Μία από τις πιο εύκολες εκ των 67 νικών του στον μαγικό κόσμο της Formula 1, πανηγύρισε στην Ουγγαρία ο Lewis Hamilton. Ο οδηγός της Mercedes μετέτρεψε την έκτη του pole position στο Χανγκαρόρινγκ στην έκτη του νίκη, διευρύνοντας το βαθμολογικό του προβάδισμα στους 24 πόντους!
Ο Valtteri Bottas φύλαξε… Θερμοπύλες μέχρι πέντε γύρους πριν το τέλος, κρατώντας έως τότε πίσω του τις Ferrari. Τόσο ώστε να μην απειληθεί ο Lewis. Τελικά Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen συμπλήρωσαν το βάθρο.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα του Χανγκαρόρινγκ υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρινό καιρό, ήλιο, θερμοκρασία αέρα στους 36 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 57. Καθώς στο Q2 δεν χρησιμοποιήθηκαν σλικ ελαστικά, οι αγωνιζόμενοι είχαν ελεύθερη επιλογή γομών για τον αγώνα, με τις δύο Mercedes και τον Raikkonen να εκκινούν με την ultra soft ενώ ο τέταρτος Vettel με τη soft.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα είχαμε καθαρή εκκίνηση σε ότι αφορούσε στην κορυφή, με τις Mercedes να διατηρούν τα ηνία. Ο Valtteri Bottas περισσότερο ασχολήθηκε με το να κρατήσει τις Ferrari παρά να απειλήσει τον pole man Lewis Hamilton. Κι αν ο Raikkonen προσπαθούσε να του επιτεθεί, ήρθε ο Vettel από την εξωτερική στη στροφή 3 για να περάσει τον teammate του. Ο Verstappen κέρδισε δύο θέσεις ανεβαίνοντας πέμπτος, ο Sainz έκανε την αντίθετη διαδρομή πέφτοντας όγδοος ενώ πιο πίσω, υπήρξε επαφή ανάμεσα στη Red Bull του Daniel Ricciardo που εκκίνησε μόλις δωδέκατος και τη Sauber του Marcus Ericsson. Αμφότεροι συνέχισαν, σε αντίθεση με τον teammate του Σουηδού Charles Leclerc που ήταν η πρώτη εγκατάλειψη στον αγώνα.
H επόμενη ήρθε στον έκτο γύρο, προκαλώντας μάλιστα προσωρινά καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Αφορούσε στον Verstappen που ενώ ήταν πέμπτος, προδόθηκε από την υβριδική μηχανή της Renault. «Δεν έχω ισχύ, δεν έχω ισχύ», φώναζε απεγνωσμένα μέσω team radio, για να συμπληρώσει μετά κάπου ανάμεσα στα… επιβεβλημένα ‘μπιπ’ πως έχει καταντήσει ανέκδοτο να συμβαίνει συνέχεια το ίδιο, σε μία ακόμα εγκατάλειψη «ταύρου» με πρόβλημα στο κινητήριο σύνολο της γαλλικής εταιρείας. Υπενθυμίζουμε, πως η δωδεκαετής σχέση των δύο πλευρών ολοκληρώνεται στο τέλος της σεζόν που διανύουμε, με τη Red Bull να περνάει στο στρατόπεδο της Honda. Στην κορυφή ο Hamilton φαινόταν να έχει εύκολο έργο, με τον Bottas να ακολουθεί εξ αποστάσεως και ως ασπίδα προστασίας έναντι των Ferrari.
O Kimi Raikkonen άνοιξε τον χορό των pit stop στον 15 γύρο, βάζοντας τη soft γόμα με την οποία θεωρητικά θα μπορούσε να πάει μέχρι τέλους. Λίγο νωρίτερα, είχε γνωστοποιηθεί πως οι μηχανικοί του είχαν ξεχάσει να συνδέσουν το μπουκάλι με το οποίο μπορεί να πίνει νερό, εξέλιξη εφιαλτική στο ίσως πιο… «καυτό» Grand Prix της σεζόν.
Ένα γύρο μετά μπήκε στα pit ο Bottas, την ώρα που ο Ricciardo κέρδιζε συνεχώς θέσεις, παρότι είχε εκκινήσει με τη soft γόμα. Μετά από δεκαεπτά γύρους, είχε ανέβει από την δέκατη-τέταρτη, στην έβδομη θέση. Hamilton και Vettel συνέχιζαν, κινούμενοι αμφότεροι στο 1.22 και με τη μεταξύ τους διαφορά στα 8 δευτερόλεπτα. O Βρετανός με τα ultra soft, ο Γερμανός με τα soft και να ροκανίζει το χάσμα.
Τελικά η γερμανική ομάδα φώναξε τον Hamilton στον γύρο 26, δέκα περάσματα μετά τον teammate του. Έβαλε τη μαλακή γόμα και επέστρεψε στην πίστα 13 δεύτερα πίσω από τον μεγάλο του αντίπαλο που όμως άργησε να τον μιμηθεί. Η Ferrari προσπάθησε να εξαντλήσει τη δυναμική της soft γόμας κι όσο τα ελαστικά του οδηγού της άντεχαν, τον κρατούσε εντός πίστας. Δηλαδή μέχρι τα μισά του αγώνα. Στον γύρο 37 εκ των 70 η διαφορά των δύο έπεσε στα 9 δευτερόλεπτα, την ώρα που (αρκετά) πιο πίσω τους, ο Bottas είχε αρχίσει να βλέπει στους καθρέφτες του τον Raikkonen.
Όμως ήταν ο Φινλανδός αυτός που επισκέφτηκε το pit box της Ferrari πρώτος, στον γύρο 39, βάζοντας τη soft γόμα, με τον teammate του να ακολουθεί ένα πέρασμα μετά αλλά αυτός για να βάλει τα ultra. Οι μηχανικοί του καθυστέρησαν στην αλλαγή του εμπρός αριστερά τροχού και καθυστέρησαν τόσο ώστε να επιστρέψει στην πίστα οριακά πίσω από τον Bottas. Πράγμα καθοριστικό καθώς με τη χάραξη της ουγγρικής πίστας να μην ευνοεί τα προσπεράσματα, κόλλησε πίσω από τον Φινλανδό.
Αλλάζοντας ελαστικά στον γύρο 45 (!), ο Ricciardo επέστρεψε στην πίστα πέμπτος ενώ στον γύρο 51 ο Stoffel Vandoorne είδε ένα από τα λιγοστά καλά του απογεύματα να πηγαίνει στα σκουπίδια. Εγκατέλειψε από κιβώτιο ενώ ήταν ένατος, προκαλώντας καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Αυτό δεν άλλαξε τίποτα, ουδείς εκ των κορυφαίων συνδυασμός τόλμησε να αξιοποιήσει αυτή την οριοθέτηση ρυθμού για να κάνει αλλαγή ελαστικών κι ενώ ο Hamilton χανόταν στον ορίζοντα, ο Bottas έκανε μπλοκ άουτ στις Ferrari. Με την απόδοση των ελαστικών του να πέφτει, εξελίχθηκε σύντομα σε μηχανοδηγό με δύο κόκκινα βαγόνια πίσω του.
Χρειάστηκε να φτάσουμε πέντε γύρους πριν το φινάλε για να κάνει ο Vettel την αποφασιστική κίνηση, περνώντας τον Φινλανδό που αντιστάθηκε υπέρ το δέον, με αποτέλεσμα να χάσει την εμπρός του αεροτομή καθώς είχε επαφή με το πίσω αριστερά ελαστικό του Vettel! Ο Γερμανός ως εκ θαύματος γλίτωσε το κλατάρισμα και έτσι ελαχιστοποίησε τις ζημιές ενώ ο Raikkonen συνέχισε το σερί του στο βάθρο.
Ο Bottas μπήκε για αλλαγή εμπρός πτέρυγας και στη συνέχεια επέστρεψε στην πίστα τέταρτος , όντας σύντομα στο πεδίο βολής του Ricciardo. Ο οδηγός της Red Bull προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική της στροφής 1, με το ασημί βέλος ουσιαστικά να πέφτει πάνω του. Αμφότεροι συνέχισαν, λίγο πριν το φινάλε ο Αυστραλός επιτέθηκε εκ νέου κι αυτή τη φορά πέρασε αλλά τόσο αυτό το συμβάν, όσο κι αυτό που έγινε λίγο νωρίτερα, ανακοινώθηκε πως θα εξετάζονταν από τους αγωνοδίκες.
Έκτος και τελευταίος εκ των οδηγών που ήταν στον ίδιο γύρο, ήταν ο Pierre Gasly με τη Scuderia Toro Rosso, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν η Haas του Kevin Magnussen, η McLaren του Fernando Alonso, η Renault του Carlos Sainz και η Haas του Romain Grosjean.
Αναλυτικά η κατάταξη: