Κυριακή, 18 Δεκεμβρίου 2022 13:20

Αντιολισθητικές αλυσίδες: Τι πρόστιμο θα κληθούν να πληρώσουν όσοι δεν τις έχουν στο αυτοκίνητο

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Απαραίτητες είναι οι αντιολισθητικές αλυσίδες καθώς μπαίνει ο χειμώνας και σύμφωνα με το νόμο πρέπει να τις έχουμε στο όχημά μας.

Σύμφωνα με την απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου, η τήρηση αντιολισθητικών αλυσίδων ή άλλων μέσων (χιονοαλυσίδες, κουβέρτες, κλπ) είναι υποχρεωτική μόνο όταν και εφόσον εκδοθούν αποφάσεις από τις αρμόδιες αρχές (Αστυνομικές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις Τροχαίας, Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας), που προβλέπει ότι οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες επιβάλλουν οι οδηγοί να φροντίζουν να είναι προετοιμάσμενοι.

Αυτό σημαίνει πως όταν οι κλιματολογικές συνθήκες δεν το απαιτούν και εφόσον δεν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις, οι οδηγοί δεν έχουν την υποχρέωση να φέρουν τα αντιολισθητικά μέσα στα οχήματα τους.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ που εκδόθηκε για τα πρόστιμα ισχύουν τα εξής:

  • Το πρόστιμο είναι 80 ευρώ
  • Αν το όχημα δεν είναι εφοδιασμένο με τις ζώνες ασφαλείας που προβλέπονται το πρόστιμο είναι 200 ευρώ

Ποια τα σωστά λάστιχα

Ως ειδικά ελαστικά (χιονολάστιχα) νοούνται τα ελαστικά για χρήση σε συνθήκες χιονόπτωσης δηλαδή εκείνα που φέρουν την ειδική σήμανση του «αλπικού» συμβόλου όπως υφίσταται στο Προσάρτημα 1 του Παραρτήματος 7 του Κανονισμού 117 της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (ΟΕΕ/ ΗΕ) και χαρακτηριστικό M+S.

Οι οδηγοί των οχημάτων επιβάλλεται:

  • να φροντίζουν για τον εφοδιασμό των οχημάτων που οδηγούν με κατάλληλα αντιολισθητικά εφόσον το όχημα κυκλοφορεί σε περιοχές οι οποίες αναφέρονται στις αποφάσεις της παρ. 3.
  • να γνωρίζουν τον τρόπο τοποθέτησης και λειτουργίας των αντιολισθητικών που βρίσκονται στα οχήματά τους, για να είναι εξασφαλισμένη η ορθή χρήση τους και η εκπλήρωση του σκοπού της παρ. 1.
  • να προσαρμόζουν την οδήγησή τους, όταν χρησιμοποιούνται αντιολισθητικά, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες και τις προδιαγραφές των οχημάτων και των αντιολισθητικών, με γνώμονα την προάσπιση της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.

Οι τεχνικές προδιαγραφές είναι οι εξής:

1. Τα αντιολισθητικά είναι κατάλληλα για το συγκεκριμένο όχημα και τις διαστάσεις των ελαστικών στις οποίες τοποθετούνται.

2. Τα αντιολισθητικά τοποθετούνται:

Και στα δυο ελαστικά του κινητήριου άξονα του οχήματος. Εφόσον το όχημα διαθέτει κίνηση σε παραπάνω από έναν άξονα, τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του εργοστασίου κατασκευής του οχήματος. Εφόσον δεν υφίστανται οδηγίες και είναι διαθέσιμο μόνο ένα ζευγάρι αντιολισθητικών, τα αντιολισθητικά τοποθετούνται στον εμπρόσθιο άξονα. Αν υπάρχει και δεύτερο ζευγάρι, αυτά τοποθετούνται ταυτόχρονα και στον οπίσθιο άξονα. Εφόσον το όχημα διαθέτει διπλά ελαστικά στον κινητήριο άξονα (4 ελαστικά στον άξονα) τα αντιολισθητικά τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του κατασκευαστή οχήματος ή αν δεν υφίστανται τέτοιες, στα εξωτερικά ελαστικά της κάθε πλευράς.

Σε κατάλληλο και ασφαλές σημείο του οδικού δικτύου που δεν δημιουργεί εμπόδια στην οδική κυκλοφορία λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. (π.χ. προειδοποιητικό τρίγωνο σε ικανή απόσταση).

Άμεσα μόλις ο οδηγός αντιληφθεί ότι το οδόστρωμα είναι ολισθηρό και όχι αφού ακινητοποιηθεί ή εκτραπεί το όχημα λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος.

3. Τα αντιολισθητικά, ευρίσκονται στο όχημα σε μέρος κατάλληλο και προσιτό για την άμεση και ευχερή χρησιμοποίησή τους σε περίπτωση ανάγκης. Εφόσον για την τοποθέτησή τους απαιτούνται ειδικά εργαλεία, αυτά πρέπει να ευρίσκονται στο όχημα. Η συσκευασία ή το κυτίο που περιέχει τα αντιολισθητικά πρέπει να αναφέρουν τις διαστάσεις των ελαστικών για τα οποία είναι κατάλληλα ώστε να μπορεί να διαπιστωθεί από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς η συμβατότητά τους με το όχημα που τα φέρει.

4. Τα αντιολισθητικά, για να είναι αποτελεσματική η χρήση τους, με ευθύνη των ιδιοκτητών και των οδηγών των αυτοκινήτων, είναι πάντοτε σε άριστη κατάσταση και ορθά συντηρημένα σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή τους.

Σημειώνεταιότι η περίοδος υποχρεωτικής χρήσης είναι από Οκτώβριο μέχρι Απρίλιο.

Πηγή: ethnos.gr - Photo by Itay Peer on Unsplash

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 18 Δεκεμβρίου 2022 07:54

Σχετικά Άρθρα

  • Καλαμάτα: Έσπασαν αυτοκίνητο με βαριοπούλα και τραυμάτισαν γυναίκα με μωρό
    Καλαμάτα: Έσπασαν αυτοκίνητο με βαριοπούλα και τραυμάτισαν γυναίκα με μωρό

    Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη στην Καλαμάτα, όταν σε ένα όχημα στο οποίο επέβαινε ένα ζευγάρι μαζί με το 11 μηνών βρέφος τους στο ύψος του Δημαρχείου Καλαμάτας και είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά η νεαρή μητέρα.

    Σύμφωνα με το protothema.gr, όλα έγιναν μέρα- μεσημέρι της Τρίτης, όταν ένα όχημα στο οποίο επέβαιναν τρεις Ρομά έκλεισε τον δρόμο σε αυτό του ζευγαριού των ομοφύλων τους και οι δυο από τους επιβάτες άρχισαν να το χτυπούν άγρια με μια βαριοπούλα προκαλώντας φθορές.

    Η τρομοκρατημένη μητέρα πήρε το μωρό στην αγκαλιά της και βγήκε στον δρόμο ζητώντας βοήθεια. Όμως, ο τρίτος Ρομά έβαλε μπροστά το αυτοκίνητό του και την χτύπησε σωριάζοντάς την στο έδαφος!

    Οι δράστες μπήκαν βιαστικά στο αυτοκίνητο και τράπηκαν σε φυγή προς άγνωστη κατεύθυνση, καταφέρνοντας να εξαφανιστούν παρά το γεγονός ότι οι άνδρες της Αστυνομία ξεκίνησαν άμεσα αναζητήσεις. Οι έρευνες για τον εντοπισμό τους συνεχίζονται, ενώ η τραυματισμένη γυναίκα διακομίστηκε στο νοσοκομείο Καλαμάτας, όπου διαπιστώθηκε ότι έχει υποστεί κάταγμα στο πόδι.

    Πηγή: Gargalianoionline.gr

  • Σοκ στον Τύρναβο: Άνδρας χτύπησε τη σύζυγό του και αποπειράθηκε να την πατήσει με ΙΧ
    Σοκ στον Τύρναβο: Άνδρας χτύπησε τη σύζυγό του και αποπειράθηκε να την πατήσει με ΙΧ

    Ένα ακόμη περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας σημειώθηκε σε γειτονιά του Τυρνάβου, όταν μια γυναίκα, συνοδευόμενη από το μικρό παιδί της, άρχισε να ουρλιάζει στην μέση του δρόμου ζητώντας βοήθεια.

    Σύμφωνα με μαρτυρίες, η γυναίκα εξήγησε στους γείτονες, που βγήκαν έντρομοι να βοηθήσουν ακούγοντας τις φωνές της γυναίκας και του παιδιού, ότι ο σύζυγός της την κυνηγούσε, την χτυπούσε, και προσπάθησε να την πατήσει με το αυτοκίνητό του.

    Αναζητείται από τις Αρχές ο δράστης στον Τύρναβο

    Όπως αναφέρουν πληροφορίες του tirnavospress.gr, οι κάτοικοι της περιοχής ανταποκρίθηκαν άμεσα, προσφέροντας βοήθεια και ειδοποιώντας τις αρχές. Η αστυνομία έφτασε στο σημείο, παρέλαβε τη γυναίκα και το παιδί της, και τους μετέφερε στο τμήμα για την ασφάλεια τους. Ο σύζυγος, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε εγκαταλείψει το σημείο πριν την άφιξη των Αρχών.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Οι 5 επικίνδυνες ζημιές στο αυτοκίνητο όταν πέφτει σε λακκούβα
    Οι 5 επικίνδυνες ζημιές στο αυτοκίνητο όταν πέφτει σε λακκούβα

    Οι ζημιές σε ελαστικά και ζάντες από τις λακκούβες. Τι μπορεί να πάθουν οι αναρτήσεις και η εξάτμιση.

    Καθημερινό «πονοκέφαλο» αποτελούν για τους οδηγούς οι λακκούβες, οι οποίες άλλωστε είναι ένα από τα μεγαλύτερα και διαχρονικά προβλήματα των ελληνικών δρόμων.

    Μάλιστα, το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο τον χειμώνα, καθώς τα νερά από τις βροχές ή ο πάγος επιδεινώνουν την ήδη βεβαρυμμένη κατάσταση. Συνήθως οι λακκούβες ξεκινούν από μικρές τρύπες στο οδόστρωμα και καταλήγουν να είναι μεγάλες και επικίνδυνες, οι οποίες χαλούν σημαντικά μέρη της ανάρτησης και των τροχών σε ένα αυτοκίνητο.

    Οι ζημιές σε ελαστικά και ζάντες από τις λακκούβες

    Μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα ελαστικά, σχίζοντάς τα ή μετά από μεγάλη επιβάρυνση να μην μπορούν αυτά να κρατούν μια συγκεκριμένη πίεση. Τα ελαστικά που είναι περισσότερο επιρρεπή στις κακοτεχνίες του δρόμου είναι αυτά που έχουν χαμηλό προφίλ. Μπορεί να δημιουργηθεί εξόγκωμα στο προφίλ του ελαστικού πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα. Το εξόγκωμα είναι ένδειξη ότι έχει σπάσει το ενισχυτικό πλέγμα που βρίσκεται στο εσωτερικό μέρος του ελαστικού, με αποτέλεσμα να μειωθεί η αντοχή του. Μια άλλη συνέπεια είναι να βγει μέρος του πέλματος από τον βασικό κορμό του ελαστικού.

    Μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να στραβώσει ή ακόμα και να σπάσει τη ζάντα. Ειδικά αν αυτή είναι μεγάλης διαμέτρου, όπως για παράδειγμα άνω από 17 ίντσες. Στην καλύτερη περίπτωση, αυτό που μπορεί να συμβεί είναι ένα ράγισμα στη ζάντα το οποίο όμως, είναι πιθανό να μην αντιληφθεί ο οδηγός κατευθείαν, κυρίως επειδή δεν θα είναι ορατό. Αν μετά από ώρες ή την επόμενη ημέρα παρατηρήσει ο οδηγός ότι το ελαστικό της συγκεκριμένης ζάντας έχει χάσει αέρα, τότε θα πρέπει να απευθυνθεί άμεσα σε κάποιο εξειδικευμένο βουλκανιζατέρ, ώστε να γίνει η ανάλογη διάγνωση και η επιδιόρθωση της ζάντας. Τα ελαστικά τεχνολογίας run flat επειδή είναι πιο σκληρά σε σχέση με τα συμβατικά, είναι πιθανό σε μια λακκούβα να επιβαρύνουν τη ζάντα πολύ περισσότερο από ένα συμβατικό ελαστικό, ειδικά αν η ζάντα είναι μεγάλης διαμέτρου.

    Τι μπορεί να πάθουν οι αναρτήσεις και η εξάτμιση

    Το σύστημα αναρτήσεων του αυτοκινήτου είναι σχεδιασμένο ώστε να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να προσφέρει ομαλή κύλιση σε κάθε είδους οδόστρωμα. Όμως μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να την καταπονήσει σε μεγάλο βαθμό, ώστε να χάσει την ευθυγράμμισή της, να σπάσει τα ακρόμπαρα ή να σκάσει λόγω μεγάλης καταπόνησης κάποιο αμορτισέρ. Αν το αυτοκίνητο χάσει την ευθυγράμμισή του, ο οδηγός θα παρατηρήσει ότι το τιμόνι θα βρίσκεται εκτός κέντρου, το αυτοκίνητο θα κλίνει μονίμως προς μια κατεύθυνση, θα χάσει τη σταθερότητα στις στροφές και τα ελαστικά θα φθείρονται ανομοιόμορφα.

    Οι βαθιές λακκούβες μπορούν να προκαλέσουν βαθουλώματα και τρύπες στο σύστημα εξάτμισης όπως τις σωληνώσεις ή τον καταλύτη. Αυτό συμβαίνει γιατί το σύστημα εξάτμισης βρίσκεται εκτεθειμένο κάτω από το αυτοκίνητο, πολλές φορές χωρίς κάποιο προστατευτικό κάλυμμα.

    Τέλος, μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να φθείρει ή να σπάσει έναν χαμηλό προφυλακτήρα κυρίως όταν πρόκειται για σπορ όχημα. Αν και αυτού του τύπου η ζημιά είναι συνήθως αισθητική και δεν επηρεάζει την ασφάλεια ή τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, είναι κάτι το οποίο οι οδηγοί θα πρέπει να προσέχουν διότι το κόστος επισκευής δεν είναι αμελητέο.

    Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik
  • Κατήγγειλε ότι του έκλεψαν το αμάξι για να πάρει την αποζημίωση – Συνελήφθη 37χρονος στο Ηράκλειο
    Κατήγγειλε ότι του έκλεψαν το αμάξι για να πάρει την αποζημίωση – Συνελήφθη 37χρονος στο Ηράκλειο

    Οι αστυνομικοί μετά από ενδελεχή έρευνα διαπίστωσαν πως δεν πρόκειται για κλοπή αλλά ο ίδιος το είχε σχεδιάσει αυτό προκειμένου να εξαπατήσει την ασφαλιστική εταιρία που είχε ασφαλίσει το αυτοκίνητό του ώστε να λάβει την αποζημίωση για μερική ή ολική κλοπή

    Ένας 37χρονος βρίσκεται στα χέρια των αρχών καθώς επιχείρησε να εξαπατήσει την ασφαλιστική του με ψευδή καταγγελία για κλοπή αυτοκινήτου.
    Σύμφωνα με πληροφορίες του cretapost, όλα ξεκίνησαν στις 8 Οκτωβρίου όταν ο 37χρονος πήγε στο αστυνομικό μέγαρο Ηρακλείου και κατέθεσε ότι άγνωστοι του έκλεψαν το αγροτικό όχημά του, αξίας 30.000 ευρώ.
    Ο ίδιος, στις 12 Οκτωβρίου, προχώρησε σε συμπληρωματική κατάθεση λέγοντας πως τελικά βρήκε το αυτοκίνητό του αλλά όπως κατήγγειλε του είχαν αφαιρέσει την καρότσα, το καπό και την πόρτα του οδηγού.
    Οι αστυνομικοί μετά από ενδελεχή έρευνα διαπίστωσαν πως δεν πρόκειται για κλοπή αλλά ο ίδιος το είχε σχεδιάσει αυτό προκειμένου να εξαπατήσει την ασφαλιστική εταιρία που είχε ασφαλίσει το αυτοκίνητό του ώστε να λάβει την αποζημίωση για μερική ή ολική κλοπή.

    Οι αρχές μετά τα στοιχεία που συνέλεξαν συνέλαβαν τον 37χρονο ο οποίος πλέον βρίσκεται αντιμέτωπος με τη δικαιοσύνη με τη κατηγορία της κατάθεσης ψευδών στοιχείων.

    Πηγή: Cretapost.gr - Protothema.gr
  • Κυλλήνη: Σε εξέλιξη η ανέλκυση του αυτοκινήτου που έπεσε στο λιμάνι (photos & video)
    Κυλλήνη: Σε εξέλιξη η ανέλκυση του αυτοκινήτου που έπεσε στο λιμάνι (photos & video)

    Ολοκληρώνεται αυτή την ώρα η ανάσυρση του αυτοκινήτου που νωρίτερα το απόγευμα έπεσε μέσα στο λιμάνι της Κυλλήνης.

    Το όχημα ήταν σταθμευμένο κοντά στο αλιευτικό καταφύγιο και "κύλησε" προς τη θάλασσα καταλήγοντας σε αυτή.

    Επειδή δεν ήταν σαφές αν υπήρχαν άτομα μέσα στο αυτοκίνητο, υπήρξε μεγάλη κινητοποίηση από τους περίοικους και το Λιμεναρχείο Κυλλήνης, αλλά και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.

    Άμεσα έπεσε μέσα στο νερό ο δύτης Γιώργος Δραγώνας, για να εντοπίσει και να ελέγξει το όχημα.

    Όπως αποδείχθηκε σε αυτό δεν υπήρχαν επιβάτες, ενώ η ιδιοκτήτρια εμφανίστηκε σχεδόν την ίδια ώρα, λέγοντας πως το είχε σταθμεύσει κανονικά στο σημείο.

    Η ιδιοκτήτρια και μια φίλη της επέβαιναν στο αυτοκίνητο και σύμφωνα με πληροφορίες στάθμευσαν και κατέβηκαν για να αγοράσουν τα εισιτήρια τους.

    Τότε το αυτοκίνητο κινήθηκε μόνο του, πέφτοντας στη θάλασσα καταλήγοντας σε απόσταση 30 μέτρων από το ντόκο του λιμανιού σε βάθος πέντε μέτρων...

    Δείτε φωτογραφίες και video:

    Killini auto anelkisi 2

    Killini auto anelkisi 3

    Killini auto anelkisi 5

    Killini auto anelkisi 6

    Killini auto anelkisi 7

    Killini auto anelkisi 8

  • Τραγωδία στη Λάρισα: Βρέθηκε νεκρός μέσα στο αυτοκίνητο - «Έσβησε» στο τιμόνι
    Τραγωδία στη Λάρισα: Βρέθηκε νεκρός μέσα στο αυτοκίνητο - «Έσβησε» στο τιμόνι

    Τραγωδία στη Λάρισα, το πρωί του Σαββάτου, καθώς ένας 60χρονος άνδρας, μετά τις 9.30 το πρωί, άφησε την τελευταία του πνοή στο αυτοκίνητό του, σύμφωνα με πληροφορίες από παθολογικά αίτια, στην περιοχή της Ανθούπολης.

    Όπως αναφέρει το larissanet.gr, στο σημείο έσπευσε όχημα του ΕΚΑΒ μετά από κλήση – πιθανότατα του ίδιου του άνδρα – τον οποίο και μετέφεραν στο εφημερεύον Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της πόλης για τις πρώτες βοήθειες, αλλά ήταν ήδη αργά.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Θρίλερ στη Λάρισα: Βρέθηκε σορός μέσα σε αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια κατάσβεσης φωτιάς
    Θρίλερ στη Λάρισα: Βρέθηκε σορός μέσα σε αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια κατάσβεσης φωτιάς

    Συναγερμός σήμανε στην Πυροσβεστική την Κυριακή (06.10.24) μετά τον εντοπισμό σορού στη Λάρισα.

    Πώς ανασύρθηκε η σορός

    Σορός αγνώστων στοιχείων εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια κατάσβεσης φωτιάς σε αυτοκίνητο στη Λάρισα και συγκεκριμένα στην περιοχή Μεσορράχη.

    Η σορός ανασύρθηκε και παρελήφθη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ.

    Στο σημείο για την κατάσβεση της πυρκαγιάς επιχείρησαν 6 πυροσβέστες με 3 οχήματα.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Το Λα Νίνια φέρνει αλλαγή του καιρού – Η εκτίμηση για τον χειμώνα στην Ευρώπη
    Το Λα Νίνια φέρνει αλλαγή του καιρού – Η εκτίμηση για τον χειμώνα στην Ευρώπη

    Μετά το ακραίο φετινό καλοκαίρι, το μεγαλύτερο μέρος της χώρας πήρε ανάσα δροσιάς τον Σεπτέμβριο. Και οι εκτιμήσεις για τον χειμώνα είναι ευοίωνες.

    Μετά το θερμότερο καλοκαίρι που έχει ζήσει ποτέ η Ελλάδα, ο Σεπτέμβριος έφερε ανακούφιση με κανονικές για την εποχή θερμοκρασίες στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας, ανακοίνωσε την Τρίτη το Meteo. Εξαίρεση ήταν η Κρήτη και το Αιγαίο, όπου η ζέστη συνεχίστηκε.

    Σύμφωνα με μεσοπρόθεσμες εκτιμήσεις άλλων υπηρεσιών, οι οποίες πάσχουν πάντως από σημαντικό βαθμό αβεβαιότητας, ο επερχόμενος χειμώνας στην Ευρώπη θα είναι ψυχρότερος από τον ασυνήθιστα ήπιο περυσινό χειμώνα, αν και θα κινηθεί πάνω από τον μέσο όρο.

    Στη νοτιοανατολική Ευρώπη αναμένονται σχετικά υψηλές θερμοκρασίες, ενώ στη Σκανδιναβία, τη Γαλλία και τη Βρετανία ο χειμώνας θα είναι ψυχρότερος από ό,τι πέρυσι, σύμφωνα με εκτίμηση της μετεωρολογικής εταιρείας Maxar Technologies, την οποία επικαλείται το Bloomberg.

    Η Αθήνα, η οποία πέρασε το καλοκαίρι παρατεταμένο κύμα καύσωνα που συνοδεύτηκε από πυρκαγιές, δεν αποκλείεται να δει θερμοκρασίες έως 32 βαθμών στις αρχές του μήνα, σύμφωνα με την εταιρεία Weather Services International.

    Το φετινό καλοκαίρι ήταν το θερμότερο που έχει καταγραφεί στην Ελλάδα από τότε που άρχισαν οι επίσημες μετρήσεις το 1960

    Η αναμενόμενη υποχώρηση των θερμοκρασιών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο συνδέεται και με το μετεωρολογικό φαινόμενο Λα Νίνια, το αντίθετο του Ελ Νίνιο, με την μετακίνηση μιας μάζας θερμών επιφανειακών υδάτων από τον ανατολικό προς τον δυτικό Ειρηνικό Ωκεανό.

    Το Λα Νίνια επηρεάζει το παγκόσμιο κλίμα και τείνει να ρίχνει τη μέση παγκόσμια επιφανειακή θερμοκρασία.

    Όπως ανέφερε τον περασμένο μήνα το αμερικανικό Κέντρο Κλιματικής Πρόβλεψης, υπάρχει πιθανότητα 83% να εκδηλωθεί Λα Νίνια την περίοδο Νοεμβρίου-Ιανουαρίου.

    «Ένα ήπιο/μέτριο Λα Νίνια προβλέπεται για τον χειμώνα, κάτι που γενικά προμηνύει χαμηλότερες από το κανονικό θερμοκρασίες στη Δυτική Ευρώπη, οπότε περιμένουμε κάποια ψυχρά κύματα προς τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο» δήλωσε στο Bloomberg ο Άντριου Πεντρίνι, μετεωρολόγος της εταιρείας Atmospheric G2.

    Το πιο ζεστό καλοκαίρι

    Σύμφωνα με προκαταρκτικά αποτελέσματα που παρουσίασε στις αρχές Σεπτεμβρίου το Meteo, η μετεωρολογική υπηρεσία του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, το φετινό καλοκαίρι ήταν το θερμότερο που έχει καταγραφεί στην Ελλάδα από τότε που άρχισαν οι επίσημες μετρήσεις το 1960.

    Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος του 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στα χρονικά για την Ελλάδα, ενώ ο Αύγουστος ως ο 2ος θερμότερος μετά από τον Αύγουστο του 2021.

    Το τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου η μέση θερμοκρασία ξεπέρασε τη μέση τιμή της περιόδου 1991-2020 κατά το εντυπωσιακό νούμερο των 2,9 βαθμών Κελσίου.

    Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας η απόκλιση έφτασε το επίπεδο των 4 βαθμών σε σχέση με τη μέση τιμή της περιόδου 1991-2020.

    Μακροπρόθεσμα από ο 1960 μέχρι το 2024 η μέση θερμοκρασία την περίοδο του καλοκαιριού παρουσιάζει άνοδο κατά 2,3 βαθμούς.

    Σύμφωνα με μελέτη ερευνητών του Meteo που δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο στην επιθεώρηση Atmosphere, μόνο τα τελευταία 30 χρόνια η μέση θερμοκρασία της Ελλάδας έχει αυξηθεί κατά 1,5 βαθμούς Κελσίου, περισσότερο από ό,τι ο υπόλοιπος πλανήτης τα τελευταία 200 χρόνια.

    Η Ευρώπη είναι εξάλλου η ταχύτερα θερμαινόμενη ήπειρος, με τη θερμοκρασία να ανεβαίνει δύο φορές ταχύτερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

    Τζακούζι η Μεσόγειος

    Τους 1,5 βαθμούς Κελσίου έφτασε και η άνοδος της θερμοκρασίας στα νερά της Μεσογείου τα τελευταία 30 χρόνια, δείχνει η μελέτη του Meteo που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Atmosphere.

    Το 2024 ήταν ακόμα μια χρονιά ζέστης για τη Μεσόγειο, καθώς η κλιματική αλλαγή συνδυάστηκε με το φαινόμενο Ελ Νίνιο που συνεχίστηκε τους πρώτους μήνες του έτους.

    Στο Θρακικό Πέλαγος, το Κεντρικό Ιόνιο και σε θαλάσσιες περιοχές νότια της Κρήτης και της Ρόδου, η άνοδος της θερμοκρασίας την περίοδο 1991-2020 ξεπερνά τους 2,0 βαθμούς Κελσίου.

    Μικρότερη άνοδος καταγράφεται αντίθετα σε περιοχές του Κεντρικού και Νότιου Αιγαίου, δείχνει η ανάλυση που βασίστηκε σε δεδομένα της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Copernicus.

    Το 2024 ήταν χρονιά-ρεκόρ για τη Μεσόγειο, καθώς η κλιματική αλλαγή συνδυάστηκε με το φαινόμενο Ελ Νίνιο που συνεχίστηκε τους πρώτους μήνες του έτους.

    Στις 15 Αυγούστου, η μέση επιφανειακή θερμοκρασία του νερού ανέβηκε στο ιστορικό ρεκόρ των 28,90 Κελσίου, θερμοκρασία που θυμίζει τζακούζι.

    Στο Ιόνιο η θερμοκρασία του νερού έφτασε τοπικά τους 29 βαθμούς, ενώ στο Αιγαίο το μελτέμι κράτησε τη θερμοκρασία στο κανονικό για την εποχή επίπεδο των 25 βαθμών.

    Οι οικολογικές επιπτώσεις του θαλάσσιου καύσωνα θα μπορούσαν να αποδειχθούν σημαντικές, δεδομένου ότι αρκετά είδη ψαριών, κοραλλιών, φυκών και θαλάσσιων φυτών μπορούν να επιζήσουν μόνο σε ένα στενό εύρος θερμοκρασιών.

    Το νέο ρεκόρ έρχεται εν μέσω μιας ακραίας χρονιάς που όπως φαίνεται θα είναι η θερμότερη που έχει καταγραφεί ποτέ.

    Σύμφωνα με το Copernicus, όλοι οι μήνες από τον Ιούνιο του 2023 μέχρι τον φετινό Ιούνιο ήταν οι θερμότεροι που έχουν καταγραφεί συγκριτικά με τους αντίστοιχους μήνες προηγούμενων ετών

    Σύμφωνα με μελέτη του 2020, η συχνότητα των θαλάσσιων καυσώνων έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 20 φορές λόγω της ανθρωπογενούς παγκόσμιας θέρμανσης.

    Πηγή: In.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch