Η 5η γενιά του μοντέλου που πρακτικά δημιούργησε την κατηγορία των SUV, του Toyota RAV4, είναι γεγονός και στην ουσία έχουμε μια επιστροφή στις ρίζες.
Και αυτό γιατί στην 5η του γενιά το RAV4 έχει πλέον και πάλι έναν ξεκάθαρο SUV αισθητικό προσανατολισμό, που χαρακτηρίζεται από μια κάθετη μάσκα σεβαστών διαστάσεων.
Σε σχέση με τον προκάτοχό του έχει σχεδόν το ίδιο μήκος των 4,60 μέτρων -στην πράξη είναι μόλις 5 χιλιοστά πιο κοντό- αλλά είναι και πιο χαμηλό και πιο φαρδύ κατά 10 χιλιοστά. Ταυτόχρονα τα +30 χιλιοστά στο μεταξόνιό του έχουν θετικό αντίκτυπο στους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους (+79 λίτρα για το πορτμπαγκάζ, συνολικά 580).
Στο εσωτερικό και ειδικά στις κορυφαίες εκδόσεις η ποιότητα είναι ακόμα καλύτερη σε σχέση με τα καθιερωμένα ως τώρα στάνταρ της Toyota, ενώ οπτικά ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 7,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Φυσικά υπάρχει πλήρης συνδεσιμότητα και ασύρματη φόρτιση smartphones, 5(!) συνολικά θύρες USB, ηχοσύστημα της JBL και για πρώτη φορά στην Ευρώπη εσωτερικός καθρέπτης που γίνεται και ψηφιακός.
Ο πίνακας οργάνων, που είναι διαφορετικός στις τετρακίνητες εκδόσεις, έχει στο κέντρο του μια οθόνη 4,2 ιντσών, ενώ σε ότι αφορά τον εξοπλισμό ασφάλειας, τo Τoyota Safety Sense είναι αναβαθμισμένο με πρόσθετες λειτουργίες και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το Pre-Collision System με ανίχνευση πεζών, έξυπνο Adaptive Cruise Control, Lane Departure Alert με ενεργή διόρθωση και Lane Tracing Assist το οποίο φέρνει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας.
To νέο RAV4 θα διατίθεται με ένα νέο τετρακύλινδρο βενζίνης 2.000 κυβικών και 175 ίππων, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί τόσο με αυτόματο κιβώτιο CVT όσο και με τετρακίνηση. Παράλληλα υπάρχει και η υβριδική έκδοση -με το νέο τετρακύλινδρο των 2.487 κ.εκ. που λειτουργεί με τον κύκλο Atkinson και έναν ηλεκτροκινητήρα 120 ίππων στο κιβώτιο- στην οποία σύμφωνα με την Toyota θα αντιστοιχεί περίπου το 90% των συνολικών πωλήσεων. Εδώ η συνδυαστική ισχύς είναι 218 ίπποι για το προσθιοκίνητο (FWD) και 222 για το τετρακίνητο (AWD), στο οποίο υπάρχει ένας ακόμη ηλεκτροκινητήρας 54 ίππων και 121 Nm ροπής στον πίσω άξονα.
Στο δρόμο το νέο RAV4 είναι δυναμικό και ευχάριστο, με πολύ καλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης, ενώ τα καταφέρνει μια χαρά και πέρα από την άσφαλτο, χάρη και στην απόστασή του από το έδαφος που φτάνει μέχρι και τα 195 χιλιοστά.
Η διάθεση του καινούργιου Toyota RAV4 στη χώρα μας θα ξεκινήσει σχεδόν άμεσα με την έκδοση των 2.000 κυβικών που θα ξεκινά από τις 27.700 ευρώ. Περίπου ένα μήνα μετά θα είναι διαθέσιμο και το υβριδικό με τιμή εκκίνησης από 35.000 έως 36.000 ευρώ.
https://www.youtube.com/watch?v=efEznGiekyI