Ο Βρετανός έχασε την 1η θέση στην εκκίνηση, έπεσε 4ος και χρειάστηκε να δώσει μάχη για να κερδίσει τελικά στη Μόντσα.
Συγκλονιστική ήταν η εξέλιξη του Ιταλικού GP, το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Ρόσμπεργκ να στρίβει 1ος και τους Μάσα - Μάγκνουσεν να τον ακολουθούν καθώς ο Χάμιλτον δεν έφυγε καλά και έχασε 3 θέσεις. To πρόβλημα όπως αποκάλυψε αργότερα ο Βρετανός βρίσκονταν στο κουμπί που θέτει τη μονάδα ισχύος σε φάση εκκίνησης. Αυτό το κουμπί δε λειτούργησε. Αντίστοιχα ο Μπότας που ήταν πίσω από το Βρετανό έκανε επίσης πολύ κακή εκκίνηση και έπεσε εκτός 10αδας. Όπως παραδέχτηκε ο Φινλανδός είχαν κάνει πολύ επιθετικό σετάρισμα στο συμπλέκτη με αποτέλεσμα να βρεθεί με έντονο σπινάρισμα εκκινώντας.Ο αγώνας άρχισε να βρίσκει κάποιο ρυθμό και ο Χάμιλτον πέρασε μέσα σε λίγους γύρους τους Μάγκνουσεν και Μάσα. Την ίδια στιγμή ο Ρόσμπεργκ έκανε λάθος στα φρένα στην 1η στροφή και η διαφορά των τεσσάρων δευτερολέπτων μειώθηκε στο μισό. Ήταν ξεκάθαρο πως ανάμεσα στους δυο πιλότους της Mercedes θα δοθεί μάχη. Το πρώτο πιτ στοπ ήρθε για το Ρόσμπεργκ στον 24ο και για το Χάμιλτον στον 25ο γύρο. Ο Γερμανός πήρε μια ανάσα όχι όμως για πολύ. Με τη σκληρή γόμα ο Χάμιλτον κινούνταν ταχύτερα και πίεζε το Ρόσμπεργκ που έκανε ξανά λάθος στα φρένα για την 1η στροφή. Έτσι ο Βρετανός πέρασε μπροστά και κάπου εκεί ο αγώνας ολοκληρώθηκε καθώς ο Ρόσμπεργκ δεν έδειξε ικανός να πιέσει με τη σειρά του.
Ο Ρόσμπεργκ μπλοκάρει τους τροχούς του στα φρένα για το πρώτο σικέιν
Πίσω τους ο Μάσα τερμάτισε άνετα στην 3η θέση σε μια πίστα που θεωρεί δεύτερο σπίτι του μετά από τόσα χρόνια στη Ferrari. Αντίθετα ο Βάλτερι Μπότας έδωσε συγκλονιστική μάχη με τους Ράικονεν, Αλόνσο, Μπάτον, Πέρεζ, Μάγκνουσεν και Φέτελ για να τερματίσει τελικά 4ος. Ο Φινλανδός πραγματοποίησε πολλά προσπεράσματα, σ' ένα από αυτά τον πίεσε ο Μάγκνουσεν εκτός πίστας. Στον νεαρό Δανό επιβλήθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων Stop&GO που τελικά τον έριξε 10ο.
Απίθανη ήταν η προσπάθεια του Σέρτζιο Πέρεζ ο Μεξικάνος πιλότος με τη Force India μονομάχησε με τους Μάγκνουσεν και Μπάτον και τελικά κατάφερε να δώσει στην ομάδα τους 6 βαθμούς της 7ης θέσης. Μεγάλη απογοήτευση για τους τιφόζι που είχαν τη Ferrari του Αλόνσο να μένει στα φρένα για την πρώτη στροφή. Την προηγούμενη φορά που ο Αλόνσο είχε μείνει από κινητήρα σ' αυτό το σημείο (2006, Renault) πήρε τον τελευταίο του τίτλο κερδίζοντας το Σουμάχερ στην Ιαπωνία.
Οι 27 βαθμοί των Μάσα και Μπότας έδωσαν τη δυνατότητα στη Williams να περάσει στην 3η θέση της βαθμολογίας στο πρωτάθλημα κατασκευαστών μπροστά από τη Ferrari. Ο Μάσα δε θέλησε να παίξει το παιχνίδι των εντυπώσεων : "Δεν αποτελεί μήνυμα αυτό. Λέγατε ότι είναι Νο 2 οδηγός, εγώ πάντα προσπαθούσα να είμαι Νο 1. Δίνουμε μάχη με τη Ferrari για την 3η θέση. Θα κάνουμε ότι μπορούμε να τερματίσουμε πιο ψηλά. Έζησα φανταστικές στιγμές στη Ferrari αλλά τώρα είμαι σε άλλη ομάδα".
Ο Μάσα ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά μετά το Ισπανικό GP πέρυσι.
Μιλώντας για το σημερινό αγώνα και το λάθος που του στέρησε τη νίκη ο Ρόσμπεργκ είπε: "Έχω αφήσει πίσω μου τα γεγονότα του Σπα αλλά και αυτός ο αγώνας κρίθηκε από ένα λάθος. Ο Λιούις ήταν ταχύτερος, ήταν πίσω μου οπότε έγινε το σύνηθες. Είμαι πολύ απογοητευμένος μέσα μου αλλά δεν υπάρχει λόγος να το βάλω κάτω, κάναμε το 1-2 για την ομάδα. Είναι μια σπουδαία μέρα και όχι καταστροφή. Πρέπει να είμαι πραγματιστής μπορούσαν να συμβούν πολύ χειρότερα πράγματα από το να μειωθεί απλά η διαφορά μου σε σχέση με το Λιούις κατά επτά βαθμούς. Οι αποδοκιμασίες δε μου αρέσουν ελπίζω με το καιρό να ξεχάσουν και να κοπάσουν. Ζήτησα συγνώμη για το Σπα δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο. Σήμερα ο Λιούις με πλησίαζε προσπάθησα ν' ανεβάσω ρυθμό και έκανα λάθος. Η Μόντσα είναι μια από τις πιο δύσκολες πίστες στα φρένα λόγω του χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου και της υψηλότερης ταχύτητας της χρονιάς. Έκανα λάθος δυο φορές στο πιο δύσκολο σημείο".
Ο Χάμιλτον πανηγύρισε έξαλλα την 6η του φετινή νίκη. Ο Βρετανός είχε να κερδίσει από το Βρετανικό GP.
Ο Χάμιλτον από την πλευρά του αφού σταμάτησε τους πανηγυρισμούς, εξήγησε τι έγινε στην εκκίνηση: " Δε δούλεψε το κουμπί που θέτει τη μονάδα ισχύος σε διαδικασία εκκίνησης (launch). Έτσι ξεκίνησα μόνος μου όσο καλύτερα μπορούσα για να μη χάσω πολλές θέσεις. Όταν στο πρώτο μέρος με φθαρμένα ελαστικά έπιασα το Ρόσμπεργκ καταλάβαινα πως δεν μπορούσα να κρατηθώ κοντά του. Ήξερα πως η μόνη μου ευκαιρία θα ήταν μόλις έβαζα φρέσκα ελαστικά. Το έκανα παρά τις συμβουλές για το αντίθετο και τον έφτασα. Έκανε λάθος υπό πίεση".
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Αποτελέσματα - 53 γύροι:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Διαφορά |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1h19m10.236s |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
3.175s |
3 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
25.026s |
4 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
40.786s |
5 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
50.309s |
6 |
Sebastian Vettel |
Red Bull/Renault |
59.965s |
7 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m02.518s |
8 |
Jenson Button |
McLaren/Mercedes |
1m03.063s |
9 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m03.535s |
10 |
Kevin Magnussen |
McLaren/Mercedes |
1m06.171s |
11 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso/Renault |
1m11.184s |
12 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m12.606s |
13 |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso/Renault |
1m13.093s |
14 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Renault |
1 γύρος |
15 |
Adrian Sutil |
Sauber/Ferrari |
1 γύρος |
16 |
Romain Grosjean |
Lotus/Renault |
1 γύρος |
17 |
Kamui Kobayashi |
Caterham/Renault |
1 γύρος |
18 |
Jules Bianchi |
Marussia/Ferrari |
1 γύρος |
19 |
Esteban Gutierrez |
Sauber/Ferrari |
2 γύροι |
20 |
Marcus Ericsson |
Caterham/Renault |
2 γύροι |
- |
Fernando Alonso |
Ferrari |
Εγκατέλειψε |
- |
Max Chilton |
Marussia/Ferrari |
Έξοδος |
Βαθμολογία οδηγών
Θέση |
Οδηγός |
Βαθμοί |
1 |
Nico Rosberg |
238 |
2 |
Lewis Hamilton |
216 |
3 |
Daniel Ricciardo |
166 |
4 |
Valtteri Bottas |
122 |
5 |
Fernando Alonso |
121 |
6 |
Sebastian Vettel |
106 |
7 |
Jenson Button |
72 |
8 |
Nico Hulkenberg |
70 |
9 |
Felipe Massa |
55 |
10 |
Kimi Raikkonen |
41 |
11 |
Sergio Perez |
39 |
12 |
Kevin Magnussen |
38 |
13 |
Jean-Eric Vergne |
11 |
14 |
Romain Grosjean |
8 |
15 |
Daniil Kvyat |
8 |
16 |
Jules Bianchi |
2 |
17 |
Adrian Sutil |
0 |
18 |
Marcus Ericsson |
0 |
19 |
Pastor Maldonado |
0 |
20 |
Esteban Gutierrez |
0 |
21 |
Max Chilton |
0 |
22 |
Kamui Kobayashi |
0 |
Βαθμολογία κατασκευαστών
Θέση |
Κατασκευαστής |
Βαθμοί |
1 |
Mercedes |
454 |
2 |
Red Bull/Renault |
272 |
3 |
Williams/Mercedes |
177 |
4 |
Ferrari |
162 |
5 |
McLaren/Mercedes |
110 |
6 |
Force India/Mercedes |
109 |
7 |
Toro Rosso/Renault |
19 |
8 |
Lotus/Renault |
8 |
9 |
Marussia/Ferrari |
2 |
10 |
Sauber/Ferrari |
0 |
11 |
Caterham/Renault |
0 |
Επόμενος αγώνας το νυχτερινό GP Σιγκαπούρης στις 21/9.