Όπως όλα δείχνουν στους επόμενους αγώνες σε ΗΠΑ και Βραζιλία στο grid θα βρίσκονται μόνο 18 μονοθέσια.
Η FOM επιβεβαίωσε πως στο αεροπλάνο που θα μεταφέρει τα μονοθέσια των ομάδων στο Ώστιν του Τέξας δε θα βρίσκονται αυτά των Marussia και Caterham. Ο Έκλεστον έδωσε άδεια στις δυο ομάδες να μην παραστούν σε μια προσπάθεια να αμβλυνθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Πέρα από το άμεσο οικονομικό θέμα που έχουν οι δυο ομάδες ειδικά η Caterham που άλλαξε μετοχική σύνθεση πολύ πρόσφατα η μεγάλη εικόνα για τη F1 είναι αρνητική.
Είναι δεδομένο πως σε αθλητικό επίπεδο δε θα λείψει σε κανέναν η παρουσία των δυο ομάδων που σε πολλές περιπτώσεις τα μονοθέσιά τους κινούνταν σε ρυθμό GP2. Παρότι τόσο ο Κομπαγιάσι όσο και ο άτυχος Μπιανκί που τώρα δίνει μάχη για τη ζωή του, είναι οδηγοί υψηλού επιπέδου.
Το θέμα είναι πως η F1, σήμερα δεν προσφέρει ένα περιβάλλον όπου μπορεί να επιβιώσει εύκολα μια μικρή ιδιωτική ομάδα. Η FIA ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να πιέσει τις υπόλοιπες 9 ομάδες να βάλουν τρίτο μονοθέσιο στο grid παρότι μπορεί να το κάνει από τη στιγμή που ο αριθμός των μονοθεσίων πέφτει κάτω από το 20.
Η Marussia στη Ρωσία αγωνίστηκε μόνο μ' ένα μονοθέσιο αυτό του Μαξ Τσίλτον.
Το μεγάλο ερώτημα είναι τι θα γίνει τη νέα χρονιά, προσωπικά πιστεύουμε ότι καλύτερα με 3 Ferrari, Red Bull, Mercedes και McLaren παρά με μη ανταγωνιστικές Caterham και Marussia.
Είναι δεδομένο όμως πως η σταθερή βάση της F1, από ιδρύσεώς της δεν ήταν οι μεγάλοι κατασκευαστές αλλά οι καλές ιδιωτικές ομάδες.
Όπως και να έχει η εικόνα στο grid του Ώστιν με 18 μονοθέσια κάθε άλλο παρά υγιής είναι. Τα περιθώρια για ν’ αλλάξει το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Caterham ή να αποκατασταθεί το πρόβλημα ρευστότητας της Marussia είναι εξαιρετικά μικρά.
Την άλλη Κυριακή 2/11 στο Ώστιν του Τέξας θα είναι η πρώτη φορά από το GP του Μονακό το 2005 που θα βρεθούν στο grid λιγότερα από 20 μονοθέσια.