Η εταιρία βελτιώσεων Autoart παρουσίασε μια καυτή εκδοχή της κλασσικής Porsche 993 με μηχανικές βελτιώσεις από πιο σύγχρονες 911 και με χαμηλότερο βάρος.
Η 993 θεωρείται μια από τις πιο κλασσικές γενιές της 911 καθώς είναι η τελευταία με αερόψυκτο κινητήρα. Η εταιρία Autoart χρησιμοποιώντας ως βάση το συγκεκριμένο μοντέλο δημιούργησε την 993R, μια restomod εκδοχή με χαμηλότερο βάρος και σύγχρονα εξαρτήματα από νεότερες Porsche.
Για την ολοκλήρωση του αυτοκινήτου χρειάστηκαν περίπου 5 χρόνια καθώς μεσολάβησε η περίοδος των δύο ετών της πανδημίας, μέσα στην οποία τα πράγματα δεν «ρόλαραν» όπως θα έπρεπε αλλά εν τέλει, το αποτέλεσμα που προέκυψε είναι αν μη τι άλλο, εντυπωσιακό. Η 993R είναι ελαφρύτερη και πιο ικανή από την αυθεντική, καθώς η μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει με τον κινητήρα.
Η Porsche 911 993R διαθέτει έναν 6κύλινδρο boxer κινητήρα με αυξημένη χωρητικότητα στα 3,8 λίτρα (από 3,6) και μέγιστη απόδοση ισχύος 330 ίππων, που συνιστά αύξηση 58 ίππων σε σχέση με την εργοστασιακή μορφή του συνόλου. Επιπρόσθετα, η έκδοση που προτείνει το αφεντικό της Autoart, Paul Stephens, φτάνει στους 360 ίππους με κόφτη στις 8.500 σ.α.λ. (από τις 7.400 σ.α.λ. της εργοστασιακής). Ο κινητήρας συνδυάζεται με κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο διαθέτει ελαφρωμένο συμπλέκτη και σφόνδυλο.
Πέραν όλων των άλλων, οι επεμβάσεις στον κινητήρα περιλαμβάνουν στροφαλοφόρο άξονα και ρουλεμάν από 997 GT3, πιστόνια από 993 έμβολα και αντλία λαδιού από 997 GT3. Οι εκκεντροφόροι έχουν και αυτοί την υπογραφή του Paul Stephens, οι οποίοι συνεργάζονται άψογα με τις ρυθμίσεις που προτείνει η Porsche Motorsport για τις αγωνιστικές εκδόσεις της 993. Κατάλληλες αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στην τροφοδοσία προκειμένου το σύνολο να λειτουργήσει ιδανικά.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου βρίσκουμε ένα ενσωματωμένο roll cage, καθίσματα της Recaro με σκελετό από ανθρακόνημα και περιορισμό του περιττού βάρους. Αυτό σημαίνει πως από το αυτοκίνητο έχουν αφαιρεθεί όλα τα μη απαραίτητα ηλεκτρονικά που «αυξάνουν το βάρος και περιορίζουν την εμπλοκή του οδηγού», συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών παραθύρων, του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού. Για τον ίδιο λόγο έχουν επίσης αφαιρεθεί το ντουλαπάκι στην πλευρά του συνοδηγού, οι χειρολαβές των θυρών και η κεντρική κονσόλα.
Η 993R στη ζυγαριά δείχνει 1.200 κιλά και αποτελεί την καλύτερη έκφραση της θεωρίας «less is more» που αφορά στο βάρος των σπορ αυτοκινήτων. Η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι συγκλονιστική, βάζοντας το μοντέλο της Autoart «απέναντι» από την πιο σύγχρονη 997 GT3, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει και την αίσθηση της αυξημένης ευελιξίας στα χέρια του οδηγού της.
Πηγή: Protothema.gr