Μία από τις… δυναμικότερες πρεμιέρες στο φετινό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Γκούντγουντ είναι αυτή του νέου Focus ST. Η Ford ανανεώνει τη sport έκδοση του μικρομεσαίου της μοντέλου και παράλληλα το λανσάρει και με πετρελαιοκινητήρα. Το Focus ST είναι διαθέσιμο τόσο σε 5θυρο hatch όσο και σε station wagon. Οι παραγγελίες θα αρχίσουν το φθινόπωρο και οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν στις αρχές του 2015. Το Focus ST μετρά μέχρι σήμερα περισσότερες από 40.000 πωλήσεις σε 40 χώρες από το 2002, όταν και λανσαρίστηκε για πρώτη φορά. Τώρα δέχεται επεμβάσεις στο πλαίσιο, την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, ώστε να εμφανίζει ακόμη πιο δυναμική και ισορροπημένη συμπεριφορά. Έχουν τοποθετηθεί νέα ελατήρια εμπρός και νέα πιο sport αμορτισέρ και στους τέσσερις τροχούς. Από το προηγούμενο ST έχουν διατηρηθεί τα πίσω ελατήρια και οι αντιστρεπτικές ράβδοι.
Η Ford αναφέρει ότι επαναρυθμίστηκαν επίσης το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου του οχήματος. Ως αποτέλεσμα, η αμερικάνικη εταιρεία υπόσχεται πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, βελτιωμένη συμπεριφορά στις στροφές και καλύτερη ισορροπία. Σε συνεργασία με τη Michelin εξελίχθηκε ένα νέο ελαστικό για τροχούς 19 ιντσών. Η πιο απτή διαφοροποίηση αφορά φυσικά την εισαγωγή και έκδοσης diesel στο Focus ST. Στα πρότυπα δηλαδή του VW Golf GTD, το καυτό μικρομεσαίο Ford θα κυκλοφορήσει και με πετρελαιοκινητήρα. Πρόκειται για το 2λιτρο TDCi, ο οποίος αποδίδει 185 PS. Η αύξηση της ισχύος (σε σχέση με τα 150 PS της απλής έκδοσης του κινητήρα) επιτεύχθηκε μέσω νέας εισαγωγής αέρα, sport εξάτμισης και αλλαγής στα ηλεκτρονικά του. Την ίδια ώρα, αποδεικνύεται εξαιρετικά οικονομικός όταν δε ζοριστεί (μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km και εκπομπές ρύπων 114 g/km). Ο 2.0 TDCi εμφανίζει ροπή 40,8 kgm από τις 2.000 έως τις 2.750 rpm. Με αυτόν κάτω από το καπό του, το ST πιάνει από στάση τα 100 km/h εντός 8,1 sec και φθάνει σε τελική τα 217 km/h. Με 6η σχέση στο κιβώτιο, επιταχύνει από τα 80 στα 120 km/h σε 9,7 sec.
Εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει και η έκδοση με τον 2.0 EcoBoost, η οποία ταιριάζει περισσότερο στο χαρακτήρα του Focus ST. Η μέγιστη ισχύς των 250 PS εμφανίζεται στις 5.500 rpm και η ροπή των 36,7 kgm από τις 2.000 μέχρι τις 4.500 rpm. Ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ολοκληρώσει τη διαδικασία 0-100 km/h εντός 6,5 sec και να επιταχύνει έως τα 248 km/h. Η παρουσία του συστήματος start/stop (διατίθεται και με τον diesel) επιτρέπει στον EcoBoost να περιορίσει την κατανάλωσή του κατά 6% (6,8 lt/100 km και ρύποι 158 g/km).
Σχεδιαστικά, το ανανεωμένο Focus ST φέρει πιο λεπτά εμπρός φωτιστικά σώματα, διαφορετικούς προβολείς ομίχλης, νέο καπό και προφυλακτήρες, μαρσπιέ στο χρώμα του αμαξώματος, βελτιωμένη πίσω αεροτομή. Παράλληλα ανανεώθηκε και το εσωτερικό, με νέο τιμόνι, επιπλέον ενδείξεις στον πίνακα οργάνων, αλλαγές στην κεντρική κονσόλα. Τα καθίσματα της Recaro προσφέρουν την κατάλληλη στήριξη όταν οι ρυθμοί ανέβουν. Η Ford αναβαθμίζει και τον εξοπλισμό του Focus ST, προσφέροντας τη δεύτερη γενιά του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC αλλά και ηλεκτρονικά που προσφέρουν ασφάλεια σε οδηγό και επιβάτες (όπως το Active City Stop).