Εκατοντάδες επιχειρήσεις του κλάδου «φυτοζωούν» παρά τις αυξημένες παραγγελίες καινούριων αυτοκινήτων εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας.
Σε αδιέξοδο οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια εκατοντάδες εισαγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις αυτοκινήτων και δίκυκλων καθώς οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις έχουν προκαλέσει μια έλλειψη ρευστότητας.
Μάλιστα οι επιχειρηματίες του κλάδου θα βρεθούν αντιμέτωποι με πολλές φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις πέραν των λειτουργικών εξόδων καθώς πλησιάζουμε προς το τέλος του έτους και τα ταμεία τους παραμένουν επικίνδυνα άδεια.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στελέχη της αγοράς: «Όσα μετρητά είχαμε έχουν εξαϋλωθεί καθώς οι παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων εξακολουθούν να καθυστερούν υπερβολικά από τα εργοστάσια. Μπορεί μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων να έχει 400 ή 500 παραγγελίες ωστόσο τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα αναμένεται να παραδοθούν ίσως και μετά το πρώτο τρίμηνο του 2023 οπότε και ο ιδιοκτήτης της μονάδας καλείται να ανταπεξέλθει στις οικονομικές απαιτήσεις που θα προκύψουν έως τότε με ιδία κεφάλαια.
Ωστόσο τα χρήματα που πιθανόν να είχε κάποιος επιχειρηματίας αποταμιευμένα φαίνεται ότι είτε έχουν τελειώσει ή τελειώνουν και πλέον πολλοί επαγγελματίες του κλάδου θα βρεθούν αντιμέτωποι με υπέρογκα χρέη. Από την άλλη μεριά καταγράφονται ελλείψεις και στα ανταλλακτικά στα οποία επίσης έχουν αυξηθεί οι τιμές πώλησης ενώ παράλληλα και στα συνεργεία το κόστος επισκευής έχει αυξηθεί. Μάλιστα ακόμη και η αλλαγή λαδιών η οποία αποτελεί μια συνηθισμένη ενέργεια των ιδιοκτητών αυτοκινήτων φαίνεται ότι έχει περικοπεί καθώς και σε αυτά έχει αυξηθεί η τιμή. Αν συνεχιστεί η συγκεκριμένη κατάσταση θα δούμε στην αγορά κωμικοτραγικές καταστάσεις από ιδιοκτήτες κάθετων μονάδων οι οποίοι καταγράφουν εξαιρετικά υψηλό αριθμό παραγγελιών καινούριων αυτοκινήτων και από την άλλη μεριά να βρίσκονται ένα βήμα πριν το… λουκέτο.»
Όσον αφορά στις εισαγωγικές εταιρείες στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση με το δίκτυό τους καθώς εκείνες παραλαμβάνουν τις χιλιάδες παραγγελίες των αντιπροσώπων τους τις οποίες και προωθούν στο εργοστάσιο ενώ παράλληλα θα πρέπει να αντλήσουν κεφάλαια για να έχουν στοκ ανταλλακτικών που πιθανόν να ζητήσουν τα δίκτυά τους.
Τα εργοστάσια τέλος ακόμη και σήμερα δεν είναι σε θέση να προσδιορίσουν την ακριβή ημερομηνία παράδοσης των παραγγελιών καινούριων αυτοκινήτων καθώς σε καθημερινή βάση αλλάζουν τα δεδομένα στην εφοδιαστική αλυσίδα τα οποία προκαλούν συνήθως και περαιτέρω αυξήσεις στις τιμές!
Οι τράπεζες τηρούν στάση αναμονής έναντι της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου και αναμένουν να δουν τι πρόκειται να γίνει ώστε να λάβουν την απόφαση για περαιτέρω στήριξης της αγοράς ή για… συμμάζεμα.
Όπως και να εξελιχθούν τα πράγματα οι εκατοντάδες οι χιλιάδες παραγγελίες καινούριων μοντέλων αποτελούν ένα θετικό σημάδι για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου αλλά αν δεν παραδοθούν σύντομα όλα αυτά τα καινούρια οχήματα τότε ίσως προκληθεί ένα «ντόμινο» στην αγορά με ανυπολόγιστες συνέπειες για τον κλάδο αλλά και για την οικονομία.
Άλλωστε και τα κρατικά ταμεία παραμένουν άδεια από τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων καθώς δεν καταβάλλονται ούτε Τέλος Ταξινόμησης, ούτε ΦΠΑ αλλά ούτε και άλλοι φόροι.