Ο κινητήρας SkyActiv-X της Mazda έχει γίνει ήδη «talk of the town» στην αυτοκίνηση, αφού είναι ο πρώτος που «υπόσχεται» να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα ενός μοτέρ βενζίνης με αυτά ενός diesel. Εμείς ταξιδεύουμε μέχρι τη Φρανκφούρτης της Γερμανίας για να τον οδηγήσουμε κάτω από το καπό του Mazda 3.
Είναι μια απλή λύση, σύμφωνα με τους Τεχνικούς υπευθύνους της Mazda, το να συνδυάσεις τη λειτουργία ενός κινητήρα βενζίνης με αυτήν ενός diesel σε ένα μοτέρ, που δημιουργεί όμως σύνθετα οφέλη σε όποιον θελήσει να την εξελίξει περαιτέρω. Και αυτό το τονίζουμε μιας και όπως μας δήλωσαν οι άνθρωποι της εταιρείας, ο 2.0 lt. SkyActiv-X κινητήρας που οδηγήσαμε κάτω από το καπό του Mazda 3 είναι μόνο η αρχή της απτής επίδειξης μιας τεχνολογίας που ελπίζουν και άλλοι να την εξελίσσουν και φυσικά να την υιοθετήσουν στο μέλλον.
Σε ό,τι αφορά τώρα στο τι σημαίνει ο συνδυασμός της λειτουργίας ενός κινητήρα βενζίνης με αυτόν ενός diesel, συνοπτικά αναφέρουμε ότι το μοτέρ SkyActiv-X της Mazda χρησιμοποιεί την ανάφλεξη του μίγματος καύσιμο/αέρα με τη βοήθεια μπουζί ενός βενζινοκινητήρα, με την αυτανάφλεξη μέσω συμπιεσμένου αέρα που συμβαίνει στα μοτέρ diesel (διαβάστε περισσότερα εδώ).
Στόχος των Ιαπώνων είναι με τη νέα αυτή τεχνική λύση να προσφερθεί η πολύ καλή απόδοση και πολιτισμένη λειτουργία ενός μοτέρ βενζίνης, παράλληλα με την απόκριση από χαμηλά και την καλύτερη κατανάλωση που προσφέρει ένα μοτέρ diesel.
Στα χαρακτηριστικά του, το νέο 2λιτρο, 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό SkyActiv-X μοτέρ αποδίδει 180 ίππους ισχύος στις 6.000 σ.α.λ., με τη ροπή του να φθάνει στα 224 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Στο πεδίο της κατανάλωσης, για την έκδοση με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (υπάρχει και με 6άρι αυτόματο) του Mazda 3, η Mazda ανακοινώνει μέση κατανάλωση από 5,5 lt./100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι από 125 gr/km (αμφότερα με βάση το νεότερο κύκλο μέτρησης WLTP). Στις επιδόσεις, το 0-100 km/h απαιτεί 8.2 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 216 km/h.
Πώς είναι όμως στην πράξη ο νέος κινητήρας; Κατ’ αρχάς, τόσο πολιτισμένος στη λειτουργία του και τόσο ήσυχος, όσο λίγα μοτέρ της κλάσης του. Επίσης, έχει απίστευτα άμεση απόκριση. Χαρακτηριστικό του αποτελεί και η ροπή στο χαμηλό κομμάτι περιστροφής του, που του επιτρέπει ακόμη και με 600-800 στροφές να μη σβήνει, θυμίζοντας σαφώς πιο «ροπάτες» diesel επιλογές. Ως προς την απόδοσή του, αυτή είναι εξαιρετικά γραμμική και χωρίς έντονα ξεσπάσματα, χωρίς να δίνει την αίσθηση στον οδηγό του ότι οδηγεί ένα μοτέρ 180 ίππων. Εξαιρετικό σε αίσθηση είναι και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, με κλιμάκωση σχετικά κοντή στις πρώτες του σχέσεις και πιο «αριαή» στις πιο υψηλές. Ως προς τον κατανάλωση, κατά την οδήγησή μας με το Mazda 3 2.0 SkyActiv-X στην περιοχή του Τάουνους δίπλα από τη Φρανκφούρτη είδαμε μια μέση τιμή κοντά στα 6,7 lt./100 km. Πρόκειται για ένα αρκετά καλό νούμερο με βάση πάντα και την απόδοση του κινητήρα.
Το νέο Mazda 3 με τον 2λιτρο SkyActiv-X κινητήρα αναμένεται στη χώρα μας στα τέλη του ερχόμενου φθινόπωρου. Εκτός του ιαπωνικού μικρομεσαίου μοντέλου, ο κινητήρας αυτός θα εφοδιάσει και το νέο μικρομεσαίο SUV/Crossover της Mazda, το CX-30 (διαβάστε εδώ τις πρώτες οδηγικές μας εντυπώσεις), ενώ σταδιακά θα τον δούμε και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 180 PS/6.000 rpm
Ροπή: 22.8 kgm/3.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.2 sec
Τελική ταχύτητα: 216 km/h
Μεικτή κατανάλωση κατά NEDC: 4.4 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2 κατά NEDC: 100 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 90,0 €
Τιμή: Δεν έχει ανακοινωθεί
Πηγή: Newsauto.gr