Την ανάπλαση της οδού Ρήγα Φεραίου, ώστε να δημιουργηθεί ένας δρόμος ασφαλής για πεζούς και οχήματα, φιλικός προς την πόλη και το περιβάλλον και να αποκατασταθεί η λειτουργικότητά του, δρομολογεί ο Δήμος Πύργος. Το έργο, το οποίο θα ενταχθεί στο νέο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου πρόκειται να προταθεί προς χρηματοδότηση στο «Πράσινο Ταμείο» και ένα μέρος του προϋπολογισμού θα καλυφθεί από το ταμείο του Δήμου.
Παράλληλα με την ανάπλαση της Ρήγα Φεραίου καλύπτονται οι αναπλάσεις δύο ακόμη δρόμων που ήταν πάγιο αίτημα των κατοίκων επί σειρά ετών. Πρόκειται για το τμήμα της οδού Κολοκοτρώνη από τη συμβολή της με τη Ρ. Φεραίου έως την πλατεία Μ. Θεοδωράκη ώστε να ενωθεί το έργο με τις αναπλάσεις της Ανατολικής πλευράς που ήδη υλοποιούνται και το τμήμα της οδού Κολοκοτρώνη που ενώνεται με την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της πόλης. Η συνολική επιφάνεια παρέμβασης ανέρχεται περίπου στα 19.130 τ.μ.
Η μελέτη του έργου έχει συνταχθεί από τον προϊστάμενο του Τμήματος Μελετών του Δήμου Πύργου Άρη Φιλιππόπουλου. Σκοπός της μελέτης είναι η αποκατάσταση της λειτουργικότητας των οδών για την προσβασιμότητα και την κινητικότητα των πεζών καθώς και της ομαλής κυκλοφοριακής ρύθμισης των οχημάτων. Επιπλέον, στόχος είναι η βελτίωση του μικροκλίματος της περιοχής με την χρήση υλικών φιλικών προς το περιβάλλον, η ανάπτυξη ζωνών πρασίνου και η διασύνδεση της περιοχής παρέμβασης με ενότητες του κεντρικού αστικού ιστού που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης προγραμμάτων αστικής ανάπλασης. Ο νέος δρόμος θα είναι φιλικός και προσβάσιμος για ΑμεΑ.
«Η Ρήγα Φεραίου είναι ένας δρόμος που δέχεται μεγάλο όγκο οχημάτων σε καθημερινή βάση και χρησιμοποιείται από πεζούς καθώς στην ακμή της έχει αρκετές σχολικές μονάδες. Η ανάπλασή της ώστε να γίνει πιο λειτουργικός και ασφαλής αλλά και να αναβαθμιστεί αισθητικά είναι απαραίτητη» δηλώνει ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Βασίλης Παναγόπουλος, και συνεχίζει «Ήδη έχει συνταχθεί η μελέτη και από τη νέα χρονιά θα δρομολογηθεί η δημοπράτηση του έργου με χρηματοδότηση από ιδίους πόρους ενώ παράλληλα θα προσπαθήσουμε να εξασφαλίσουμε χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο».
Με δύο σημαντικά υποέργα
Το συνολικό έργο θα χωριστεί σε δύο υποέργα. Συγκεκριμένα το πρώτο υποέργο είναι η «Ανάπλαση τμήματος οδού Ρήγα Φεραίου από Κατακόλου ως οδό Φωκίονος». Στο τμήμα αυτό προβλέπεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων σύμφωνα με τις ισχύουσες νομοθετικές ρυθμίσεις, η τοποθέτηση νέων σωμάτων ηλεκτροφωτισμού και φύτευση δέντρων.
Το δεύτερο υποέργο είναι η «Ανάπλαση τμήματος οδού Ρήγα Φεραίου από την οδό Φωκίωνος έως την οδό Καραϊσκάκη καθώς και τμήματα των οδών Καραϊσκάκη & Κολοκοτρώνη». Εκεί, προβλέπεται η ανάπλαση τμήματος της οδού, το οποίο ξεκινάει από την συμβολή της με την οδό Φωκίωνος και καταλήγει στην συμβολή της με την οδό Καραισκάκη. Επίσης προβλέπεται η ανάπλαση τμήματος της οδού Καραισκάκη από την συμβολή της με την οδό Ρήγα Φεραίου έως την συμβολή της με την οδό Ναυσικάς καθώς και τμήματος της οδού Κολοκοτρώνη από την συμβολή της με την οδό Ρήγα Φεραίου έως την συμβολή της με την οδό Αγ. Χαραλάμπους.
Πιο συγκεκριμένα οι εργασίες που προβλέπονται είναι οι εξής:
- Καθαιρέσεις των υφιστάμενων ανισόπεδων και μη πεζοδρομίων, εκατέρωθεν των οδών, όπως και των υφιστάμενων οδοστρωμάτων τους.
- Κατασκευή εκ νέου πεζοδρομίων εκατέρωθεν των οδών.
- Σύνδεση των υφιστάμενων υδρορροών παρακείμενων ιδιοκτησιών, επί των οδών, μέσω φρεατίων με κεντρικό κανάλι υδροσυλλογής, το οποίο θα διοχετεύει τα όμβρια σε κεντρικό φρεάτιο.
- Δίκτυο απορροής όμβριων.
- Κατασκευή κρασπέδων στα όρια των πεζοδρομίων
- Διαμόρφωση ραμπών ΑμέΑ, στην αρχή και στο πέρας εκατέρωθεν των πεζοδρομίων.
- Διαμόρφωση νέων συναρμογών τμημάτων πεζοδρομίου στα τμήματα διασταύρωσης των οδών
- Εργασίες ανύψωσης υφισταμένων φρεατίων επί του οδοστρώματος των οδών.
- Διαμόρφωση κατάλληλων κλίσεων επί του οδοστρώματος ώστε τα όμβρια να οδηγηθούν σε φρεάτια συλλογής και στην συνέχεια μέσω αγωγών στο υπάρχον αποχετευτικό δίκτυο όμβριων.
- Εργασίες προσαρμογής, των υψομετρικών διαφορών που θα προκύψουν μεταξύ του πλέγματος της οδού ανάπλασης, με το δίκτυο των υφιστάμενων οδών.
- Επί της τελικής επιφάνειας των οδών, θα κατασκευαστούν εξωτερικές κλίμακες από μπετόν και ράμπες σε ιδιοκτησίες που κρίνονται απαραίτητες, για την ομαλή πρόσβαση τους σε αυτές.
- Έξι κύριες διαβάσεις στο 1ο υποέργο καθώς και πέντε στο 2ο υποέργο
- Χάραξη θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ.
- Τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού επί των τμημάτων ανάπλασης.
- Εργασίες πρασίνου.
- Εργασίες Η/Μ-Ηλεκτροφωτισμός τμημάτων ανάπλασης.
- Στο οδόστρωμα και τα πεζοδρόμια θα γίνει επίστρωση με κυβόλιθους.