Auto Moto

Το νέο Ford Focus είναι μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία του

Το νέο Ford Focus είναι μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία του

Όσοι από τη Ford ασχολήθηκαν με τη νέα, 4η κατά σειρά γενιά του Focus, είχαν ως πρότυπο το μοντέλο της πρώτης γενιάς, του 1998, που πραγματικά είχε αναβαθμίσει την κατηγορία του. Έτσι το ενίσχυσαν όσο μπορούσαν σε όλους σχεδόν τους τομείς.

Αισθητικά το νέο Focus είναι δυναμικό και πιο επιθετικό, ενώ υπάρχουν πολλές επιλογές προκειμένου να μπορέσει να επιλέξει κανείς αυτό ακριβώς που έχει στο νου και του ταιριάζει. Επιλογές που διαφοροποιούνται μεταξύ τους και αισθητικά και εκτείνονται από την πιο κλασική Titanium, μέχρι τη σπορτίφ ST Line και την πολυτελή Vignale, ενώ από πλευράς αμαξωμάτων πέρα από το πεντάθυρο και το στέισον υπάρχει και το Active. Που έχει στοιχεία SUV ή αν προτιμάτε crossover, όπως τονισμένα προστατευτικά φτερών, ράγες οροφής και αυξημένη κατά 30 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος.

Οι διαφοροποιήσεις μεταξύ των εκδόσεων συνεχίζονται και στο εσωτερικό τους. Κοινά σημεία αναφοράς η στάνταρ οθόνης των 8,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, η σύγχρονη σχεδίαση, η πολύ καλή εργονομία και η συνολικά upper class αίσθηση. Η οποία είναι ακόμα πιο έντονη στις εκδόσεις με το (πολύ καλό) αυτόματο κιβώτιο (των 8 σχέσεων) με τον περιστροφικό επιλογέα. Στοιχείο ασυνήθιστο όχι μόνο σε αυτήν την κατηγορία, που κατορθώνει να ενισχύσει την premium αίσθηση.
Γενικά πάντως στη Ford έχουν προσέξει τις λεπτομέρειες προκειμένου το νέο Focus να δείχνει εμφανώς πιο premium σε σχέση με το παρελθόν, ενώ παράλληλα έχουν εκμεταλλευθεί πολύ καλά τους χώρους στο εσωτερικό. Και για τους επιβάτες και για τις αποσκευές (πορτμπαγκάζ από 375 έως 1.374 λίτρα).

Από κει και πέρα υπάρχουν διαθέσιμα όλα τα συστήματα υποβοήθησης, μεταξύ αυτών και σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης δευτέρου επιπέδου καθώς και αυτόματης στάθμευσης, το HUD (Head Up Display- το πρώτο σε ευρωπαϊκό μοντέλο της Ford) και βέβαια όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones αλλά και ασύρματης φόρτισής τους. Ενδιαφέρον είναι το FordPass Connect, με δυνατότητα WiFi hotspot για σύνδεση μέχρι και 10 συσκευών καθώς και με μια εφαρμογή για smartphones που παρέχει πληροφορίες και επιτρέπει και την ενεργοποίηση εξ αποστάσεως κάποιων λειτουργιών. Στάνταρ είναι και η δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης στοιχείο. Προαιρετικά διαθέσιμα είναι και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.

Γενικά ο οδηγός του Focus είναι ο πιο τυχερός από τους μέχρι και πέντε επιβαίνοντες. Και αυτό γιατί το νέο μικρό- μεσαίο Ford, που βασίζεται στο νέο πλαίσιο με την επωνυμία C2, χαίρεσαι πραγματικά να το οδηγείς, ανεξάρτητα από τον τύπο της πίσω ανάρτησής του -με τον 1.0 EcoBoost και τον 1.5 ΕcoBlue υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας με ειδικά εξελιγμένα ελατήρια. Για όλους τους άλλους κινητήρες αλλά και στάνταρ στα ST Line και Active υπάρχει άξονας πολλαπλών συνδέσμων.

Έτσι είναι πάντα άμεσο και ακριβές, εμπνέοντας εμπιστοσύνη, τόσο σε δρόμους με διαδοχικές στροφές όσο και στις εθνικές οδούς, ενώ υπάρχουν και εδώ διακριτές διαφορές μεταξύ των εκδόσεών του.
Κορυφαίος από πλευράς απόδοσης κινητήρας ο ολοκαίνουργιος 1.5 EcoBoost των 182 ίππων, ενώ υπάρχει και η έκδοσή του των 150 ίππων. Ο πολυβραβευμένος 1.0 EcoBoost -πλέον είναι ο πρώτος 3κύλινδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας με σύστημα απομόνωσης του ενός κυλίνδρου- είναι διαθέσιμος με 85, 100 και 125 ίππους, ενώ ο επίσης καινούργιος diesel 1.5 EcoBlue με 95 και 120 ίππους. Κορυφαίος πετρελαιοκινητήρας ο 2.0 EcoBlue με 150 ίππους.

Συνολικά αναβαθμισμένο λοιπόν το νέο Focus, ενώ αναμενόμενα αναβαθμισμένη θα είναι και η απόλυτη τιμή του. Αυτό όμως που μετρά περισσότερο είναι η σχέση τιμής- απόδοσης που αναμένεται να είναι πολύ καλή. Το σίγουρο είναι πως σύμφωνα με την πρακτική που ακολουθεί τελευταία η αντιπροσωπεία της Ford οι τιμές του Focus στο λανσάρισμά του και για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα θα είναι σαφώς πιο ελκυστικές σε σχέση με τη συνέχεια…

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Vendras