Η δράση ξεκίνησε από νωρίς το πρωί, ολοκληρώθηκε το μεσημέρι για να ακολουθήσει το δεύτερο loop των ειδικών από το μεσημέρι μέχρι το βράδυ. Στις τέσσερις πρώτες ειδικές κυριαρχούσε η σκόνη, στην επανάληψή τους η βροχή και λάσπη, αντίστοιχα. Συνθήκες σίγουρα εκ διαμέτρου αντίθετες.
Ποιός ήταν ο κερδισμένος της σημερινής ημέρας; Σίγουρα ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα. Ο Φινλανδός κέρδισε από νωρίς το προβάδισμα στον αγώνα, φρόντισε να αποφύγει τις κακοτοπιές στη συνέχεια και διατήρησε έναν καλό ρυθμό προς το τέλος. Με αυτή τη στρατηγική ολοκλήρωσε την ημέρα έχοντας ένα λεπτό και 4,1 δευτ. διαφορά από τον δεύτερο στη γενική κατάταξη Ντάνι Σόρντο.
Ο Λάτβαλα φρόντισε να ξεκινήσει την επίθεσή του από την πρώτη σημερινή ειδική, να πατήσει το γκάζι και να κερδίσει τις τρεις πρώτες , να επικρατήσει στο δεύτερο πέρασμα από την «Κλένια-Μυκήνες», όταν ο Σόρντο τον πίεζε ελαφρώς και στο τέλος, όταν άρχισε να βρέχει να διατηρήσει έναν σταθερό ρυθμό χωρίς να ρισκάρει. Οπως φάνηκε, θυμάται πολύ καλά τί έπαθε πέρυσι στον ελληνικό αγώνα και σε καμία περίπτωση δεν θέλει να επαναλάβει τα ίδια λάθη που θα του στοιχίσουν τη νίκη.
Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντικό ρόλο στην κατάκτηση της κορυφής έπαιξε το λάθος του Ευγκένι Νόβικοφ στη δεύτερη σημερινή ειδική (και τέταρτη του αγώνα). Οταν ο νεαρός οδηγός είχε την πρωτοπορία, αλλά χτύπησε σε έναν βράχο και προκάλεσε ζημιά τόσο στον πίσω αριστερό τροχό όσο και στην ανάρτηση του Fiesta RS WRC. Η ατυχία αυτή σήμανε την πτώση του Ρώσου από την κορυφή και την εγκατάσταση εκεί του Λάτβαλα, ο οποίος στο μεταξύ είχε κερδίσει τη συγκεκριμένη ειδική.
Εφεξής, ο Φινλανδός είχε τον έλεγχο του αγώνα και δεν ενοχλήθηκε καθόλου από την ελάχιστη πίεση του Σόρντο. Και λέμε ελάχιστη καθώς ο Ισπανός μοιάζει να συμβιβάζεται με τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη. Αυτός άλλωστε ήταν και ο αρχικός σκοπός του, μία θέση στο βάθρο και οι πολύτιμοί βαθμοί που τη συνοδεύουν. Πολύτιμοι τόσο για εκείνον όσο και για τη Citroen. Κατά συνέπεια, καθ’όλη τη διάρκεια της σημερινής ημέρας δε ρίσκαρε, κινήθηκε μεν γρήγορα (κερδίζοντας μάλιστα και μία ειδική, την έκτη), αλλά σε καμία περίπτωση δεν πίεσε τον Λάτβαλα. Κι αυτό φάνηκε περισσότερο στις τρεις τελευταίες ειδικές, με τη βροχή και τη λάσπη.
Ισως μία καλή μάχη που αξίζει να παρακολουθήσει κάποιος αύριο θα είναι αυτή μεταξύ των Αλ Ατίγια και Μίκελσεν. Ο Νορβηγός έχει επιδοθεί στο κυνήγι του οδηγού από το Κατάρ, θέλοντας να πάρει πίσω την τέταρτη θέση που κατείχε. Πάντως σήμερα δεν ήταν πολύ τυχερός, γεγονός που του κόστισε και την απώλεια της συγκεκριμένης θέσης. Στο πρώτο πέρασμα από την ειδική «Γυμνό» είχε ένα τετ-α-κέ, αλλά ένα πρόβλημα με τα φρένα που παρουσιάστηκε στην ειδική «Κεφαλάρι 1» και επιδεινώθηκε στην «Ζήρεια 1» (με αποτέλεσμα να μη μπορεί να οδηγήσει το Polo R WRC) ήταν η αιτία να χάσει την τέταρτη θέση στη γενική κατάταξη, την οποία κατέλαβε ο Αλ Ατίγια.
Ο Μίκο Χίρβονεν μετά τη χθεσινή εφιαλτική ημέρα, έβαλε το κεφάλι κάτω, προσπάθησε κι αν και ξεκινούσε τον αγώνα δεύτερος, πίσω τον Οζιέ, μπόρεσε να μπει στην πρώτη δεκάδα. Ολοκλήρωσε την ημέρα όγδοος, κερδίζοντας εννέα θέσεις σε σχέση με χθες.
Ο Φινλανδός όμως φαίνεται πως έχει μπει στο στόχαστρο του Ευγκένι Νόβικοφ. Σίγουρα το Οσκαρ ατυχίας πηγαίνει στο νεαρό οδηγό της M-Sport, ο οποίος μετά το λάθος στην τέταρτη ειδική του αγώνα, βρέθηκε από τα... ψηλά στα... χαμηλά. Δεν πτοήθηκε όμως. Και, αφού κατάφερε με κατεστραμμένη ανάρτηση να φτάσει στο service park στο Λουτράκι, ξαναμπήκε στον αγώνα κατά το δεύτερο πέρασμα των τεσσάρων ειδικών. Στη συνέχεια ήταν ο ταχύτερος σε δύο ειδικές («Γυμνό 2» και «Κεφαλάρι 2») όπου κυριαρχούσαν οι βροχή και η λάσπη. Κάπως έτσι μπόρεσε να ανέβει μέχρι την ένατη θέση στη γενική κατάταξη και να «καλοβλέπει» την όγδοη του Χίρβονεν. Η διαφορά τους κυμαίνεται στα 23,9 δευτ.
Δείγμα του οδηγικού του ταλέντου έδειξε για μία ακόμη φορά ο Σεμπαστιέν Οζιέ. Αν και ξεκινούσε τον αγώνα πρώτος, ο Γάλλος σημείωνε άκρως ανταγωνιστικούς χρόνους ενώ στο τέλος κέρδισε και τη δέκατη ειδική του αγώνα. Ο αρχικός στόχος που είχε, επιτεύχθηκε αφού μπήκε πλέον στην πρώτη δεκάδα. Τώρα το μόνο που μένει είναι να δούμε τί μπορεί να κάνει αύριο στις τέσσερις ειδικές που απομένουν. Η διαφορά του από τον ένατο Νόβικοφ είναι δύο λεπτά και 13,4 δευτ.