Πριν από 65 χρόνια, το πρώτο Karmann Ghia εντάχθηκε στη γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο του Osnabruck. Το πνευματικό τέκνο του Wilhelm Karmann συνδύασε τη γερμανική μηχανική, καθώς χτίστηκε στο σασί του Volkswagen Beetle, με το ιταλικό σχέδιο, υπογεγραμμένο μάλιστα από τη Carrozzeria Ghia.
Δημιουργήθηκε ένα concept το οποίο έδειξε ο Karmann στον Heinrich Nordhoff, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Volkswagen εκείνη τη στιγμή, και αμφότεροι αποφάσισαν να το θέσουν στην παραγωγή τον Αύγουστο του 1955, ένα μήνα μετά την επίσημη αποκάλυψή του.
Το επόμενο έτος, η πρώτη παρτίδα άρχισε να φθάνει στις Ηνωμένες Πολιτείες και παρά τον σπορ σχεδιασμό του αυτοκινήτου, υιοθέτησε κινητήρα 36 ίππων και ήταν 68 κιλά βαρύτερο από το Beetle. Ένα περιοδικό της εποχής κατέγραψε 0-96 km/h σε 28 δευτερόλεπτα.
Παρ ‘όλα αυτά, το Karmann Ghia ήταν διασκεδαστικό στην οδήγηση, με αλλαγές στην ανάρτηση και διαφορετικά ελατήρια σε σύγκριση με το Beetle. Καθόταν επίσης 18 εκατοστά πιο κοντά στο έδαφος και κόστιζε 900 δολάρια.
Η εμφάνισή του το έκανε δημοφιλές, με 362.601 κουπέ και 80.881 cabrio που κατασκευάστηκαν τα επόμενα 19 χρόνια, από τα οποία σχεδόν 279.000 στάλθηκαν στις ΗΠΑ. Μέχρι τη λήξη της παραγωγής το 1974, το Karmann Ghia ανανεώθηκε παράλληλα με το Beetle και τελικά κατέληξε να αποδίδει 60 ίππους, ωστόσο η βασική δομή-μορφή του δεν άλλαξε ποτέ και εμπνεύστηκε από την ταυτότητα της VW. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δηλώνει πως «το ηλεκτρικό μέλλον θα μπορούσε να έχει κάποια από την ελευθερία του παρελθόντος».
Σήμερα, οι συλλέκτες μπορούν να παραλάβουν ένα τέτοιο τετράτροχο κόσμημα δαπανώντας από 10.000 έως 30.000 δολάρια, ανάλογα με τη συνολική κατάσταση του οχήματος και τα διανυθέντα χιλιόμετρα του.
Πηγή: Protothema.gr