To Tucson ανανεώνεται σε αρκετούς τομείς της υπόστασής του και βάζει ακόμη πιο υψηλούς στόχους, έχοντας ήδη επιτύχει να είναι το best-seller μοντέλο της Hyundai στην Ευρώπη.
Τα SUV αυξάνουν συνεχώς τα μερίδια των πωλήσεών τους παγκοσμίως, επισκιάζοντας τα παραδοσιακά χάτσμπακ (σεντάν και στέισον) μοντέλα, σε μια τάση που πλέον επεκτείνεται ακόμη περισσότερο στην αγορά. Για τη Hyundai η ανάδειξη του μικρομεσαίου SUV Tucson ως το best-seller μοντέλο της στην Ευρώπη αποτελεί μια απτή απόδειξη αυτής της επιτυχίας των αυτοκινήτων του είδους και πλέον η εταιρεία, με την ανανεωμένη εκδοχή του Tucson στοχεύει ακόμη ψηλότερα. Το που, θα το μάθουμε σύντομα, αφού το ανανεωμένο μοντέλο αναμένεται το Φθινόπωρο να ξεκινήσει τις πωλήσεις του στην Ευρωπαϊκή αγορά, ενώ από τον Οκτώβριο θα είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας.
Πιο δυναμική εμφάνιση
Η εμφάνιση του Hyundai Tucson αποτέλεσε ένα από τα δυνατά χαρτιά του μοντέλου από την πρώτη στιγμή του λανσαρίσματός του το 2015, σε ένα δυναμικό SUV που υιοθετεί στο πίσω τμήμα του και στοιχεία από κουπέ σχήματα. Οι αλλαγές της ανανεωμένης έκδοσης τονίζουν ακόμη περισσότερο τον αισθητικό δυναμισμό του αυτοκινήτου αφού πλέον έχει αλλάξει η σχεδίαση των κρυστάλλων των εμπρόσθιων φώτων (με full LED προβολείς), έχει τονιστεί με περισσότερο χρώμιο η μάσκα Cascading Grille, ενώ πλήρως επανασχεδιασμένος είναι και o εμπρόσθιος προφυλακτήρας. Πιο σπορτίφ είναι και ο πίσω προφυλακτήρας, ο οποίος υιοθετεί και νέες διπλές απολήξεις για την εξάτμιση, ενώ νέα σχεδίαση έχει και η πόρτα του χώρου αποσκευών. Οι αλλαγές ολοκληρώνεται με τα νέα κρύσταλλα των πίσω φώτων, την ανανεωμένη γκάμα των σχεδίων για τις ζάντες αλουμινίου (16, 17, 18 ή 19 ίντσες), αλλά και τις νέες επιλογές για τα χρώματα του αμαξώματος.
Επεμβάσεις ουσίας στην καμπίνα
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Tucson ίσως η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στην προσθήκη μαλακού πλαστικού στο πάνω τμήμα του ταμπλό, η οποία αυξάνει τα επίπεδα της απτής ποιότητας και συμβαδίζει απόλυτα με τον γενικότερο ποιοτικό χαρακτήρα της καμπίνας. Νέες επιλογές σε δέρματα, χρώματα και μοτίβα ανανεώνουν επίσης το θάλαμο, ενώ η μεταφορά της οθόνης αφής (5, 7 ή 8 ιντσών) για το σύστημα πολυμέσων ψηλά στην κονσόλα και σε ανεξάρτητη θέση, συμβαδίζει απόλυτα με τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία των θαλάμων των αυτοκινήτων της μάρκας. Οι χώροι του ανανεωμένου Tucson παραμένουν σε πολύ καλά επίπεδα, με το μοντέλο να είναι σε θέση να μεταφέρει με σχετική άνεση έως και 5 ενήλικες επιβάτες, ενώ το πορτ-μπαγκάζ διατηρεί υψηλή χωρητικότητα 513 λίτρων (459 λίτρα στην «ήπια» υβριδική έκδοση).
Ανανεωμένη γκάμα κινητήρων
Η Hyundai ανανεώνει τη γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων του Tucson προσθέτοντας για πρώτη φορά σε μοντέλο της εταιρείας «ήπιο» υβριδικό σύστημα με μπαταρία 48-Volt για τον 2λιτρο CRDi κινητήρα των 185 ίππων. Το σύστημα αυτό παρέχει ισχύ από 4 έως 12 kW και υποστηρίζει τον κινητήρα, μειώνοντας κατά 7% την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Διαθέσιμος είναι επίσης ο κινητήρας αυτός χωρίς το 48-Volt σύστημα και με 6άρι μηχανικό ή νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο, καθώς επίσης και ο 1.600άρης CRDi Smartstream diesel των 115 και 136 ίππων. Από την άνοιξη του 2019 το μοτέρ αυτό θα συνδυαστεί επίσης με το 48-Volt υβριδικό σύστημα. Στο πεδίο της βενζίνης διαθέσιμο είναι το μοτέρ 1.6 lt. GDI των 132 ίππων, αλλά και η turbo έκδοσή του με 177 άλογα. Τα κιβώτια είναι 6τάχυτο μηχανικό και για τους δύο βενζινοκινητήρες, με προαιρετική επιλογή ένα 7άρι διπλού συμπλέκτη αυτόματο για την ισχυρότερη έκδοση. Υπάρχουν επιλογές με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή τετρακίνητες με το αυτόματο σύστημα HTRAC της μάρκας.
Οδηγώντας το νέο Hyundai Tucson στην Ισπανία
Στη Βαρκελώνη οδηγήσαμε το ανανεωμένο Tucson σε συνδυασμό με τον ισχυρότερο 2λιτρο diesel των 185 ίππων, το 8άρι αυτόματο κιβώτιο και το «ήπιο» υβριδικό σύστημα. Η επιλογή αυτή είναι και η κορυφαία στη γκάμα, έχοντας στην πράξη τη δυνατότητα να κινήσει με ευκολία το αυτοκίνητο, αν και το έξτρα βάρος από την 48-Volt μπαταρία και την τετρακίνηση δεν αφήνουν το μοτέρ να τα καταφέρει ακόμη καλύτερα. Πάντως η παρουσία του ηλεκτρικού συστήματος κυρίως στις χαμηλές στροφές «αποφορτίζει» ελαφρώς τον κινητήρα, ο οποίος συνολικά παρουσιάζει χαμηλό θόρυβο και κραδασμούς, έχοντας έναν γενικότερο πολιτισμένο χαρακτήρα. Οφέλη υπάρχουν και στο πεδίο της κατανάλωσης. Οδηγικά, το Tucson διατηρεί ένα στήσιμο που συνδυάζει επιτυχημένα την πολύ καλή άνεση, με την ασφαλή οδική συμπεριφορά, όπως μας έδειξε στους πολύ καλούς ισπανικούς δρόμους. Στις στροφές υπάρχουν κάποιες κλίσεις από το αμάξωμα που όμως δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητά του. Το σχετικά ελαφρύ τιμόνι καθιστά το αυτοκίνητο ευκολοδήγητο στην πόλη και γενικότερα στους χειρισμούς. Περισσότερα, σε κάθε περίπτωση θα γνωρίζουμε κατά τη δοκιμή του ανανεωμένου Tucson στη χώρα μας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 185 PS/4.000 rpm
Ροπή: 40.8 kgm/1.750-2.750 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.5 sec
Τελική ταχύτητα: 201 km/h
Μεικτή κατανάλωση: – l/100 km
Εκπομπές CO2: – gr/km
Βάρος: 1.704 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.480/1.850/1.645 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 459 lt