οι κακούργοι και οι αιχμάλωτοι πολέμου. Ο Στράβων το αποκαλεί «δεσμωτήριον το παρά Λακεδαιμονίους σπήλαιο τι».
Στο χωριό Παρόρι υπάρχει πράγματι άνοιγμα ενός σκοτεινού σπηλαίου, πλην όμως ο Παυσανίας, στη περιγραφή του για την απόδραση του Αριστομένη από τον Καιάδα, αναφέρεται σε απότομο και βαθύ φαράγγι, ανάλογο με το «βάραθρο» των Αθηναίων, από το άνοιγμα του οποίου μπορούσε να περάσει μόνο μια αλεπού.
Ο θάνατος της αλεπούς λοιπόν κατά τη λαϊκή ρύση. Αυτό αποφασίστηκε σήμερα κατ’ εντολή των δυνάμεων κατοχής και με πλήρη συμφωνία από τα δικά μας ακούνητα, αμίλητα και αγέλαστα ανθρωπάκια.
Χωρίς αιδώ έχουν το θράσος να υποστηρίζουν ότι η εφεδρεία δεν οδηγεί στην αβεβαιότητα της ανεργίας αλλά στη σιγουριά της συνταξιοδότησης που θα τη στέλνουν σε λίγο με ειδική επιταγή στον κάτω κόσμο, τόσο θα κάνουν να πάρουν τη σύνταξη. Σε ελάχιστο χρονικό διάστημα θα κληθούμε να παίξουμε και το γνωστό παιχνιδάκι της κολοκυθιάς… γιατί 60 και όχι 62? γιατί 60 και όχι 50 ? γιατί 60 και όχι όλοι?
Το δικαίωμα στη δουλειά και στην αξιοπρέπεια είναι αδιαπραγμάτευτο για όλους τους ανθρώπους και καμία κυβέρνηση και «ανεξάρτητη αρχή» δεν είναι πάνω από αυτό. Αυτούς που τολμούν να αποφασίζουν ενάντια στο «μέτρον πάντων ο άνθρωπος» η ιστορία τούς έχει φυλαγμένη τη δική τους σελίδα, εκεί μαζί με τους κάθε λογής Τσολάκογλου.
Οι υπόλοιποι υποσχόμαστε ότι θα επιβιώσουμε για να τους θυμίζουμε με κάθε τρόπο την ύβριν που διέπραξαν.
Η Αλεξία Λιάγκουρα είναι εκπαιδευτικός - γραμματέας της ΕΛΜΕ Ηλείας