Ενισχύοντας περισσότερο από ποτέ την SUV γκάμα της, η Hyundai παρουσιάζει τη νέα diesel έκδοση του νεοφερμένου μικρού SUV Kona, αλλά και τη νέα γενιά του μεσαίου Santa Fe. Εμείς, ταξιδεύουμε μέχρι τη Βαρκελώνη της Ισπανίας για να οδηγήσουμε τα νέα και πολύ ενδιαφέροντα αυτά μοντέλα.
Το Kona το γνωρίσαμε μόλις πριν λίγο διάστημα στη χώρα μας, αφού στις αρχές Ιουνίου το νέο μοντέλο της Hyundai ξεκίνησε και το λανσάρισμά του στην ελληνική αγορά, έχοντας ως στόχο να… ταράξει τα νερά της πλέον αναπτυσσόμενης κατηγορίας των μικρών SUV. – ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Kona
Με ιδιαίτερο, αλλά πολύ μοντέρνο design, ποιοτικό εσωτερικό, κινητήρες turbo βενζίνης, αλλά και με την ύπαρξη στη γκάμα και 4κίνητων εκδόσεων, το Kona είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας του. Πλέον, η Hyundai καθιστά αυτή την «ολοκλήρωση» ακόμη πιο επιτυχημένη, με την προσθήκη και των νέων diesel εκδόσεων του μοντέλου, που στοχεύουν στο κοινό που αναζητά τα πλεονεκτήματα οικολογίας και οικονομίας κίνησης του πετρελαίου.
Ο κινητήρας diesel του Hyundai Kona είναι μέλος της νέας γενιάς Smartstream μηχανικών συνόλων της εταιρείας, τα οποία έχουν ως στόχο να προσφέρουν ακόμη πιο χαμηλή «ρεαλιστική» κατανάλωση καυσίμου, αλλά και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Το μοτέρ έχει χωρητικότητα 1.6 λίτρων, όμως περιλαμβάνει μια σειρά από μέτρα και επεμβάσεις (μειωμένες τριβές, νέα τουρμπίνα, παράλληλη εισαγωγή), που φροντίζουν ώστε να μειωθούν κατανάλωση και ρύποι, ενώ παράλληλα λόγω της χρήσης ελαφριών υλικών στην κατασκευή του έχει χαμηλότερο βάρος και λιγότερο θόρυβο.
Στο Kona, ο νέος 1.600άρης Smartstream κινητήρας θα προσφερθεί σε δύο εκδόσεις ισχύος: Μία με 115 ίππους (και 275 Nm ροπής), 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και κίνηση στους εμπρός τροχούς, αλλά και μία με 136 ίππους ισχύος (320 Nm ροπής), 7τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο και 4Χ2 ή 4X4 επιλογή. Η μέση κατανάλωση στην πιο «ήπια» έκδοση είναι από 4,1 lt./100 km (κύκλος NEDC), ενώ στην πιο ισχυρή από 4,2 lt./100 km (κύκλος NEDC)
Στη Βαρκελώνη είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την έκδοση των 115 ίππων, που αναμένεται να έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά. Το πρώτο στοιχείο που μας άρεσε στον νέο κινητήρα ήταν η άκρως πολιτισμένη λειτουργία του, η οποία εξασφαλίζει στο εσωτερικό μειωμένους κραδασμούς και χαμηλό θόρυβο. Από πλευράς απόδοσης, το μοτέρ εκμεταλλεύεται τη διαθέσιμη ροπή του για να κινήσει χωρίς πρόβλημα το Kona. Πολύ καλό σε αίσθηση ήταν και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, με σχετικά μακριά κλιμάκωση που εκμεταλλευόταν τη ροπή για να κρατήσει χαμηλά τις στροφές και κατά συνέπεια την κατανάλωση του αυτοκινήτου. Σε αυτό το πεδίο η κατανάλωση που είδαμε (σε εθνική και επαρχιακό δίκτυο) ήταν κοντά στα 5.5 lt./100 km, ένα πολύ καλό νούμερο για το Kona.
Εκτός όμως από το νέο Kona diesel, στη Βαρκελώνη οδηγήσαμε και τη νέα, τέταρτη γενιά του μεσαίου SUV Hyundai Santa Fe. Το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει αρκετά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του και πλέον φθάνει σε μήκος τα 4.770 mm. Παράλληλα, έχει αποκτήσει και ένα πιο επιβλητικό και δυναμικό design, ενώ στο εσωτερικό του η σχεδίαση ακολουθεί τις πρόσφατες φόρμες των νεότερων μοντέλων της Hyundai, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι άκρως ποιοτικά. Στους χώρους, το νέο Santa Fe προσφέρει άνεση για 5 ενήλικες επιβάτες παρέχοντας ένα μεγάλο πορτ-μπαγκάζ 625 λίτρων στην 5θέσια έκδοσή του (547 λίτρα στην 7θέσια).
Η γκάμα των κινητήρων του Santa Fe αποτελείται αρχικά από μοτέρ diesel 2,0 λίτρων (με 150 και 185 ίππους), το οποίο συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση μπροστά ή και στους τέσσερις τροχούς, ενώ υπάρχει και επιλογή με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων και τετρακίνηση. Επίσης, διαθέσιμος είναι ο 2.2 lt. diesel των 200 ίππων με 6τάχυτο μηχανικό ή 8άρι αυτόματο κιβώτιο και 4Χ2 ή 4X4 επιλογή, καθώς και ο 2.4 lt. turbo βενζινοκινητήρας Theta II των 185 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση και 6άρι αυτόματο κιβώτιο.
Στο δρόμο, το Hyundai Santa Fe δεν δείχνει τις αυξημένες του διαστάσεις. Είναι αρκετά ευκολοδήγητο και με πολύ καλύτερη από ό,τι περιμένεις αίσθηση από το τιμόνι. Η ανάρτηση, χωρίς να είναι απολύτως μαλακή, φροντίζει ώστε να παρέχει πολύ καλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες, χωρίς παράλληλα να αφήνει το αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Πολύ καλή έδειξε και η εσωτερική ηχομόνωση, με τον θόρυβο που φθάνει στα αυτιά των επιβατών να είναι περιορισμένος. Παρατηρήσαμε μόνο ένα μικρό θρόισμα στην εθνική από τους πλαϊνούς καθρέπτες.
Ο κινητήρας που οδηγήσαμε ήταν ο 2.2 lt. diesel των 200 ίππων, ο οποίος με την πλούσια ροπή του (440 Nm) φρόντιζε ώστε να κινεί με άνεση το Santa Fe. Το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο είχε συνολικά καλή λειτουργία, ενώ θετικές εντυπώσεις μας άφησαν τα διάφορα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου, μεταξύ των οποίων και σύστημα αυτόνομης οδήγησης, που επιτρέπει στον οδηγό να πάρει για ένα μικρό διάστημα (περίπου 15 δλ.) τα χέρια του από τον τιμόνι, φροντίζοντας να κρατά αυτόματα το αυτοκίνητο εντός των λωρίδων κυκλοφορίας στην εθνική.
Από πλευράς διαθεσιμότητας, το νέο Hyundai Kona diesel θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τον Αύγουστο. Το κόστος ξεκινά από τα 19.290 ευρώ για την έκδοση των 115 ίππων. Το ισχυρότερο μοντέλο των 136 ίππων κοστίζει από 21.290 ευρώ στην 4Χ2 επιλογή ή από 23.990 ευρώ στην 4X4. Στην περίπτωση του νέου Santa Fe, το λανσάρισμα στην Ελλάδα θα ξεκινήσει στις αρχές του 2019. Οι τιμές του δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές.