Τετάρτη, 10 Ιουλίου 2019 15:01

Οδηγούμε το νέο Ford Focus ST

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Η Ford συνεχίζει να αναστατώνει τους λάτρεις της οδήγησης, αυτή τη φορά προσθέτοντας την παλέτα των καυτών hatchback το νέο Focus ST που έρχεται πιο πολιτισμένο και πιο ετοιμοπόλεμο από ποτέ.

Αναμφίβολα πρόκειται για ένα μοντέλο που είχε προκαλέσει αρκετές συζητήσεις δημιουργώντας ένα έντονο κλίμα προσδοκίας στους κύκλους των petrohead, από την στιγμή που είχε ανακοινωθεί η έναρξη της εξέλιξής του. Κάτι που δεν είναι παράδοξο εάν αναλογιστούμε πως τα τελευταία χρόνια η Ford καταφέρνει να περάσει ακόμα και στα συμβατικά της μοντέλα μια οδηγοκεντρική αύρα σε συνδυασμό μάλιστα με μια αίσθηση μηχανικής αναλογικότητας.

Μετά το Fiesta ST είναι η σειρά του Focus να δεχθεί την φροντίδα της Ford Perfomance η οποία έχει δουλέψει επάνω στην γρήγορη έκδοση του μεσαίου hatchback της πολύ περισσότερο απ’όσο αφήνει να εννοηθεί η εικόνα. Αν και λοιπόν δύσκολα θα βρείτε κάποιες χτυπητές αισθητικές διαφορές σε σχέση με ένα Focus ST Line (χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν όπως για παράδειγμα η μεγάλη πίσω αεροτομή και ο διαχύτης του πίσω προφυλακτήρα με τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης) , το «πραγματικό» ST κρύβει πολλές και σημαντικές επεμβάσεις ουσίας.

Μια από τις βασικές διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά αφορά την μετάβαση του κινητήρα από τα 2.0 στα 2.3 λίτρα με την υιοθέτηση μιας ανανεωμένης έκδοσης των 2.3 Ecoboost του προηγούμενου Focus RS που για την περίσταση φθάνει τους 280 ίππους και τα 42,8 χλγμ ενώ είναι εφοδιασμένος και με σύστημα anti-lag που βελτιώνει περαιτέρω την απόκριση, διατηρώντας ανοιχτή την πεταλούδα του γκαζιού ακόμα και στο στιγμιαίο άφημα του πεντάλ. Αποτύπωση των δυνατοτήτων που προσφέρει ο νέος κινητήρας είναι τα 5,7 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 250 χλμ./ώρα ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως σύμφωνα με την Ford το νέο Focus ST είναι σε κάποιες ενδιάμεσες επιταχύνσεις ταχύτερο και από το προηγούμενο Focus RS.

Συνεχίζοντας στο τεχνολογικό υπόβαθρο του ST αξίζει να σταθούμε στο γεγονός πως το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο συνοδεύεται από σύστημα flat-shift για ανεβάσματα χωρίς μείωση του γκαζιού ενώ αντίστοιχα υπάρχει και αυτόματος συγχρονισμός των στροφών (rev-matching) στα κατεβάσματα. Μελλοντικά θα είναι διαθέσιμο και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Επιπλέον η μετάδοση συμπληρώνεται από ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένη ολίσθησης eLSD. Η ανάρτηση των βενζινοκίνητων ST διαθέτει ενεργητικά αμορτισέρ και είναι 10χιλ. χαμηλότερη ενώ έχει γίνει ειδική ρύθμιση της γεωμετρίας. Αντίστοιχα το τιμόνι είναι 15% πιο γρήγορο από τις απλές εκδόσεις ενώ αλλαγές έχουν γίνει στην υποβοήθηση τόσο στην κρεμαγιέρα όσο και στα φρένα τα οποία έχουν μεγαλύτερες διαστάσεις και επιπλέον διαθέτουν το σύστημα Electric Brake Booster το οποίο διατηρεί σταθερή την αίσθηση του πεντάλ ανεξάρτητα από την κόπωση. Τέλος το ST πατάει σε ελαστικά Pilot Sport 4 που έχουν εξελιχθεί από την Michelin ειδικά για την συγκεκριμένη έκδοση.

Το εσωτερικό δηλώνει την διαφορετικότητα του ST κυρίως μέσα από την παρουσία των μπάκετ καθισμάτων της Recaro και κατά δεύτερο λόγο από λεπτομέρειες του διάκοσμου με πιο σπορτίφ ύφος. Η πολύ καλή θέση οδήγησης προσθέτει μια επιπλέον τονωτική ένεση στη διάθεση ωθώντας προς μια πιο επιθετική οδηγική προσέγγιση. Ωστόσο γίνεται σαφές από την πρώτη στιγμή πως το νέο Focus ST έχει αποκτήσει ένα πιο πολιτισμένο και ώριμο ύφος, κυρίως σε ότι αφορά την βελτίωση της ποιοτικής απόχρωσης της κύλισης με αποτέλεσμα την αναβάθμιση της χρηστικής του πλευράς στην καθημερινή συμβίωση. Από την άλλη πλευρά αυτό δεν σημαίνει πως έχει γίνει καμία υποχώρηση στον δυναμισμό και την ακρίβεια του οδηγικού χαρακτήρα.

Ο νέος κινητήρας συμπεριλαμβάνεται στα δυνατά χαρτιά του ST συνδυάζοντας τη δύναμη με μια εξαιρετική ζωντάνια στην απόκριση αλλά και με ένα άκρως ενδιαφέρον ακουστικό ρεπερτόριο που αν και εν μέρει τεχνητά διαμορφωμένο φέρνει στο μυαλό τα πεντακύλινδρα σύνολα του πρόσφατου παρελθόντος. Όμως αυτό που πραγματικά σε κερδίζει είναι ο τρόπος που το ST πατάει και πολύ περισσότερο η ακρίβεια και η σαφήνεια κάθε του αντίδρασης. Όλα τα χαρακτηριστικά που έχουμε αγαπήσει στο μικρότερο Fiesta ST βρίσκονται και εδώ αλλά δοσμένα με έναν πιο ώριμο και μεστό τρόπο. Το εμπρός μέρος έχει ακρίβεια ξυραφιού και καταφέρνει και εκμαιεύσει από τα ελαστικά το μέγιστο των δυνατοτήτων τους μεταφέροντας παράλληλα μια αναλογικότητα που ενθουσιάζει.

Το ζύγισμα του πλαισίου είναι εξαιρετικό και γίνεται ακόμα πιο κοφτερό επιλέγοντας κάποιο από τα προγράμματα Race ή Track (το τελευταίο είναι διαθέσιμο μόνο στις εκδόσεις με το πακέτο Performance) τα οποία προσδίδουν μια πιο σπορτίφ παραμετροποίηση σε κινητήρα, τιμόνι και ανάρτηση προσφέροντας και ένα ορατά διαφοροποιημένο οδηγικό χαρακτήρα. Το τιμόνι είναι ταχύτατο ενώ το πίσω μέρος μπορεί να αποτελέσει ρυθμιστικό παράγοντα του καθορισμού της τροχιάς μεταφέροντας όμως μια εξαιρετική αίσθηση σιγουριάς, τη στιγμή που τα φρένα είναι δυνατά και η αίσθηση του πεντάλ διατηρεί μια εξαιρετική αναλογικότητα ακόμα και μετά από σκληρή χρήση.

Χωρίς αμφιβολία το Focus ST είναι χτισμένο γύρω από τον οδηγό, από ανθρώπους που γνωρίζουν πολύ καλά τις επιθυμίες και τα «θέλω» του. Το νέο Focus ST είναι ταχύτερο, πιο ικανό, πιο πολιτισμένο και χρηστικό από την προηγούμενη γενιά αλλά προικισμένο με έναν ατίθασο χαρακτήρα που σε ξεσηκώνει από την στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του. Μόνο αντίβαρο σε αυτή την συνολική βελτίωση αποτελεί το γεγονός της αλμυρής τιμής και του μεγάλου κινητήρα των 2.3 λίτρων ο οποίος αν και εκπληρώνει στο ακέραιο τους στόχους του, δεν λειτουργεί κολακευτικά σε χώρες με παράλογο φορολογικά καθεστώς όπως η χώρα μας. Ίσως πάντως αυτό να αφήσει περισσότερο χώρο στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του Focus ST η οποία παραμένει στα 2.0 λίτρα με την απόδοση να αγγίζει τους 190 ίππους και τα 40,8 χλγμ ροπής. Ίσως να μην έχει τις επιδόσεις και την μηχανολογική ευφυΐα της βενζινοκίνητης έκδοσης (δεν διαθέτει στο στάνταρ εξοπλισμό τα ενεργά αμορτισέρ και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό) αλλά έχοντας ως δεδομένο την εικόνα της βενζινοκίνητου ST θεωρούμε σίγουρο πως θα καταθέτει έναν αντίστοιχα ανταποδοτικό και ενθουσιώδη χαρακτήρα, ικανό να μιλήσει στην καρδιά του οδηγού.

Η τιμή του βενζινοκίνητου πεντάθυρου Focus ST με το πλήρες πακέτο εξοπλισμού ST2 θα ξεκινά από τις 37.593 ευρώ ενώ η πιο πλούσια ST3 από τα 43.589 ευρώ. Το κόστος του πετρελαιοκίνητου ST για τις ίδιες εκδόσεις θα είναι αντίστοιχα 33.735 και 36.946 ευρώ.

Πηγή: Newsauto.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 11 Ιουλίου 2019 02:00

Σχετικά Άρθρα

  • Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα το VW Taigo;
    Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα το VW Taigo;

    Ένα νέο μοντέλο θα προστεθεί σύντομα στη γκάμα της VW. Θα είναι διαθέσιμο ακόμα και με κινητήρα χωρητικότητας 1.0 λίτρου.

    Η κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου κερδίζει συνεχώς έδαφος. Τα λεγόμενα Crossover και SUV οχήματα έχουν γίνει τα αγαπημένα όσων θέλουν να αποκτήσουν αυτοκίνητο. Το φαινόμενο είναι παγκόσμιο και η Ελλάδα είναι από τι χώρες που ακολουθούν αυτήν την τάση. Χαρακτηριστικά άλλωστε και τα νούμερα, όπου από τις αρχές του έτους, το 45,9% των αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί, αφορούν SUV…

    Η VW διαθέτει στη γκάμα της πληθώρα τέτοιων μοντέλων. Πολύ σύντομα θα ρίξει στην αγορά ένα ακόμη και συγκεκριμένα το Taigο. Πρόκειται για ένα μικρό Crossover μοντέλο που έχει μήκος 4,27 μέτρα και βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το T-Cross. Χαρακτηριστικό του γερμανικού μοντέλου είναι η σπορ σχεδίαση που παραπέμπει σε coupe μοντέλο. Ένα χαρακτηριστικό που το συναντούμε πλέον σε διάφορες κατηγορίες, καθώς οι εταιρείες θέλουν αν προσεγγίσουν αγοραστές από όλα τα ηλικιακά γκρουπ.

    Διαθέσιμοι κινητήρες

    Εσωτερικά το Taigο παραπέμπει στο νέο Polo, με την μεγάλη οθόνη να ξεχωρίζει στην κεντρική κονσόλα όπως και η ψηφιακή οθόνη στον πίνακα οργάνων. Από πλευράς χώρων το πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 438 λίτρα, νούμερο αρκετά ικανοποιητικό ακόμα και για μία τετραμελή οικογένεια.

    Η γκάμα με τα μηχανικά σύνολα αποτελείται μόνο από κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας 1.0 και 1.5 λίτρων. Στην πρώτη περίπτωση θα υπάρχουν διαθέσιμες δύο εκδόσεις, με 95 και 110 ίππους. Στη δεύτερη, η ισχύς θα φτάνει τους 150 ίππους. Η κίνηση θα μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς και δεν θα υπάρξει έκδοση 4×4. Αναφορικά με το κιβώτιο ταχυτήτων ο πελάτης θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε χειροκίνητο και αυτόματο διπλού συμπλέκτη.

    Σε λίγες εβδομάδες

    Στην Ελλάδα το γερμανικό μοντέλο θα κάνει την εμφάνισή του πολύ σύντομα. Σύμφωνα με πληροφορίες αναμένονται να έρθουν αρκετά αυτοκίνητα τα οποία αρχικά θα δούμε στις αντιπροσωπείες αρχές του νέου έτους. Από εκεί και πέρα τα πρώτα που θα παραδοθούν σε πελάτες θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους τον Φεβρουάριο του 2022.

    Πηγή: Newsauto.gr

  • Στα σκαριά το νέο hypercar της Zenvo
    Στα σκαριά το νέο hypercar της Zenvo

    Ο Δανός κατασκευαστής ήδη έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες εξέλιξης ενός νέου μοντέλου υψηλών επιδόσεων, το οποίο θα αντικαταστήσει το TSR-S.

    Το σχέδιο επέκτασης της Zenvo με νέα μοντέλα και ακόμα πιο δυναμικές εκδόσεις, στοχεύει στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων και στην είσοδό της στην αμερικανική αγορά.

    Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια η Zenvo αναμένεται να παρουσιάσει το υβριδικό μοντέλο με το οποίο θα συνεχίσει την παρουσία της ανάμεσα στα hypercars της εποχής. Η εταιρεία με έδρα τη Δανία, ιδρύθηκε το 2004 παράγοντας αρχικά σε 15 μονάδες το ST1 των 1.089 ίππων (από το 2009 έως το 2016). Ακολούθησε το TS1 GT και στη συνέχεια το TSR που ήταν μόνο για πίστα.

    Το TSR-S, που έκανε το ντεμπούτο του στο φετινό Goodwood Festival of Speed, είναι μία νόμιμη για χρήση στο δρόμο έκδοση του TSR, η οποία κοστολογείται λίγο πάνω από 1,5 εκατομμύρια ευρώ. Το TSR-S εφοδιάζεται με έναν twin turbo V8 κινητήρα με χωρητικότητα 5,8 λίτρων, ο οποίος επιτρέπει την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητά του είναι 325 χλμ./ώρα.

    Η Zenvo ωστόσο, εργάζεται ήδη πάνω σε ένα άλλο μοντέλο που θα μοιράζεται την πλατφόρμα του TSR-S. Ο διευθυντής προϊόντων Alberto Solera δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του πως ο κύριος στόχος για το νέο αυτοκίνητο είναι να προκαλέσει τα περισσότερα δυνατά «χαμόγελα ανά χιλιόμετρα» και αποκάλυψε πως στην ομάδα που εξελίσσει το νέο μοντέλο έχει ενταχθεί και ο πρώην σχεδιαστής της Alfa Romeo, Christian Brandt.

    Ο Solera επιβεβαίωσε ότι το νέο μοντέλο της Zenvo είναι ένα υβριδικό τετρακίνητο που θα παρουσιαστεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Όπως το TSR-S, θα κάνει χρήση τρισδιάστατων εκτυπωμένων εξαρτημάτων και μεγάλης ποσότητας ανθρακονήματος. Το TSR-S μόλις πήρε έγκριση τύπου στις ΗΠΑ και οι ιθύνοντες της Zenvo υποστηρίζουν πως θα μπορούσε να πουλάει 10 με 15 αυτοκίνητα ετησίως εκεί.

    Πηγή: Protothema.gr
  • Τι θα λέγατε για μια σύγχρονη Toyota Corolla AE86;
    Τι θα λέγατε για μια σύγχρονη Toyota Corolla AE86;

    Μια ψηφιακή απεικόνιση από έναν ανεξάρτητο σχεδιαστή αναζωπυρώνει τις φήμες για πιθανή αναβίωση της θρυλικής Toyota Corolla AE86 της δεκαετίας του ’80

    Τη δεκαετία του ’80 η Corolla ήταν ήδη ένα πολύ δυνατό όνομα για την Toyota ενώ οι petrolheads λάτρεψαν την κουπέ εκδοχή με τον κωδικό ΑΕ86. Προσφερόταν σε έκδοση δύο και τριών όγκων, με κινητήρα 1.6 Twin Cam και 125 PS ενώ ήταν πισωκίνητη σε αντίθεση με όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας της Corolla. Η ΑΕ86 παραμένει ένα από τα αυτοκίνητα σταθμούς της ιαπωνικής αυτοκινητικής ιστορίας και φυσικά πολλοί είναι αυτοί που θα ήθελαν μια σύγχρονη εκδοχή της.
    Κάτι τέτοιο πρέπει να αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τον ανεξάρτητο σχεδιαστή Theottle, ο οποίος σε μια ψηφιακή απεικόνιση αποτυπώνει την σημερινή Corolla σε hatchback τρίθυρη έκδοση και με αρκετά δυναμικά αεροδυναμικά στοιχεία.


    Το όνομα που φαίνεται πως χρησιμοποιεί είναι Corolla Levin, με το οποίο η AE86 είχε κυκλοφορήσει σε αρκετές αγορές. Αν και η Toyota δεν έχει δηλώσει την πρόθεσή της για κάτι τέτοιο δεν μπορούμε να αποκλείσουμε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Φήμες θέλουν την Gazoo Racing να προετοιμάζει μια Corolla GR ενώ κάποιες από αυτές θέλουν το αυτοκίνητο να χρησιμοποιεί τα μηχανικά μέρη από το Yaris GR με ακόμα πιο δυνατό κινητήρα. Σε μια τέτοια περίπτωση ίσως να προέκυπτε και μια Corolla με τρίθυρο αμάξωμα όπως έγινε και στην περίπτωση του Yaris GR.

    Πηγή: Protothema.gr
  • Και υβριδικά τα Subaru BRZ και Toyota GR 86;
    Και υβριδικά τα Subaru BRZ και Toyota GR 86;

    Οι Subaru και Toyota σκέφτονται σοβαρά την δημιουργία υβριδικών εκδόσεων στα BRZ και GR 86.

    Αμφότερα τα ιαπωνικά κουπέ, που μπήκαν αισίως στη δεύτερη γενιά τους, ακολουθούν τη λογική του ατμοσφαιρικού κινητήρα, της πίσω κίνησης και του χαμηλού κέντρου βάρους, μία διάταξη που εξακολουθεί να έχει αρκετούς οπαδούς που ασπάζονται το δόγμα «fun to drive».

    Βέβαια υπάρχουν αρκετοί που απορούν για την άρνηση των τεχνικών και των δύο κατασκευαστών να τοποθετήσουν ένα ισχυρότερο μοτέρ, ίσως ενός υπερτροφοδοτούμενου συνόλου με μικρότερο κυβισμό. Πάντως ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι μελλοντικά μπορεί να δούμε ακόμα πιο ισχυρές εκδόσεις, οι οποίες θα χρησιμοποιούν υβριδική τεχνολογία.

    Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με άρθρο της ιαπωνικής ιστοσελίδας Best Car Web οι μηχανικοί της Subaru θεωρούν ότι η υιοθέτηση της υβριδικής τεχνολογίας στο BRZ δεν αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Και αυτό γιατί όπως γνωρίζουμε το συγκεκριμένο μοντέλο έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία με την Toyota, η οποία διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία σε υβριδικά και ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα.

    Στην περίπτωση τοποθέτησης ηλεκτρικού μοτέρ, τα Subaru BRZ και Toyota GR 86 σίγουρα θα αυξήσουν την προσφερόμενη ισχύ των κινητήρων τους, ενώ παράλληλα η τοποθέτηση της μπαταρίας στην κατάλληλη θέση θα δώσει ακόμα χαμηλότερο κέντρο βάρους. Ταυτόχρονα, η ηλεκτροκίνηση θα δώσει την ευκαιρία και στα δύο μοντέλα να ατενίζουν με αισιοδοξία το μέλλον, καθώς οι περιορισμοί στις εκπομπές ρύπων καθιστούν δυσκολότερη την ύπαρξη αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.


    Να αναφέρουμε ότι το Subaru BRZ και το Toyota GR 86 διαθέτουν ένα ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,4 λίτρων, που αποδίδει 231 και 235 ίππους αντίστοιχα με τη ροπή να φτάνει τα 250 Nm. Η ισχύς μεταφέρεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικού ή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων, ενώ παρόμοιες και στα δύο είναι οι επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε 6,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 240 χλμ./ώρα.
    Πηγή: Protothema.gr
  • H QuantumScape δοκιμάζει solid state μπαταρίες
    H QuantumScape δοκιμάζει solid state μπαταρίες

    H start-up εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία εξέλιξης ενός νέου τύπου μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

    Εδώ και αρκετό καιρό, υπάρχουν αρκετές εταιρείες οι οποίες εργάζονται πάνω στην τεχνολογία μπαταριών στερεού τύπου, που παρά την σημαντική πρόοδο που έχει σημειωθεί, προς το παρόν ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί σε κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής.

    Μία από αυτές είναι και η QuantumScape Corporation, η οποία εδρεύει στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ και της οποίας ο μεγαλύτερος μέτοχος αποτελεί το VW Group. Η αμερικάνικη μπράντα ανακοίνωσε πρόσφατα ότι έχει ξεκινήσει ήδη εντατικές δοκιμές σε στοιχεία πολλαπλών διαστρωμάτων που θα τοποθετούνται σε μπαταρίες στερεού τύπου (solid state).


    Εσωτερικές πηγές αναφέρουν ότι βάση αποτελεσμάτων, τα συγκεκριμένα στοιχεία 10 διαστρωμάτων έχουν ήδη αποδείξει την ασφάλεια τους σε ότι αφορά πιθανή ανάφλεξη, όπως και την διάρκειά τους στη χρήση. Να αναφέρουμε ότι η συγκεκριμένη εταιρεία έχει ήδη ολοκληρώσει από τον Φεβρουάριο του 2021 την επιτυχημένη διαδικασία παραγωγής μπαταριών στερεού τύπου με στοιχεία 4 διαστρωμάτων. Η QuantumScape θα πρέπει να αποδείξει ότι τα συγκεκριμένα στοιχεία μπορούν να λειτουργήσουν ιδανικά στις αυξημένων κυψελών μπαταρίες που χρησιμοποιούν τα μεγάλων διαστάσεων ηλεκτρικά μοντέλα.


    Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι εκτός από τις μεμονωμένες προσπάθειές της, η QuantumScape θα δημιουργήσει μία αυτόνομη γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεού τύπου, σε συνεργασία με τη VW, με στόχο η παραγωγή να ξεκινήσει ήδη από το 2024.
    Πηγή: Protothema.gr
  • To Pulse είναι το νέο οικονομικό, μικρό SUV της Fiat;
    To Pulse είναι το νέο οικονομικό, μικρό SUV της Fiat;

    To Fiat Pulse έχει σύγχρονο, νεανικό στυλ εντός και εκτός και θα μπορούσε να έχει και ενδιαφέρουσα τιμή.

    Η Βραζιλία στο χώρο της αυτοκίνησης φαίνεται να παίρνει τα πάνω της. Έτσι μετά το VW Nivus που θα το δούμε σύντομα και στα μέρη μας ως Taigo θα μπορούσε να γίνει το ίδιο και με το Pulse της Fiat Brazil.

    Και αυτό γιατί πρόκειται για ένα SUV που θα μπορούσε κάλλιστα να παίξει το ρόλο του εισαγωγικού και στην ευρωπαϊκή της γκάμα. Όχι μόνο από πλευράς εμφάνισης αλλά και τιμής, καθώς θα είναι εφικτό να απέχει αισθητά από το ορόσημο των 20.000 ευρώ.

    Αισθητικά το μοντέλο της Fiat Brazil έχει μοντέρνα εμφάνιση με ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, μια αρκετά εμφατική μάσκα και μια αρκετά μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Που μαζί με τα πλευρικά προστατευτικά, τις ποδιές αλλά και τους τονισμένους προβολείς ομίχλης και τις ράγες οροφής τονίζει το off road look.

    Αντίστοιχη είναι η λογική και στο εσωτερικό, με τη μεγάλη οθόνη των 10,1 ιντσών του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7,0 ιντσών.

    Όσο για τους κινητήρες η βάση θα μπορούσε να είναι και στην Ευρώπη, όπως συμβαίνει και στη Βραζιλία, ο τρικύλινδρος turbo των 1.000 κυβικών, ενώ δεν θα πρέπει να αποκλείεται ούτε η χρήση των γνωστών συνόλων της πρώην πια PSA ούτε και κάποια μορφή εξηλεκτρισμού.

    Πηγή: Newsauto.gr

  • Συνεργασίες στην ηλεκτροκίνηση αναζητά η Honda
    Συνεργασίες στην ηλεκτροκίνηση αναζητά η Honda

    O CEO της Honda ανακοίνωσε επίσημα πως η εταιρία του αναζητά τη συνεργασία με άλλους κατασκευαστές για την ανάπτυξη ηλεκτρικής τεχνολογίας και διαμοιρασμό του κόστους εξέλιξης που θα βοηθήσει στην αύξηση του κέρδους από τα ηλεκτρικά μοντέλα που σήμερα είναι πολύ χαμηλό.

    Άρθρο στο Reuters αναφέρει πως κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο CEΟ της Honda, Toshihiro Mibe τόνισε πως η εταιρία του είναι ανοιχτή στο ενδεχόμενο συνεργασιών επάνω στην ηλεκτροκίνηση εφόσον αυτές πληρούν τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια της Honda. Μέσω των συνεργασιών και του διαμοιρασμού των εξόδων σε επίπεδο εξέλιξης και παραγωγής μπορεί να βελτιωθεί το περιθώριο κέρδους που προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κάτι που είναι απαραίτητο για την βιωσιμότητα της ηλεκτροκίνησης αυτή τη στιγμή που η εμπορική δυναμικής της δεν είναι πλήρως ανεπτυγμένη.

    Παρότι εμμέσως ο Mibe έκανε σαφές πως η ηλεκτροκίνηση δεν είναι προς το παρόν επικερδής τόνισε πως οι εκτιμήσεις των ειδικών προβλέπουν σημαντική πτώση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια καθώς θα υπάρχει ταυτόχρονη ανάπτυξη της τεχνολογίας αλλά και του αριθμού πωλήσεων. Πάντως τα σημερινά δεδομένα ευνοούν σίγουρα μεγάλους ομίλους όπως αυτός της VW, της Stellantis και των Renault-Nissan-Mitsubishi οι οποίοι είναι ευκολότερο να διαχειριστούν τα υψηλά κόστη εξέλιξης των νέων ηλεκτρικών μοντέλων.
    Θυμίζουμε πως η Honda συνεργάζεται με την GM με την οποία έχει αναπτύξει μια κοινή πλατφόρμα, την e: Architecture, η οποία θα χρησιμοποιεί τις πρωτοποριακές μπαταρίες Utium της GM.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Νέο BYD Dolphin με τεχνολογία από την… Porsche
    Νέο BYD Dolphin με τεχνολογία από την… Porsche

    Το Dolphin είναι το πρώτο ηλεκτρικό compact μοντέλο της BYD, που θα προσφέρει τεχνολογία 800V. Θα είναι όμως αξιόπιστο;

    Η κινέζικη BYD κάνει αυτό που κάνει καλά: Να αντιγράφει οτιδήποτε είναι άξιο… αντιγραφής! Αυτό μπορεί να είναι από σχεδιαστικής σκοπιάς, αλλά και τεχνολογικής. Μιλώντας για αντιγραφές, η εταιρεία παρουσίασε ένα νέο compact μοντέλο στη Σαγκάη με ονομασία “Dolphin” (ναι, έτσι το βαφτισαν).

    Το Dolphin, το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένας αισθητικός συνδυασμός από πολλά μοντέλα διαφορετικών εταιρειών, αποτελεί το πρώτο μοντέλο της φίρμας που φέρει τεχνολογία 800V. Να σημειώσουμε ότι αυτή την τεχνολογία διαθέτει η Porsche Taycan και το Audi e-Tron GT μιας και βασίζονται στην ίδια J1 πλατφόρμα.

    Ουσιαστικά αυτό μεταφράζεται σε ταχύτατες φορτίσεις της μπαταρίας, επομένως και μικρές -χρονικά- στάσεις σε σταθμούς φόρτισης.

    Η BYD αναφέρει ότι η ηλεκτρική αυτονομία του Dolphin θα αγγίζει 1.000 χιλιόμετρα και θα εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα 70 kW. Η χωρητικότητα της μπαταρίας παραμένει ένα… μυστικό, ωστόσο η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα.

    Το μήκος του κινέζικου μοντέλου είναι 4 μέτρα και το πλάτος και το ύψος ανέρχονται σε 1,8 μέτρα και 1,6 μέτρα αντίστοιχα. Για το αν τελικά το BYD Dolphin περάσει στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, είναι ακόμα άγνωστο, αλλά μην περιμένετε και πάνω σε… αναμμένα κάρβουνα.
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς