθούν στο TAXIS τα τέλη κυκλοφορίας του 2025, τα οποία θα έχουν αλλαγές στα πρόστιμα, όχι όμως και στην αξία τους.

    Τελικά οι κάτοχοι των οχημάτων δε θα επιβαρυνθούν με αυξήσεις ωστόσο, όπως έγινε γνωστό, καθεστώς όσον αφορά στα πρόστιμα εκπρόθεσμης πληρωμής, θα αντιμετωπίσουν ένα νέο καθεστώς το οποίο και θα βάλει οριστικά τέλος στις παρατάσεις.

    Με το νέο σύστημα τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης της εξόφλησης. Όσο νωρίτερα μετά την λήξη της προθεσμίας γίνει η εξόφληση τόσο μικρότερο θα είναι το αυτοτελές πρόστιμο που θα επιβαρύνει τους παραβάτες.

    Πώς θα κλιμακώνονται ως εξής τα πρόστιμα

    • 25% επί του τέλους αν αυτό καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου
    • 50% επί του τέλους αν πληρωθεί τον Φεβρουάριο, και:
    • 100% αν καταβληθεί από 1ης Μαρτίου.

    Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ.

    Με το νέο πλαίσιο οι ποινές καθίστανται δικαιότερες και αναλογικότερες ενώ διασφαλίζεται ο στόχος για εισπράξεις 1,2 δισ. ευρώ από την επιβολή των τελών κυκλοφορίας.

    Για παράδειγμα για τέλη κυκλοφορίας ύψους 240 ευρώ αν πληρωθούν με ένα μήνα καθυστέρηση τότε το πρόστιμο θα είναι 60 ευρώ και το συνολικό ποσό 300 ευρώ.

    Για δυο μήνες καθυστέρησης το πρόστιμο ανέρχεται στα 120 ευρώ και το συνολικό ποσό στα 360 ευρώ. Από τον τρίτο μήνα και μετά το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής εκτοξεύεται στα 240 ευρώ και η συνολική οφειλή στα 480 ευρώ.

    Με το ισχύον ποινολόγιο, επιβάλλεται οριζόντιο πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ανεξάρτητα από τη διάρκεια καθυστέρησης της πληρωμής ακόμα και αν αυτή είναι μια ημέρα μετά την εκπνοή της καταληκτικής ημερομηνίας.

    Τα τέλη κυκλοφορίας καταβάλλονται εμπρόθεσμα από τις 15 Νοεμβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου κάθε έτους.

    Τα τέλη του 2025 θα είναι ίδια με αυτά του 2024, δηλαδή χωρίς νέες επιβαρύνσεις για τους οδηγούς. Όσα αυτοκίνητα είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2010 πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό τους. Όσα κυκλοφόρησαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010, πληρώνουν με βάση τις εκπομπές CO2 που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας, ενώ τα πιο «καθαρά» από αυτά απαλλάσσονται πλήρως – κάτω από 90 ή 122 g/km, αναλόγως της χρονολογίας.

    Στα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών προβλέπεται να ενταχθεί εκ νέου η δυνατότητα για την πληρωμή τελών κυκλοφορίας με τον μήνα, οπότε ένας ιδιοκτήτης οχήματος που θα προχωρήσει σε άρση ακινησίας μετά τον Απρίλιο του 2025 δεν θα πληρώσει το ποσό για όλο το έτος αλλά για τους μήνες που απομένουν.

    Νέες επιβαρύνσεις στα ασφαλιστήρια συμβόλαια

    Στο μεταξύ από τον Ιανουάριο του 2025 θα αρχίσει η ισχύς του μέτρου της υποχρεωτικής ασφάλισης και των οχημάτων για φυσικές καταστροφές, φέρνοντας νέες επιβαρύνσεις στα ασφαλιστήρια συμβόλαια.

    Το μέτρο θα ισχύει τόσο για τα ιδιωτικά επιβατικά αυτοκίνητα όσο και για τα επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά, ταξί και λεωφορεία.

    Οι τιμές θα κυμαίνονται ανάλογα με την αξία του οχήματος, τη γεωγραφική περιφέρεια και τον βαθμό επικινδυνότητας της περιοχής.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Ο Νεκτάριος Φαρμάκης για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου
    Ο Νεκτάριος Φαρμάκης για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

    Δήλωση με αφορμή την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, έκανε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας

    "Μετά από 84 χρόνια, η επέτειος του «ΟΧΙ» παραμένει μία ιστορική καμπή που συνεχίζει να ατσαλώνει την εθνική συνείδηση και να αποτελεί σημείο αναφοράς, όχι μόνο για το χθες, αλλά και για το σήμερα και το αύριο της Ελλάδας.

    Στεκόμαστε ευλαβικά μπροστά στην ιστορία, τιμάμε τους γνωστούς και άγνωστους αγωνιστές της αλβανικής εποποιίας και της εθνικής αντίστασης. Προσκυνάμε όλους εκείνους που έχυσαν το αίμα τους για τη λευτεριά.

    Ξέρουμε όμως και ότι ο αγώνας και η θυσία όλων αυτών έχουν νόημα όσο εμείς σήμερα συνεχίζουμε να κρατάμε ψηλά την γαλανόλευκη και να αγωνιζόμαστε για μία καλύτερη πατρίδα, πάντα λεύτερη και πάντα περήφανη.

    Χρόνια πολλά στην Ελλάδα μας!"

    Farmakis stefania 2

    Farmakis stefania 3

    Η δήλωση του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου σε video:


Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ