Αυτοδιοίκηση

Γιαννόπουλος: «Όσο υπάρχουν παιδιά που μεγαλώνουν και γαλουχούνται με τις ιδρυτικές αρχές και αξίες του Φεστιβάλ Ολυμπίας, η μαγεία της μεγάλης οθόνης δεν θα χαθεί»

Γιαννόπουλος: «Όσο υπάρχουν παιδιά που μεγαλώνουν και γαλουχούνται με τις ιδρυτικές αρχές και αξίες του Φεστιβάλ Ολυμπίας, η μαγεία της μεγάλης οθόνης δεν θα χαθεί»

Τα 25 χρόνια λειτουργίας του έκλεισε φέτος το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους και τα γιόρτασε ‘ταξιδεύοντας’ μικρούς και μεγάλους στον μαγικό κόσμο της μεγάλης οθόνης –όπως ακριβώς κάνει κάθε χρόνο. Μόνο που φέτος η διοργάνωση συνδυάστηκε με ένα πολύ ευχάριστο νέο: την επίσημη παρουσίαση της αρχιτεκτονικής μελέτης του έργου για την επανάχρηση του πρώην Σταφιδεργοστασίου του ΑΣΟ Πύργου και τη μετατροπή του σε μόνιμη έδρα του Φεστιβάλ. Η μελέτη παρουσιάστηκε στην ημερίδα με θέμα «Το Φεστιβάλ Ολυμπίας και η ανάπτυξη της κινηματογραφικής βιομηχανίας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας», που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο (10/12) στο Θεματικό Πάρκο Ξυστρή, στον Πύργο.

Με αφορμή την επέτειο των 25 χρόνων της μεγαλύτερης νεανικής κινηματογραφικής γιορτής με επίκεντρο τον Πύργο και την Αμαλιάδα, αλλά και της μελέτης για τη δημιουργία του «σπιτιού» της διοργάνωσης, το ΑΠΕ-ΜΠΕ συνομίλησε με τον πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ, αντιπεριφερειάρχη Ηλείας, Βασίλη Γιαννόπουλο, για τον οποίο το έργο ανάπλασης του ΑΣΟ αποτέλεσε προτεραιότητα από την ανάληψη των καθηκόντων του τον Σεπτέμβριο του 2019.

Ακολουθεί η συνέντευξη του Βασίλη Γιαννόπουλου στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και στη δημοσιογράφο Ελένη Μάρκου

Ερ. Είστε πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ από το 2019. Τι απολογισμό θα κάνατε με αφορμή και τα 25 χρόνια Φεστιβάλ Ολυμπίας;

Απ. Έχω τη χαρά να βρίσκομαι σ’ αυτή την τιμητική θέση από το φθινόπωρο του 2019, οπότε και ανέλαβα τα καθήκοντά μου ως αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας. Διανύοντας την 4η χρονιά ως πρόεδρος του Φεστιβάλ, θα μπορούσα να πω με βεβαιότητα ότι ο απολογισμός είναι θετικός, γιατί το Φεστιβάλ, κατά τη διάρκεια της πανδημίας όχι μόνο δεν κατέβασε αυλαία, αλλά άνθισε ακόμα περισσότερο.
Το Φεστιβάλ του 2020 ήταν αμιγώς διαδικτυακό ενώ το 2021 είχε μια υβριδική μορφή, με διαδικτυακές αλλά και δια ζώσης δράσεις και προβολές, οι οποίες όμως πραγματοποιήθηκαν με εξαιρετικά αυστηρούς περιορισμούς, τηρώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα, για την ασφάλεια όλων. Αυτή ήταν μια μεγάλη πρόκληση η οποία μας οδήγησε στην εξεύρεση νέων τρόπων επαφής και συμμετοχής του κοινού, καθώς και στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για τη συνέχιση και διαρκή αναβάθμισή του. Το Φεστιβάλ όχι μόνο τα κατάφερε, αλλά μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι ενδυναμώθηκε, απέκτησε πολλούς περισσότερους φίλους σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και στο εξωτερικό, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την εξωστρέφεια και τον διεθνή του χαρακτήρα και ρόλο.

Ερ. Τι σημαίνει για εσάς Φεστιβάλ Ολυμπίας και ποιο το όραμά σας για το μέλλον;

Απ. Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου αποτελεί την «καλλιτεχνική άνοιξη της Ηλείας, στην καρδιά του χειμώνα». Είναι ένας θεσμός με τεράστια δημοφιλία και με μεγάλη αλληλεπίδραση στα παιδιά και τους νέους, που συμμετέχουν κάθε χρόνο στις δράσεις του, είτε με φυσική παρουσία είτε διαδικτυακά, από κάθε γωνιά του πλανήτη. Είναι ένα καλλιτεχνικό γεγονός που περιμένει και υποδέχεται με ενθουσιασμό η πόλη και η τοπική κοινωνία, το οποίο έχει απλώσει τα φτερά του σε πανελλαδικό και διεθνές επίπεδο. Έχει ισχυρούς υποστηρικτές και πρεσβευτές σε όλο τον κόσμο. Όραμά μας είναι, αξιοποιώντας την υλική και άυλη κληρονομιά του, σε συνδυασμό με τις υποδομές που δημιουργούμε, να καταφέρει να ενδυναμωθεί ακόμα περισσότερο και να παραμείνει ένα από τα σημαντικότερα του είδους του παγκοσμίως.

Ερ. Πόσο πιστεύετε ότι βοήθησε τα παιδιά και τους νέους του Πύργου και της Αμαλιάδας (και των άλλων πόλεων όπου γίνονται προβολές) ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ; Θα ήταν καλό, νομίζετε, να υπάρξουν κι άλλα τέτοια αποκεντρωμένα φεστιβάλ;

Απ. Το Φεστιβάλ έχει παιδαγωγικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Οι ταινίες που δημιουργούνται με επίκεντρο τα παιδιά και προβάλλονται στο Φεστιβάλ, καθώς επίσης όλες οι δράσεις, τα σεμινάρια και τα εργαστήρια που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής του, αποσκοπούν στην κοινωνικοποίηση των παιδιών και των νέων, στην ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης, στην απελευθέρωση της φαντασίας και στην ενθάρρυνση της δημιουργικότητάς τους. Κάθε χρόνο συμμετέχουν στις δράσεις του Φεστιβάλ χιλιάδες παιδιά από την Ελλάδα και το εξωτερικό και στη διάρκεια των 25 ετών του έχουν αναδειχθεί πολλά ταλέντα. Παρακολουθώντας την εξέλιξή τους –γιατί πολλά παιδιά παραμένουν στο Φεστιβάλ μεγαλώνοντας, είτε ως συνεργάτες είτε ως εθελοντές– διαπιστώνουμε ότι όλα τα παραπάνω γίνονται πράξη. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη απόδειξη για τα σημαντικά οφέλη στα παιδιά. Συνεπώς, θα ήταν εξαιρετικά σημαντικό το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας να λειτουργήσει ως κίνητρο και για άλλες πόλεις της Ελλάδας να δημιουργήσουν τέτοια Φεστιβάλ. Ήδη η Αθήνα έχει ακολουθήσει το παράδειγμά μας και τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει το Παιδικό και Εφηβικό Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

Ερ. Ποιες οι εξελίξεις γύρω από το κτήριο της παλιάς σταφιδαποθήκης ΑΣΟ στον Πύργο που θα μετατραπεί σε μόνιμη έδρα του Φεστιβάλ Ολυμπίας; Πότε πιστεύετε ότι το Φεστιβάλ θα … μπει «σπίτι» του;

Απ. Αναμφισβήτητα, οι εξελίξεις είναι θετικές κι αυτό γιατί, μετά από μια μακρά περίοδο διαβουλεύσεων ανάμεσα σε Φεστιβάλ, Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τον Τεχνικό Σύμβουλο – Μελετητή, πλέον έχει ολοκληρωθεί το κτηριολογικό πρόγραμμα κατά τέτοιο τρόπο ώστε να ικανοποιούνται οι ανάγκες του Φεστιβάλ, στο πλαίσιο που είχε οριστεί η αρχική συμφωνία. Αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί και εγκριθεί από την αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας η προμελέτη της προτεινόμενης λύσης και ο φάκελος έχει κατατεθεί προκειμένου να λάβει τις απαιτούμενες εγκρίσεις (Υπηρεσία Δόμησης – Αρχιτεκτονικό Συμβούλιο). Παράλληλα, αυτό το χρονικό διάστημα ολοκληρώνονται σε επίπεδο μελέτης εφαρμογής όλες οι υπόλοιπες μελέτες, συμπεριλαμβανομένης και της ακουστικής για τους χώρους του κινηματογράφου.
Όσον αφορά την ολοκλήρωση του έργου, δε θα ήθελα να θέσω ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, γιατί αυτό είναι συνάρτηση πολλών εξωγενών παραγόντων και δεν μπορούμε να έχουμε σαφή εικόνα τη δεδομένη στιγμή. Μετά την ολοκλήρωση των μελετών εφαρμογής θα πάμε για σύνταξη τευχών δημοπράτησης του έργου με τελικό στόχο τη δημοπράτηση το καλοκαίρι του 2023.

Ερ. Πώς η ολοκλήρωση του έργου θεωρείτε ότι θα επηρεάσει το Φεστιβάλ –αλλά και τον Πύργο και την Ηλεία;

Απ. Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου, που ξεκίνησε το 1997 ως ένα τολμηρό εγχείρημα που λίγοι το πίστεψαν, μέσα σε 25 χρόνια κατόρθωσε με πενιχρά μέσα, χωρίς εγκαταστάσεις, με φτωχό –έως ανύπαρκτο– υλικοτεχνικό εξοπλισμό να έχει εξελιχθεί σε ένα από τα σημαντικότερα του είδους του παγκοσμίως. Κι αυτό είναι κάτι που δεν επιδέχεται αμφισβήτησης. Αν αυτό το κατόρθωμα συνδυαστεί με την εμπειρία των στελεχών του Φεστιβάλ και αξιοποιηθεί η ανεκτίμητης αξίας κινηματογραφική περιουσία του, τότε ο θεσμός θα εκτοξευθεί. Κι αυτό μπορεί να γίνει μέσα από την επανάχρηση του ΑΣΟ, που θα αποτελέσει τη μόνιμη στέγη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας, συγκεντρώνοντας εδώ τις μέχρι σήμερα διάσπαρτες δραστηριότητές του, σε δικές του εγκαταστάσεις, με κινηματογραφικό πλατό, στούντιο, αίθουσες προβολών, χώρους εργαστηρίων, βιβλιοθήκες, γραφεία διοίκησης και πολλούς ακόμα χώρους.

Όσον αφορά τα οφέλη για τον τόπο μας, η ύπαρξη κινηματογραφικού πλατό σε ένα μέρος όπως η Ηλεία, με πλεόνασμα τοπίων απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς, συνιστά από μόνη της ικανή συνθήκη και ισχυρό κίνητρο για να μετατραπούμε σε σημείο αναφοράς των οπτικοακουστικών παραγωγών. Ενδεικτικά θα πρέπει να σας πω ότι πρόσφατα, στο Κατάκολο, γυρίστηκε μέρος της βραβευμένης με Χρυσό Φοίνικα ταινίας «Το Τρίγωνο της Θλίψης», ενώ στο σπάνιας ομορφιάς δρυοδάσος της Φολόης γυρίστηκε μέρος της σειράς «Milky Way» του σκηνοθέτη Βασίλη Κεκάτου.

Ερ. Βρισκόμαστε σε μια εποχή που τα σινεμά περνούν κρίση: Η πανδημία έβαλε το ‘χέρι’ της, ενώ το διαδίκτυο, παρά τα αδιαμφισβήτητα θετικά του, δρα συχνά ανασταλτικά, κυρίως όσον αφορά τις νεότερες γενιές. Πόσο διοργανώσεις όπως το Φεστιβάλ Ολυμπίας, συμβάλλουν ώστε να μην χαθεί η μαγεία της μεγάλης οθόνης;

Απ. Όπως προανέφερα, η πανδημία ήταν μια μεγάλη πρόκληση για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας, η οποία στη δική μας περίπτωση δεν λειτούργησε ανασταλτικά, κάτι που το βλέπουμε στον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό συμμετοχών. Το διαδίκτυο για εμάς ήταν σημαντικό εργαλείο και μας βοήθησε πολύ στην εξακτίνωση και εξωστρέφεια του Φεστιβάλ. Αν ξέρεις να αξιοποιήσεις προς όφελός σου την αδιαμφισβήτητη δύναμη του διαδικτύου, τότε μπορείς να κάνεις θαύματα. Κι ένα τέτοιο θαύμα συντελείται τις ημέρες του Φεστιβάλ στον Πύργο και στην Ηλεία. Κι όσο υπάρχουν παιδιά που μεγαλώνουν και γαλουχούνται με τις ιδρυτικές αρχές και αξίες του Φεστιβάλ Ολυμπίας, η μαγεία της μεγάλης οθόνης δεν θα χαθεί. Κι αυτό πρέπει να το πιστώσουμε στους ακούραστους συντελεστές του Φεστιβάλ, που πασχίζουν 365 ημέρες τον χρόνο για να φτάσουμε σ’ αυτή τη δημιουργική εβδομάδα διεξαγωγής, κάθε Δεκέμβριο. Από την πλευρά μας, ως Περιφερειακή Αρχή, προχωράμε στο έργο ανάπλασης του πρώην εργοστασίου του ΑΣΟ Πύργου και τη μετατροπή του σε μόνιμη έδρα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου, γεγονός που είμαστε βέβαιοι ότι θα ενισχύσει σημαντικά το θεσμό και τη διατήρηση αυτής της μαγείας!

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

Vendras