Σάββατο, 04 Φεβρουαρίου 2023 14:59

Χιονοαλυσίδες vs Χιονοκουβέρτες: Τι να προτιμήσω;

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Ο επικείμενος χιονιάς ο οποίος αναμένεται στη χώρα μας, σύμφωνα με τους μετεωρολόγους, θα δημιουργήσει προβλήματα και στην κίνηση στους δρόμους. Αυτή τη φορά ας προετοιμαστούμε κατάλληλα.

Η χιονόστρωση στους δρόμους είναι μια ιδιαίτερη συνθήκη στη χώρα μας, τουλάχιστον στις περιοχές όπου δεν είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοιες καιρικές συνθήκες. Κατά βάση, την αντιμετωπίζουμε με σχετική επιπολαιότητα, είμαστε απροετοίμαστοι και ξεκινάμε με το αυτοκίνητο για τον προορισμό μας σαν να επρόκειτο για μια οποιαδήποτε άλλη συνηθισμένη ημέρα.

Φυσικά, όταν το όχημά μας ακινητοποιηθεί λόγω του χιονιού, αρχίζουμε να επικαλούμαστε «τα Θεία» και κάποιες φορές αναζητούμε τη δημοσιογραφική κάμερα για να (από)δείξουμε το υπέρτατο δίκιο μας, εκφέροντας την επικρατούσα συμπαντική σταθερά που μόνο εμείς γνωρίζουμε: «Πού είναι το Κράτος»;

Έπειτα από την περυσινή τραγικωμωδία, όπου αποκλειστήκαμε για ημέρες στην πρωτεύουσα επειδή πολλοί δρόμοι ήταν απροσπέλαστοι -τόσο λόγω του χιονιού όσο και εξαιτίας των ακινητοποιημένων και αφημένων από τους ιδιοκτήτες τους στο σημείο οχημάτων-, το Κράτος αποφάσισε.

Σε περίπτωση που επίκειται χιονόπτωση είναι υποχρεωτικό από τον σχετικό νόμο να έχουμε στο αυτοκίνητό μας χιονοαλυσίδες ή χιονοκουβέρτες τις οποίες θα πρέπει να τοποθετήσουμε σε αυτό για να συνεχίσουμε την πορεία μας και να μην δημιουργηθεί ξανά το πρόβλημα.

Προφανώς, αυτό δεν αφορά μόνο στον νομό Αττικής αλλά σε όλη τη χώρα. Όταν πρόκειται να αγοράσουμε τον απαραίτητο εξοπλισμό γι΄ αυτήν την περίπτωση, συνήθως προκύπτει το ερώτημα: «Να αγοράσω αλυσίδες χιονιού ή κουβέρτες χιονιού». Ας δούμε τα θετικά και τα όποια αρνητικά κάθε επιλογής.

Χιονοαλυσίδες

Είναι αυτές που έχουμε ως τυπική εικόνα σε περίπτωση που χρειαστεί να κινηθούμε σε χιονισμένο ή και παγωμένο οδόστρωμα. Τα βασικά πλεονέκτημά τους αφορούν στο ότι:

  • είναι πιο ανθεκτικές στον χρόνο και στη χρήση τους και επιτρέπουν στο όχημα να κινηθεί σε δρόμο όπου το χιόνι έχει μεγαλύτερο ύψος.
  • προσφέρουν καλό επίπεδο πρόσφυσης.
  • είναι σχετικά φτηνές στην αγορά τους.
  • διατίθενται σε μεγάλο εύρος διαστάσεων για ελαστικά.
  • η πρόσφυση που παρέχουν επιτρέπει στον οδηγό να έχει καλύτερη αίσθηση και έλεγχο του αυτοκινήτου και στο φρενάρισμα και να ακινητοποιείται αυτό σε μικρότερη απόσταση.
  • ταιριάζουν σε όλους τους τύπους αυτοκινήτων, τόσο στα επιβατικά και στα επαγγελματικά όσο και στα βαριά φορτηγά και οχήματα ειδικών χρήσεων.

Στα αρνητικά των χιονοαλυσίδων περιλαμβάνονται:

  • εάν δεν έχουν αποθηκευτεί σωστά στη θήκη τους μπλέκονται μεταξύ τους.
  • η τοποθέτησή τους είναι πιο δύσκολη και απαιτείται περισσότερος χρόνος για να ολοκληρωθεί.
  • εάν δεν τοποθετηθούν σωστά και δεν είναι κατάλληλα τεντωμένες πιθανόν να προκαλέσουν ζημιά στους θόλους των τροχών (ιδίως εάν το ωφέλιμο ύψος μεταξύ τροχού και θόλου είναι μικρό) ή και στην πλήμνη.
  • εάν σπάσουν κατά την κίνηση του οχήματος, υπάρχει η περίπτωση να προκληθεί ζημιά στο αυτοκίνητο η οποία μπορεί να έχει αποτέλεσμα την ακινητοποίησή του, στη χειρότερη περίπτωση.
  • εάν δεν τις αφαιρέσουμε όταν το χιόνι είναι λίγο ή όταν βρεθούμε πάλι σε καθαρή άσφαλτο -επειδή βιαζόμαστε ή βαριόμαστε-, οι κραδασμοί που δημιουργούνται κατά την περιστροφή τους προκαλούν φθορά, τόσο σε αυτές και στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου μας όσο και στο κατάστρωμα.

Χιονοκουβέρτες

Εκτός από τις χιονοαλυσίδες, τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να διατίθενται και οι λεγόμενες κουβέρτες χιονιού. Είναι μια εναλλακτική «πρόταση» η οποία έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος μεταξύ των υποψήφιων αγοραστών. Τα θετικά των χιονοκουβερτών έγκεινται στα εξής:

  • είναι πιο ελαφριές και καταλαμβάνουν μικρότερο χώρο στο πορτμπαγκάζ.
  • είναι σχετικά φθηνές (ή ακόμα και φτηνότερες συγκριτικά με τις χιονοαλυσίδες) στην αγορά τους.
  • είναι πιο εύχρηστες και πιο εύκολο να τοποθετηθούν στους τροχούς, γεγονός που σημαίνει ότι απαιτείται λιγότερος χρόνος για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, Σε συνθήκες παγωνιάς αυτό είναι καίριας σημασίας.
  • δεν προκαλούν ζημιά στο αυτοκίνητο σε περίπτωση που κοπούν κατά την κίνηση, καθώς αποτελούνται από μαλακό και εύκαμπτο πολυεστερικό υλικό.
  • το μικρό ύψος τους τις κάνει πιο κατάλληλες για αυτοκίνητα που έχουν ελαστικά χαμηλού προφίλ ή/και το ύψος τού θόλου είναι μικρό.
  • καλύπτουν το πέλμα τού ελαστικού στο σύνολό του κάτι που προσφέρει καλό επίπεδο πρόσφυσης στο χιονισμένο έδαφος. Όπως έχει αποδειχτεί, το σύστημα ABS λειτουργεί αποτελεσματικότερα σε τέτοιες συνθήκες απ’ ό,τι με χιονοαλυσίδες.
  • οι περισσότεροι κατασκευαστές χιονοκουβερτών προτείνουν να πλένονται αυτές μετά τη χρήση τους, πάντα με τον συνιστώμενο τρόπο. Έτσι, παραμένουν καθαρές και αυξάνεται το χρονικό διάστημα αποτελεσματικής χρήσης τους.

Στα αρνητικά των κουβερτών χιονιού περιλαμβάνονται:

  • γενικά, προσφέρουν μικρότερη πρόσφυση σε χιονισμένη επιφάνεια από τις χιονοαλυσίδες, σε μια ολοκληρωμένη σύγκριση μεταξύ τους.
  • επειδή είναι κατασκευασμένες από ελαστικό υλικό, η διάρκεια «ζωής» τους είναι μικρότερη συγκριτικά με ό,τι ισχύει για τις αλυσίδες χιονιού.
  • η συνιστώμενη ταχύτητα κίνησης του οχήματος είναι μικρότερη, συγκριτικά, αφενός για να είναι πιο αποτελεσματικές και αφετέρου για να μην φθείρονται πιο γρήγορα.
  • έχουν ελάχιστη χρησιμότητα εάν συναντήσουμε πάγο στον δρόμο. Σε μια τέτοια κατάσταση η χιονοαλυσίδες αποδεικνύονται καλύτερες.
  • δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικές στα μεγάλα, άρα και πιο βαριά αυτοκίνητα, όπως ένα SUV ή ένα pickup.

Σε κάθε περίπτωση, όποια από τις δύο λύσεις προτιμήσει κάποιος, είναι βασικό να έχει κάνει από πριν μερικές δοκιμές να τις τοποθετήσει με ηρεμία και σε καλές καιρικές συνθήκες. Έτσι, θα μάθει τον πιο εύκολο και γρήγορο τρόπο, θα διαπιστώσει τα λάθη του κατά τη διαδικασία και θα γνωρίζει ακριβώς τι πρέπει να πράξει όταν βρεθεί στην ανάγκη να τις βάλει στους τροχούς.

Πηγή: newsauto.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 04 Φεβρουαρίου 2023 12:58

Σχετικά Άρθρα

  • Καλαμάτα: Έσπασαν αυτοκίνητο με βαριοπούλα και τραυμάτισαν γυναίκα με μωρό
    Καλαμάτα: Έσπασαν αυτοκίνητο με βαριοπούλα και τραυμάτισαν γυναίκα με μωρό

    Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη στην Καλαμάτα, όταν σε ένα όχημα στο οποίο επέβαινε ένα ζευγάρι μαζί με το 11 μηνών βρέφος τους στο ύψος του Δημαρχείου Καλαμάτας και είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά η νεαρή μητέρα.

    Σύμφωνα με το protothema.gr, όλα έγιναν μέρα- μεσημέρι της Τρίτης, όταν ένα όχημα στο οποίο επέβαιναν τρεις Ρομά έκλεισε τον δρόμο σε αυτό του ζευγαριού των ομοφύλων τους και οι δυο από τους επιβάτες άρχισαν να το χτυπούν άγρια με μια βαριοπούλα προκαλώντας φθορές.

    Η τρομοκρατημένη μητέρα πήρε το μωρό στην αγκαλιά της και βγήκε στον δρόμο ζητώντας βοήθεια. Όμως, ο τρίτος Ρομά έβαλε μπροστά το αυτοκίνητό του και την χτύπησε σωριάζοντάς την στο έδαφος!

    Οι δράστες μπήκαν βιαστικά στο αυτοκίνητο και τράπηκαν σε φυγή προς άγνωστη κατεύθυνση, καταφέρνοντας να εξαφανιστούν παρά το γεγονός ότι οι άνδρες της Αστυνομία ξεκίνησαν άμεσα αναζητήσεις. Οι έρευνες για τον εντοπισμό τους συνεχίζονται, ενώ η τραυματισμένη γυναίκα διακομίστηκε στο νοσοκομείο Καλαμάτας, όπου διαπιστώθηκε ότι έχει υποστεί κάταγμα στο πόδι.

    Πηγή: Gargalianoionline.gr

  • Σοκ στον Τύρναβο: Άνδρας χτύπησε τη σύζυγό του και αποπειράθηκε να την πατήσει με ΙΧ
    Σοκ στον Τύρναβο: Άνδρας χτύπησε τη σύζυγό του και αποπειράθηκε να την πατήσει με ΙΧ

    Ένα ακόμη περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας σημειώθηκε σε γειτονιά του Τυρνάβου, όταν μια γυναίκα, συνοδευόμενη από το μικρό παιδί της, άρχισε να ουρλιάζει στην μέση του δρόμου ζητώντας βοήθεια.

    Σύμφωνα με μαρτυρίες, η γυναίκα εξήγησε στους γείτονες, που βγήκαν έντρομοι να βοηθήσουν ακούγοντας τις φωνές της γυναίκας και του παιδιού, ότι ο σύζυγός της την κυνηγούσε, την χτυπούσε, και προσπάθησε να την πατήσει με το αυτοκίνητό του.

    Αναζητείται από τις Αρχές ο δράστης στον Τύρναβο

    Όπως αναφέρουν πληροφορίες του tirnavospress.gr, οι κάτοικοι της περιοχής ανταποκρίθηκαν άμεσα, προσφέροντας βοήθεια και ειδοποιώντας τις αρχές. Η αστυνομία έφτασε στο σημείο, παρέλαβε τη γυναίκα και το παιδί της, και τους μετέφερε στο τμήμα για την ασφάλεια τους. Ο σύζυγος, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε εγκαταλείψει το σημείο πριν την άφιξη των Αρχών.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Οι 5 επικίνδυνες ζημιές στο αυτοκίνητο όταν πέφτει σε λακκούβα
    Οι 5 επικίνδυνες ζημιές στο αυτοκίνητο όταν πέφτει σε λακκούβα

    Οι ζημιές σε ελαστικά και ζάντες από τις λακκούβες. Τι μπορεί να πάθουν οι αναρτήσεις και η εξάτμιση.

    Καθημερινό «πονοκέφαλο» αποτελούν για τους οδηγούς οι λακκούβες, οι οποίες άλλωστε είναι ένα από τα μεγαλύτερα και διαχρονικά προβλήματα των ελληνικών δρόμων.

    Μάλιστα, το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο τον χειμώνα, καθώς τα νερά από τις βροχές ή ο πάγος επιδεινώνουν την ήδη βεβαρυμμένη κατάσταση. Συνήθως οι λακκούβες ξεκινούν από μικρές τρύπες στο οδόστρωμα και καταλήγουν να είναι μεγάλες και επικίνδυνες, οι οποίες χαλούν σημαντικά μέρη της ανάρτησης και των τροχών σε ένα αυτοκίνητο.

    Οι ζημιές σε ελαστικά και ζάντες από τις λακκούβες

    Μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα ελαστικά, σχίζοντάς τα ή μετά από μεγάλη επιβάρυνση να μην μπορούν αυτά να κρατούν μια συγκεκριμένη πίεση. Τα ελαστικά που είναι περισσότερο επιρρεπή στις κακοτεχνίες του δρόμου είναι αυτά που έχουν χαμηλό προφίλ. Μπορεί να δημιουργηθεί εξόγκωμα στο προφίλ του ελαστικού πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα. Το εξόγκωμα είναι ένδειξη ότι έχει σπάσει το ενισχυτικό πλέγμα που βρίσκεται στο εσωτερικό μέρος του ελαστικού, με αποτέλεσμα να μειωθεί η αντοχή του. Μια άλλη συνέπεια είναι να βγει μέρος του πέλματος από τον βασικό κορμό του ελαστικού.

    Μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να στραβώσει ή ακόμα και να σπάσει τη ζάντα. Ειδικά αν αυτή είναι μεγάλης διαμέτρου, όπως για παράδειγμα άνω από 17 ίντσες. Στην καλύτερη περίπτωση, αυτό που μπορεί να συμβεί είναι ένα ράγισμα στη ζάντα το οποίο όμως, είναι πιθανό να μην αντιληφθεί ο οδηγός κατευθείαν, κυρίως επειδή δεν θα είναι ορατό. Αν μετά από ώρες ή την επόμενη ημέρα παρατηρήσει ο οδηγός ότι το ελαστικό της συγκεκριμένης ζάντας έχει χάσει αέρα, τότε θα πρέπει να απευθυνθεί άμεσα σε κάποιο εξειδικευμένο βουλκανιζατέρ, ώστε να γίνει η ανάλογη διάγνωση και η επιδιόρθωση της ζάντας. Τα ελαστικά τεχνολογίας run flat επειδή είναι πιο σκληρά σε σχέση με τα συμβατικά, είναι πιθανό σε μια λακκούβα να επιβαρύνουν τη ζάντα πολύ περισσότερο από ένα συμβατικό ελαστικό, ειδικά αν η ζάντα είναι μεγάλης διαμέτρου.

    Τι μπορεί να πάθουν οι αναρτήσεις και η εξάτμιση

    Το σύστημα αναρτήσεων του αυτοκινήτου είναι σχεδιασμένο ώστε να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να προσφέρει ομαλή κύλιση σε κάθε είδους οδόστρωμα. Όμως μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να την καταπονήσει σε μεγάλο βαθμό, ώστε να χάσει την ευθυγράμμισή της, να σπάσει τα ακρόμπαρα ή να σκάσει λόγω μεγάλης καταπόνησης κάποιο αμορτισέρ. Αν το αυτοκίνητο χάσει την ευθυγράμμισή του, ο οδηγός θα παρατηρήσει ότι το τιμόνι θα βρίσκεται εκτός κέντρου, το αυτοκίνητο θα κλίνει μονίμως προς μια κατεύθυνση, θα χάσει τη σταθερότητα στις στροφές και τα ελαστικά θα φθείρονται ανομοιόμορφα.

    Οι βαθιές λακκούβες μπορούν να προκαλέσουν βαθουλώματα και τρύπες στο σύστημα εξάτμισης όπως τις σωληνώσεις ή τον καταλύτη. Αυτό συμβαίνει γιατί το σύστημα εξάτμισης βρίσκεται εκτεθειμένο κάτω από το αυτοκίνητο, πολλές φορές χωρίς κάποιο προστατευτικό κάλυμμα.

    Τέλος, μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να φθείρει ή να σπάσει έναν χαμηλό προφυλακτήρα κυρίως όταν πρόκειται για σπορ όχημα. Αν και αυτού του τύπου η ζημιά είναι συνήθως αισθητική και δεν επηρεάζει την ασφάλεια ή τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, είναι κάτι το οποίο οι οδηγοί θα πρέπει να προσέχουν διότι το κόστος επισκευής δεν είναι αμελητέο.

    Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik
  • Κατήγγειλε ότι του έκλεψαν το αμάξι για να πάρει την αποζημίωση – Συνελήφθη 37χρονος στο Ηράκλειο
    Κατήγγειλε ότι του έκλεψαν το αμάξι για να πάρει την αποζημίωση – Συνελήφθη 37χρονος στο Ηράκλειο

    Οι αστυνομικοί μετά από ενδελεχή έρευνα διαπίστωσαν πως δεν πρόκειται για κλοπή αλλά ο ίδιος το είχε σχεδιάσει αυτό προκειμένου να εξαπατήσει την ασφαλιστική εταιρία που είχε ασφαλίσει το αυτοκίνητό του ώστε να λάβει την αποζημίωση για μερική ή ολική κλοπή

    Ένας 37χρονος βρίσκεται στα χέρια των αρχών καθώς επιχείρησε να εξαπατήσει την ασφαλιστική του με ψευδή καταγγελία για κλοπή αυτοκινήτου.
    Σύμφωνα με πληροφορίες του cretapost, όλα ξεκίνησαν στις 8 Οκτωβρίου όταν ο 37χρονος πήγε στο αστυνομικό μέγαρο Ηρακλείου και κατέθεσε ότι άγνωστοι του έκλεψαν το αγροτικό όχημά του, αξίας 30.000 ευρώ.
    Ο ίδιος, στις 12 Οκτωβρίου, προχώρησε σε συμπληρωματική κατάθεση λέγοντας πως τελικά βρήκε το αυτοκίνητό του αλλά όπως κατήγγειλε του είχαν αφαιρέσει την καρότσα, το καπό και την πόρτα του οδηγού.
    Οι αστυνομικοί μετά από ενδελεχή έρευνα διαπίστωσαν πως δεν πρόκειται για κλοπή αλλά ο ίδιος το είχε σχεδιάσει αυτό προκειμένου να εξαπατήσει την ασφαλιστική εταιρία που είχε ασφαλίσει το αυτοκίνητό του ώστε να λάβει την αποζημίωση για μερική ή ολική κλοπή.

    Οι αρχές μετά τα στοιχεία που συνέλεξαν συνέλαβαν τον 37χρονο ο οποίος πλέον βρίσκεται αντιμέτωπος με τη δικαιοσύνη με τη κατηγορία της κατάθεσης ψευδών στοιχείων.

    Πηγή: Cretapost.gr - Protothema.gr
  • Κυλλήνη: Σε εξέλιξη η ανέλκυση του αυτοκινήτου που έπεσε στο λιμάνι (photos & video)
    Κυλλήνη: Σε εξέλιξη η ανέλκυση του αυτοκινήτου που έπεσε στο λιμάνι (photos & video)

    Ολοκληρώνεται αυτή την ώρα η ανάσυρση του αυτοκινήτου που νωρίτερα το απόγευμα έπεσε μέσα στο λιμάνι της Κυλλήνης.

    Το όχημα ήταν σταθμευμένο κοντά στο αλιευτικό καταφύγιο και "κύλησε" προς τη θάλασσα καταλήγοντας σε αυτή.

    Επειδή δεν ήταν σαφές αν υπήρχαν άτομα μέσα στο αυτοκίνητο, υπήρξε μεγάλη κινητοποίηση από τους περίοικους και το Λιμεναρχείο Κυλλήνης, αλλά και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.

    Άμεσα έπεσε μέσα στο νερό ο δύτης Γιώργος Δραγώνας, για να εντοπίσει και να ελέγξει το όχημα.

    Όπως αποδείχθηκε σε αυτό δεν υπήρχαν επιβάτες, ενώ η ιδιοκτήτρια εμφανίστηκε σχεδόν την ίδια ώρα, λέγοντας πως το είχε σταθμεύσει κανονικά στο σημείο.

    Η ιδιοκτήτρια και μια φίλη της επέβαιναν στο αυτοκίνητο και σύμφωνα με πληροφορίες στάθμευσαν και κατέβηκαν για να αγοράσουν τα εισιτήρια τους.

    Τότε το αυτοκίνητο κινήθηκε μόνο του, πέφτοντας στη θάλασσα καταλήγοντας σε απόσταση 30 μέτρων από το ντόκο του λιμανιού σε βάθος πέντε μέτρων...

    Δείτε φωτογραφίες και video:

    Killini auto anelkisi 2

    Killini auto anelkisi 3

    Killini auto anelkisi 5

    Killini auto anelkisi 6

    Killini auto anelkisi 7

    Killini auto anelkisi 8

  • Τραγωδία στη Λάρισα: Βρέθηκε νεκρός μέσα στο αυτοκίνητο - «Έσβησε» στο τιμόνι
    Τραγωδία στη Λάρισα: Βρέθηκε νεκρός μέσα στο αυτοκίνητο - «Έσβησε» στο τιμόνι

    Τραγωδία στη Λάρισα, το πρωί του Σαββάτου, καθώς ένας 60χρονος άνδρας, μετά τις 9.30 το πρωί, άφησε την τελευταία του πνοή στο αυτοκίνητό του, σύμφωνα με πληροφορίες από παθολογικά αίτια, στην περιοχή της Ανθούπολης.

    Όπως αναφέρει το larissanet.gr, στο σημείο έσπευσε όχημα του ΕΚΑΒ μετά από κλήση – πιθανότατα του ίδιου του άνδρα – τον οποίο και μετέφεραν στο εφημερεύον Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της πόλης για τις πρώτες βοήθειες, αλλά ήταν ήδη αργά.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Θρίλερ στη Λάρισα: Βρέθηκε σορός μέσα σε αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια κατάσβεσης φωτιάς
    Θρίλερ στη Λάρισα: Βρέθηκε σορός μέσα σε αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια κατάσβεσης φωτιάς

    Συναγερμός σήμανε στην Πυροσβεστική την Κυριακή (06.10.24) μετά τον εντοπισμό σορού στη Λάρισα.

    Πώς ανασύρθηκε η σορός

    Σορός αγνώστων στοιχείων εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια κατάσβεσης φωτιάς σε αυτοκίνητο στη Λάρισα και συγκεκριμένα στην περιοχή Μεσορράχη.

    Η σορός ανασύρθηκε και παρελήφθη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ.

    Στο σημείο για την κατάσβεση της πυρκαγιάς επιχείρησαν 6 πυροσβέστες με 3 οχήματα.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Εστίες μόλυνσης στο αυτοκίνητο - Τα 6 σημεία που μαζεύονται τα περισσότερα βακτήρια
    Εστίες μόλυνσης στο αυτοκίνητο - Τα 6 σημεία που μαζεύονται τα περισσότερα βακτήρια

    Όσο πιο παλιό το όχημα, τόσο περισσότερα βακτηρίδια ανιχνεύονται μέσα στην καμπίνα επιβατών, αλλά και στον χώρο αποσκευών.

    Ο συχνός καθαρισμός του εσωτερικού του αυτοκινήτου μας είναι απαραίτητος για λόγους υγιεινής. Αυτό προκύπτει από έρευνα βρετανικού πανεπιστημίου, σύμφωνα με την οποία εντοπίστηκαν στην καμπίνα επιβατών των εξετασθέντων Ι.Χ. περισσότερα βακτήρια από ό,τι σε μια συνηθισμένη τουαλέτα.

    Οι ερευνητές έβαλαν στο μικροσκόπιο τους πέντε διαφορετικά μοντέλα ηλικίας δύο έως 17 ετών. Στα τρία από τα πέντε αυτοκίνητα μετακινούνταν επιβάτες και κατοικίδια ζώα, ενώ στο ένα αποτελούσε το πλήρωμα μόνο ο οδηγός και το κατοικίδιο του. Τα αυτοκίνητα αγοράστηκαν μεταχειρισμένα και ακολούθως ελέγχθηκε το εσωτερικό τους για την ύπαρξη μικροβίων σε σύγκριση με αντίστοιχα δείγματα από τουαλέτες.

    Τα αποτελέσματα εκπλήσσουν, αφού πολλοί θα περίμεναν, ότι το πιο βρώμικο μέρος ενός Ι.Χ. θα ήταν το τιμόνι του, ωστόσο τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν το πιο… καθαρό και ότι επιβαρύνεται με τα λιγότερα βακτηρίδια. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι η μεγαλύτερη εστία μόλυνσης για τους επιβάτες ενός Ι.Χ. είναι ο χώρος αποσκευών του, ενώ τα αναλυτικά αποτελέσματα για τα 6 σημεία που ερεύνησαν, ήταν τα εξής:

    • Χώρος αποσκευών, 1.425 βακτηρίδια.
    • Κάθισμα οδηγού, 649 βακτηρίδια.
    • Επιλογέας ταχυτήτων, 407 βακτηρίδια.
    • Πίσω κάθισμα, 323 βακτηρίδια.
    • Ταμπλό αυτοκινήτου, 317 βακτηρίδια.
    • Τιμόνι, 146 βακτηρίδια.

    Επίσης, διαπιστώθηκε ότι όσο μεγαλύτερης ηλικίας είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο περισσότερα βακτήρια εντοπίζονται στο εσωτερικό του. Αυτό σημαίνει, ότι στα παλαιότερα Ι.Χ. είναι αναγκαίος ο συχνότερος καθαρισμός τους, ενώ η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου πρέπει να συνοδεύεται απαραιτήτως με έναν βιολογικό καθαρισμό και απολύμανση της καμπίνας επιβατών.

    Οι επιπτώσεις για την υγεία των επιβατών μπορεί να αποδειχθούν σοβαρές, καθώς τα βακτήρια που εντοπίστηκαν μπορούν να προκαλέσουν -μεταξύ άλλων- διάρροια, προβλήματα στο αναπνευστικό και λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος.

    Πηγή: iEidiseis.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch