Κυριακή, 31 Οκτωβρίου 2021 15:22

Οι Jaguar Land Rover και Tesla ενώνουν τις δυνάμεις τους

Γράφτηκε από τον

Ο βρετανός κατασκευαστής χτυπά την πόρτα της Tesla με σκοπό να επωφεληθεί από την τεχνολογία της φίρμας του Elon Musk πάνω στην ηλεκτροκίνηση.

Συνεργασία με την Tesla εγκαινιάζει η Jaguar Land Rover, σε μια προσπάθεια να συμμορφωθεί τα όρια εκπομπών ρύπων της ΕΕ, ώστε να αποφύγει την καταβολή προστίμων. Σύμφωνα με επίσημα έγγραφα, η βρετανική εταιρεία θα αγοράσει «πιστώσεις ρύπων» από τον αμερικανικό κολοσσό ηλεκτρικών μοντέλων, ώστε να συμμορφωθεί με τα πρότυπα εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απαιτούν μέσο όρο στόλου καινούριων ΙΧ τα 95 γρ./χλμ σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2.

Αναλυτές εκτιμούν ότι η απόφαση της JLR να «συμψηφίσει» (pooling) τους ρύπους της με αυτούς (σ.σ. μηδενικοί) της Tesla αποτελεί μια παραδοχή πως χωρίς την εταιρεία του Elon Musk, οι Βρετανοί δεν θα μπορούσαν να «πιάσουν» τους ισχύοντες στόχους.

Παράλληλα, η JLR δεν μπορεί να ξεχάσει την περυσινή αδυναμία της να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς, μ’ αποτέλεσμα να καταβάλει πρόστιμο ύψους 35 εκ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι ο Βρετανός κατασκευαστής εργάζεται πυρετωδώς πάνω στον εξηλεκτρισμό της γκάμας του και ήδη διαθέτει ένα μοντέλο μηδενικών εκπομπών, την I-Pace. Παρ΄όλα αυτά, η μοναξιά του ηλεκτρικού SUV αποτρέπει την επίτευξη των «πράσινων» στόχων της JLR, πολλώ δε μάλλον όταν φέτος οι πωλήσεις του ήταν μειωμένες εξαιτίας της συρρικνωμένης παραγωγής που έχει προκαλέσει η κρίση των ημιαγωγών.

Η Jaguar Land Rover είναι η τρίτη αυτοκινητοβιομηχανία μετά τις Honda και FCA που καταφεύγουν στην «αγκαλιά» της Tesla, αγοράζοντας πιστώσεις ρύπων.

Η Honda, που προσώρας διαθέτει ένα ηλεκτρικό, το Honda e, σύναψε συνεργασία με την Tesla το περασμένο έτος, η οποία διατηρείται μέχρι και σήμερα. Από την άλλη η σύμπλευση του ομίλου FCA με τον κατασκευαστή ηλεκτρικών μοντέλων τερματίστηκε, μετά τη συγκρότηση του ομίλου Stellantis.

Έγγραφα καταδεικνύουν πως η πρακτική του «συμψηφισμού ρύπων» έχει υιοθετηθεί από πολλούς γνωστούς κατασκευαστές. Σε pooling έχουν προχωρήσει οι συμμαχικές δυνάμεις Renault-Nissan-Mitsubishi, η Ford με τη Volvo, αλλά και η VW που στράφηκε στην Saic, μιας και η τελευταία πουλά μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Υπενθυμίζεται ότι από τις αρχές του 2020, η ΕΕ απαιτεί από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μέσο όρο εκπομπών ρύπων 95 γρμ. CO2/ χλμ. Και όσες εταιρείες δεν καταφέρνουν να συμμορφωθούν θα πληρώνουν πρόστιμο 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο CO2 ανά όχημα.

Η ΕΕ, ωστόσο, προσπαθεί να παρέχει χείρα βοηθείας στις εταιρείες, προκειμένου, είτε να αποφευχθούν τα πρόστιμα, είτε να σημειωθούν μικρότερες υπερβάσεις.

Έτσι, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, οι κατασκευαστές που φλερτάρουν με υπέρβαση του ορίου μπορούν να αγοράσουν «πιστώσεις ρύπων» από έναν άλλον κατασκευαστή ο οποίος έχει «πιάσει» τους δικούς του στόχους.

Πηγή: Protothema.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 31 Οκτωβρίου 2021 22:27

Σχετικά Άρθρα

  • Έλον Μασκ: Ανακοίνωσε ότι η Tesla θα χρησιμοποιεί ανθρωποειδή ρομπότ από το 2025
    Έλον Μασκ: Ανακοίνωσε ότι η Tesla θα χρησιμοποιεί ανθρωποειδή ρομπότ από το 2025

    Η Τesla έχει ανακοινώσει ότι στόχος της είναι να δημιουργήσει ένα «αυτόνομο ανθρωποειδές ρομπότ» για να εκτελεί «μη ασφαλείς, επαναλαμβανόμενες ή βαρετές εργασίες»

    Στην ανακοίνωση ότι η Tesla θα αρχίσει να παράγει και να χρησιμοποιεί ανθρωποειδή ρομπότ από το 2025 προχώρησε ο Έλον Μασκ με ανάρτησή του στο Χ.
    Ο τελικός στόχος της Tesla, σύμφωνα με τον νοτιοαφρικανό δισεκατομμυριούχο, είναι να ξεκινά να πουλάει τα ρομπότ αυτά το 2026.
    Ο Μασκ είχε δηλώσει ότι περίμενε το ρομπότ Optimus να είναι έτοιμο για χρήση στα τέλη της φετινής χρονιάς.
    «Η Tesla θα διαθέτει ανθρωποιειδή ρομπότ σε χαμηλή παραγωγή για εσωτερική χρήση του χρόνου και, ελπίζω, να υπάρξει υψηλότερη παραγωγή για άλλες εταιρίες το 2026» έγραψε ο Μασκ στην ανάρτησή του.
    Η Τesla η οποία αναμένεται να ανακοινώσει τα οικονομικά της αποτελέσματα, έχει ανακοινώσει ότι στόχος της είναι να δημιουργήσει ένα «αυτόνομο ανθρωποειδές ρομπότ» για να εκτελεί «μη ασφαλείς, επαναλαμβανόμενες ή βαρετές εργασίες».

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Μασκ ο στόχος της Tesla είναι να πουλάει τα ρομπότ αυτά έναντι 20.000 δολαρίων το καθένα.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Η Dongfeng κοντράρει την Tesla
    Η Dongfeng κοντράρει την Tesla

    H κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία Dongfeng παρουσίασε το 007, ένα μοντέλο που φιλοδοξεί να κοντράρει το Tesla Model 3

    Το εντυπωσιακό ηλεκτρικό σεντάν Dongfeng 007 θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές του 2025. Με μήκος 4,88 μέτρα, πλάτος 1,90 μέτρα και ύψος 1,46 μέτρα, το Dongfeng 007 κατατάσσεται στην μεσαία-μεγάλη κατηγορία. Το μεταξόνιο των 2.915 χιλιοστών εξασφαλίζει άνεση στο εσωτερικό
    Χτισμένο στην αρχιτεκτονική Quantum της Dongfeng, το 007 είναι ένα κομψό τετράθυρο κουπέ που θυμίζει και αυτό έντονα Tesla Model S
    Οι λαβές των θυρών είναι ενσωματωμένες στο αμάξωμα και τα πλαϊνά παράθυρα είναι χωρίς πλαίσιο, προσφέροντας έναν συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης 0,209.
    Το αυτοκίνητο θα διατίθεται με τρεις εκδόσεις ηλεκτρικών κινητήρων. Η βασική έκδοση θα έχει έναν κινητήρα εμπρός με ισχύ 218 ίππους και 310 Nm ροπής ή 272 ίππους και 320 Nm ροπής. Η μπαταρία των 57 και 70 kWh θα προσφέρει αυτονομία 530 και 620 χιλιόμετρα με βάση το κινεζικό πρότυπο μέτρησης.

    Η κορυφαία έκδοση θα διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, για τετρακίνηση με μέγιστη ισχύ 510 ίππους και ροπή 730 Nm.

    Το βάρους περίπου δύο τόνων 007 θα επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 3,8 δευτερόλεπτα και θα έχει αυτονομία 580 χιλιομέτρων με την μπαταρία των 70 kWh.

    Το εσωτερικό του Dongfeng 007 θα είναι εξοπλισμένο με LED ατμοσφαιρικό φωτισμό, διάκοσμο από γυαλιστερό μαύρο πλαστικό, επαγωγική φόρτιση, υλικά φιλικά προς το περιβάλλον και επιλογές δερμάτινων επενδύσεων.
    Το ταμπλό θα κυριαρχείται από μεγάλες οθόνες, με μια μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό.

    Πηγή: Protothema.gr
  • Η Tesla εξελίσσει τη νέα γενιά του Model 3
    Η Tesla εξελίσσει τη νέα γενιά του Model 3

    Οι τεχνικοί της Tesla εξελίσσουν το νέο Model 3, το οποίο θα παρουσιαστεί μέσα στο 2024.

    Το Tesla Model 3 είναι παγκοσμίως ένα από τα πιο δημοφιλή σε πωλήσεις οχήματα της φίρμας του Elon Musk, ενώ οσονούπω αναμένεται να παρουσιαστεί η νέα του γενιά, που κρίνεται απαραίτητη έπειτα από τόσα χρόνια ύπαρξής του στην αγορά.
    Οι άνθρωποι της εταιρείας πραγματοποιούν ήδη τις δοκιμές εξέλιξης του ανανεωμένου μοντέλου, προσπαθώντας να διαφυλάξουν κρυφές όσο γίνεται τις λεπτομέρειες γι’ αυτό. Ωστόσο, δεν λείπουν οι όποιες διαρροές, είτε τόσο μέσω του «Χ», όσο και από το Υπουργείο Μεταφορών της Ν. Κορέας.


    Τα στοιχεία αφορούν στην έκδοση Performance του Model 3 η οποία θα εξακολουθεί να υπάρχει και δεν θα καταργηθεί για χάρη της Ludicrous, όπως είχαν υπαινιχθεί στελέχη της Tesla.

    Στο αμάξωμα του πρωτότυπου μοντέλου έχουν καλυφθεί με μαύρη ταινία τα σημεία ένωσης των διαφόρων τμημάτων αυτού, καθώς και μέρη των πλαϊνών του και του χώρου αποσκευών. Επίσης, το ανανεωμένο μοντέλο φαίνεται να διαθέτει ελαστικά Pirelli P Zero διάστασης 275/30 R20 στον πίσω άξονα.

    Σε ό,τι αφορά στην απόδοσή του, από το Υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας προκύπτει ότι η έκδοση του ανανεωμένου Model 3 Performance με τους δύο ηλεκτροκινητήρες που προορίζεται για την ευρωπαϊκή αλλά και κορεατική αγορά αποδίδει ισχύ 635 ίππους, δηλαδή 137 ίππους περισσότερους απ’ ό,τι τώρα


    Όπως προκύπτει, η αύξηση της ισχύος πιστώνεται στον εξελιγμένο πίσω ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει σε σχέση με το τωρινό μοντέλο +135 ίππους. Για την δικίνητη έκδοση δεν αναφέρεται οποιαδήποτε αύξηση ισχύος.

    Επίσης αλλαγές που θα υπάρχουν και στην σχεδίαση του αμαξώματος, με το νέο Model 3 να έχει επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και μάσκα, όπως και πίσω διαχύτη.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Η Jaguar Land Rover αλλάζει πολιτική
    Η Jaguar Land Rover αλλάζει πολιτική

    Η JLR θέτει νέους στόχους για τα μελλοντικά της μοντέλα, βλέποντας ότι τα ηλεκτρικά δεν σημειώνουν ανάλογες πωλήσεις.

    Η Jaguar Land Rover αποτελεί μία από τις αυτοκιντοβιομηχανίες που ανακοίνωσαν, ότι αναγκαστικά θα κάνουν ένα βήμα πίσω στην παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, καθώς θα αρχίσει να επικεντρώνεται σε άλλες λύσεις.
    Αυτές αφορούν στα plug-in υβριδικά, τα οποία δεν μοιάζουν να είναι απλά το ενδιάμεσο στάδιο μεταξύ θερμικών και ηλεκτρικών, αλλά ο τέλειος συνδυασμός των δύο τεχνολογιών.

    Πρόσφατα, η General Motors ανακοίνωσε μία παρόμοια κίνηση, ενώ υπάρχουν πληροφορίες ότι και η Ford θα αφοσιωθεί περισσότερο στα υβριδικά.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της JLR, Adrian Mardell παραδέχεται: «Αυτό που βλέπετε από τους κατασκευαστές αποδεικνύει ότι το κυνήγι για τον πλήρη εξηλεκτρισμό έχει αρχίσει να εκλείπει».

    Τα υβριδικά, τύπου PHEV, κερδίζουν σε έναν πολύ βασικό τομέα τα ηλεκτρικά μέχρι στιγμής, την αυτονομία. Κανένας ιδιοκτήτης ενός μοντέλου με την συγκεκριμένη κατηγορία δεν έχει το άγχος μην αδειάσει η μπαταρία, διότι ο θερμικός κινητήρας μπορεί πάντα να ξαναγεμίσει με βενζίνη.

    Επιστρέφοντας στην υπόθεση της Land Rover και της Jaguar, τα περισσότερα μοντέλα της πρώτης διατίθενται με plug-in σύστημα, ενώ μόνο οι F-Pace και E-Pace της δεύτερης διατίθενται ως τέτοια.

    Στην Ευρώπη, η κατηγορία των PHEV είδε μία συγκλονιστική αύξηση στις πωλήσεις το 2023 που έφτασε σε ποσοστό το 68%, εν αντιθέσει με τα ηλεκτρικά. Στοιχεία σαν και αυτό, ανάγκασαν την Land Rover να ανακοινώσει ότι μέχρι το 2026 θα παρουσιάσει μόλις τέσσερα (και όχι έξι) νέα ηλεκτρικά μοντέλα.


    Η βρετανική μάρκα θέλει να επενδύσει τα χρήματα που θα εξοικονομήσει με αυτήν την κίνηση στα PHEV, βλέποντας πως έχουν πολύ μεγαλύτερη απήχηση.

    Η Jaguar, από την άλλη, δεν κάνει πίσω. Επιμένει στο πλάνο της να γίνει μία μάρκα αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2025. Ήδη, προετοιμάζει ένα 5θυρο αμιγώς ηλεκτρικό GT, ενώ στην αναμονή είναι άλλο ένα ηλεκτρικό.

    Συνολικά, η JLR στοχεύει μέχρι το 2030, το 60% των πωλήσεών της να αφορά ηλεκτρικά μοντέλα και το ποσοστό να ανέλθει στο 100% μέχρι το 2036.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ο Έλον Μασκ χάνει 55 δισ. δολάρια με μια απόφαση – Πέφτει από την κορυφή των πλουσιότερων του κόσμου
    Ο Έλον Μασκ χάνει 55 δισ. δολάρια με μια απόφαση – Πέφτει από την κορυφή των πλουσιότερων του κόσμου

    Ο μεγιστάνας της τεχνολογίας Έλον Μασκ υπέστη την πρώτη σημαντική δικαστική ήττα.

    Δικαστήριο του Ντέλαγουερ ακύρωσε την αποζημίωση 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων προ τον διευθύνων σύμβουλο της Tesla, Έλον Μασκ, δικαιώνοντας έναν εκ των μετόχων, τον Ρίτσαρντ Τορνέτα, ο οποίος ισχυριζόταν πως το ύψος της ήταν «υπερβολικό», «πέρα από τα όρια της λογικής» και οφειλόταν στο γεγονός πως ο Μασκ ασκούσε «αθέμιτη επιρροή» στο διοικητικό συμβούλιο.

    Η νομική ομάδα του Ρίτσαρντ Τορνέτα υποστήριξε ακόμη πως το διοικητικό συμβούλιο είχε καθήκον να προσφέρει ένα μικρότερο πακέτο αποδοχών ή να αναζητήσει άλλο CEO. Θα έπρεπε επίσης, όπως αναφέρει ο ενάγων, να απαιτήσουν από τον Μασκ να εργάζεται με πλήρη απασχόληση στην Tesla αντί να του επιτρέπουν να επικεντρώνεται σε άλλα πρότζεκτ, που απλώς μεγαλώνουν τη δική του περιουσία.

    Υπενθυμίζεται πως το 2022, ο Μασκ αγόρασε το Twitter, μετονομάζοντάς το σε «X», ενώ έχει ιδρύσει πολλές επιχειρήσεις όλα αυτά τα χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας εμφυτευμάτων εγκεφάλου Neuralink, της επιχείρησης κατασκευής σηραγγών Boring Co, και της SpaceX, που δραστηριοποιείται στον τομέα του Διαστήματος.

    Σύμφωνα με το Bloomberg, η δικαστική απόφαση ισοδυναμεί με την πρώτη του μεγάλη δικαστική ήττα του Μασκ και εάν παραμείνει ως έχει μετά από πιθανή έφεση, τότε θα πρόκειται για ένα σημαντικό πλήγμα σε βάρος του μεγιστάνα της τεχνολογίας. Ο Έλον Μασκ το τελευταίο διάστημα αναζητά σημαντικά κεφάλαια, δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ανάπτυξη μιας εταιρείας τεχνητής νοημοσύνης με στόχο να μη μείνει πίσω στη κρίσιμη κούρσα της νέας τεχνολογίας.

    Το σκεπτικό της απόφασης

    Η δικαστής Κάθαλιν ΜακΚόρμικ έκρινε πως η συμφωνία αμοιβής από το διοικητικό συμβούλιο της Tesla υπήρξε «βαθιά προβληματική» και ήταν απότοκο της μεγάλης επιρροής που είχε ο Έλον Μασκ σε πολλά μέλη του διοικητικού συμβουλίου με αποτέλεσμα επί της ουσίας να ελέγχει τις αποφάσεις αν και κατείχε μόλις το 22% των μετοχών.

    Πέντε χρόνια αφότου χορηγήθηκε στον Ελον Μασκ η μεγαλύτερη αμοιβή στελέχους στην ιστορία, το διοικητικό συμβούλιο της Tesla θα πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή και να καταλήξει σε μια νέα πρόταση. Η πρώτη αντίδραση του Μασκ ήταν να επιτεθεί κατά τη δικαιοσύνης στη συγκεκριμένη πολιτεία. «Ποτέ μην εντάξετε την εταιρεία σας στην πολιτεία του Ντέλαγουερ», έγραψε στην πλατφόρμα του Χ.

    musk a1b76

    Σύμφωνα με τη δικαστή, η Tesla και οι δικηγόροι του Μασκ «δεν μπόρεσαν να αποδείξουν ότι οι μέτοχοι ήταν πλήρως ενημερωμένοι» και σημείωσε πως ο μεγιστάνας είχε «εκτεταμένες επαφές με τα άτομα που ανέλαβαν τη διαπραγμάτευση από την πλευρά της εταιρείας».

    «Συνεπαρμένο από το ύφος του σούπερ σταρ Έλον Μασκ, το διοικητικό συμβούλιο δεν έθεσε ποτέ το ερώτημα εάν η αμοιβή ύψους 55,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων ήταν όντως απαραίτητη ώστε ο Μασκ να παραμείνει CEO στην Tesla και η εταιρεία να πετύχει τους σκοπούς της», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην απόφαση του δικαστηρίου.

    «Δεδομένου ότι η δικαστής διαπίστωσε πως ο Μασκ είχε τον έλεγχο του διοικητικού συμβουλίου, είναι δύσκολο να δικαιολογηθεί μια τέτοια συναλλαγή», δήλωσε στο BBC ο Μπράιαν Κουίν, καθηγητής στη Νομική Σχολή του Κολεγίου της Βοστώνης. «Μεταχειρίζεται την Tesla σαν να είναι δική του, αλλά ακόμα κι αν αυτοαποκαλείται 'βασιλιάς της Tesla', δεν είναι στην πραγματικότητα ο πλειοψηφικός ιδιοκτήτης», πρόσθεσε ο καθηγητής.

    Χάνει την πρώτη θέση στη λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου

    Σύμφωνα με το Business Insider, η απόφαση του δικαστηρίου, εάν τελεσιδικήσει, θα σημαίνει ότι η καθαρή περιουσία του Μασκ θα μειωθεί κατά πολλά δισεκατομμύρια. Χωρίς την εν λόγω αποζημίωση, η περιουσία του θα περιοριστεί από τα περίπου διακόσια δισεκατομμύρια δολάρια σε σχεδόν 150 δισεκατομμύρια δολάρια, κάτι που θα σημαίνει πως θα πέσει αρκετές θέσεις στη λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου.

    Ο Μασκ «έκλεισε» το 2023 στην κορυφή του σχετικού πίνακα. Δεύτερος ήταν ο Τζεφ Μπέζος της Amazon με 186 δισεκατομμύρια δολάρια και τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο ήταν ο Bernard Arnault, ο Γάλλος Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας πολυτελών ειδών LVMH, η περιουσία του οποίου εκτιμάται σε 183 δισεκατομμύρια δολάρια.

    Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ ALEXANDER BECHER
  • Πώς μια ατάκα του Μασκ κόστισε στην Tesla 80 δισ. δολάρια σε μία μέρα
    Πώς μια ατάκα του Μασκ κόστισε στην Tesla 80 δισ. δολάρια σε μία μέρα

    Η κατρακύλα της Πέμπτης έφτασε το 12%.

    Η πρόβλεψη του Έλον Μασκ για υποτονική αύξηση των πωλήσεων το 2024 ήταν αρκετή για να οδηγήσει τη μετοχή της Tesla σε ελεύθερη πτώση και να μειώσει κατά 80 δισ. δολάρια την κεφαλαιοποίηση της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου σε χρηματιστηριακή αξία.

    Η κατρακύλα της Πέμπτης έφτασε το 12%, η μεγαλύτερη ημερήσια μείωση εδώ και πάνω από ένα χρόνο, και ήρθε να διογκώσει τις απώλειες του Ιανουαρίου σε περίπου 210 δισ., αναφέρει το Reuters.

    «Οι τίτλοι ειδήσεων για την Tesla πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο»

    Σε επιστολή του προς τους μετόχους, ο Μασκ δήλωσε την Τετάρτη ότι η αύξηση των εσόδων θα είναι φέτος «σημαντικά χαμηλότερη», καθώς η Tesla εστιάζεται σε ένα νέο, φθηνότερο μοντέλο νέας γενιάς που θα αρχίσει να παράγεται το 2025 στο εργοστάσιό της στο Texas.

    Με τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχει επιβραδυνθεί εδώ και πάνω από 12 μήνες, η Tesla έχει μειώσει τις τιμές και το περιθώριο κέρδους για τα υπόλοιπα μοντέλα της.

    «Οι τίτλοι ειδήσεων για την Tesla πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο» σχολίασε η εταιρεία αναλύσεων TD Cowen, η οποία σημείωσε επίσης ότι τα έσοδα και τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου ήταν χαμηλότερα των προσδοκιών.

    Η Tesla είναι πιθανό να επιμείνει στην πολιτική των χαμηλών για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό της κινεζικής BYD, η οποία πρόσφατα την ξεπέρασε σε πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

    «Το πρόβλημα για την Tesla είναι ότι οποιαδήποτε προσπάθεια ενίσχυσης των πωλήσεων από εδώ και πέρα είναι ότι θα πρέπει πιθανότατα να επιτευχθεί με κόστος την περαιτέρω πτώση του λειτουργικού περιθωρίου [κέρδους], λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού με την BYD και άλλους» σχολίασε ο Μάικλ Χιούσον, επικεφαλης αναλυτής της CMC Markets.

    Πηγή: In.gr
  • Tesla: Αθώο το Autopilot στην πρώτη δίκη για θανατηφόρο δυστύχημα
    Tesla: Αθώο το Autopilot στην πρώτη δίκη για θανατηφόρο δυστύχημα

    Τα επιχειρήματα της εταιρείας του Έλον Μασκ για την ευθύνη των οδηγούν φαίνεται ότι πείθουν τους ενόρκους.

    Το σύστημα «αυτόματου πιλότου» της Tesla δεν ευθύνεται για τροχαίο δυστύχημα που προκάλεσε έναν θάνατο στο Λος Άντζελες, έκρινε την Τρίτη αστικό δικαστήριο, μια σημαντική νίκη για την αυτοκινητοβιομηχανία του Έλον Μασκ ενόψει άλλων αγωγών και ερευνών από τις αμερικανικές αρχές.

    Η απόφαση στην Καλιφόρνια είναι η δεύτερη νίκη για την Tesla τη φετινή χρονιά, μετά την αθώωσή της σε δίκη για τραυματισμό οδηγού.

    Εκτός από το Autopilot, η εταιρεία δοκιμάζει και την προηγμένη λειτουργία πλήρως αυτόνομης οδήγησης, Full Self-Driving, την οποία ο Έλον Μασκ έχει παρουσιάσει ως κρίσιμης σημασίας για το μέλλον της Tesla παρά τις έρευνες των αμερικανικών ρυθμιστικών αρχών και τις νομικές προκλήσεις.

    Στη δίκη του Ρίβερσαϊντ οι ένορκοι κλήθηκαν να εξετάσουν μόνο το κατά πόσο υπήρχε κατασκευαστικό ελάττωμα

    Η ετυμηγορία του αστικού δικαστηρίου δείχνει ότι τα επιχειρήματα της Tesla βρίσκουν στήριξη, σχολιάζει το Reuters: όταν κάτι πηγαίνει στραβά στον δρόμο, η ευθύνη βαραίνει τους οδηγούς.

    Η αγωγή που είχε υποβληθεί στην κομητεία Ρίβερσαϊντ υποστήριζε ότι το Autopilot ήταν η αιτία που το Tesla Model 3 του ιδιοκτήτη Μάικα Λι βγήκε ξαφνικά από αυτοκινητόδρομο του Λος Άντζελες με ταχύτητα 105 χλμ/ώρα, προσέκρουσε σε δέντρο και ανεφλέγη.

    Στο δυστύχημα του 2018 σκοτώθηκε ο Λι και τραυματίστηκαν δύο επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου ενός αγοριού 8 ετών που διαμελίστηκαν, δείχνουν έγγραφα που παρουσιάστηκαν στο δικαστήριο.

    Οι ένορκοι άκουσαν μακάβριες περιγραφές για τα τραύματα των θυμάτων, με τους ενάγοντες να ζητούν αποζημίωση 400 εκατ. δολαρίων.

    Η Τesla αρνήθηκε κάθε ευθύνη και υποστήριξε ότι ο Λι είχε καταναλώσει αλκοόλ πριν οδηγήσει. Υποστήριξε επίσης ότι δεν είναι σαφές το εάν το Autopilot ήταν ενεργοποιημένο την ώρα του δυστυχήματος.

    Με 9 ψήφους υπέρ έναντι τριών, το 12μελές σώμα ενόρκων έκρινε ότι το όχημα δεν είχε κατασκευαστικό ελάττωμα.

    Ένορκοι

    Τον Απρίλιο η Tesla είχε αθωωθεί σε άλλη δίκη στο Λος Άντζελες, ποντάροντας στο επιχείρημα ότι το σύστημα υποβοήθησης απαιτεί ανθρώπινη επίβλεψη, παρά τις ονομασίες «Autopilot» και «Full Self Driving».

    Η υπόθεση εκείνη αφορούσε ατύχημα στο οποίο ένα Tesla Model S έστριψε πάνω στο πεζοδρόμιο με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο οδηγός.

    Η νέα δικαστική απόφαση στην Καλιφόρνια παρουσιάζει πάντως κάποιες ιδιαιτερότητες, επισήμανε στο Reuters ο Μάθιου Ουάνσλεϊ, αναπληρωτής καθηγητής στη Νομική Σχολή «Καρντόζο».

    Σε άλλες υποθέσεις, οι ενάγοντες ισχυρίζονταν ότι το Autopilot είναι προβληματικό εκ σχεδιασμού και οδηγεί σε κατάχρηση εκ μέρους του οδηγού. Στη δίκη του Ρίβερσαϊντ, όμως, οι ένορκοι κλήθηκαν να εξετάσουν μόνο το κατά πόσο υπήρχε κατασκευαστικό ελάττωμα που επηρέασε το σύστημα κατεύθυνσης.

    «Αν ήμουν εγώ ένορκος θα μου προκαλούσε σύγχυση» σχολίασε ο Ουάνσλεϊ.

    Τεχνικό ελάττωμα

    Στη δίκη του Ρίβερσαϊντ, η πλευρά των εναγόντων έδειξε στους ενόρκους εσωτερική ανάλυση ασφάλειας που είχε συντάξει η Tesla το 2017 στην οποία αναγνώριζε ως ελάττωμα μια «εσφαλμένη εντολή κατεύθυνσης» που οδηγούσε σε «υπερβολική» στροφή του τιμονιού.

    Η πλευρά της Tesla απάντησε ότι η ανάλυση δεν αναγνώριζε κάποιο ελάττωμα αλλά βοηθούσε την εταιρεία να αναγνωρίσει κάποιο πρόβλημα που θα μπορούσε θεωρητικά να παρουσιαστεί στο όχημα. Μετά το δυστύχημα η εταιρεία δημιούργησε σύστημα που εμποδίζει το Autopilot να παίρνει στροφές όπως αυτή που οδήγησαν στην πρόσκρουση.

    Στη θέση του μάρτυρα, μηχανικός της Tesla απέρριψε τον ισχυρισμό ότι η εταιρεία επέλεξε την ονομασία Full Self Driving («πλήρως αυτόνομη οδήγηση») για να δώσει την εντύπωση ότι το σύστημά της είναι πιο ικανό από ό,τι στην πραγματικότητα.

    «Αν πιστεύω ότι οι οδηγοί νομίζουν ότι τα οχήματά μας είναι αυτόνομα; Όχι» απάντησε ο μηχανικός.

    Η Tesla αντιμετωπίζει έρευνα του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης για ενδεχόμενες εγκληματικές ενέργειες σχετικά με τους ισχυρισμούς της ότι τα αυτοκίνητά της οδηγούν τον εαυτό τους.

    Επιπλέον, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων ερευνά τη λειτουργία Autopilot έπειτα από δεκάδες συγκρούσεις αυτοκινήτων Tesla σε ακίνητα ασθενοφόρα και άλλα οχήματα έκτακτης ανάγκης.

    Ο αναλυτής της Guidehouse Σαμ Αμπουλσάμιντ εκτίμησε ότι οι αποποιήσεις ευθυνών της Tesla τής προσφέρουν ισχυρή άμυνα στα δικαστήρια.

    «Πιστεύω ότι θα είναι δύσκολο να ηττηθεί η Tesla στο δικαστήριο για θέματα ευθύνης» είπε. «Πρόκειται για ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις ρυθμιστικές αρχές».

    Πηγή: In.gr
  • Ένα διαφορετικό Tesla Model Y
    Ένα διαφορετικό Tesla Model Y

    Η αμερικανική κουλτούρα μπορεί να δεχτεί ευκολότερα κάποια αξεσουάρ στα αυτοκίνητα, όπως αυτά της εταιρείας Unplugged Performance για το Tesla Model Y.

    To Model Y της Tesla είναι ένα crossover μοντέλο το οποίο, πλέον, έχουμε συνηθίσει να το βλέπουμε ως ένα αισθητικά αποδεκτό σύνολο. Ίσως στην αρχή να μας φαινόταν παράξενο -βάσει αυτών που γνωρίζαμε ως την παρουσίασή του.

    Οι εταιρείες after market προϊόντων σχετικά με την αυτοκίνηση δίνουν τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να διαμορφώσουν το όχημά τους βάσει του γούστου τους. Και ως γνωστόν, αυτό είναι… «άπειρο».

    Χάρη σε αυτούς, ο ιδιοκτήτης του Model Y μπορεί να τοποθετήσει ελαστικά που επιτρέπουν καλύτερη πρόσφυση σε μαλακό έδαφος ή σε επιφάνεια με χαμηλότερο συντελεστή τριβής, βελτιώνοντας την ικανότητα του αυτοκινήτου στην εκτός δρόμου κίνηση (θυμίζουμε ότι το μοντέλο έχει δύο ηλεκτροκινητήρες).
    Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Unplugged Performance, οι τροχοί είναι από σφυρήλατο αλουμίνιο και το κόστος τους στις ΗΠΑ είναι τουλάχιστον 1.123,75 δολάρια έκαστος (περίπου 1.068 ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).

    Πηγή: Protothema.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ