Δίνοντας έμφαση στους πεζούς, στα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες, αλλά και στην αναβάθμιση του «τουριστικού προϊόντος», ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας αποσκοπεί στην περιοδική πεζοδρόμηση της Οδού Πραξιτέλους Κονδύλη (κεντρική οδός), από την διασταύρωση με την οδό Τσουρεκά έως την διασταύρωση με την οδό Χ. Κοσμόπουλου (από την πλατεία του Ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου μέχρι την πλατεία Δημαρχείου).
Σημειώνεται ότι ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας έχει εφαρμόσει και στο παρελθόν «πιλοτικά» περιοδική πεζοδρόμηση του ίδιου τμήματος της οδού και μάλιστα κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της μετά τον αποχαρακτηρισμό της από Εθνική Οδός και την επίστρωσή της με κυβόλιθους από γρανίτη. Τα οχήματα θα χρησιμοποιούν εναλλακτικό δίκτυο, όπως αυτό αναλύεται στην μελέτη και αυτό δεν θα επιβαρύνεται αφού η ικανότητά του είναι κατά πολύ μεγαλύτερη. Επιπλέον η διαμόρφωση του πεζόδρομου-οδού εξυπηρετεί ούτως ή άλλως τη διέλευση οχημάτων έκτακτης ανάγκης.
Πιο αναλυτικά:
Περιοδική Πεζοδρόμηση
Αρχ. Ολυμπία: Οδός Πραξιτέλους Κονδύλη (κεντρική οδός) από διασταύρωση με οδό Τσουρεκά έως διασταύρωση με οδό Χ. Κοσμόπουλου
(από πλατεία ΙΝ Κοιμήσεως Θεοτόκου μέχρι πλατεία Δημαρχείου)
Η οδός Πραξιτέλους Κονδύλη αποτελεί τον πυρήνα του οικισμού με υποδομές που αποσκοπούν στο να εξυπηρετήσουν ψυχαγωγικές και εμπορικές δραστηριότητες, ειδικότερα κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες που δεν λειτουργούν οι διάφορες υπηρεσίες (Τράπεζες, Δημοτικές και Αρχαιολογικές Υπηρεσίες, κλπ). Ο φόρτος των πεζών εκτιμάται αυξημένος και η συνύπαρξη με τα οχήματα είναι «κακή» ενώ γενικότερα υποβαθμίζεται το «τουριστικό προϊόν» της περιοχής. Η περιοδική πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου τμήματος της οδού αποσκοπεί κυρίως να καταστεί πιο ελκυστική η Αρχαία Ολυμπία για τον πεζό.
Επισημαίνεται ότι η περιοδική πεζοδρόμηση, πέρα από την βελτίωση που θα προσφέρει γενικά για τον πληθυσμό, κατοίκους και επισκέπτες, θα συμβάλει ιδιαίτερα στην βελτίωση των συνθηκών για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες, τα οποία θα αποκτήσουν ένα ασφαλέστερο περιβάλλον. Είναι γνωστά επίσης τα οφέλη της τοπικής οικονομίας δηλαδή η ανάπτυξή της εξαιτίας ενός ανθρώπινα διαμορφωμένου και προσιτού στον πεζό περιβάλλοντος. Συνήθως τέτοια μέτρα αποκλεισμού κυκλοφορίας, παντού τυγχάνουν της αποδοχής των επισκεπτών και τελικώς και των κατοίκων και εργαζόμενων.
Ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας έχει εφαρμόσει και στο παρελθόν «πιλοτικά» περιοδική πεζοδρόμηση του ίδιου τμήματος της οδού και μάλιστα κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της μετά τον αποχαρακτηρισμό της από Εθνική Οδός και την επίστρωσή της με κυβόλιθους από γρανίτη. Στην παρούσα φάση, ο Δήμος, προβαίνει στην οριστική λήψη της απόφασης περιοδικής πεζοδρόμησης, προκειμένου να εφαρμοστεί και πάλι και να αποδοθεί εκ νέου περισσότερος χώρος στον πεζό. Έχει εξάλλου θεσμοθετηθεί η καινούρια κυκλοφοριακή μελέτη για τον οικισμό της Αρχαίας Ολυμπίας και έχει ολοκληρωθεί και το ΣΒΑΚ Αρχαίας Ολυμπίας.
Τα οχήματα θα χρησιμοποιούν εναλλακτικό δίκτυο, όπως αυτό αναλύεται παρακάτω και αυτό δεν θα επιβαρύνεται αφού η ικανότητά του είναι κατά πολύ μεγαλύτερη. Επιπλέον η διαμόρφωση του πεζόδρομου-οδού εξυπηρετεί ούτως ή άλλως τη διέλευση οχημάτων έκτακτης ανάγκης.
Τα μέτρα περιοδικής πεζοδρόμησης στην Αρχαία Ολυμπία προτείνονται ως εξής:
- Απαγόρευση εισόδου κυκλοφορίας οχημάτων στην οδό Πραξιτέλους Κονδύλη (κεντρική οδός) από διασταύρωση με οδό Τσουρεκά έως διασταύρωση με οδό Χ. Κοσμόπουλου (από πλατεία ΙΝ Κοιμήσεως Θεοτόκου μέχρι πλατεία Δημαρχείου)
- Χρόνος εφαρμογής των ρυθμίσεων - ωράριο καθημερινά: από 20:00 μέχρι 07:00 ετησίως.
- Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης κατά τις παραπάνω ημέρες και ώρες εφαρμογής του μέτρου, καθ΄ όλο το μήκος εφαρμογής.
- Ώρες φορτοεκφόρτωσης: Πρωί: 08:00-10:00 και Απόγευμα: 16:00-18:00.
- Από τα μέτρα εξαιρούνται τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης (ασθενοφόρο, πυροσβεστική, αστυνομία, πολιτική προστασία).
- Οι ιδιοκτησίες κατά μήκος του πεζοδρομημένου τμήματος που διαθέτουν νόμιμο χώρο στάθμευσης εκτός οδού (εντός της ιδιοκτησίας του) μπορούν να εισέρχονται στο πεζοδρομημένο τμήμα κατά τις ημέρες και ώρες λειτουργίας των μέτρων, με ειδική κάρτα που θα εκδοθεί από τον Δήμο.
- Επιπλέον τα οχήματα ΑΜΕΑ, που διαθέτουν μπλε κάρτα ΑΜΕΑ σε ισχύ προτείνεται να μπορούν να εισέρχονται στο πεζοδρομημένο τμήμα κατά τις ημέρες και ώρες λειτουργίας των μέτρων.
- Από τις παραπάνω προτάσεις ουδεμία επίπτωση δεν υπάρχει στην λειτουργία της δημόσιας συγκοινωνίας όσον αφορά τις αδειοδοτημένες στάσεις λεωφορείου. Η πορεία του υπεραστικού λεωφορείου θα παρακάμπτει το συγκεκριμένο τμήμα της οδού.
Στα σχέδια που ακολουθούν, απεικονίζεται το προς πεζοδρόμηση (περιοδική) τμήμα της οδού και η εναλλακτική διαδρομή της κυκλοφορίας, τα προτεινόμενα (ενδεικτικά) σημεία τοποθέτησης της πληροφοριακής σήμανσης και η πληροφοριακή σήμανση.
(Δελτίο Τύπου)