Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020 15:05

Πλούσια η ηλεκτρική ιστορία της GMC

Γράφτηκε από την

Το Hummer EV μπορεί να είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα GMC που απευθύνεται σε ιδιώτες αλλά η μάρκα προσέφερε μια σειρά φορτηγών τη δεκαετία του… 1910!

Το GMC Hummer EV που παρουσιάστηκε πρόσφατα χαρακτηρίστηκε ως το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της μάρκας αλλά η ιστορία της εταιρείας λέει άλλα. Εννέα μοντέλα ηλεκτρικών φορτηγών είχε η GMC στη γκάμα της, μαζί με μοντέλα βενζίνης το 1911, σύμφωνα με πληροφορίες από το GM Heritage Center. Αυτά τέθηκαν κάτω από την ομπρέλα GMC το 1912, όταν κυκλοφόρησε τα αυτοκίνητά της αυτή η μάρκα. Στα διάφορα μοντέλα δόθηκαν αριθμοί που αντιστοιχούν στη διαφορετική βαθμονόμηση ωφέλιμου φορτίου. Μέχρι το 1913, οκτώ μοντέλα βρίσκονταν ακόμη στη γκάμα της GMC, συμπεριλαμβανομένου ενός ηλεκτρικού φορτηγού ωφέλιμου φορτίου 1,5 τόνων που ονομαζόταν Model 3, έναν αιώνα πριν η Tesla κάνει διάσημο το συγκεκριμένο όνομα.

Τα ηλεκτρικά φορτηγά ήταν σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων της GMC. Αποτελούσαν το 39,8% των πωλήσεων το 1913 αλλά μέχρι το 1916, το ποσοστό αυτό συμπιέστηκε στο 3,2%. Η συνολική παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών της GMC, ήταν 509 αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Παρά την πρωτόγονη τεχνολογία και πολλά από τα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονοι οδηγοί EV, όπως είναι η έλλειψη υποδομής με δίκτυα φορτιστών τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν ξεκινήσει πολύ δυναμικά την πορεία τους στην αγορά των πρώιμων επαγγελματικών μοντέλων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τότε, ακόμα και τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης δεν είχαν ένα εκτεταμένο δίκτυο βενζινάδικων για να υποστηριχθούν και πολλοί πιθανοί αγοραστές στράφηκαν στα ηλεκτρικά λόγω του θορύβου και της μυρωδιάς των βενζινοκίνητων.

Πηγή: Protothema.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020 11:27

Σχετικά Άρθρα

  • Φουτουριστικό ηλεκτρικό 4x4 για την GMC
    Φουτουριστικό ηλεκτρικό 4x4 για την GMC

    Μια άκρως πρωτότυπη πρόταση ενός ανεξάρτητου σχεδιαστή αποδεικνύει πως η ηλεκτροκίνηση μπορεί να συνδυαστεί περίφημα με τον σκληροπυρηνικό εκτός δρόμου χαρακτήρα

    Η είδηση για την επιστροφή του Hummer ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που όμως θα έχει τον πληθωρικό χαρακτήρα και τις εκτός δρόμου δυνατότητες που έχουμε γνωρίσει από τις συμβατικές εκδόσεις, φαίνεται πως έχει εμπνεύσει αρκετούς καλλιτέχνες για την δημιουργία προτάσεων αντίστοιχης φιλοσοφίας.

    Κάτι τέτοιο ισχύει και στην περίπτωση του Ryan Schlotthauer, ενός σπουδαστή αυτοκινητικού σχεδιασμού ο οποίος δημιούργησε αυτό το άκρως φουτουριστικό εκτός δρόμου μοντέλο με τα σήματα της GMC στο πλαίσιο της πρακτικής του εξάσκησης στην Cadillac το περασμένο καλοκαίρι.
    Η εικόνα φανερώνει πως πρόκειται για ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου όχημα με μεγάλο ύψος από το έδαφος, με κατάλληλα ελαστικά αλλά και ένα αρκετά δυναμικό ύφος. Ο σχεδιασμός του έχει πολλά ιδιαίτερα στοιχεία που του δίνουν ένα ξεχωριστό χαρακτήρα με άκρως φουτουριστικές προεκτάσεις. Σε συνδυασμό μάλιστα με την ασημένια απόχρωση θα μπορούσαμε να πούμε πως το αυτοκίνητο έχει κάποια στοιχεία από σεληνιακό όχημα.


    Όντας μια σχεδιαστική άσκηση, ο δημιουργός του καθαρόαιμου SUV δεν έχει δώσει τεχνικές λεπτομέρειες πέρα του γεγονότος πως μιλάμε για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Με δεδομένο μάλιστα πως οι διαστάσεις φαίνονται αρκετά compact, η ηλεκτρική τεχνολογία προσφέρει και το απαραίτητα πλεονέκτημα της χωροταξικής ευρυχωρίας ενώ παράλληλα με την χρήση δύο ηλεκτροκινητήρων θα είναι εύκολο να εξασφαλιστεί η απαραίτητη για την υποστήριξη του υπόλοιπου χαρακτήρα, τετρακίνηση.

    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ