Η start-up εταιρεία Hyperion παρουσίασε πρόσφατα το νέο της hypercar μοντέλο της, XP-1, το οποίο κλέβει τις εντυπώσεις με την ακραία του αισθητική αλλά και τις πολλά υποσχόμενες επιδόσεις.
Στο πρόσφατο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες, ανάμεσα στα πρωτοεμφανιζόμενα μοντέλα βρισκόταν και το υδρογονοκίνητο XP-1, το οποίο υποστηρίζει ότι προσφέρει αυτονομία έως και 1.600 χιλιόμετρα.
Όταν το 2020 η αμερικάνικη start-up εταιρεία αποκάλυψε τα σχέδιά της για τη δημιουργία του XP-1, αντιμετωπίστηκε με συγκρατημένο ενθουσιασμό, μια και όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις συνήθως, οι προθέσεις είναι πάντα πιο αισιόδοξες από την πραγματικότητα. Τώρα όμως, μόλις δύο χρόνια μετά, το διθέσιο XP-1 που συνδυάζει κυψέλες καυσίμου υδρογόνου με υπερπυκνωτές για την αποθήκευση της ενέργειας.
Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, χωρίς να διευκρινίζεται πόσοι θα είναι οι ηλεκτροκινητήρες, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ένας σε κάθε τροχό. Λεπτομέρειες για την απόδοση και λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά δεν έχουν ακόμα αποκαλυφθεί, αν και η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το XP-1 θα έχει τελική ταχύτητα 356 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα θα είναι υπόθεση 2,2 δευτερολέπτων.
Το πλεονέκτημα που προκύπτει από τη χρήση υπερπυκνωτών, έχει να κάνει με το μέγεθος και το βάρος τους συγκριτικά με τις κλασικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, κάτι που επιτρέπει στο XP-1 να ζυγίζει μόλις 1.032 κιλά. Επιπρόσθετα, σε αντίθεση με τις τυπικές μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων, οι υπερπυκνωτές δεν επηρεάζονται από τις θερμοκρασίες και προσφέρουν σταθερή απόδοση, χωρίς διακυμάνσεις.
Οι δεξαμενές υδρογόνου είναι από ανθρακόνημα και χωρούν επαρκές καύσιμο για να έχει το μοντέλο 1.600 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ και ο χρόνος ανεφοδιασμού είναι της τάξης των 5 λεπτών της ώρας. Η Hyperion στα σχέδιά της έχει την παραγωγή μόνο 300 XP-1 αλλά και την επένδυση σε σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου σε όλη την αμερικανική επικράτεια.
Πηγή: Protothema.gr