Αυτοδιοίκηση

Πύργος: Οι προτάσεις στο Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης

Πύργος: Οι προτάσεις στο Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης

Αναγκαία η εξεύρεση χώρων στάθμευση - Β. Παναγόπουλος: Χώροι και ελεγχόμενη στάθμευση

Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

Η διάνοιξη αναγκαίων οδικών αρτηριών που θα «διοχετεύουν» την κίνηση από το κέντρο της πόλης σε περιφερειακές περιοχές, η εξασφάλιση των απαιτούμενων χώρων στάθμευσης, η επέκταση δικτύων βιώσιμης κινητικότητας και ο περιορισμός της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας είναι μερικές από τις προτάσεις που καταγράφονται στα δύο εναλλακτικά σενάρια του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου για τον Δήμο Πύργου, αναφορικά με την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων της πόλης.

Σύμφωνα με αναπτυξιακό σενάριο της μελέτης για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων της πόλης του Πύργου, απαιτείται η διάνοιξη των αναγκαίων συλλεκτήριων οδών - αρτηριών που θα εκτρέφουν την κυκλοφορία από τον κεντρικό πυρήνα. Παράλληλα απαιτείται η εξασφάλιση των απαιτούμενων χώρων στάθμευσης, ενώ δεν προτείνεται η επέκταση των πεζοδρομήσεων και οι διαμορφώσεις οδών ήπιας κυκλοφορίας, διότι προέχει η κάλυψη των αυξημένων κυκλοφοριακών αναγκών.

Panagopoulos 1

Η διάνοιξη των αναγκαίων συλλεκτήριων οδών - αρτηριών, με προτεραιότητα την προτεινόμενη νότια παράκαμψη του σχεδίου πόλης, θα συμβάλει στην εκτροπή της διαμπερούς κυκλοφορίας από τον κεντρικό πυρήνα. Παρ' όλα αυτά, η ολοκλήρωση του οδικού δικτύου δεν αρκεί για την αντιμετώπιση των σοβαρών κυκλοφοριακών προβλημάτων της πόλης του Πύργου.

Στην πραγματικότητα, όπως σημειώνουν οι μελετητές, οι τάσεις μετακίνησης στα σύγχρονα αστικά κέντρα και ιδίως σε μεσαίου μεγέθους πόλεις, όπως ο Πύργος, οδηγούν στην επέκταση των δικτύων βιώσιμης κινητικότητας (ποδηλατοδρόμοι, πεζόδρομοι). Ο περιορισμός της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας στις απολύτως αναγκαίες μετακινήσεις, αποτελεί θεμελιώδη στόχο της αρχής της «συμπαγούς πόλης».

Στο πλαίσιο αυτό, υιοθετούνται οι κατευθύνσεις του ΣΒΑΚ για την ανάπτυξη τμημάτων του κεντρικού πυρήνα του Πύργου, ως περιοχών «μειωμένης μηχανοκίνητης κυκλοφορίας» και «ήπιας κυκλοφορίας», και προτείνει την επέκταση του προτεινόμενου δικτύου πεζοδρόμων - ποδηλατοδρόμου για τη διαμόρφωση κυκλικής πορείας σύνδεσης μέρους των σημαντικότερων τοπόσημων της πόλης : κεντρική πλατεία - παλαιός σιδηροδρομικός σταθμός (υπνωτήρια Ο.Σ.Ε.) - Μανωλοπούλειο παλαιό Νοσοκομείο - θεματικό πάρκο Ξυστρή - νέος σιδηροδρομικός σταθμός.

Τα δίκτυα βιώσιμης κινητικότητας, ως κύριες ή εναλλακτικές μεταφορικές υποδομές, δύναται να επεκταθούν για τη σύνδεση του κεντρικού πυρήνα του Πύργου, με την περιοχή σχεδίου πόλης Λαμπετίου, το Κατάκολο, κατ' επέκταση του ήδη διαμορφωμένου ποδηλατοδρόμου στο τμήμα Πύργος - Αγ. Ιωάννης, και την περιοχή παραθεριστικής κατοικίας στη θέση «Σπιάτζα», κατά μήκος της οδού Καταραχιού. Στόχος η εξυπηρέτηση των καθημερινών μετακινήσεων μόνιμου και παραθεριστικού πληθυσμού, καθώς και τουριστών με ενδιάμεσο σταθμό κρουαζιέρας τον επιβατικό λιμένα του Κατάκολου, ενώ κύρια «πύλη εισόδου» για τον αστικό τουρισμό και αφετηρία δικτύων βιώσιμης κινητικότητας, θα αποτελέσει ο νέος σιδηροδρομικός σταθμός Πύργου.

Σε κάθε περίπτωση, όπως υπογραμμίζουν οι μελετητές, η εξασφάλιση των αναγκαίων χώρων στάθμευσης οχημάτων, στον κεντρικό πυρήνα και περιφερειακά αυτού, είναι απολύτως αναγκαία.

Β. Παναγόπουλος «Απαραίτητη η αλλαγή νοοτροπίας»

Αναφερόμενος στη σημερινή άναρχη εικόνα που επικρατεί στο κέντρο της πόλης με τα σταθμευμένα αυτοκίνητα, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών. Βασίλης Παναγόπουλος υπογραμμίζει ότι εκτός από την εξεύρεση χώρων πάρκινγκ από την πλευρά του δήμου, απαιτείται αλλαγή νοοτροπίας και από τους δημότες για να βοηθήσουν στην καλυτέρευση της εικόνας.

« Οι χώροι στάθμευσης είναι ένα μεγάλο ζήτημα το οποίο έρχεται από πολλά χρόνια πριν. Εμείς έχουμε κάνει μια σχετική έρευνα, έχουμε βρει χώρους και εξετάζουμε τον τρόπο με τον οποίο θα τoυς μισθώσουμε. Δεν λύνεται όμως το πρόβλημα, Απλώς θα είναι μια ανακούφιση. Θα πρέπει και οι πολίτες να αλλάξουν τη νοοτροπία τους. Δεν μπορούμε να φτάσουμε με το αυτοκίνητό μας στην κεντρική πλατεία. Σε καμία πόλη, σωστά δομημένη, δεν φτάνει ο πολίτης εκεί που θέλει με το αυτοκίνητο» δηλώνει στο ilialive.gr.

Ελεγχόμενη στάθμευση προ των πυλών

Στην παρούσα φάση, ο κ. Παναγόπουλος εκτιμά ότι η ελεγχόμενη στάθμευση είναι μια λύση που θα συμβάλλει ουσιαστικά στο πρόβλημα, με την Δημοτική Αρχή να δρομολογεί την επικαιροποίηση μελέτης ώστε να τεθεί από τον επόμενο χρόνο σε εφαρμογή.
«Το επόμενο βήμα που θα κάνουμε θα είναι η ελεγχόμενη στάθμευση, η οποία είναι μια σύγχρονη μέθοδος και εκ των πραγμάτων, όπου έχει εφαρμοστεί δίνει θέσεις στάθμευση. Εκτιμώ ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε κατασταλάξει στην επικαιροποίηση της μελέτης για να δούμε πώς θα την υλοποιήσουμε τον επόμενο χρόνο. Αφού γίνει η καταμέτρηση των θέσεων που υπάρχουν και αυτών που χρειάζονται θα μας δώσει ο μελετητής την απάντηση για το πού και πώς θα γίνει η ελεγχόμενη στάθμευση. Πόσες θέσεις έχουμε ανάγκη, πού θα τις βρούμε και πώς θα τις οριοθετήσουμε».

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup