Παρασκευή, 09 Απριλίου 2021 17:35

Οι κατηγορίες των ηλεκτρικών οχημάτων

Γράφτηκε από την

Η αγορά των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων μπορεί να χωριστεί σε δύο κύριες κατηγορίες.

Τα ηλεκτρικά φορτισμένα οχήματα (ECV) περιλαμβάνουν ηλεκτρικά οχήματα πλήρους μπαταρίας και υβριδικά plug-in, και τα δύο απαιτούν κατάλληλη υποδομή επαναφόρτισης.

Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταριών (BEV) τροφοδοτούνται πλήρως από έναν ηλεκτρικό κινητήρα, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε μια ενσωματωμένη μπαταρία που φορτίζεται συνδέοντας το ηλεκτρικό δίκτυο.

Τα plug-in υβρίδια (PHEV) διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης (λειτουργεί με βενζίνη ή ντίζελ) και ηλεκτρικό κινητήρα με μπαταρία. Ο κινητήρας καύσης υποστηρίζει τον ηλεκτροκινητήρα όταν απαιτείται, και η μπαταρία επαναφορτίζεται συνδέοντας στο δίκτυο.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEVs) τροφοδοτούνται από κινητήρα εσωτερικής καύσης (λειτουργεί με βενζίνη ή ντίζελ), αλλά διαθέτουν επίσης ηλεκτρικό κινητήρα με μπαταρία που χρησιμεύει για τη συμπλήρωση του συμβατικού κινητήρα. Ο ηλεκτρισμός τους παράγεται εσωτερικά από αναγεννητικό φρενάρισμα και από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, επομένως δεν χρειάζονται υποδομή επαναφόρτισης Το επίπεδο υβριδισμού κυμαίνεται από ήπια έως πλήρη.

Οι πωλήσεις οχημάτων με ηλεκτρική χρέωση (ECVs) αυξήθηκαν τα τελευταία χρόνια.

Πέρσι σχεδόν ένα στα 10 αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικό. Εκτιμάται ότι αυτή η τάση μπορεί να διατηρηθεί μόνο εάν οι κυβερνήσεις αρχίσουν να πραγματοποιούν μεγαλύτερες επενδύσεις σε υποδομές. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εκτιμούν ότι θα απαιτηθούν 1 εκατομμύριο δημόσια σημεία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος σε ολόκληρη την ΕΕ, το 2024 και 3 εκατομμύρια το 2029. Με αυτές τις προϋποθέσεις, το μερίδιο αγοράς των ECV θα είναι 3,9% έως το 2025 και 5,4% έως το 2030.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 09 Απριλίου 2021 11:06

Σχετικά Άρθρα

  • Κίνδυνος διακοπής του ρεύματος λόγω φόρτισης
    Κίνδυνος διακοπής του ρεύματος λόγω φόρτισης

    Ο ΔΕΔΔΗΕ προειδοποιεί όσους δεν προχωρήσουν σε άμεση δήλωση…… των φορτιστών τους. Και είναι πάρα πολλοί αυτοί, αφού δεν έχουν την ανάλογη ενημέρωση. Οι κάτοχοι φορτιστών οχημάτων στην Ελλάδα , τόσο οι ιδιώτες, όσο και οι επιχειρήσεις, πρέπει άμεσα να καταχωρίσουν σωστά τις εγκαταστάσεις τους, ειδάλλως θα αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να υπαχθούν σε νομικές διαδικασίες, ακόμα και σε διακοπή της ηλεκτροδότησης.

    Αν και οι περισσότεροι δεν το γνωρίσουν, πρέπει να δηλωθούν οι φορτιστές στον ΔΕΔΔΗΕ ο οποίος με αυτό τον τρόπο, διασφαλίζει τη σταθερότητα και την ασφάλεια του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας.

    Σήμερα έχουν εγκατασταθεί περισσότεροι από 10.000 φορτιστές στην Ελλάδα, από του όποιους έχουν δηλωθεί μόλις το 6%.

    Φυσικά και ο κόσμος δεν γνωρίσει ότι πρέπει να μπει σε αυτή τη διαδικασία, γιατί πολύ απλά κάποιοι πάροχοι και εταιρείες φορτιστών δεν τους ενημερώνουν.

    Για την δήλωση, οι κάτοχοι μπορούν να επισκεφτούν την ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ) ή να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή της εταιρείας για κινητά.

    Επίσης, είναι διαθέσιμη η τηλεφωνική εξυπηρέτηση για απορίες ή βοήθεια στη διαδικασία στο τηλέφωνο 800 400 4000.

    Πηγή: newsauto.gr

  • Στην τελική ευθεία η υλοποίηση του προγράμματος «ΦΟΡΤΙΖΩ ΠΑΝΤΟΥ» στο Δήμο Ανδρίτσαινας-Κρεστένων
    Στην τελική ευθεία η υλοποίηση του προγράμματος «ΦΟΡΤΙΖΩ ΠΑΝΤΟΥ» στο Δήμο Ανδρίτσαινας-Κρεστένων

    Διενέργεια διαγωνισμού για 7 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων - 14 συνολικά θέσεις φόρτισης σε διάφορα σημεία του Δήμου

    Στην τελική ευθεία βρίσκεται η δημιουργία 7 σταθμών φόρτισης (14 θέσεις) ηλεκτρικών οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.) στο Δήμο Ανδρίτσαινας-Κρεστένων, μετά τη λήψη απόφασης στις 31/7/24 από τη Δημοτική Επιτροπή του Δήμου για τη διενέργεια διεθνούς ανοικτού δημόσιου ηλεκτρονικού μειοδοτικού διαγωνισμού, στα πλαίσια του προγράμματος «ΦΟΡΤΙΖΩ ΠΑΝΤΟΥ» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

    Με απόφαση της Δ.Ε. στις 29/7/24, αποφασίστηκε η υποβολή πρότασης στο πρόγραμμα ΦΟΡΤΙΖΩ ΠΑΝΤΟΥ’ που θα υλοποιηθεί με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, στο πλαίσιο του Πυλώνα Ανάκαμψης 1 «Πράσινη Μετάβαση», Άξονα Προτεραιότητας 1.3 «Μετάβαση σε ένα πράσινο και βιώσιμο σύστημα μεταφορών» του Ελλάδα 2.0.

    Το τμήμα προγραμματισμού του Δήμου Ανδρίτσαινας-Κρεστένων, με καθοδήγηση του Δημάρχου κ. Σάκη Μπαλιούκου, συνέταξε την σχετική διακήρυξη για την παραχώρηση χρήσης σε επτά σημεία συνολικού προϋπολογισμού 1.178.385,03 € άνευ ΦΠΑ, 1.461.197,43 € συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%

    Προσφορές υποβάλλονται για το σύνολο των σταθμών.

    Σκοπός της δράσης «ΦΟΡΤΙΖΩ ΠΑΝΤΟΥ», είναι η εγκατάσταση περισσότερων από 8000δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο (300000 kW ως αθροιστική εγκατεστημένη ισχύς των σημείων αυτών) σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, συμπεριλαμβανομένων αστικών, περιαστικών περιοχών καθώς και άλλων σημείων ενδιαφέροντος κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων, εντός λιμένων, αερολιμένων, κ.λπ.

    Η παροχή ενίσχυσης αφορά την προμήθεια, εγκατάσταση και σύνδεση στο ηλεκτρικό δίκτυο

    δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης Η/Ο σε χώρους αρμοδιότητας Ο.Τ.Α. Α’ βαθμού,

    που περιλαμβάνονται σε Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.)

    Οι δήμοι δύνανται να διενεργούν ανοιχτούς διαγωνισμούς παραχώρησης του δικαιώματος αυτού σε δημόσιους ή ιδιωτικούς χώρους που προβλέπονται στην κατά περίπτωση πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κινούμαι Ηλεκτρικά 2: Πόσο ισχύει το πρόγραμμα
    Κινούμαι Ηλεκτρικά 2: Πόσο ισχύει το πρόγραμμα

    Παράταση έχει πάρει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», που δίνει κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων από ιδιώτες.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ΚΥΑ, τροποποιείται ο Β΄ Κύκλος του Προγράμματος ως εξής:

    • Αυξάνεται ο προϋπολογισμός της δράσης στα 65 εκατ. ευρώ και παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς αδιάθετων πόρων από μία κατηγορία οχημάτων σε άλλη, για την οποία οι πόροι έχουν εξαντληθεί.
    • Ορίζεται προθεσμία 45 ημερών για την υποβολή δελτίου παραγγελίας οχήματος από τον δικαιούχο, με καταβολή προκαταβολής ή συμφωνητικού χρονομίσθωσης με προκαταβολή. Η ρύθμιση αφορά αιτήσεις που έχουν ήδη εγκριθεί και συμπεριληφθεί ή θα συμπεριληφθούν σε απόφαση υπαγωγής. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση μη υποβολής των ανωτέρω, η αίτηση θα απορρίπτεται και το ποσό της επιδότησης θα αποδεσμεύεται.
    • Περιορίζεται το χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της αγοράς του ηλεκτρικού οχήματος από 12 σε 8 μήνες, από την ημερομηνία υπαγωγής στο Πρόγραμμα.

    Με τις παραπάνω ρυθμίσεις περιορίζεται το πλήθος των αιτήσεων που παραμένουν ανενεργές και απελευθερώνονται πόροι για την υποβολή νέων αιτήσεων από ιδιώτες ή νομικά πρόσωπα, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν άμεσα στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος.

    Προς αυτή την κατεύθυνση, παρατείνεται κατά 4 μήνες η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο Πρόγραμμα, από 31/12/2023 σε 30/4/2024.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Κινούμαι Ηλεκτρικά 2: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το πρόγραμμα
    Κινούμαι Ηλεκτρικά 2: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το πρόγραμμα

    Παρατάθηκε το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», που δίνει κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων από ιδιώτες.

    Συγκεκριμένα, με την ΚΥΑ που υπέγραψαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρος Σκυλακάκης, ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Θάνος Πετραλιάς, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου και η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, τροποποιείται ο Β΄ Κύκλος του Προγράμματος ως εξής:

    • Αυξάνεται ο προϋπολογισμός της δράσης στα 65 εκατ. ευρώ και παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς αδιάθετων πόρων από μία κατηγορία οχημάτων σε άλλη, για την οποία οι πόροι έχουν εξαντληθεί.
    • Ορίζεται προθεσμία 45 ημερών για την υποβολή δελτίου παραγγελίας οχήματος από τον δικαιούχο, με καταβολή προκαταβολής ή συμφωνητικού χρονομίσθωσης με προκαταβολή. Η ρύθμιση αφορά αιτήσεις που έχουν ήδη εγκριθεί και συμπεριληφθεί ή θα συμπεριληφθούν σε απόφαση υπαγωγής. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση μη υποβολής των ανωτέρω, η αίτηση θα απορρίπτεται και το ποσό της επιδότησης θα αποδεσμεύεται.
    • Περιορίζεται το χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της αγοράς του ηλεκτρικού οχήματος από 12 σε 8 μήνες, από την ημερομηνία υπαγωγής στο Πρόγραμμα.

    Με τις παραπάνω ρυθμίσεις περιορίζεται το πλήθος των αιτήσεων που παραμένουν ανενεργές και απελευθερώνονται πόροι για την υποβολή νέων αιτήσεων από ιδιώτες ή νομικά πρόσωπα, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν άμεσα στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος.

    Προς αυτή την κατεύθυνση, παρατείνεται κατά 4 μήνες η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο Πρόγραμμα, από 31/12/2023 σε 30/4/2024.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Πόσο ασφαλή είναι τελικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
    Πόσο ασφαλή είναι τελικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

    Η ταχεία μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχει γεννήσει μια σειρά σημαντικών θεμάτων ασφαλείας, όπως τα περιστατικά πυρκαγιών στα ηλεκτρικά ΙΧ, που φέρνει πονοκέφαλο

    Η ηλεκτροκίνηση μοιάζει με μονόδρομο για τις μετακινήσεις του μέλλοντος, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να διανύουν την πρώτη, νηπιακή ηλικία, με τα θετικά και τα αρνητικά τους σημεία.

    Το «πράσινο» μέλλον επιτάσσει αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, κάτι που μπορούν να εγγυηθούν μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και τα plug-in υβριδικά), με τις μπαταρίες να ανεβάζουν… κιλοβατώρες, για χάρη της αυξημένης αυτονομίας.

    Σαφώς, η ασφάλεια των ηλεκτρικών οχημάτων έχει μπει στο στόχαστρο των ειδικών αλλά και των οργανισμών ασφαλείας, που αναβαθμίζουν συνεχώς τις προδιαγραφές τους, εξαιτίας της παρουσίας των μπαταριών υψηλής απόδοσης – οι οποίες αποτελούν και το πιο ευάλωτο σημείο σε περίπτωση ατυχήματος ή φωτιάς.

    Πόσο όμως ασφαλή είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τους επιβάτες και πόσο επιρρεπή είναι στη φωτιά;

    Σαφώς σήμερα δεν υπάρχει ένα επαρκές ιστορικό για την ασφάλεια που παρέχουν τα ηλεκτρικά, ενώ η αντιμετώπιση των κινδύνων σε περίπτωση φωτιάς φαίνεται να βρίσκεται στα σπάργανα.

    Η φημολογούμενη εύφλεκτη φύση των συστημάτων ηλεκτροκίνησης φαίνεται να είναι στο επίκεντρο, μετά τα ατυχήματα και τις φωτιές που προκλήθηκαν πρόσφατα σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Αμερική, που έχει πουλήσει 142.000 μονάδες, αναφέρθηκαν μόλις πέντε περιπτώσεις φωτιάς – που μεταφράζεται σε 0,01%.

    Επίσης, πρόσφατες έρευνες στις ΗΠΑ αναφέρουν ότι τα EV (ηλεκτρικά) έχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να τυλιχθούν στις φλόγες σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα με κινητήρες βενζίνης.

    Ωστόσο τα πρόσφατα περιστατικά πυρκαγιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και η αύξηση απαγορεύσεων για στάθμευση των ηλεκτρικών σε κλειστούς χώρους θέτουν το σημαντικό ερώτημα: Πότε μπορεί να προκληθεί φωτιά στις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού;

    Oι ειδικοί αναφέρουν ότι οι συστοιχίες στην μπαταρία ενός ηλεκτρικού, που αποτελείται από εκατοντάδες στελέχη, είναι πιθανόν να προκαλέσουν φωτιά όταν υπάρχει αστοχία στη συναρμολόγησή τους.

    Επίσης, περιπτώσεις πυρκαγιών έχουν προκληθεί όχι τόσο από τα ηλεκτρικά αλλά από το καλώδιο φόρτισης, που μπορεί να είναι ελαττωματικό.

    Το ανθεκτικό πλαστικό περιτύλιγμα των μπαταριών αποτελεί, όπως αναφέρουν οι άνθρωποι των εταιρειών, την πρώτη αιτία επέκτασης της φωτιάς.

    Σε καραντίνα

    Προσφάτως, σύμφωνα με μαρτυρία υπευθύνου πωλήσεων σε αντιπροσωπεία αυτοκινήτων, στις πυρκαγιές της Κερατέας, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάηκε μερικώς στα εξωτερικά του τμήματα, το εμπρός καπό και το σασί.

    Η κινητοποίηση της αντιπροσωπείας ήταν άμεση, με τη γνωστή κατασκευάστρια εταιρεία να θέτει, βάσει πρωτοκόλλου που ισχύει σε αυτές τις περιπτώσεις, σε καραντίνα το συγκεκριμένο ηλεκτρικό (που κοστίζει 50.000 ευρώ), σε ανοιχτό χώρο μερικών στρεμμάτων, για 10 ημέρες έως ότου διαπιστωθεί ότι το τμήμα των μπαταριών δεν έχει διαρραγεί και είναι απολύτως ασφαλές για τον ιδιοκτήτη του!

    Σαφώς, ο μεγάλος πονοκέφαλος των ειδικών δεν είναι οι απειροελάχιστες περιπτώσεις πυρκαγιών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά η δυσκολία κατάσβεσης της φωτιάς! Είναι ενδεικτικό ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτεί σε περίπτωση φωτιάς (εξαιτίας των χημικών αντιδράσεων της μπαταρίας) 150 φορές περισσότερο νερό σε σχέση με ένα συμβατικό μοντέλο βενζίνης. Υπολογίζεται ότι η πυρόσβεσή του θα χρειαστεί κατά μέσο όρο 1,5 τόνο νερό.

    Οπως αναφέρουν οι άνθρωποι της Πυροσβεστικής, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι όταν η φωτιά ξεκινήσει από την μπαταρία.

    Και αυτό επειδή οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, λόγω του μεγάλου θερμικού τους φορτίου, όταν αναφλεγούν απαιτούν ειδικό χειρισμό για την κατάσβεσή τους. Γι’ αυτό και οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών όταν διαπιστώσουν φωτιά στο αυτοκίνητό τους θα πρέπει να αναφέρουν στην Πυροσβεστική ότι αφορά ηλεκτρικό μοντέλο.

    Σύμφωνα με τα εντατικά crash tests του EuroNCAP – του Ανεξάρτητου Οργανισμού που δοκιμάζει την ασφάλεια των οχημάτων – το μεγαλύτερο ζήτημα είναι ο απεγκλωβισμός των επιβατών, όπου δεν αποκλείεται να υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας για όσους προσπαθήσουν να παράσχουν βοήθεια.

    Τα τελευταία crash tests του EuroNCAP έδειξαν ότι όλα σχεδόν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έλαβαν την ανώτερη βαθμολογία των 5 αστέρων, πετυχαίνοντας πολύ υψηλό σκορ στους νευραλγικούς τομείς, όπως στην προστασία ενήλικων και ανήλικων επιβατών.

    Από τη βίαιη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχουν ανακύψει ζητήματα που θα χρειαστούν αρκετά χρόνια ώστε να προσαρμοστούν τόσο οι ιδιοκτήτες όσο και οι εμπλεκόμενοι σε θέματα αντιμετώπισης της ασφάλειας σε περίπτωση ατυχημάτων.

    Πηγή: in.gr

  • Ολλανδία: Καίγεται για τέταρτη ημέρα το οχηματαγωγό με τα 3.783 αυτοκίνητα - Γιατί δε σβήνουν τα ηλεκτρικά αμάξια
    Ολλανδία: Καίγεται για τέταρτη ημέρα το οχηματαγωγό με τα 3.783 αυτοκίνητα - Γιατί δε σβήνουν τα ηλεκτρικά αμάξια

    Μέχρι και 150 τόνοι νερού χρειάζονται για την κατάσβεση, με κίνδυνο αναζωπύρωσης ακόμα και μια βδομάδα μετά- Στις πυροκουβέρτες καταφεύγουν οι πυροσβέστες

    Τέσσερις μέρες τώρα, μαίνεται ανεξέλεγκτη η πυρκαγιά στο οχηματαγωγό Fremantle Highway, στη Βαλτική, στα ανοιχτά των ολλανδικών ακτών. Το καράβι μεταφέρει 3.783 αυτοκίνητα, εκ των οποίων περίπου 500 είναι ηλεκτρικά. Οι Αρχές, οι οποίες θέλουν να ελπίζουν ότι τις επόμενες ημέρες η φωτιά στο πλοίο θα υποχωρήσει πριν αυτό βυθιστεί, αναφέρουν ότι η πυρκαγιά κατά πάσα πιθανότατα ξεκίνησε από ένα από τα ηλεκτρικά οχήματα που μεταφέρει. Και ξεκαθαρίζουν ότι, με ένα μέλος του πληρώματος να έχει χάσει τη ζωή του και το υπόλοιπα πλήρωμα να έχει εγκαταλείψει το πλοίο, ίσως πάρει μέρες για να περιοριστεί η φωτιά, καθώς οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φλέγονται με πυρκαγιές οι οποίες είναι υψηλότερων (διπλάσιων) θερμοκρασιών και μεγαλύτερης διάρκειας από τα συμβατικά, ενώ σβήνουν δύσκολα, με τον κίνδυνο όταν γίνει αυτό, να ξανατυλιχτούν στις φλόγες.

    Η πυρκαγιά στο Fremantle και η παραδοχή των αρχών ότι δεν μπορούν να τη θέσουν υπό έλεγχο λόγω των μπαταριών ιόντων λιθίου που φέρουν τα αυτοκίνητα, ξαναφέρνει στο προσκήνιο ένα μεγάλο θέμα που απασχολεί πολλές ναυτιλιακές και όχι μόνο ανά τον κόσμο: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν τυλιχτούν στις φλόγες, δεν σβήνουν με "παραδοσιακές" μεθόδους, όπως τη χρήση νερού, τη στέρηση οξυγόνου, ακόμα και αν βυθιστούν στη θάλασσα.

    Η αιτία της πυρκαγιάς, αν και επισήμως δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με το «τι τυφλά σημεία υπάρχουν κατά τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κινούνται με μπαταρίες – οι οποίες όταν πιάσουν φωτιά δεν μπορούν να σβήσουν με νερό ή ακόμη και με στέρηση οξυγόνου», λέει ο εκπρόσωπος της Βασιλικής Ένωσης Ολλανδών Εφοπλιστών (KVNR), Νέιθαν Χάμπερς.

    Δεν είναι η πρώτη τέτοια φωτιά. Μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο, το οχηματαγωγό Felicity Ace το οποίο μετέφερε περίπου 4.000 αυτοκίνητα τυλίχθηκε στις φλόγες και βυθίστηκε στον Ατλαντικό, δυτικά της Πορτογαλίας, με τη φωτιά να πιστεύεται πως ξεκίνησε από τη μπαταρία ενός από τα EV του φορτίου του. Με δεδομένο ότι και πέρυσι, που καταγράφηκε ο μεγαλύτερος αριθμός πυρκαγιών σε πλοία την τελευταία δεκαετία (209, κατά 17% περισσότερες από το 2021) σύμφωνα με την Allianz Global Corporate & Specialty, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ναυτιλιακής Ασφάλειας εκτιμά ότι "ένα μεγάλο μερίδιο των πυρκαγιών αφορούσε μπαταρίες ιόντων λιθίου". Και ωθεί οργανισμούς, όπως τον ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) να επιβάλλουν περιορισμούς και μέτρα κατά τη μεταφορά τους, αλλά και ναυτιλιακές -όπως η νορβηγική Havila Kystruten- να απαγορεύσουν τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με πλοία τους. Έχουν δίκιο για τη "δαιμονοποίηση";

    Η αλήθεια είναι ότι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπάρχει ο κίνδυνος ανάφλεξης σε περίπτωση που χτυπηθούν οι μπαταρίες -σε κάποιο τρακάρισμα, για παράδειγμα- ή στη διάρκεια της φόρτισης. Όμως ο κίνδυνος αυτός, όπως έχουν καταδείξει έρευνες, είναι μικρότερος από τον κίνδυνο να τυλιχτεί στις φλόγες ένα βενζινοκίνητο, ή πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Εκεί που υπάρχει διαφορά, είναι η ένταση και η διάρκεια της φωτιάς, η οποία μοιάζει να είναι αδύνατο να σβήσει με τους τρόπους που γνωρίζαμε ως τώρα.

    Σε όλο τον κόσμο, έχουν καταγραφεί περιστατικά που μοιάζουν εξωπραγματικά: Για να σβήσει η φωτιά σε ένα Tesla στις ΗΠΑ χρησιμοποιήθηκαν περίπου 23 τόνοι νερού, ενώ ένα άλλο αυτανεφλέγη έξι μέρες μετά την κατάσβεσή του. Στην Ολλανδία, οι πυροσβέστες δοκίμασαν να βυθίσουν σε δεξαμενή με νερό ένα EV που καιγόταν, στις ΗΠΑ δοκίμασαν να το θάψουν (!). Ακριβώς επειδή πρόκειται για πυρκαγιά η οποία προκαλείται από χημική αντίδραση, χρειάζεται ποσότητες νερού και 10 φορές μεγαλύτερες από αυτές που θα χρειάζονταν για ένα βενζινοκίνητο, ώστε να περιοριστεί η φωτιά σε ένα ηλεκτρικό, με το ρίσκο αναζωπύρωσης να είναι υπαρκτό ως και εβδομάδες αργότερα. Πυροσβέστες εκτιμούν ότι ενδέχεται να χρειαστεί ποσότητα που μπορεί να φτάσει και τους 150 τόνους κρύου νερού (δηλαδή ποσότητα που φέρουν περίπου 20-30 οχήματα της Πυροσβεστικής) για να περιοριστεί μια πυρκαγιά σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
    Οι πυροσβεστικές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο εξετάζουν νέες λύσεις για να μπορούν να κατασβέσουν πυρκαγιές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως νέες χημικές ουσίες, εξειδικευμένες κουβέρτες πυρόσβεσης EV, ακροφύσια πυροσβεστικών σωλήνων που διαπερνούν τις μπαταρίες κ.α.. Οι δε αυτοκινητοβιομηχανίες παρέχουν διαρκώς εκπαίδευση, αλλά και manual στις πυροσβεστικές δυνάμεις για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών.
    Στην Ελλάδα, η Πυροσβεστική έχει πραγματοποιήσει εκπαιδεύσεις του προσωπικού της σε συνεργασία με αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο\ Επιπυραγός Αχιλλέας Σαΐτης, Τμηματάρχης Επιχειρήσεων Διεύθυνσης Πυρόσβεσης στο Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος, στη διάρκεια συνεδρίου για την ηλεκτροκίνηση, εξήγησε ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν πάρα πολύ μεγάλο θερμικό φορτίο σε περίπτωση που αναφλεγούν, ενώ υπάρχει επίσης ο κίνδυνος της θερμικής διαφυγής, όπου τα πράγματα γίνονται (πιο) επικίνδυνα: Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ο κίνδυνος της έκρηξης φωτιάς. Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις, όπως ένας παρατεταμένος συριγμός που μπορεί να βγάζει η μπαταρία. Αυτό το φαινόμενο σημαίνει ότι μέσα σε δευτερόλεπτα γίνεται μία έκρηξη φωτιάς που τυλίγει όλο το αυτοκίνητο. Επεσήμανε δε ότι το ίδιο φυσικά μπορεί να συμβεί σε ένα ηλεκτρικό πατίνι ή ποδήλατο.
    Ο πυροσβέστης μάλιστα προτείνει, σε περίπτωση που δούμε ότι τυλίγεται στις φλόγες το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο, να εγκαταλείψουμε το χώρο, καθώς δεν έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε πολλά πράγματα- οι πυροσβεστήρες, για παράδειγμα, δεν έχουν καμία χρησιμότητα. Ακόμα κι αν αποφύγουμε το φαινόμενο της θερμικής διαφυγής, μόνο το γεγονός ότι η μπαταρία θα αρχίσει να θερμαίνεται, σημαίνει ότι θα αρχίσουν να παράγονται τοξικά αέρια τα οποία σε ένα κλειστό χώρο είναι πολύ δραστικά και επιβαρυντικά για την υγεία μας.
    Ο κίνδυνος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η μεγάλη πιθανότητα επανάφλεξης, ακόμα και μετά από 48 ώρες. Σε περίπτωση πυρκαγιάς, «ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν μπορεί να αντιμετωπίσει με τον πυροσβεστήρα ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Πρέπει να απομακρυνθεί από το όχημα και να καλέσει την πυροσβεστική, ενημερώνοντας ότι πρόκειται για ηλεκτρικό αυτοκίνητο», λέει ο κ. Σαϊτης.

    Η Π.Υ. ακολουθεί την τάση στην οποία φαίνονται να καταλήγουν οι πυροσβέστες διεθνώς, τον περιορισμό δηλαδή της πυρκαγιάς με ειδικές πυροκουβέρτες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και η χρήση της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας Αυτοκινήτου με βάση την οποία γίνεται αναγνώριση όλων των μοντέλων, τα σημεία που κόβονται σε περίπτωση που χρειαστεί να απεγκλωβιστεί κάποιος επιβάτης καθώς και οι τρόποι πρόσβασης στη μπαταρία και όλες οι ασφάλειες.
    «Ένα ακόμα υλικό που φροντίσαμε να προμηθευτούμε, από το 2020 που ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε και να στήνουμε ειδικότερα μνημόνια ενεργειών επέμβασης τακτικού επιπέδου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οι πυροκουβέρτες με τις οποίες σκεπάζουμε το όχημα που έχει αναφλεγεί, όχι για να κατασβέσουμε τη φωτιά, αλλά για να την περιορίσουμε και κυρίως να μειώσουμε την έκλυση των τοξικών αερίων», λέει ο κ. Σαϊτης, τονίζοντας ότι οι Έλληνες πυροσβέστες έχουν εκπαιδευτεί και έχουν όλες τις καλές πρακτικές από τον Εθνικό Οργανισμό Πυροπροστασίας των ΗΠΑ και τον αντίστοιχο Ευρωπαϊκό φορέα, ενώ βρίσκονται σε απευθείας επαφή με τις εταιρείες αυτοκινήτου πραγματοποιώντας κοινές εκπαιδεύσεις.
    Πηγή: protothema.gr

  • Ανατροπή: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα ντίζελ στην Ε.Ε.
    Ανατροπή: Τα ηλεΑνατροπή: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα ντίζελ στην Ε.Ε.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων που ανακοίνωσε ο ACEA, τον Ιούνιο οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχήματα ξεπέρασαν αυτές των πετρελαιοκίνητων στην Ευρωπαϊκή Ένωση,

    Ήταν θέμα χρόνου να συμβεί και το πλήρωμα αυτού ήρθε. Σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τον Ιούνιο ταξινομήθηκαν σε αυτές 158.252 καινούργια αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αριθμός που αντιστοιχεί σε ποσοστό 15,1% επί των συνολικών του μήνα.

    Αυτό σημαίνει ότι για πρώτη φορά ξεπέρασαν τις αντίστοιχες ταξινομήσεις των πετρελαιοκίνητων, τα οποία έφτασαν σε ποσοστό το 13,4% επί του συνόλου. Να σημειώσουμε ότι πέρυσι τον Ιούνιο τα ντιζελοκίνητα οχήματα είχαν ποσοστό 17,4% επί των συνολικών του συγκεκριμένου μήνα.

    Βάσει των στοιχείων του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τον Ιούνιο του 2023 στις χώρες της Ε.Ε. ταξινομήθηκαν συνολικά 1.045.072 καινούργια αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει μια αύξηση κατά 17,1% σε σύγκριση με αυτές του ίδιου μήνα του 2022 (σημ.: 887.071).

    https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2023/07/230724113339_Poliseis-Hlektrikon-Diesel-Iounios-2023_I-e1690188351601-350x184.jpg,https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2023/07/230724113339_Poliseis-Hlektrikon-Diesel-Iounios-2023_I-e1690188351601-142x75.jpg,https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2023/07/230724113339_Poliseis-Hlektrikon-Diesel-Iounios-2023_I-e1690188351601-768x405.jpg,https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2023/07/230724113339_Poliseis-Hlektrikon-Diesel-Iounios-2023_I-e1690188351601-550x290.jpg" data-wset="1000,350,142,768,550" width="795" height="419" />

    Σε ό,τι αφορά τις χώρες στις οποίες τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση είναι η Ολλανδία (+90,1%), η Γερμανία (+64,4%) και η Γαλλία (52,0%), αντίστοιχα.

    Σύμφωνα με τον ACEA, το πρώτο εξάμηνο του έτους στις χώρες τις Ε.Ε. ταξινομήθηκαν περισσότερα από 5,4 εκατομμύρια καινούργια οχήματα από τα οποία τα 703.586 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά.

    Πέραν αυτών, βάσει των στοιχείων, τον Ιούνιο ταξινομήθηκαν 379.067 βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, αριθμός ο οποίος ήταν αυξημένος κατά 11,0% σε σχέση με αυτών του Μαΐου (τρέχοντος έτους). Το ποσοστό τους ήταν 36,3% επί των συνολικών.

    https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2023/07/230724113343_Poliseis-ACEA-Iounios-2023-e1690194228742-350x191.jpg,https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2023/07/230724113343_Poliseis-ACEA-Iounios-2023-e1690194228742-137x75.jpg,https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2023/07/230724113343_Poliseis-ACEA-Iounios-2023-e1690194228742-768x420.jpg,https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2023/07/230724113343_Poliseis-ACEA-Iounios-2023-e1690194228742-550x301.jpg" data-wset="1000,350,137,768,550" width="734" height="402" />

    Ωστόσο, ήταν μειωμένο σε σχέση με αυτό του Ιουνίου 2022 όπου το ποσοστό τους ήταν στο 38,5% επί του τότε συνόλου.

    Σε ό,τι αφορά στα καινούργια μοντέλα με σύστημα υβριδικής διάταξης κινητήρα, τον Ιούνιο ταξινομήθηκαν 254.100 οχήματα ή ποσοστό 24,3% επί του συνόλου. Το πρώτο εξάμηνο του 2023 οι συνολικές ταξινομήσεις τους έφτασαν τις περίπου 1,4 εκατομμύρια μονάδες, καταλαμβάνοντας το 25% των συνολικών του χρονικού διαστήματος.

    Τέλος, αναφορικά με τις ταξινομήσεις των Plug-in Hybrid καινούργιων οχημάτων, βάσει των στοιχείων του ACEA, έφτασαν το 7,9% επί των συνολικών του μήνα, όταν τον Ιούνιο του 2022 το ποσοστό τους ήταν 8,2%.

    Πηγή: newsauto.gr

  • Όσο ακριβαίνει η ενέργεια τα ηλεκτρικά θα πέφτουν!
    Όσο ακριβαίνει η ενέργεια τα ηλεκτρικά θα πέφτουν!

    Η έκρηξη στις τιμές ενέργειας σε όλες τις χώρες της Ευρώπης φαίνεται ότι βάζει φρένο στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

    Μπορεί να ζούμε μέσα στον γενικότερο ενθουσιασμό και τη φόρα της εμπορικής καταξίωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως δε λείπουν κάποια εμπόδια που “θολώνουν” λίγο την εικόνα.

    Για παράδειγμα, η VW βλέπει ότι οι πολύ υψηλές τιμές ενέργειας που επικρατούν αυτή την στιγμή στην Ευρώπη θα επηρεάσουν την ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα στους επόμενους μήνες.

    Αν και οι πωλήσεις μέχρι στιγμής είναι διαρκώς ανοδικές, ο δύσκολος χειμώνας που έρχεται θα βάλει ένα φρένο στην εκρηκτική τους εμπορική πορεία.

    Αυτό δεν αφορά τόσο πολύ την αγορά των ΗΠΑ όπου τα ηλεκτρικά έχουν λίγο μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης λόγω και των επιδοτήσεων που δίνει η κυβέρνηση Μπάιντεν.

    Διαβάστε περσισσότερα στο newsauto.gr

    photo: unsplash marc-heckner
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ