Auto Moto

Οδηγούμε το νέο Ford Focus ST

Οδηγούμε το νέο Ford Focus ST

Η Ford συνεχίζει να αναστατώνει τους λάτρεις της οδήγησης, αυτή τη φορά προσθέτοντας την παλέτα των καυτών hatchback το νέο Focus ST που έρχεται πιο πολιτισμένο και πιο ετοιμοπόλεμο από ποτέ.

Αναμφίβολα πρόκειται για ένα μοντέλο που είχε προκαλέσει αρκετές συζητήσεις δημιουργώντας ένα έντονο κλίμα προσδοκίας στους κύκλους των petrohead, από την στιγμή που είχε ανακοινωθεί η έναρξη της εξέλιξής του. Κάτι που δεν είναι παράδοξο εάν αναλογιστούμε πως τα τελευταία χρόνια η Ford καταφέρνει να περάσει ακόμα και στα συμβατικά της μοντέλα μια οδηγοκεντρική αύρα σε συνδυασμό μάλιστα με μια αίσθηση μηχανικής αναλογικότητας.

Μετά το Fiesta ST είναι η σειρά του Focus να δεχθεί την φροντίδα της Ford Perfomance η οποία έχει δουλέψει επάνω στην γρήγορη έκδοση του μεσαίου hatchback της πολύ περισσότερο απ’όσο αφήνει να εννοηθεί η εικόνα. Αν και λοιπόν δύσκολα θα βρείτε κάποιες χτυπητές αισθητικές διαφορές σε σχέση με ένα Focus ST Line (χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν όπως για παράδειγμα η μεγάλη πίσω αεροτομή και ο διαχύτης του πίσω προφυλακτήρα με τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης) , το «πραγματικό» ST κρύβει πολλές και σημαντικές επεμβάσεις ουσίας.

Μια από τις βασικές διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά αφορά την μετάβαση του κινητήρα από τα 2.0 στα 2.3 λίτρα με την υιοθέτηση μιας ανανεωμένης έκδοσης των 2.3 Ecoboost του προηγούμενου Focus RS που για την περίσταση φθάνει τους 280 ίππους και τα 42,8 χλγμ ενώ είναι εφοδιασμένος και με σύστημα anti-lag που βελτιώνει περαιτέρω την απόκριση, διατηρώντας ανοιχτή την πεταλούδα του γκαζιού ακόμα και στο στιγμιαίο άφημα του πεντάλ. Αποτύπωση των δυνατοτήτων που προσφέρει ο νέος κινητήρας είναι τα 5,7 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 250 χλμ./ώρα ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως σύμφωνα με την Ford το νέο Focus ST είναι σε κάποιες ενδιάμεσες επιταχύνσεις ταχύτερο και από το προηγούμενο Focus RS.

Συνεχίζοντας στο τεχνολογικό υπόβαθρο του ST αξίζει να σταθούμε στο γεγονός πως το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο συνοδεύεται από σύστημα flat-shift για ανεβάσματα χωρίς μείωση του γκαζιού ενώ αντίστοιχα υπάρχει και αυτόματος συγχρονισμός των στροφών (rev-matching) στα κατεβάσματα. Μελλοντικά θα είναι διαθέσιμο και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Επιπλέον η μετάδοση συμπληρώνεται από ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένη ολίσθησης eLSD. Η ανάρτηση των βενζινοκίνητων ST διαθέτει ενεργητικά αμορτισέρ και είναι 10χιλ. χαμηλότερη ενώ έχει γίνει ειδική ρύθμιση της γεωμετρίας. Αντίστοιχα το τιμόνι είναι 15% πιο γρήγορο από τις απλές εκδόσεις ενώ αλλαγές έχουν γίνει στην υποβοήθηση τόσο στην κρεμαγιέρα όσο και στα φρένα τα οποία έχουν μεγαλύτερες διαστάσεις και επιπλέον διαθέτουν το σύστημα Electric Brake Booster το οποίο διατηρεί σταθερή την αίσθηση του πεντάλ ανεξάρτητα από την κόπωση. Τέλος το ST πατάει σε ελαστικά Pilot Sport 4 που έχουν εξελιχθεί από την Michelin ειδικά για την συγκεκριμένη έκδοση.

Το εσωτερικό δηλώνει την διαφορετικότητα του ST κυρίως μέσα από την παρουσία των μπάκετ καθισμάτων της Recaro και κατά δεύτερο λόγο από λεπτομέρειες του διάκοσμου με πιο σπορτίφ ύφος. Η πολύ καλή θέση οδήγησης προσθέτει μια επιπλέον τονωτική ένεση στη διάθεση ωθώντας προς μια πιο επιθετική οδηγική προσέγγιση. Ωστόσο γίνεται σαφές από την πρώτη στιγμή πως το νέο Focus ST έχει αποκτήσει ένα πιο πολιτισμένο και ώριμο ύφος, κυρίως σε ότι αφορά την βελτίωση της ποιοτικής απόχρωσης της κύλισης με αποτέλεσμα την αναβάθμιση της χρηστικής του πλευράς στην καθημερινή συμβίωση. Από την άλλη πλευρά αυτό δεν σημαίνει πως έχει γίνει καμία υποχώρηση στον δυναμισμό και την ακρίβεια του οδηγικού χαρακτήρα.

Ο νέος κινητήρας συμπεριλαμβάνεται στα δυνατά χαρτιά του ST συνδυάζοντας τη δύναμη με μια εξαιρετική ζωντάνια στην απόκριση αλλά και με ένα άκρως ενδιαφέρον ακουστικό ρεπερτόριο που αν και εν μέρει τεχνητά διαμορφωμένο φέρνει στο μυαλό τα πεντακύλινδρα σύνολα του πρόσφατου παρελθόντος. Όμως αυτό που πραγματικά σε κερδίζει είναι ο τρόπος που το ST πατάει και πολύ περισσότερο η ακρίβεια και η σαφήνεια κάθε του αντίδρασης. Όλα τα χαρακτηριστικά που έχουμε αγαπήσει στο μικρότερο Fiesta ST βρίσκονται και εδώ αλλά δοσμένα με έναν πιο ώριμο και μεστό τρόπο. Το εμπρός μέρος έχει ακρίβεια ξυραφιού και καταφέρνει και εκμαιεύσει από τα ελαστικά το μέγιστο των δυνατοτήτων τους μεταφέροντας παράλληλα μια αναλογικότητα που ενθουσιάζει.

Το ζύγισμα του πλαισίου είναι εξαιρετικό και γίνεται ακόμα πιο κοφτερό επιλέγοντας κάποιο από τα προγράμματα Race ή Track (το τελευταίο είναι διαθέσιμο μόνο στις εκδόσεις με το πακέτο Performance) τα οποία προσδίδουν μια πιο σπορτίφ παραμετροποίηση σε κινητήρα, τιμόνι και ανάρτηση προσφέροντας και ένα ορατά διαφοροποιημένο οδηγικό χαρακτήρα. Το τιμόνι είναι ταχύτατο ενώ το πίσω μέρος μπορεί να αποτελέσει ρυθμιστικό παράγοντα του καθορισμού της τροχιάς μεταφέροντας όμως μια εξαιρετική αίσθηση σιγουριάς, τη στιγμή που τα φρένα είναι δυνατά και η αίσθηση του πεντάλ διατηρεί μια εξαιρετική αναλογικότητα ακόμα και μετά από σκληρή χρήση.

Χωρίς αμφιβολία το Focus ST είναι χτισμένο γύρω από τον οδηγό, από ανθρώπους που γνωρίζουν πολύ καλά τις επιθυμίες και τα «θέλω» του. Το νέο Focus ST είναι ταχύτερο, πιο ικανό, πιο πολιτισμένο και χρηστικό από την προηγούμενη γενιά αλλά προικισμένο με έναν ατίθασο χαρακτήρα που σε ξεσηκώνει από την στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του. Μόνο αντίβαρο σε αυτή την συνολική βελτίωση αποτελεί το γεγονός της αλμυρής τιμής και του μεγάλου κινητήρα των 2.3 λίτρων ο οποίος αν και εκπληρώνει στο ακέραιο τους στόχους του, δεν λειτουργεί κολακευτικά σε χώρες με παράλογο φορολογικά καθεστώς όπως η χώρα μας. Ίσως πάντως αυτό να αφήσει περισσότερο χώρο στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του Focus ST η οποία παραμένει στα 2.0 λίτρα με την απόδοση να αγγίζει τους 190 ίππους και τα 40,8 χλγμ ροπής. Ίσως να μην έχει τις επιδόσεις και την μηχανολογική ευφυΐα της βενζινοκίνητης έκδοσης (δεν διαθέτει στο στάνταρ εξοπλισμό τα ενεργά αμορτισέρ και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό) αλλά έχοντας ως δεδομένο την εικόνα της βενζινοκίνητου ST θεωρούμε σίγουρο πως θα καταθέτει έναν αντίστοιχα ανταποδοτικό και ενθουσιώδη χαρακτήρα, ικανό να μιλήσει στην καρδιά του οδηγού.

Η τιμή του βενζινοκίνητου πεντάθυρου Focus ST με το πλήρες πακέτο εξοπλισμού ST2 θα ξεκινά από τις 37.593 ευρώ ενώ η πιο πλούσια ST3 από τα 43.589 ευρώ. Το κόστος του πετρελαιοκίνητου ST για τις ίδιες εκδόσεις θα είναι αντίστοιχα 33.735 και 36.946 ευρώ.

Πηγή: Newsauto.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup