H έλλειψη λαδιών μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στον κινητήρα του αυτοκινήτου μας.
Hπροειδοποιητική ένδειξη για τα λάδια του κινητήρα.
Δυστυχώς σε παλαιότερα μοντέλα είναι κάποιες φορές πολύ αργά, όταν ανάψει η κόκκινη φωτεινή ένδειξη για τα λάδια, γιατί η ζημιά έχει ήδη γίνει. Η αποτελεσματικότερη μέθοδος για να αποφύγουμε ένα τέτοιο ‘’κακό σενάριο’’, είναι ο τακτικός έλεγχος της στάθμης των λαδιών και η συμπλήρωσή τους, αν βλέπουμε ότι πλησιάζουν στην ένδειξη ‘’Minimum’’. Η απώλεια λαδιών είναι φυσιολογική, γιατί οι περισσότεροι κινητήρες καίνε και λίγο λιπαντικό κατά τη λειτουργία τους, οπότε ο έλεγχος είναι απαραίτητος. Για να γίνει σωστά, πρέπει να περιμένουμε λίγο αφού σβήσουμε το μοτέρ, ώστε να έχει ‘’καθίσει’’ όλο το λάδι στο κάρτερ, ενώ και το αυτοκίνητο πρέπει να είναι σταθμευμένο σε επίπεδη επιφάνεια χωρίς κλίση, ώστε να είναι η μέτρηση της στάθμης του λιπαντικού αξιόπιστη. Επίσης, για το σκούπισμα της βέργας χρησιμοποιούμε ένα καθαρό πανί, που δεν αφήνει χνούδια.
Από εκεί και μετά, υπάρχουν και τα εξής σημάδια, τα οποία παραπέμπουν σε πιθανή έλλειψη λαδιών και απαιτούν τον άμεσο έλεγχό τους:
Όταν βλέπουμε ότι σχηματίζονται κάτω από το σταθμευμένο αυτοκίνητό μας λεκέδες λαδιού, τότε αυτό σημαίνει ότι υπάρχει διαρροή λιπαντικού.
Αν παίρνει δύσκολα ο κινητήρας μπροστά και μετά δεν λειτουργεί στρωτά.
Αν ακούγονται περίεργοι μεταλλικοί θόρυβοι, όταν γυρνάμε τη μίζα εκκίνησης, τότε αυτό θα μπορούσε να παραπέμπει σε έλλειψη λαδιών.
Εννοείται, ότι οι αλλαγές λαδιών γίνονται μόνο σε συνεργεία και πρατήρια καυσίμων, που πληρούν τις προβλεπόμενες προδιαγραφές και συλλέγουν τα παλιά λιπαντικά για ανακύκλωση.