Αυτή είναι η θρυλική Rinspeed Porsche R69 Turbo, ή όπως ήταν πιο γνωστή στη δεκαετία του 1980, η Porsche Testarossa. Τι ξέρουμε σήμερα γι’ αυτή;
Αυτό το ψευδώνυμο ήταν φυσικά ανεπίσημο και είναι πιθανό ότι ούτε η Porsche ούτε η Ferrari να συμπαθούσαν ιδιαίτερα το αυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής από την Ελβετία, ωστόσο, 12 σπάνια κομμάτια πιστεύεται ότι έχουν κατασκευαστεί για πελάτες στην Ευρώπη.
Για να αποκτούσατε μια Rinspeed Porsche R69 Turbo τη δεκαετία του 1980, χρειαζόταν αρχικά να αγοράσετε μια Porsche 930, την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση της Porsche 911.
Η R69 Turbo κυκλοφόρησε το 1985, μόλις ένα χρόνο μετά την παρουσίαση της Ferrari Testarossa. Η αποδοχή που απολάμβανε το νέο αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικά θετική, με τα ξεχωριστά πλευρικά τμήματα να προκαλούν παγκόσμια αίσθηση.
Η Rinspeed ιδρύθηκε το 1977 ως Rinspeed Garage, που ονομάστηκε από τον ιδρυτή Frank M. Rinderknecht. Αρχικά επικεντρώθηκαν στην εισαγωγή ηλιοροφών από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη μετατροπή αυτοκινήτων, ώστε αυτά να είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα για οδηγούς με αναπηρία.
Το 1979 η Rinspeed παρουσίασε το VW Golf Turbo με βάση το GTI. Κατόπιν η εταιρεία έστρεψε την προσοχή της προς την Porsche 911, αποκαλύπτοντας τη Rinspeed R69 Turbo στα μέσα της δεκαετίας του ’80 διχάζοντας το κοινό – σε μερικούς άρεσε πολύ και σε άλλους προκάλεσε αντιπάθεια.
Το αμάξωμα από fiberglass περιλάμβανε ένα νέο μπροστινό τμήμα, νέες πλευρές και μια νέα ουρά. Οι πλευρές επηρεάστηκαν σαφώς από τη Testarossa, η μύτη μεταμορφώθηκε επίσης με αναδυόμενους προβολείς δανεισμένους από την Porsche 944, και το νέο ευρύτερο πίσω μέρος έκανε χρήση των πίσω φώτων της Porsche 944.
Η Porsche είχε πειραματιστεί με υπερσυμπιεσμένα αυτοκίνητα από τα τέλη της δεκαετίας του 1960, ωστόσο, αυτός ο πειραματισμός ξεκίνησε για να δημιουργήσει τα turbocharged μοντέλα Porsche 934 και 935 για αγώνες του Group 4.
Η 911 Turbo αποδείχτηκε τόσο δημοφιλής που η Porsche πούλησε 400 αυτοκίνητα πριν από το τέλος του 1975. Οι δυνατότητες της 930 ήταν μεγάλες. Το turbo lag ήταν ένα αξιοσημείωτο ζήτημα το οποίο απαιτούσε από τον οδηγό σύνεση και σωστή χρήση.
Η πρώτη Porsche 911 Turbo ήταν ικανή να φτάσει από στάση στα πρώτα 100 km/h σε 5 δευτερόλεπτα, μια εντυπωσιακή τιμή ακόμη και σήμερα, πόσο μάλλον εκείνη την εποχή.
Η τελική ταχύτητα περιορίστηκε σε κάποιο βαθμό από τη χρήση ενός κιβωτίου 4 σχέσεων, η Porsche δεν είχε 5άρι κιβώτιο που θα μπορούσε να χειριστεί τη ροπή, αυτό το έφτιαξε όμως η Getrag το 1989.
Το αυτοκίνητο που βλέπετε εδώ είναι ένα από αυτά τα 12 πρωτότυπα – R69 Turbo της Rinspeed. Βαμμένο σε Pearl White απόχρωση, που στη δεκαετία του ’80 έγινε γνωστό ως “Cocaine White”. Έχει τροχούς Gotti split-rim 15 ιντσών με λευκά κέντρα και το εσωτερικό του έχει ρετρό αποχρώσεις της δεκαετίας του 1970.
Προς το παρόν δείχνει 111.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο και μια πλήρης αποκατάσταση ολοκληρώθηκε από το Porsche Center Leeds πριν από λίγο καιρό. Ο υπερσυμπιεστής ανακατασκευάστηκε, το ρεζερβουάρ καυσίμου αντικαταστάθηκε και τοποθετήθηκαν επίσης δύο νέες αντλίες καυσίμου και φίλτρα καυσίμου.
Πηγή: Protothema.gr