Κοράλλια: Έκτακτη σύσκεψη του ΟΗΕ για την πανδημία στα πολύτιμα οικοσυστήματα
Ανυσυχία με τον Αντετοκούνμπο στο Μιλγουόκι: Φήμες ότι μπορεί να αποχωρήσει απο τους Μπακς ...
Χημικά από τα ΜΑΤ στο Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας: Απόπειρα εκκένωσης της κατάληψης των εποχικών πυροσβεστών ...
Μαρίνα Σπανού: Όταν τραγουδούσα στον δρόμο ήταν αμήχανο να μου αφήνουν χρήματα
Τουρισμός: «Άνοιξε» τo Voucher των 1250 ευρώ - Δικαιούχοι και προθεσμίες
X: Πάρτι παραπληροφόρησης βλέπει έκθεση ΜΚΟ
Τσιτσιπάς - Σερούντολο 2-1: Με ανατροπή νίκησε ξανά τον Αργεντινό και προκρίθηκε στους 8 του Paris Masters ...
Αρχ. Ολυμπία: Τροχαίο στα τούνελ - Ανατροπή οχήματος στην περιμετρική
Επτά τροφές που κρατούν την ημικρανία μακριά
Οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου με ΛΤ Βασιλακίου συμμετέχουν σε Πανελλήνιο ρεκόρ ΚΑΡΠΑ ...
more detailed version pic.twitter.com/mHEL900MUE
— Rom Altman (@i_dg23) July 21, 2024
Δικαστήριο του Ντέλαγουερ ακύρωσε την αποζημίωση 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων προ τον διευθύνων σύμβουλο της Tesla, Έλον Μασκ, δικαιώνοντας έναν εκ των μετόχων, τον Ρίτσαρντ Τορνέτα, ο οποίος ισχυριζόταν πως το ύψος της ήταν «υπερβολικό», «πέρα από τα όρια της λογικής» και οφειλόταν στο γεγονός πως ο Μασκ ασκούσε «αθέμιτη επιρροή» στο διοικητικό συμβούλιο.
Η νομική ομάδα του Ρίτσαρντ Τορνέτα υποστήριξε ακόμη πως το διοικητικό συμβούλιο είχε καθήκον να προσφέρει ένα μικρότερο πακέτο αποδοχών ή να αναζητήσει άλλο CEO. Θα έπρεπε επίσης, όπως αναφέρει ο ενάγων, να απαιτήσουν από τον Μασκ να εργάζεται με πλήρη απασχόληση στην Tesla αντί να του επιτρέπουν να επικεντρώνεται σε άλλα πρότζεκτ, που απλώς μεγαλώνουν τη δική του περιουσία.
Υπενθυμίζεται πως το 2022, ο Μασκ αγόρασε το Twitter, μετονομάζοντάς το σε «X», ενώ έχει ιδρύσει πολλές επιχειρήσεις όλα αυτά τα χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας εμφυτευμάτων εγκεφάλου Neuralink, της επιχείρησης κατασκευής σηραγγών Boring Co, και της SpaceX, που δραστηριοποιείται στον τομέα του Διαστήματος.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η δικαστική απόφαση ισοδυναμεί με την πρώτη του μεγάλη δικαστική ήττα του Μασκ και εάν παραμείνει ως έχει μετά από πιθανή έφεση, τότε θα πρόκειται για ένα σημαντικό πλήγμα σε βάρος του μεγιστάνα της τεχνολογίας. Ο Έλον Μασκ το τελευταίο διάστημα αναζητά σημαντικά κεφάλαια, δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ανάπτυξη μιας εταιρείας τεχνητής νοημοσύνης με στόχο να μη μείνει πίσω στη κρίσιμη κούρσα της νέας τεχνολογίας.
Το σκεπτικό της απόφασης
Η δικαστής Κάθαλιν ΜακΚόρμικ έκρινε πως η συμφωνία αμοιβής από το διοικητικό συμβούλιο της Tesla υπήρξε «βαθιά προβληματική» και ήταν απότοκο της μεγάλης επιρροής που είχε ο Έλον Μασκ σε πολλά μέλη του διοικητικού συμβουλίου με αποτέλεσμα επί της ουσίας να ελέγχει τις αποφάσεις αν και κατείχε μόλις το 22% των μετοχών.
Πέντε χρόνια αφότου χορηγήθηκε στον Ελον Μασκ η μεγαλύτερη αμοιβή στελέχους στην ιστορία, το διοικητικό συμβούλιο της Tesla θα πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή και να καταλήξει σε μια νέα πρόταση. Η πρώτη αντίδραση του Μασκ ήταν να επιτεθεί κατά τη δικαιοσύνης στη συγκεκριμένη πολιτεία. «Ποτέ μην εντάξετε την εταιρεία σας στην πολιτεία του Ντέλαγουερ», έγραψε στην πλατφόρμα του Χ.
Σύμφωνα με τη δικαστή, η Tesla και οι δικηγόροι του Μασκ «δεν μπόρεσαν να αποδείξουν ότι οι μέτοχοι ήταν πλήρως ενημερωμένοι» και σημείωσε πως ο μεγιστάνας είχε «εκτεταμένες επαφές με τα άτομα που ανέλαβαν τη διαπραγμάτευση από την πλευρά της εταιρείας».
«Συνεπαρμένο από το ύφος του σούπερ σταρ Έλον Μασκ, το διοικητικό συμβούλιο δεν έθεσε ποτέ το ερώτημα εάν η αμοιβή ύψους 55,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων ήταν όντως απαραίτητη ώστε ο Μασκ να παραμείνει CEO στην Tesla και η εταιρεία να πετύχει τους σκοπούς της», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην απόφαση του δικαστηρίου.
«Δεδομένου ότι η δικαστής διαπίστωσε πως ο Μασκ είχε τον έλεγχο του διοικητικού συμβουλίου, είναι δύσκολο να δικαιολογηθεί μια τέτοια συναλλαγή», δήλωσε στο BBC ο Μπράιαν Κουίν, καθηγητής στη Νομική Σχολή του Κολεγίου της Βοστώνης. «Μεταχειρίζεται την Tesla σαν να είναι δική του, αλλά ακόμα κι αν αυτοαποκαλείται 'βασιλιάς της Tesla', δεν είναι στην πραγματικότητα ο πλειοψηφικός ιδιοκτήτης», πρόσθεσε ο καθηγητής.
Χάνει την πρώτη θέση στη λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου
Σύμφωνα με το Business Insider, η απόφαση του δικαστηρίου, εάν τελεσιδικήσει, θα σημαίνει ότι η καθαρή περιουσία του Μασκ θα μειωθεί κατά πολλά δισεκατομμύρια. Χωρίς την εν λόγω αποζημίωση, η περιουσία του θα περιοριστεί από τα περίπου διακόσια δισεκατομμύρια δολάρια σε σχεδόν 150 δισεκατομμύρια δολάρια, κάτι που θα σημαίνει πως θα πέσει αρκετές θέσεις στη λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου.
Ο Μασκ «έκλεισε» το 2023 στην κορυφή του σχετικού πίνακα. Δεύτερος ήταν ο Τζεφ Μπέζος της Amazon με 186 δισεκατομμύρια δολάρια και τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο ήταν ο Bernard Arnault, ο Γάλλος Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας πολυτελών ειδών LVMH, η περιουσία του οποίου εκτιμάται σε 183 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η πρόβλεψη του Έλον Μασκ για υποτονική αύξηση των πωλήσεων το 2024 ήταν αρκετή για να οδηγήσει τη μετοχή της Tesla σε ελεύθερη πτώση και να μειώσει κατά 80 δισ. δολάρια την κεφαλαιοποίηση της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου σε χρηματιστηριακή αξία.
Η κατρακύλα της Πέμπτης έφτασε το 12%, η μεγαλύτερη ημερήσια μείωση εδώ και πάνω από ένα χρόνο, και ήρθε να διογκώσει τις απώλειες του Ιανουαρίου σε περίπου 210 δισ., αναφέρει το Reuters.
«Οι τίτλοι ειδήσεων για την Tesla πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο»
Σε επιστολή του προς τους μετόχους, ο Μασκ δήλωσε την Τετάρτη ότι η αύξηση των εσόδων θα είναι φέτος «σημαντικά χαμηλότερη», καθώς η Tesla εστιάζεται σε ένα νέο, φθηνότερο μοντέλο νέας γενιάς που θα αρχίσει να παράγεται το 2025 στο εργοστάσιό της στο Texas.
Με τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχει επιβραδυνθεί εδώ και πάνω από 12 μήνες, η Tesla έχει μειώσει τις τιμές και το περιθώριο κέρδους για τα υπόλοιπα μοντέλα της.
«Οι τίτλοι ειδήσεων για την Tesla πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο» σχολίασε η εταιρεία αναλύσεων TD Cowen, η οποία σημείωσε επίσης ότι τα έσοδα και τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου ήταν χαμηλότερα των προσδοκιών.
Η Tesla είναι πιθανό να επιμείνει στην πολιτική των χαμηλών για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό της κινεζικής BYD, η οποία πρόσφατα την ξεπέρασε σε πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
«Το πρόβλημα για την Tesla είναι ότι οποιαδήποτε προσπάθεια ενίσχυσης των πωλήσεων από εδώ και πέρα είναι ότι θα πρέπει πιθανότατα να επιτευχθεί με κόστος την περαιτέρω πτώση του λειτουργικού περιθωρίου [κέρδους], λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού με την BYD και άλλους» σχολίασε ο Μάικλ Χιούσον, επικεφαλης αναλυτής της CMC Markets.
Το σύστημα «αυτόματου πιλότου» της Tesla δεν ευθύνεται για τροχαίο δυστύχημα που προκάλεσε έναν θάνατο στο Λος Άντζελες, έκρινε την Τρίτη αστικό δικαστήριο, μια σημαντική νίκη για την αυτοκινητοβιομηχανία του Έλον Μασκ ενόψει άλλων αγωγών και ερευνών από τις αμερικανικές αρχές.
Η απόφαση στην Καλιφόρνια είναι η δεύτερη νίκη για την Tesla τη φετινή χρονιά, μετά την αθώωσή της σε δίκη για τραυματισμό οδηγού.
Εκτός από το Autopilot, η εταιρεία δοκιμάζει και την προηγμένη λειτουργία πλήρως αυτόνομης οδήγησης, Full Self-Driving, την οποία ο Έλον Μασκ έχει παρουσιάσει ως κρίσιμης σημασίας για το μέλλον της Tesla παρά τις έρευνες των αμερικανικών ρυθμιστικών αρχών και τις νομικές προκλήσεις.
Στη δίκη του Ρίβερσαϊντ οι ένορκοι κλήθηκαν να εξετάσουν μόνο το κατά πόσο υπήρχε κατασκευαστικό ελάττωμα
Η ετυμηγορία του αστικού δικαστηρίου δείχνει ότι τα επιχειρήματα της Tesla βρίσκουν στήριξη, σχολιάζει το Reuters: όταν κάτι πηγαίνει στραβά στον δρόμο, η ευθύνη βαραίνει τους οδηγούς.
Η αγωγή που είχε υποβληθεί στην κομητεία Ρίβερσαϊντ υποστήριζε ότι το Autopilot ήταν η αιτία που το Tesla Model 3 του ιδιοκτήτη Μάικα Λι βγήκε ξαφνικά από αυτοκινητόδρομο του Λος Άντζελες με ταχύτητα 105 χλμ/ώρα, προσέκρουσε σε δέντρο και ανεφλέγη.
Στο δυστύχημα του 2018 σκοτώθηκε ο Λι και τραυματίστηκαν δύο επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου ενός αγοριού 8 ετών που διαμελίστηκαν, δείχνουν έγγραφα που παρουσιάστηκαν στο δικαστήριο.
Οι ένορκοι άκουσαν μακάβριες περιγραφές για τα τραύματα των θυμάτων, με τους ενάγοντες να ζητούν αποζημίωση 400 εκατ. δολαρίων.
Η Τesla αρνήθηκε κάθε ευθύνη και υποστήριξε ότι ο Λι είχε καταναλώσει αλκοόλ πριν οδηγήσει. Υποστήριξε επίσης ότι δεν είναι σαφές το εάν το Autopilot ήταν ενεργοποιημένο την ώρα του δυστυχήματος.
Με 9 ψήφους υπέρ έναντι τριών, το 12μελές σώμα ενόρκων έκρινε ότι το όχημα δεν είχε κατασκευαστικό ελάττωμα.
Ένορκοι
Τον Απρίλιο η Tesla είχε αθωωθεί σε άλλη δίκη στο Λος Άντζελες, ποντάροντας στο επιχείρημα ότι το σύστημα υποβοήθησης απαιτεί ανθρώπινη επίβλεψη, παρά τις ονομασίες «Autopilot» και «Full Self Driving».
Η υπόθεση εκείνη αφορούσε ατύχημα στο οποίο ένα Tesla Model S έστριψε πάνω στο πεζοδρόμιο με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο οδηγός.
Η νέα δικαστική απόφαση στην Καλιφόρνια παρουσιάζει πάντως κάποιες ιδιαιτερότητες, επισήμανε στο Reuters ο Μάθιου Ουάνσλεϊ, αναπληρωτής καθηγητής στη Νομική Σχολή «Καρντόζο».
Σε άλλες υποθέσεις, οι ενάγοντες ισχυρίζονταν ότι το Autopilot είναι προβληματικό εκ σχεδιασμού και οδηγεί σε κατάχρηση εκ μέρους του οδηγού. Στη δίκη του Ρίβερσαϊντ, όμως, οι ένορκοι κλήθηκαν να εξετάσουν μόνο το κατά πόσο υπήρχε κατασκευαστικό ελάττωμα που επηρέασε το σύστημα κατεύθυνσης.
«Αν ήμουν εγώ ένορκος θα μου προκαλούσε σύγχυση» σχολίασε ο Ουάνσλεϊ.
Τεχνικό ελάττωμα
Στη δίκη του Ρίβερσαϊντ, η πλευρά των εναγόντων έδειξε στους ενόρκους εσωτερική ανάλυση ασφάλειας που είχε συντάξει η Tesla το 2017 στην οποία αναγνώριζε ως ελάττωμα μια «εσφαλμένη εντολή κατεύθυνσης» που οδηγούσε σε «υπερβολική» στροφή του τιμονιού.
Η πλευρά της Tesla απάντησε ότι η ανάλυση δεν αναγνώριζε κάποιο ελάττωμα αλλά βοηθούσε την εταιρεία να αναγνωρίσει κάποιο πρόβλημα που θα μπορούσε θεωρητικά να παρουσιαστεί στο όχημα. Μετά το δυστύχημα η εταιρεία δημιούργησε σύστημα που εμποδίζει το Autopilot να παίρνει στροφές όπως αυτή που οδήγησαν στην πρόσκρουση.
Στη θέση του μάρτυρα, μηχανικός της Tesla απέρριψε τον ισχυρισμό ότι η εταιρεία επέλεξε την ονομασία Full Self Driving («πλήρως αυτόνομη οδήγηση») για να δώσει την εντύπωση ότι το σύστημά της είναι πιο ικανό από ό,τι στην πραγματικότητα.
«Αν πιστεύω ότι οι οδηγοί νομίζουν ότι τα οχήματά μας είναι αυτόνομα; Όχι» απάντησε ο μηχανικός.
Η Tesla αντιμετωπίζει έρευνα του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης για ενδεχόμενες εγκληματικές ενέργειες σχετικά με τους ισχυρισμούς της ότι τα αυτοκίνητά της οδηγούν τον εαυτό τους.
Επιπλέον, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων ερευνά τη λειτουργία Autopilot έπειτα από δεκάδες συγκρούσεις αυτοκινήτων Tesla σε ακίνητα ασθενοφόρα και άλλα οχήματα έκτακτης ανάγκης.
Ο αναλυτής της Guidehouse Σαμ Αμπουλσάμιντ εκτίμησε ότι οι αποποιήσεις ευθυνών της Tesla τής προσφέρουν ισχυρή άμυνα στα δικαστήρια.
«Πιστεύω ότι θα είναι δύσκολο να ηττηθεί η Tesla στο δικαστήριο για θέματα ευθύνης» είπε. «Πρόκειται για ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις ρυθμιστικές αρχές».
To Model Y της Tesla είναι ένα crossover μοντέλο το οποίο, πλέον, έχουμε συνηθίσει να το βλέπουμε ως ένα αισθητικά αποδεκτό σύνολο. Ίσως στην αρχή να μας φαινόταν παράξενο -βάσει αυτών που γνωρίζαμε ως την παρουσίασή του.
Οι εταιρείες after market προϊόντων σχετικά με την αυτοκίνηση δίνουν τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να διαμορφώσουν το όχημά τους βάσει του γούστου τους. Και ως γνωστόν, αυτό είναι… «άπειρο».
Πηγή: Protothema.gr
Δείτε τι μπορεί να σας συμβεί στα καλά καθούμενα όταν η γη χάνεται κάτω από τις ρόδες σας.
Οι κακοτεχνίες στους δρόμους δεν είναι ελληνικό μόνο φαινόμενο. Υπάρχουν και άλλες χώρες που διεκδικούν περίοπτη θέση σε αυτή την άτυπη κατάταξη. Και μία από αυτές είναι η Ταϊβάν.
Εκεί καταγράφηκε και το περιστατικό που βλέπουμε στις φωτογραφίες και το video.
Όπως φαίνεται πρόκειται για μία συνηθισμένη ημέρα σε έναν μάλλον ήσυχο δρόμο, και τίποτα δεν προμηνύει αυτό που θα συμβεί.
Ξαφνικά και χωρίς καμία προειδοποίηση, το έδαφος κάτω από ένα παρκαρισμένο Tesla Model Y υποχωρεί. Και το ηλεκτρικό SUV βρίσκεται στον πάτο μιας μεγάλης τρύπας βάθους σχεδόν 3 μέτρων
可憐的Model Y,剛拿到車子又要換新車了XD
— 夜行貓頭鷹 (@NOTonlywater) April 27, 2023
聽說是第五次出包。 pic.twitter.com/QuLzlD2sWT
Το Tesla πέφτει με το πλάι και μένει έτσι εκεί μέχρι τελικά να έρθει γερανός για να το παραλάβει, αρκετά τραυματισμένο στη μια πλευρά του. Όσο για τους λόγους που έγινε όλο αυτό, πιθανόν να το προκάλεσαν υπόγεια ύδατα. Πάντως οι αρχές της περιοχής ερευνούν το θέμα, καθώς αυτό ήταν το τρίτο αντίστοιχο περιστατικό μέσα σε λίγους μήνες.
注意左下角 pic.twitter.com/TWmnixOnR9
— 夜行貓頭鷹 (@NOTonlywater) April 27, 2023
Πηγή: newsauto.gr
Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]
Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης
Copyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.