Κλείνω τα μάτια και γυρίζω λιγότερο από 10 χρόνια πίσω. Συναντάω το Ford Mondeo με έναν 1.800σάρη κινητήρα απόδοσης 125 ίππων.
Επιστροφή στο σήμερα. Και συγκεκριμένα στην πανέμορφη Γρανάδα (Ισπανία), όπου έχω την ευκαιρία να οδηγήσω το νέο Mondeo. Τόσο την έκδοση με τον τούρμπο diesel κινητήρα των 2.0 λίτρων (180 ίπποι), όσο και την έκδοση στέισον βάγκον με τον 1.5 Ecoboost βενζίνης με τα 160 άλογα.
Τι κοινό υπάρχει μεταξύ του Mondeo πριν 8-10 χρόνια και του σημερινού;
Το όνομα. Άντε και μια μακρά ιστορία και τους πλούσιους χώρους που προσφέρει διαχρονικά η μπερλίνα της Ford για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους.
Κινητήρες – διαμάντια, πλαίσιο με εξαιρετικά χαρακτηριστικά, όμορφο διαχρονικό αμάξωμα, πλούσιοι χώροι (ειδικά το πορτ μπαγκάζ, είναι απίθανο) και, για πρώτη φορά σε Mondeo, οδική συμπεριφορά που, αν μη τι άλλο, σε αφήνει με το στόμα ανοικτό.
Λίγο πριν την αναχώρηση από την Μάλαγα, ο υπεύθυνος εξέλιξης του (ευρωπαϊκού) Mondeo, δεν το έκρυψε: «Σας βάλαμε να οδηγήσετε σε κομμάτια επαρχιακών δρόμων, με πολλές στροφές, συνεχείς ανηφόρες και κατηφόρες, αλλά και μέτρια ποιότητα οδοστρώματος, ώστε να μπορέσετε να αποκομίσετε μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη άποψη για το νέο μας μοντέλο».
Και πράγματι, δεν θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά τα πράγματα. Γιατί παρά το γεγονός ότι το μήκος του νέου Mondeo αγγίζει τα 4,9 μέτρα, στα φιδωτά κομμάτια των επαρχιακών δρόμων της Ανδαλουσίας, είχες τον πλήρη έλεγχο του οχήματος και ένα αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς. Καμία απολύτως έκπληξη. Όλα προβλέψιμα, ασχέτως του πόσο βαθιά είχες πατήσει το δεξί πόδι στο πάτωμα.
Το νέο Mondeo, αν και δεν κρύβει τις αμερικάνικες καταβολές του στον τομέα της εμφάνισης με την μάσκα εμπρός να φέρνει σε Aston Martin, είναι ένα τυπικό ευρωπαϊκό αυτοκίνητο σ τον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Μπαίνεις στις στροφές χωρίς να φοβάσαι αφού οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα είναι ελάχιστες έως μηδενικές, οι τροχοί ακολουθούν τις εντολές από το τιμόνι χωρίς να δυσανασχετούν ενώ σε οποιαδήποτε εντολή του οδηγού το αυτοκίνητο υπακούει χωρίς κανέναν δισταγμό.
Σε πρώτη φάση, το Mondeo θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με ένα κινητήρα ντίζελ 1.6 λ. με 115 ίππους. Και θα ακολουθήσουν εκδόσεις TDCi των 1.500 κυβικών με τρία επίπεδα απόδοσης καθώς και ο μικρότερος των EcoBoost, ο τρικύλινδρος των 1.000 κυβικών και των 125 ίππων. Διαθέσιμη θα είναι επίσης από το 2015 και η έκδοση Hybrid, με έναν συμβατικό κινητήρα 2.0 λ. ( λειτουργεί με τον κύκλο του Atkinson), δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας για κίνηση και ένας για ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση) και συνδυαστική ισχύ 187 άλογα.
Οι πωλήσεις του στην Ελλάδα θα ξεκινήσουν στο άμεσο μέλλον από 23,635 ευρώ με απόσυρση για την έκδοσή του με το diesel 1.6 TDCI των 115 ίππων.
Μάθετε περισσότερα για το νέο Ford Mondeo στη Ford Βασιλόπουλος