Η Volvo Cars άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της, με την αποκάλυψη του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της: του XC40 Recharge.
Μάλιστα, το όνομα Recharge θα προσδιορίζει όλα τα Volvo που φορτίζονται, διαθέτουν δηλαδή αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Η σειρά μοντέλων Recharge στοχεύει να δώσει περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της σουηδικής μάρκας και να ενθαρρύνει, μέσω παροχής κινήτρων, τους οδηγούς υβριδικών να χρησιμοποιούν όσο το δυνατόν περισσότερο το πρόγραμμα Pure που κινεί το αυτοκίνητο αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα.
Σύμφωνα με τη Volvo, το XC40 Recharge μπορεί να διανύσει 400 χιλιόμετρα με μία φόρτιση (με μετρήσεις WLTP) ενώ απαιτούνται μόλις 40 λεπτά σε σύστημα ταχυφορτιστή, ώστε οι μπαταρίες 87 kWh να ανακτήσουν το 80% της ενέργειάς τους. Ή 7μιση ώρες φορτίζοντάς το σπίτι σας. Αυτές προέρχονται τόσο από την LG όσο και από την CATL ώστε να εξασφαλιστεί πως θα καλυφθεί η ζήτηση.
Ηλεκτροκινητήρες συνδυασμένης ισχύος 408 αλόγων κινούν τους δύο άξονες του ηλεκτρικού compact SUV ενώ η επιτάχυνση 0-100 km/h ορίζεται στα 4.7 δευτερόλεπτα.
Αισθητικά έχει το ίδιο αμάξωμα με τα συμβατικά «αδερφάκια» του, φέρει όμως αισθητικές πινελιές που το κάνουν να ξεχωρίζει. Όπως η κλειστή πλέον γρίλια με εξαίρεση το μικρό άνοιγμα στη βάση της, τα λογότυπα recharge αλλά και τα νέα χρώματα.
Συνολικά θα είναι διαθέσιμο σε οκτώ χρωματικές επιλογές, με στάνταρ τη διχρωμία με τη μαύρη οροφή και τις μαύρες λεπτομέρειες περιμετρικά του αμαξώματος. Το ηλεκτρικό μοντέλο που θα βγει στην αγορά το 2020, θα πατάει σε τροχούς 19 και 20 ιντσών.
«Σας προσφέρουμε την ίδια εμπειρία χρήσης στο αυτοκίνητό σας, με αυτήν του smartphone σας, για ασφαλή αλληλεπίδραση κατά την οδήγηση», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Henrik Green, Επικεφαλής Τεχνολογιών της Volvo Cars και πρόσθεσε: «Με την εισαγωγή ενημερώσεων και αναβαθμίσεων για όλα, από τη συντήρηση έως τις πιο απλές εφαρμογές, το αυτοκίνητο παραμένει ανανεωμένο όπως τα άλλα ψηφιακά προϊόντα σας».
Επιπλέον, το σύστημα Android θα ενσωματωθεί πλήρως στην υπηρεσία Volvo On Call, επιτρέποντας την ανάπτυξη λειτουργιών όπως η κατάσταση της μπαταρίας και η παρακολούθηση επιπέδων φόρτισης.
Η απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης έχει ένα ακόμα θετικό στοιχείο, την ύπαρξη επιπλέον αποθηκευτικού χώρου στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Αυτός είναι της τάξης των 30 λίτρων.
Πίσω από το πάνελ που της «κλειστής» πλέον μάσκας, βρίσκονται οι αισθητήρες του νέου προηγμένου συστήματος υποβοήθησης του οδηγού Volvo Advanced Driver Assistance (ADAS). Τεχνολογίες που αποτελούν βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Νέο είναι και το λογισμικό του συστήματος πολυμέσων που έχει αναπτυχθεί αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρίας ώστε να παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τις παραμέτρους λειτουργίας του αυτοκινήτου.
Το ηλεκτρικό XC40 αποκαλύφθηκε στο πλαίσιο εκδήλωσης στην οποία η Volvo παρουσίασε και το στρατηγικό προσανατολισμό της προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Ομιλητές ήταν ο Håkan Samuelsson, Πρόεδρος και CEO της Volvo Cars, ο Henrik Green, Διευθυντής Τεχνολογίας, ο Björn Annwall, Επικεφαλής περιοχής EMEA και Παγκόσμιων Εμπορικών Δραστηριοτήτων και η Martina Buchhauser, Επικεφαλής Προμηθειών.
Ανάμεσα στα πλάνα που ανακοινώθηκαν για το ηλεκτρικό μέλλον της μάρκας, ήταν η πρόθεση λανσαρίσματος ενός ηλεκτρικού μοντέλου, κάθε ένα από τα επόμενα χρόνια. Με απώτερο στόχο των 50% των παγκόσμιων πωλήσεων της Volvo το 2025 να αφορά ηλεκτρικά μοντέλα, με το υπόλοιπο 50% να αφορά υβριδικά.
Πηγή: Newsauto.gr