Σάββατο, 29 Μαϊος 2021 15:09

Δοκιμή: Skoda Enyaq iV 60

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Είναι αυτό το πιο ποιοτικό, το πιο προηγμένο τεχνολογικά και ένα από τα πιο άνετα αυτοκίνητα που έχει κατασκευάσει ποτέ η Skoda; Η απάντηση στις παρακάτω αράδες…

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι κάτι νέο. Ακόμη και για την Skoda. Πριν από 112 χρόνια ο Τσέχος εφευρέτης Frantisek Krizik είχε τοποθετήσει σε ένα Laurin & Klement type E ένα ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης. Ωστόσο, αυτή η τεχνολογία ήταν αδύνατο να υποστηριχθεί για περισσότερο από έναν αιώνα επιτρέποντας την κυριαρχία των μηχανών εσωτερικής καύσης. Για να φτάσουμε στο σήμερα και την τρέχουσα δεκαετία που θα μείνει στην ιστορία της αυτοκίνησης ως αυτή που ξεκίνησε η επανάσταση της ηλεκτροκίνησης και στην Ευρώπη.

Για την Skoda ο σπινθήρας για την επανάστασή της μπορεί να ήταν το ηλεκτρικό Citigo αλλά αυτό που ουσιαστικά περνά την μάρκα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης είναι το Enyaq. Το πρώτο ηλεκτρικό Skoda σχεδιασμένο από την αρχή ως ένα αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων και βασισμένο στο γνωστό μεταβλητό πλαίσιο MEB που χρησιμοποιείται σε διάφορα μοντέλα του VW Group.

Απέξω
Το Enyaq καταφέρνει να διατηρεί την αναγνωρισιμότητα του ως ένα Skoda. Καταρχήν, ξεχωρίζει από την χαρακτηριστική πολυγωνική κάθετη μάσκα με τους προβολείς LED να ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό (προαιρετικά τα Full LED Matrix). Από το πλάι ξεχωρίζει το SUV σχήμα με τον συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,26. Οι μεγάλοι τροχοί των 21’’ με ελαστικά 235/45 τονίζουν τον όγκο του Enyaq που σε μήκος φτάνει τα 4,649 μέτρα έχοντας μια απόσταση από το έδαφος έως 18,6 εκατοστά.

Το πίσω μέρος έρχεται να καλύψει με αρμονία το υπόλοιπο αμάξωμα που καταφέρνει να δείχνει εντυπωσιακό δίχως ακρότητες. Άλλωστε, ποτέ δεν ήταν αυτό το ζητούμενο για τους Τσέχους που έχουν ως προτεραιότητα τα πιο συμβατικά και αποδεκτά από την πλειονότητα σχήματα.

Από μέσα
Περνώντας αυτό που μου έκανε εντύπωση δεν είναι το πόσο μοιάζει το ταμπλό του Enyaq με του ID.4. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να συνηθίσουμε στα ηλεκτρικά που μοιράζονται το ίδιο DNA. Αλλά τα επίπεδα της ποιότητας κατασκευής που χαρακτηρίζουν το Enyaq είναι τα καλύτερα που έχω δει ποτέ σε ένα Skoda. Όπου και αν κοιτάξεις ή αν ακουμπήσεις, μαλακά ή και τα ελάχιστα σκληρά πλαστικά στις πόρτες, διαπιστώνεις πως το φινίρισμα και η συναρμολόγηση των υλικών είναι απλά κορυφαία και κινείται σε premium προδιαγραφές. Για αυτό άλλωστε σε καμία διαδρομή δεν ακούγεται υποψία τριγμού ή άλλου θορύβου.

Από την θέση του οδηγού αντικρίζεις την σχετικά μικρή οθόνη 5,3’’ του πίνακα οργάνων με τις βασικές πληροφορίες αφού η λογική του Τσέχου (ή καλύτερα του Γερμανού) κατασκευαστή είναι πως «… για περισσότερα κοιτάξτε την διπλανή μεγαλύτερη οθόνη». Η οποία στην top έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής μας βγάζει μάτια με την διαγώνιο να είναι στις 13,0’’ (ξεκινά από τις 10,0’’) και να αποσπά κολακευτικά σχόλια τόσο για την ευκολία χρήσης και την φουλ πληροφόρησή της, όσο για τα όμορφα γραφικά, την απόκριση στη αφή και το (ελληνικό) μενού που αρχικά ξενίζει αλλά γρήγορα το μαθαίνεις.

Αν και η ρύθμιση της έντασης της φωνής πραγματοποιείται από το slider στην βάση της οθόνης που προσωπικά θεωρώ πως είναι περισσότερο εντυπωσιακό παρά πρακτικό, κάτω από τους αεραγωγούς υπάρχει μια σειρά από φυσικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες. Πολύ έξυπνο είναι πως με το δεύτερο πάτημα λειτουργεί ως επιστροφή στο προηγούμενο μενού.

Φυσικά ένα Skoda θα ήταν αδύνατο να μην προσφέρει μεγάλους και άνετους χώρους για τους επιβάτες με τους πίσω να το απολαμβάνουν ακόμη περισσότερο χάρη στη επίπεδη διαμόρφωση εν απουσία του τούνελ. Πραγματικά, τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω θα καθίσουν σαν άρχοντες με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 585 λίτρα.

Όσον αφορά στις πρακτικές λύσεις, οι χώροι για μικρό-αντικείμενα φτάνουν και περισσεύουν, στην κονσόλα υπάρχουν θήκες για ποτήρια καθώς και μια διπλή για ασύρματη φόρτιση smartphones, ενώ ως ποιοτικό χαρακτηριστικό η μικρή αριστερά από τον οδηγό ανοίγει πιέζοντας ένα διακόπτη. Υπερβολή βρίσκω το υπερυψωμέν άκρο στις λαβές στις πόρτες, βολικό το ότι υπάρχουν διακόπτες και για τα τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα.

Στο δρόμο
Όπως είπαμε το Enyaq βασίζεται στην MEB και στην δεδομένη διάταξη με τον κινητήρα και την κίνηση στον πίσω άξονα. Γιατί εκεί; Λόγω του μεγάλου ποσού ροπής από μηδέν rpm, κάτι τέτοιο συνεπάγεται άμεση μεταφορά φορτίου στον πίσω άξονα. Συνεπώς υπάρχει πολύ καλύτερη διαχείριση της ροπής όταν το ηλεκτροκίνητο όχημα είναι πισωκίνητο.

Έτσι, η ισχύς των 180 PS μεταφέρεται στους πίσω τροχούς με την ένταση της να μεταβάλλεται ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ (Eco/ Normal/ Sport και Individual), ενώ η επιλογή της κίνησης γίνεται από ένα μικρό «λεβιεδάκι». Όσο για την επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώρα, αυτή διαρκεί 8,9 sec με την μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται στα 160 km/h. Αυτά στα χαρτιά. Πως πάει όμως το Enyaq στον δρόμο;

Κάθε φορά που βρίσκομαι πίσω από το τιμόνι ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου το βάθος της ανάρτησης κοντρολαρισμένο από το βάρος της μπαταρίας είναι αυτό που καταφέρνει να με κερδίσει. Το Enyaq μπορεί να είναι λίγο πιο σφιχτό από το ID.3 (η σύγκριση είναι αναπόφευκτη, ξανά), αλλά προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης και απλά κορυφαία ποιότητα κύλισης και σταθερότητα που δεν την συναντάς σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

Πέρα από την αυτόματη ανάκτηση ενέργειας (τραβώντας το λεβιεδάκι στην θέση Β), το Enyaq διαθέτει και paddles για την επιλογή ανάμεσα σε τρεις βαθμίδες έντασής της. Ουσιαστικά, μιλάμε για μια λειτουργία που δεν ανταποκρίνεται πλήρως στην one-pedal αλλά ακόμη και έτσι βρίσκω πολύ βολική την επιβράδυνση με το άφημα του γκαζιού. Αυτά που θέλουν κάποιο χρόνο εξοικείωσης είναι τα φρένα (μην απορείτε για την ύπαρξη ταμπούρων πίσω, λόγω της λειτουργίας ανάκτησης τα EV επιβραδύνουν περισσότερο με τους δίσκους μπροστά) και συγκεκριμένα το σφιχτό σε αίσθηση πεντάλ. Κάτι λογικό και αναμενόμενο, όπως σχεδόν ισχύει σε κάθε ηλεκτρικό…

Σε κάθε περίπτωση αυτό που γίνεται αντιληπτό είναι το βάρος του αυτοκινήτου. Ειδικά στις στροφές ή σε κλειστά κομμάτια θα νιώσεις το Enyaq ναι μεν να στρίβει σαν μια μονομπλόκ κατασκευή, αλλά ταυτόχρονα αισθάνεσαι και όλη αυτή την μάζα που σε κάνει να συνειδητοποιείς πως τα ηλεκτρικά έχουν συγκεκριμένο σκοπό. Για παράδειγμα εκτιμάς το πόσο «κόβει» το τιμόνι στους επιτόπιους ελιγμούς με τον κατασκευαστή να δίνει ένα κύκλο στροφής στα 9,3 μέτρα.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή η αυτονομία με τη μπαταρία των 62 kWh (καθαρή χωρητικότητα στις 58,3 kWh) είναι στα 412 χιλιόμετρα. Πρακτικά και ανάλογα με την καταγεγραμμένη μέση κατανάλωση (η δική μου ήταν στις 19,0 kWh/100 χλμ.) αυτή κυμαίνεται στα περίπου 360+ χλμ. Κάτι πολύ σημαντικό είναι πως το Enyaq iV 60 o on-board φορτιστής είναι των 11 kW προσφέροντας φόρτιση AC (εναλλασσόμενο ρεύμα wallbox) σε 6 ώρες και 15 λεπτά (0-100% της μπαταρίας). Η μέγιστη ισχύς ταχυφόρτισης σε συνεχές ρεύμα (DC) φτάνει τα 100 kW και στο ταξίδι 35 λεπτά αρκούν προκειμένου η μπαταρία να πάει από το 5% στο 80% της χωρητικότητάς της.

Συμπέρασμα
Αν δεν το έχετε αντιληφθεί μέχρι τώρα, προφανώς η απάντηση στην αρχική ερώτηση είναι σαφής: Ναι, το Enyaq είναι το ποιοτικότερο και πιο προηγμένο μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Skoda. Για έναν πολύ απλό λόγο: είναι ηλεκτρικό! Αλλά δεν θα σας κουράσω άλλο με τις τεχνολογίες και τα συστήματα ασφάλειας και άνεσης και λοιπές λεπτομέρειες. Ούτε για τις εκδόσεις εξοπλισμού και τις τιμές του Enyaq. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι πως οι τιμές του ξεκινούν από τις 35.700€ (29.942€ με επιδότηση) και του μοντέλου της δοκιμής μας από τις 39.700€ (34.898€ με επιδότηση). Για τα υπόλοιπα μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Skoda Enyaq iV60
Κινητήρας: Ηλεκτρικός σύγχρονος
Ισχύς: 180 PS
Ροπή: 310 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας: 62 kWh (58,3 net)
On-board φορτιστής/ DC φόρτιση: 11 kW / 100 kW
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,7 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή/ δοκιμής): 15,6 / 19,0 kWh/100 km
Αυτονομία (εργοστασιακή/ δοκιμής): 426 / 360+ km
Εκπομπές CO2: 0 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.649 x 1.879 x 1.616 mm
Μεταξόνιο: 2.765 mm
Βάρος: 1.965 kg
Χώρος αποσκευών: 585 – 1.710 lt

Τιμή: Από 39.700 ευρώ ή από 34.898 ευρώ, με κρατική επιδότηση, μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Πηγή: newsauto.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 29 Μαϊος 2021 14:12

Σχετικά Άρθρα

  • Η σπορ έκδοση του Skoda Superb
    Η σπορ έκδοση του Skoda Superb

    Παράλληλα με τη νέα γενιά Superb, η Skoda λανσάρει και μία άκρως ενδιαφέρουσα έκδοσή του.

    Η ναυαρχίδα της Skoda, το Superb, λανσάρεται πλέον και στην σπορ προδιαγραφών έκδοση Sportline, τόσο ως χάτσμπακ, όσο και ως Combi, με έμφαση στην αναβάθμιση του εσωτερικού εξοπλισμού, αλλά και πρόσθετες πινελιές ουσίας στο εξωτερικό.

    Όπως είναι χαρακτηριστικό για τις εκδόσεις Sportline της Skoda, η εμπρός γρίλια, τα πλαίσια των παραθύρων, οι καθρέπτες, η επένδυση στην εμπρός ποδιά, οι ράγες οροφής (στο Combi) και τα γράμματα της εταιρείας στο πίσω μέρος έρχονται σε μεταλλικό μαύρο.

    Η αεροτομή της πίσω πόρτας και η λωρίδα στον πίσω διαχύτη έχουν επίσης φινίρισμα σε γυαλιστερό μαύρο. Οι προβολείς δέσμης LED Matrix, τα πίσω φώτα LED με κινούμενα φλας, η λειτουργία Coming/Leaving Home και μια ηλεκτρική πίσω πόρτα με εικονικό πεντάλ είναι στάνταρ.

    Στο εσωτερικό προσφέρονται εμπρός θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και λειτουργία μασάζ με δέκα πνευματικά ελεγχόμενα μαξιλάρια αέρα.


    Υπάρχει και το προαιρετικό πακέτο «Suite Sport Design Selection», το οποίο περιλαμβάνει εργονομικά εμπρός καθίσματα που φέρουν πιστοποίηση AGR, ενώ παράλληλα διαθέτουν και εξαερισμό.

    Η έκδοση Sportline υιοθετεί την γκάμα κινητήρων της τρέχουσας γενιάς Superb, που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες και η οποία ξεκινά από τον γνωστό 1.5 TSI με απόδοση 150 ίππων, δύο εκδόσεις του 2.0 TSI με 204 και 265 ίππους, καθώς και δύο εκδόσεις του 2.0 TDI με 150 και 193 ίππους αντίστοιχα.


    Φυσικά δεν λείπει και η plug-in υβριδική έκδοση iV, στην οποία ο 1.5 TSI συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων προσφέροντας συνολική απόδοση 204 ίππων.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Το ηλεκτρικό αγωνιστικό της Skoda
    Το ηλεκτρικό αγωνιστικό της Skoda

    Η Skoda Motorsport αποκάλυψε μερικά πρώτα σχέδια ενός αγωνιστικού πρωτοτύπου που έχει σαν βάση το ηλεκτρικό Enyaq.

    Tο Enyaq RS Race, που αποκάλυψε η Skoda είναι ένα κόνσεπτ που αποτελεί αποτέλεσμα «της αδιάλειπτης έρευνας προς την τεχνική εξέλιξη στο μονοπάτι της βιωσιμότητας». Ο επικεφαλής της Skoda Motorsport, Michal Hrabanek αναφέρει σχετικά: «Η Skoda Motorsport εξέλιξε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο το 2021. Έκτοτε, έχουμε μάθει πολλά, αλλά νομίζω πως τώρα είναι η σωστή στιγμή να αξιοποιήσουμε την εμπειρία μας. Για αυτό, δημιουργήσαμε το μοναδικό κόνσεπτ, Enyaq RS Race, το οποίο επιδεικνύει το πώς μπορούμε να μεταφέρουμε το αγωνιστικό μας DNA στα μοντέλα παραγωγής, ενώ παράλληλα εργαζόμαστε προς ένα βιώσιμο μέλλον».
    Σύμφωνα με τη Skoda Motorsport, το Enyaq RS Race δεν είναι απλώς μία σχεδιαστική μελέτη, καθώς θα μετατραπεί σε ένα πλήρως λειτουργικό μοντέλο που πρόκειται να δημιουργήσει υψηλές προσδοκίες. Βασίζεται στο Skoda Enyaq RS Coupe και αναμένεται να περάσει από πολλά στάδια εξέλιξης και αλλαγών, πριν το δούμε επίσημα. Για την ακρίβεια, αναμένεται το πλαίσιό του να αποκτήσει μεγαλύτερο πλάτος, αλλά και να χαμηλώσει, ενώ τα ελατήρια της ανάρτησης θα αλλάξουν.
    Το σύνολο θα στέκεται πάνω σε 20άρες ζάντες και το προφίλ του ελαστικού θα είναι πολύ μικρό. Επίσης, για λόγους αεροδυναμικής, οι προφυλακτήρες θα επανασχεδιαστούν και θα προστεθεί νέος διαχύτης και μία μεγάλη πίσω αεροτομή για μέγιστη κάθετη δύναμη. Επιπλέον, στο εσωτερικό θα υπάρχει κλωβός ασφαλείας, καθώς και σπορ καθίσματα και ζώνες πέντε σημείων. Αλλαγές θα γίνουν και σε άλλα μέρη του εσωτερικού, όπως τα πάνελ των θυρών και το ταμπλό για μεγιστοποίηση της ασφάλειας.
    Tέλος, ορισμένα εξαρτήματα της καμπίνας, όπως τα πίσω καθίσματα, θα αφαιρεθούν εντελώς, για να μειωθεί το βάρος όπως σε κάθε αγωνιστικό.
    Ως προς το κινητήριο σύνολο, και αυτό θα δεχθεί τροποποιήσεις, αν και οι κινητήρες και οι μπαταρίες θα παρθούν απευθείας από το Enyaq RS Coupe.
    Η Skoda Motorsport δεν έδωσε κάποιο χρονοδιάγραμμα σχετικά με το πότε υπολογίζει να παρουσιαστεί επίσημα το νέο της ηλεκτρικό μοντέλο, συνεπώς αναμένουμε περισσότερα.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Το Skoda Enyaq γίνεται αγωνιστικό
    Το Skoda Enyaq γίνεται αγωνιστικό

    Η Skoda Motorsport αποκάλυψε μερικά πρώτα σχέδια ενός αγωνιστικού πρωτοτύπου που έχει σαν βάση το ηλεκτρικό Enyaq.

    Tο Enyaq RS Race, που αποκάλυψε η Skoda είναι ένα κόνσεπτ που αποτελεί αποτέλεσμα «της αδιάλειπτης έρευνας προς την τεχνική εξέλιξη στο μονοπάτι της βιωσιμότητας». Ο επικεφαλής της Skoda Motorsport, Michal Hrabanek αναφέρει σχετικά: «Η Skoda Motorsport εξέλιξε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο το 2021. Έκτοτε, έχουμε μάθει πολλά, αλλά νομίζω πως τώρα είναι η σωστή στιγμή να αξιοποιήσουμε την εμπειρία μας. Για αυτό, δημιουργήσαμε το μοναδικό κόνσεπτ, Enyaq RS Race, το οποίο επιδεικνύει το πώς μπορούμε να μεταφέρουμε το αγωνιστικό μας DNA στα μοντέλα παραγωγής, ενώ παράλληλα εργαζόμαστε προς ένα βιώσιμο μέλλον».
    Σύμφωνα με τη Skoda Motorsport, το Enyaq RS Race δεν είναι απλώς μία σχεδιαστική μελέτη, καθώς θα μετατραπεί σε ένα πλήρως λειτουργικό μοντέλο που πρόκειται να δημιουργήσει υψηλές προσδοκίες. Βασίζεται στο Skoda Enyaq RS Coupe και αναμένεται να περάσει από πολλά στάδια εξέλιξης και αλλαγών, πριν το δούμε επίσημα. Για την ακρίβεια, αναμένεται το πλαίσιό του να αποκτήσει μεγαλύτερο πλάτος, αλλά και να χαμηλώσει, ενώ τα ελατήρια της ανάρτησης θα αλλάξουν.
    Το σύνολο θα στέκεται πάνω σε 20άρες ζάντες και το προφίλ του ελαστικού θα είναι πολύ μικρό. Επίσης, για λόγους αεροδυναμικής, οι προφυλακτήρες θα επανασχεδιαστούν και θα προστεθεί νέος διαχύτης και μία μεγάλη πίσω αεροτομή για μέγιστη κάθετη δύναμη. Επιπλέον, στο εσωτερικό θα υπάρχει κλωβός ασφαλείας, καθώς και σπορ καθίσματα και ζώνες πέντε σημείων. Αλλαγές θα γίνουν και σε άλλα μέρη του εσωτερικού, όπως τα πάνελ των θυρών και το ταμπλό για μεγιστοποίηση της ασφάλειας.

    Τέλος, ορισμένα εξαρτήματα της καμπίνας, όπως τα πίσω καθίσματα, θα αφαιρεθούν εντελώς, για να μειωθεί το βάρος όπως σε κάθε αγωνιστικό.
    Ως προς το κινητήριο σύνολο, και αυτό θα δεχθεί τροποποιήσεις, αν και οι κινητήρες και οι μπαταρίες θα παρθούν απευθείας από το Enyaq RS Coupe.

    Η Skoda Motorsport δεν έδωσε κάποιο χρονοδιάγραμμα σχετικά με το πότε υπολογίζει να παρουσιαστεί επίσημα το νέο της ηλεκτρικό μοντέλο, συνεπώς αναμένουμε περισσότερα.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Οσονούπω το νέας γενιάς Skoda Κodiaq
    Οσονούπω το νέας γενιάς Skoda Κodiaq

    H Skoda δημιούργησε τη νέα γενιά του SUV μοντέλου της Kodiaq, το οποίο ξεχωρίζει χάρη στο εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό.

    Το Kodiaq που αποτελεί το μοντέλο που άλλαξε σημαντικά την εικόνα της Skoda σε παγκόσμιο επίπεδο, επτά χρόνια μετά την κυκλοφορία της πρώτης γενιάς του, επανέρχεται με πιο φρέσκια εμφάνιση.

    Η δεύτερη γενιά του τσέχικου μοντέλου χαρακτηρίζεται από τους ακόμα μεγαλύτερους χώρους, αλλά και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι φιλικά στο περιβάλλον.

    Από εκεί και πέρα, η τεχνολογία που έχει χρησιμοποιηθεί είναι υψηλού επιπέδου, κάτι που χαρακτηρίζει όλο το VW Group, κάτω από την ομπρέλα του οποίου βρίσκεται και η Skoda. Το μήκος του μοντέλου φτάνει πλέον τα 4,75 μέτρα και εντός της καμπίνας μπορεί να φιλοξενηθούν έως και 7 επιβάτες.

    Στην κανονική πενταθέσια διάταξη, ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 910 λίτρα (στην έκδοση Plug-in hybrid είναι 745 λίτρα), νούμερο που ο καθένας μπορεί να καταλάβει πως το νέο Kodiak είναι ένα όχημα με το οποίο μπορεί εύκολα να μεταφέρει σχεδόν τα πάντα. Μάλιστα ο χώρος μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο στην περίπτωση που πέσουν τα πίσω καθίσματα, οπότε φτάνει σε χωρητικότητα τα 2.000 λίτρα.


    Αναφορικά με τους κινητήρες, αρχικά θα υπάρχουν διαθέσιμα πέντε μηχανικά σύνολα, με την ισχύ να ξεκινά από τους 150 και να φτάνει έως τους 204 ίππους.

    Για πρώτη φορά θα δούμε και έκδοση Plug-in hybrid, που έχει ως κύριο χαρακτηριστικό την μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 100 χιλιόμετρα (μπαταρία 25,7 kWh), κάτι που το συναντούμε μόνο σε πολύ ακριβά μοντέλα της Land Rover και της Mercedes-Benz. Από εκεί και πέρα εκτός από τις εκδόσεις βενζίνης, θα υπάρχουν και εκδόσεις diesel με 150 και 193 ίππους.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Τι περιμένουμε από τη νέα Skoda Octavia
    Τι περιμένουμε από τη νέα Skoda Octavia

    Εντός του προσεχούς Φεβρουαρίου η Skoda θα παρουσιάσει την ανανεωμένη Octavia. Ως τότε, μας δίνει τα πρώτα στοιχεία για το μοντέλο.

    Το 2019 παρουσιάστηκε η τέταρτη, κατά σειρά, γενιά της (σε αυτή τη χρονική περίοδο) και πλέον είναι η περίοδος για να ανανεωθεί.

    Ήδη από πέρυσι είχαν αρχίσει να γίνονται γνωστά κάποια στοιχεία που να αφορούν στην αναδιαμόρφωση του αμαξώματός της (τόσο στη liftback όσο και στη station wagon έκδοση) και στα στοιχεία του εξοπλισμού που θα διαθέτει το επανασχεδιασμένο μοντέλο της Skoda στη μεσαία κατηγορία οχημάτων.

    Η τσεχική εταιρεία δημοσίευσε επίσημα την πρώτη φωτογραφία από το εμπρός μέρος του. Φυσικά, αυτή είναι σκόπιμα σχετικά σκοτεινή και θολή, ενώ το αυτοκίνητο είναι καλυμμένο με μαύρο ύφασμα.

    Επίσης, μπορούμε να διακρίνουμε το νέο σχήμα των εκεί φωτών του τα οποία φανερώνουν μια πιο αγριωπή όψη και μια νέα φωτεινή ταυτότητα σε σχέση με ό,τι ισχύει τώρα.

    Αναφορικά με τον εξοπλισμό της, η επανασχεδιασμένη Octavia θα διαθέτει το νέο σύστημα ενημερωδιασκέδασης «MIBπου έχει δημιουργήσει ο Όμιλος Volkswagen και έχει τοποθετηθεί στο νέο Passat Variant.

    Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, η ανανεωμένη Octavia θα διατηρήσει την γκάμα με την οποία διατίθεται, μεταξύ των οποίων και αυτή με σύστημα Plug-in Hybrid.

    Η Skoda έχει γνωστοποιήσει ότι θα παρουσιάσει επίσημα το επανασχεδιασμένο μοντέλο εντός του Φεβρουαρίου.

    Πηγή: Protothema.gr
  • Ακόμα ισχυρότερο το Skoda Enyaq RS iV
    Ακόμα ισχυρότερο το Skoda Enyaq RS iV

    Η Skoda αναβαθμίζει τόσο σε ισχύ, όσο και σε αυτονομία το ηλεκτρικό Enyaq RS iV.

    Ως γνωστόν, το λογότυπο RS στα μοντέλα της Skoda φανερώνει την σπορ έκδοση του μοντέλου στο οποίο υπάρχει, μια ιστορία που ξεκίνησε το 1974 και συνεχίζεται έως και σήμερα στα ηλεκτρικά Enyaq RS iV και Enyaq Coupe RS iV.

    Να αναφέρουμε ότι η ισχυρότερη έκδοση του συγκεκριμένου μοντέλου απέδιδε 299 ίππους, καθώς οι άνθρωποι της Skoda προχώρησαν στην βελτίωση της ισχύος, ώστε να το κάνουν ακόμα ταχύτερο και να αναβαθμίσουν την συνολική εικόνα του.


    Σύμφωνα με το εργοστάσιο, τα Enyaq RS iV και Enyaq Coupe RS iV θα αποδίδουν πλέον 340 ίππους, ενώ μία ακόμα σημαντική αλλαγή αφορά τις μπαταρίες, οι οποίες θα μπορούν να φορτίζουν σε ταχυφορτιστή 175 kW, ενώ στο τωρινό μοντέλο η μέγιστη ισχύς του ήταν 135 kW.

    Σύμφωνα με τη Skoda, χάρη στον ισχυρότερο ταχυφορτιστή οι συσσωρευτές του θα μπορούν να πληρωθούν με ενέργεια από το 10%-80% σε 28 λεπτά της ώρας, από τα 36 λεπτά που ήταν ως τώρα.

    Όπως ανακοινώνει η εταιρεία, εκτός από την αύξηση της μέγιστης συνδυαζόμενης ισχύος αυξήθηκε και η μέγιστη θεωρητική αυτονομία η οποία πλέον φτάνει τα 547 χλμ., από τα 522 χλμ. του απερχόμενου μοντέλου.

    Φυσικά, η αυξημένη ιπποδύναμη κάνει το Enyaq RS iV να είναι ταχύτερο στην επιτάχυνση από στάση, καθώς για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται τώρα 5,5 δευτερόλεπτα, έναντι των 6,5 δευτερολέπτων.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Τα πρώτα σκίτσα του νέου Skoda Kodiaq
    Τα πρώτα σκίτσα του νέου Skoda Kodiaq

    Η Skoda μας δίνει μία πρώτη γεύση από το νέας γενιάς Kodiaq, το οποίο θα παρουσιαστεί μέσα στις επόμενες ημέρες.

    H αντίστροφη μέτρηση για την πρεμιέρα του νέας γενιάς Kodiaq έχει αρχίσει και η Skoda κυκλοφόρησε τα πρώτα σκίτσα που αποκαλύπτουν την εξωτερική και άκρως επιβλητική εμφάνιση του αμαξώματος.

    Ανάμεσα στα κυριότερα σημεία ξεχωρίζει η επιβλητική μάσκα, οι τετράγωνοι θόλοι των τροχών, ένας συμπαγής πίσω προφυλακτήρας, οι προβολείς TOP LED Matrix δεύτερης γενιάς με κρυστάλλινα σχεδιαστικά στοιχεία και η προαιρετική επένδυση κολόνας D σε μοναδικό φινίρισμα Dark Chrome.

    Οι προβολείς TOP LED Matrix δεύτερης γενιάς κάνουν το ντεμπούτο τους στο Kodiaq, ενώ στο πίσω μέρος, μια χαρακτηριστική φαρδιά φωτεινή υπογραφή σε σχήμα C εκτείνεται προς το κέντρο. Κάτω από αυτό, μια κόκκινη μπάρα συνδέει τα δύο πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ κεντρικά τοποθετημένο στην πίσω πόρτα με νέα γράμματα είναι και το λογότυπο της Skoda.

    «Το ολοκαίνουργιο Kodiaq είναι ταυτόχρονα μοντέρνο και δυναμικό, με εντυπωσιακά διακριτική εμφάνιση. Σύμφωνα με την αρχή “η μορφή ακολουθεί τη λειτουργία”, έχουμε ενσωματώσει τα πρώτα στοιχεία της μελλοντικής μας σχεδιαστικής γλώσσας. Η σχεδίαση όχι μόνο δίνει έμφαση στην πρακτικότητα, αλλά ενισχύει και την αεροδυναμική με το δυναμικό της σχήμα», σχολίασε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της τσέχικης μάρκας, Oliver Stefani.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Ο ρεαλισμός του Skoda Karoq
    Ο ρεαλισμός του Skoda Karoq

    Με το νέο Karoq, που είναι ετοιμοπαράδοτο, η Skoda κοιτάζει κατάματα την ουσία σε μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες.

    Ο ανταγωνισμός μεταξύ των κατασκευαστών είναι ιδιαίτερα σκληρός κάτι που σε πολλές περιπτώσεις τους έχει οδηγήσει στην εύκολη λύση του εντυπωσιασμού, κρύβοντας κάτω από το χαλί την ουσία της κατηγορίας.
    Για τη Skoda μπορεί με βεβαιότητα να πει κανείς πως το πρώτο μέλημά της παραμένει η ουσία στα μοντέλα της. Τρανό παράδειγμα είναι το Karoq, το μεσαίο SUV της που τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει την προτίμηση των αγοραστών της κατηγορίας με τα πολλαπλά χαρίσματά του. Το Karoq είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα για το ότι η Skoda λειτουργεί με γνώμονα την άνεση, την πρακτικότητα και την χρηστικότητα, χωρίς βέβαια να παραγκωνίζει σημαντικούς τομείς όπως η υψηλή τεχνολογία και η ασφάλεια.
    Η αναβάθμιση του Karoq του εξασφάλισε ένα πιο σπορ, δυναμικό παρουσιαστικό που είναι ακόμα πιο ελκυστικό. Χαρακτηριστική είναι η πιο εμφατική μάσκα που προσθέτει κύρος και πολυτέλεια, ενώ στο πίσω μέρος το μεγαλύτερο σπόιλερ αυξάνει οπτικά το μήκος του αυτοκινήτου δημιουργώντας ένα πιο αεροδυναμικό στυλ.
    Τα φωτιστικά σώματα είναι full-LED τεχνολογίας Matrix τεσσάρων στοιχείων και για πρώτη φορά τοποθετούνται στο Karoq, προσφέροντας εξαιρετικά επίπεδα ορατότητας στη νυχτερινή οδήγηση και παράλληλα μια πιο δυναμική αισθητική. Συνολικά το νέο Karoq έχει σχεδιαστεί με έξυπνο τρόπο προκειμένου να προσθέτει μια ευχάριστη νότα στην απαιτητική καθημερινότητα του οδηγού και των επιβατών.

    To Karoq κινείται από τον βραβευμένο τετρακύλινδρο TSI των 1.5 λίτρων ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Το σύνολο συνεργάζεται είτε με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων.

    Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές, καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 8,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η υψηλή τεχνολογία του συνόλου φροντίζει η κατανάλωση να μείνει χαμηλά στα επίπεδα των 6,1 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα.

    Πηγή: Protothema.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς