Το Hummer EV μπορεί να είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα GMC που απευθύνεται σε ιδιώτες αλλά η μάρκα προσέφερε μια σειρά φορτηγών τη δεκαετία του… 1910!
Το GMC Hummer EV που παρουσιάστηκε πρόσφατα χαρακτηρίστηκε ως το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της μάρκας αλλά η ιστορία της εταιρείας λέει άλλα. Εννέα μοντέλα ηλεκτρικών φορτηγών είχε η GMC στη γκάμα της, μαζί με μοντέλα βενζίνης το 1911, σύμφωνα με πληροφορίες από το GM Heritage Center. Αυτά τέθηκαν κάτω από την ομπρέλα GMC το 1912, όταν κυκλοφόρησε τα αυτοκίνητά της αυτή η μάρκα. Στα διάφορα μοντέλα δόθηκαν αριθμοί που αντιστοιχούν στη διαφορετική βαθμονόμηση ωφέλιμου φορτίου. Μέχρι το 1913, οκτώ μοντέλα βρίσκονταν ακόμη στη γκάμα της GMC, συμπεριλαμβανομένου ενός ηλεκτρικού φορτηγού ωφέλιμου φορτίου 1,5 τόνων που ονομαζόταν Model 3, έναν αιώνα πριν η Tesla κάνει διάσημο το συγκεκριμένο όνομα.
Τα ηλεκτρικά φορτηγά ήταν σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων της GMC. Αποτελούσαν το 39,8% των πωλήσεων το 1913 αλλά μέχρι το 1916, το ποσοστό αυτό συμπιέστηκε στο 3,2%. Η συνολική παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών της GMC, ήταν 509 αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Παρά την πρωτόγονη τεχνολογία και πολλά από τα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονοι οδηγοί EV, όπως είναι η έλλειψη υποδομής με δίκτυα φορτιστών τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν ξεκινήσει πολύ δυναμικά την πορεία τους στην αγορά των πρώιμων επαγγελματικών μοντέλων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τότε, ακόμα και τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης δεν είχαν ένα εκτεταμένο δίκτυο βενζινάδικων για να υποστηριχθούν και πολλοί πιθανοί αγοραστές στράφηκαν στα ηλεκτρικά λόγω του θορύβου και της μυρωδιάς των βενζινοκίνητων.
Πηγή: Protothema.gr