Κοντά στην εξεύρεση λύσης για την μετακίνηση των τουριστών στην πόλη του Πύργου δηλώνει ο δήμαρχος Στάθης Καννής. Σημειώνει ότι στόχος και επιθυμία της Δημοτικής Αρχής είναι η διάχυση των τουριστών σε όλο το εύρος του Δήμου που θα συμβάλλει στην οικονομική ανάταση της περιοχής και υπογραμμίζει με νόημα ότι με την προσέλευση 500.000 επισκεπτών από την κρουαζιέρα που αναμένονται φέτος αυτό μπορεί να επιτευχθεί προς οικονομικό όφελος όλων των εμπλεκόμενων επαγγελματιών χωρίς προστριβές και αντιπαραθέσεις.
Μετά την αναταραχή που έχει δημιουργηθεί στην πόλη του Πύργου από μεγάλη μερίδα εμπόρων και καταστηματαρχών εστίασης με το γεγονός της μη παράτασης παραμονής των κόκκινων λεωφορείων στη χερσαία ζώνη του λιμένα Κατακόλου από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και ορατό τον κίνδυνο να σταματήσουν τα δρομολόγια μετακίνησης επιβατών στην πόλη, ο Δήμαρχος Πύργου δηλώνει κατηγορηματικά στο ilialive.gr, την πρόθεσή του για άμεση εξεύρεση λύσης.
«Επιθυμία μας είναι οι τουρίστες να συνεχίσουν να επισκέπτονται τον Πύργο. Να διαχέονται σε όλο το Δήμο και προφανώς στην πρωτεύουσα του νομού, ώστε να υπάρξει οικονομική ανάταση για τα εμπορικά καταστήματα, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και γενικότερα όλους τους εμπλεκόμενους κλάδους. Φέτος προσδοκούμε να έχουμε 500.000 τουρίστες. Είναι ένας μεγάλος αριθμός επισκεπτών που είναι ικανός, χωρίς αντιπαραθέσεις και γκρίνια, ώστε όλη η περιοχή να μπορέσει να απολαύσει τα αγαθά μια τέτοιας μεγάλης προσέλευσης. Στόχος μας η καλύτερη παροχή υπηρεσιών ώστε οι επισκέπτες να μένουν ικανοποιημένοι από την παραμονή τους στην περιοχή μας και φυσικά όλο αυτό να έχει το ανάλογο οικονομικό αντίκρισμα στους επαγγελματίες του δήμου μας».
Αναφορικά με την εξέλιξη της μη παραμονής των κόκκινων λεωφορείων στη χερσαία ζώνη και τις αντιδράσεις που έχουν προκληθεί, ο Δήμαρχος Πύργου σημειώνει ότι το θέμα δεν έχει λήξει οριστικά και γίνονται διεργασίες ώστε να βρεθεί η κατάλληλη λύση. «Μετά από συνεννόηση με τους εμπλεκόμενους φορείς νομίζουμε ότι τίποτα δεν έχει λήξει και θα βρεθεί η κατάλληλη λύση έτσι ώστε να υπάρξει μια ομαλότητα του θέματος και οικονομική ωφέλεια σε όλο τον πληθυσμό».
«Μπλόκο» από το συμβούλιο του ΔΛΤΠ
Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ το ilialive.gr ενώ η πρόταση του προέδρου του ΔΛΤΠ Κώστα Νικολούτσου ήταν να δοθεί παράταση παραμονής των λεωφορείων στη χερσαία ζώνη, όπου ήταν και η αφετηρία των οχημάτων, ωστόσο αυτή καταψηφίστηκε με ποσοστό 4 προς 2. Κατά την εισήγηση ψήφισαν οι κ.κ. Γιάννης Βαρελάς και Μαρίνος Αχτύπης με την αιτιολογία να γίνει χρήση της κανονιστικής απόφασης του ΄11 που θέλει όλες τις αφετηρίες στη μαρίνα, όπως και ο πρόεδρος της κοινότητας Κατακόλου Φραντζής Κολόσακας και η αναπληρώτρια της προέδρου του εμπορικού συλλόγου Κατακόλου. Υπέρ, εκτός από το πρόεδρο, ψήφισε και η αντιπρόεδρος του ΔΛΤΠ Λεμονιά Γιαννοπούλου.
Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τον Εμπορικό Σύλλογο Πύργου «Ερμής» και τον Σύλλογο εστίασης Πύργου «Διόνυσος». Στην κοινή τους δήλωση κάνουν λόγο για αποκοπή των τουριστών από την πόλη του Πύργου και απηύθυναν μαζικό κάλεσμα για διάλογο.
Ανακοίνωση από το Κοινοτικό Συμβούλιο Κατακόλου
Η Ανακοίνωση εξέδωσε και το κοινοτικό συμβούλιο Κατακόλου, εξηγώντας τους λόγους που οδήγησαν τον πρόεδρο στην απόφαση να μην ψηφίσει την παραμονή των κόκκινων λεωφορείων στη χερσαία ζώνη. Συγκεκριμένα η ανακοίνωση που υπογράφεται από τον πρόεδρο Φραντζή Κολόσακα και τα μέλη Ηλία Μπηλιώνη και Διονύση Μέη, αναφέρει:
«Το κοινοτικό συμβούλιο του Δ.Δ. Κατακόλου μετά από δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο, οφείλει να ενημερώσει τους πολίτες της πόλης μας, σχετικά με τις προτάσεις προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου (Δ.Λ.Τ.) Πύργου και τον Δήμο Πύργου προκειμένου να σταματήσει το χάος, η αταξία και η περίλυπη εικόνα του χωριού στα μάτια των τουριστών της κρουαζιέρας που αποβιβάζονται στο λιμάνι.
Η ολοκληρωμένη πρόταση έχει να κάνει με 4 ενέργειες που πρέπει να γίνουν.
Α) Οργάνωση χώρου πλησίον του παλιού τουριστικού περιπτέρου, όπου ο τουρίστας θα γίνει για τις πολλαπλές επιλογές που μπορούν να έχουν (τουριστικά πληροφοριακά, ταξί, τρένο, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, τρενάκια, άλογα κ.λπ.). Στο χώρο ο οποίος θα διαμορφωθεί με μια πρόχειρη κατασκευή 150 τ.μ. περίπου θα παραβρίσκονται όλοι οι επαγγελματίες παραπάνω μέσω της μεταφοράς. Αποφεύγοντας έτσι την άγρα πελάτες, τα ουρλιαχτά, τις αντιεγκλήσεις, τις φιλονικίες και τις ουρές που ταλαιπωρούν τους τουρίστες.
Β) Η επίβαση-αποβίβαση των τουριστών που γίνεται στο χώρο της μαρίνας λόγω της ανεπάρκειας χώρου στην έξοδο του λιμανιού, του κυκλοφοριακού φόρου στον κεντρικό δρόμο και του ανταγωνισμού των οργανωμένων εκδρομών από τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Γ) Θέλουμε να υπενθυμίσουμε για μια φορά ότι ο κυριότερος στόχος για να μεγιστοποιηθεί να πολλαπλασιαστεί η κρουαζιέρα, για την ανάπτυξη της περιοχής είναι να δελεασθεί ένα μικρότερο ποσοστό τουριστών να επιστρέψει στον τόπο μας για διακοπές ημερών. Το τελευταίο επιτυγχάνεται μόνο επιλέγοντας, με τη συνεργασία των εταιρειών κρουαζιέρας, διακεκριμένους προορισμούς που θα αναδεικνύουν προσεκτικά επιλεγμένα σημεία, Παλιά αγορά – Πάρκο Ξυστρή – Άγιος Νικόλαος – Θέατρο Απόλλων, (τοπικές δραστηριότητες, τοπικά προϊόντα, οργανωμένες λαϊκές, γευσιγνωσίες, και παραδοσιακά επαγγέλματα) θα συνοδεύονται από πολιτιστικές εκδηλώσεις, παραδοσιακούς χορούς, συναυλίες, μικρές θεατρικές παραστάσεις κ.λπ.
Ο τουρίστας πρέπει να τον αγκαλιάσουμε και να αισθανθούμε τη φιλοξενία μας, δεν τον ξεφορτώνουμε χωρίς ασφάλεια σε ένα σημείο της πόλης και ξέμπαρκος να ψάχνει να βρει που θα φάει, τι θα δει και θα περιφερθεί να βρίσκεται στα πιο άσχημα σημεία της πόλης. Τέλος δεν περνάμε από όλες τις υποβαθμισμένες περιοχές της πόλης για να δεις πόσα εγκαταλειμμένα κτήρια είναι, πόσα καταστήματα κλειστά υπάρχουν, τα σπασμένα πεζοδρόμια και όλα τα άσχημα που υπάρχουν στην πόλη μας.
Δ) Η Τελευταία ενέργεια είναι η πρότασή μας προς το Δ.Λ.Τ. Ο Πύργου και στο Δήμο Πύργου να ανατεθεί σε μία εταιρεία δημοσκοπήσεων να κάνει μια επιστημονική έρευνα έκφρασης γνώμης των τουριστών από όπου θα προκύψει το τι ευχαριστεί τον τουρίστα από την παραμονή του στην περιοχή μας και με τα αποτελέσματα που πορευόμαστε αναλόγως.»