Απαντήσεις σε όλους όσοι ασκούν κριτική για το θέμα του Πανεπιστημίου στην πόλη και για τις κινήσεις που έπρεπε να γίνουν, λαμβάνοντας ως παράδειγμα όλα όσα έχουν γίνει στην περιοχή του Αιγίου, για τον ίδιο σκοπό, θέλησε να δώσει ο δήμαρχος Τάκης Αντωνακόπουλος, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, που παραχώρησε χθες.
Ο κ. Αντωνακόπουλος σχολιάζοντας ως “άσφαιρα πυρά” όλες τις κινήσεις που γίνονται κατόπιν εορτής, άσκησε δριμεία κριτική σε όλους αυτούς, που όπως χαρακτηριστικά ανέφερε όταν έπρεπε, δεν κουνήθηκαν από την θέση τους.
«Αρχικά, να πούμε δύο κουβέντες για το μεγάλο θέμα, που είναι η τελική πράξη σε σχέση με την ύπαρξη πανεπιστημίων στον Πύργο και στην Αμαλιάδα, δηλαδή που είναι η τυπική ολοκλήρωση του κλεισίματος των τμημάτων στον Πύργο, το οποίο είχε επέλθει με την έκδοση του προεδρικού διατάγματος και βεβαίως προπομπός αυτού και διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, ήταν ο νόμος στην Βουλή περί της μεταρρύθμισης στον χώρο των πανεπιστημίων στην χώρα.
Τα κατόπιν εορτής ξέρετε, άσφαιρα πυρά, δεν έχουν στόχο κανέναν. Το θέμα είχε μία διάσταση, όταν το παλεύαμε σχεδόν μόνοι μας και πολλοί από αυτούς που μας λένε τώρα, τι πρέπει να κάνουμε κατόπιν εορτής, ήταν απόντες. Για άλλη μια φορά λοιπόν αποδεικνύεται, ότι όλοι λένε για να λένε εκ του ασφαλούς ή για να εκφράσουν την όποια αρνητική στάση μπορούν να έχουν, σε πρόσωπα ή πράγματα, χωρίς να μπορούν όμως να την τεκμηριώσουν πάνω σε αλήθειες ή αντικειμενικά στοιχεία. Αυτό το κατόπιν εορτής τώρα εκτός από μία κίνηση που την κάνουμε και προσφεύγουμε για να ακυρώσουμε το προεδρικό διάταγμα και εμείς στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αυτό είναι όμως ένα ζήτημα το οποίο θα λήξει με βάση το γνωστό ρυθμό έκδοσης αποφάσεων και τις δυνατότητες ανταπαντήσεων του πανεπιστημίου και του υπουργείου σε κάποια χρόνια. Αλλά αξιοποιούμε τυπικά αυτό το οπλοστάσιο. Τα ζητήματα αυτά είναι πολιτικά. Κρίθηκαν πολιτικά στο ελληνικό κοινοβούλιο από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας που προχώρησε στην έκδοση Προεδρικού Διατάγματος» τόνισε ο δήμαρχος Πύργου, συμπληρώνοντας παράλληλα ότι: «Ας θυμηθούμε λοιπόν τότε ποιοι έκαναν και τι, ποιοι ήμασταν παρόντες, ποιοι ήταν απόντες, ποιοι δεν κινήθηκαν καθόλου από την θέση τους, για το πανεπιστήμιο στον Πύργο και ας κάνουν απολογισμό. Αυτός ο απύθμενος λαϊκισμός, αυτή η υποκρισία, δε νομίζω ότι έχει καμία θέση σε ένα τόσο σοβαρό θέμα.
Λένε κάνουν στο Αίγιο…. και τι σημαίνει, επειδή κάνουν στο Αίγιο κάποια πράγματα κατόπιν εορτής, ότι έχουν κάποια αξία; Κι εμείς κάναμε κάποια πράγματα πριν από αυτή την διαδικασία. Είπαν στο Αίγιο τι κάνουμε εμείς και τι κάναν μετά αυτοί; Έχουμε κόμπλεξ κατωτερότητας που σημαίνει ότι ό,τι κάνουν κάποιοι άλλοι είναι καλύτερο από εμάς; Δεν κάναμε άπειρες συσκέψεις; Δεν εκδώσαμε πολλά ψηφίσματα; Δεν καλέσαμε τους φορείς; Δεν προτείναμε να κλείσει η αγορά που δεν έκλεισε; Δεν προτείναμε συγκεντρώσεις οι οποίες δεν έγιναν; Δεν προτείναμε πανηλειακή συγκέντρωση που δεν έγινε; Δηλαδή τι πρέπει να κάνουμε; Στην δημοκρατία υπάρχει και ένα όριο νομιμότητας! Τι πρέπει να κάνουμε δηλαδή, να βάλουμε μπουρλότο να τα κάψουμε; Λένε κάποιοι τώρα εάν θα ξανάρθει πανεπιστήμιο σε πιο κτίριο; Εκεί που ήταν!
Το πρόβλημα μας δηλαδή ήταν το κτίριο; Είχαμε κτίριο! Δε βλέπετε ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι μία νέα πολιτική θεώρηση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, που έχει να κάνει περισσότερο με όρους οικονομίας παρά κοινωνίας; Αυτό δεν το καταλαβαίνουν; Ότι αυτή είναι η αιτία που φτάσαμε εδώ; Και επίσης μία άλλη πραγματικότητα που κανείς δεν θέλει να την δει. Ότι ελαττώνεται ραγδαία ο μαθητικός πληθυσμός… Ούτε αυτό θέλουμε να το δούμε; Τότε λοιπόν αν δεν θέλουμε να δούμε ούτε την κοινωνία ούτε την πραγματικότητα, δεν έχουμε δικαίωμα να κάνουμε τον δημόσιο κριτή και να έχουμε δημόσιο λόγο. Γιατί όταν μιλάμε δημόσια πρέπει να στέκουν αυτά που λέμε. Και σήμερα έχουμε μία νέα αλλαγή στο περιβάλλον, πως διαμορφώνεις ανώτατη παιδεία.
Εμείς λοιπόν προσφεύγουμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, δεν έχει κανένα λόγο να κάνουμε θεατρινίστικες κινήσεις εκ των υστέρων. Που αποσκοπούν όλα αυτά; Ποιον έχουν αποδεκτή; Τι επηρεάζουν; Τον προγραμματισμό στο χώρο της πανεπιστημιακής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης; Δηλαδή, να σκίσουμε τα ρούχα μας κατόπιν εορτής; Ότι ήταν να γίνει έγινε πριν. Εκεί να μας πουν οι παρόντες και οι απόντες ποιοι ήταν; Και τι έκαναν προκειμένου να ενδυναμώσουν την όποια βοήθεια; Και τι πρωτοβουλίες πήραν κάποιοι που δεν τους αφαιρεί κανείς το δικαίωμα να έχουν πρωτοβουλίες…».
Επιπλέον ο δήμαρχος Πύργου αναφερόμενος σε παρατάξεις του Δήμου, στους θεσμούς της πόλης, στον Εμπορικό Σύλλογο, στο Επιμελητήριο, τα Εργατικά Κέντρα, διερωτήθηκε ποιες είναι οι πρωτοβουλίες που πήραν πάνω σε αυτό το θέμα. Καθώς όπως υπογράμμισε ο Δήμος ως κορυφαίος θεσμός τους κάλεσε πάρα πολλές φορές.
«Βεβαίως και ήρθαν και κάναμε ψηφίσματα, μέχρι εκεί…Συγκεντρώσεις και κοινωνική δυναμική δεν υπήρξε. Κοινωνική δυναμική δεν υπήρξε, προσκλητήρια υπήρξαν. Και για να μη μας πουν κάποιοι τώρα, ότι δεν τους αρέσουν αυτοί που έβγαλαν τα προσκλητήρια γιατί τότε έχουν πρόβλημα με την Δημοκρατία. Γιατί ο κάθε επικεφαλής σε έναν θεσμό που έχει δημοκρατική νομιμοποίηση, εκφράζει την κοινωνία. Και οφείλουμε να σεβόμαστε τους θεσμούς. Αν κάποιοι δε σέβονται τους θεσμούς τότε τι μιλάμε δηλαδή; Δεν τα λέω με αγανάκτηση αυτά που λέω, τα λέω για να διαφωτίσουμε τον κόσμο. Δε σημαίνει λοιπόν ότι επειδή στο Αίγιο έκαναν κάποιες κινήσεις μετά θάνατον, ότι θα τους εμποδίσουν να πάρουν τα πράγματα και σημαίνει κάτι. Τίποτα δε σημαίνει... Θα πάνε και κατηγορούμενοι, επειδή εμποδίζουν την εφαρμογή του νόμου. Αυτό διασφαλίζει την δημοσιότητα δύο – τριών ημερών, μία επανάσταση άνευ ουσίας και μία απρόσφορη δράση. Αυτά αν μπορούσαν να τα έκαναν πριν. Δεν τα έκαναν πριν ούτε αυτοί γιατί εκτίμησαν ότι δεν ήταν ωφέλημα. Εγώ δεν είμαι αυτής της σχολής, είμαι της σχολής να κάνω τον αγώνα όταν υπάρχει λόγος και υπάρχει δυνατότητα να επηρεάσει τα αποτελέσματα» σημείωσε ο κ. Αντωνακόπουλος, αναφέροντας επίσης ότι δεν πρόκειται να δεχθεί μαθήματα επαναστατικότητας, από ανθρώπους που έχουν βλάψει με την απουσία τους από τα προσκλητήρια κοινωνικών αγώνων.