Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου 2023 15:40

Τέλος τα diesel για τη Volvo

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Καθώς πλησιάζει στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της η Volvo ανακοίνωσε και επίσημα το τέλος της παραγωγής με κινητήρες diesel το 2024

Το τελευταίο Volvo, με κινητήρα diesel, θα παραχθεί στις αρχές του νέου έτους. Η σουηδική φίρμα προχώρησε σε επίσημες ανακοινώσεις, στο πλαίσιο του Climate Week NYC, επιβεβαιώνοντας τις προθέσεις της για σταδιακό πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της, αλλά επιδεικνύοντας και τη διάθεση να επιταχύνει το χρονοδιάγραμμά της.

Ουσιαστικά, στην Εβδομάδα Κλίματος της Νέας Υόρκης, η Volvo επανέλαβε το φιλόδοξο σχέδιό της, για μια αμιγώς ηλεκτρική γκάμα, έως το 2030, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν πρόκειται να ξοδέψει ούτε… κορώνα από τον προϋπολογισμό της, για την ανάπτυξη, από εδώ και στη εξής, κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Εν αρχή, στο βωμό, αυτής της αλλαγής στρατηγικής, θα θυσιαστεί το diesel, με την εταιρεία να αναφέρει ξεκάθαρα στην ανακοίνωσή της, ότι στις αρχές του 2024, θα ολοκληρωθεί η παραγωγή των πετρελαιοκίνητων Volvo. Γρήγορη εξέλιξη, που πάντως δεν αποτελεί έκπληξη, ως προς την κατεύθυνσή της, καθώς από το Νοέμβριο του 2022, η Volvo (με τις «ευλογίες» της μητρικής Geely) είχε πουλήσει το μερίδιο του χαρτοφυλακίου της, για κινητήρες εσωτερικής καύσης, στην Aurobay.

«Τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης είναι το μέλλον μας και ανώτερα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης: παράγουν λιγότερο θόρυβο, λιγότερους κραδασμούς, λιγότερο κόστος συντήρησης για τους πελάτες μας και μηδενικές εκπομπές ρύπων», λέει ο Τζιμ Ρόουαν, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars. «Είμαστε πλήρως επικεντρωμένοι στη δημιουργία ενός ευρέος χαρτοφυλακίου από premium, πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προσφέρουν όλα όσα περιμένουν οι πελάτες μας από ένα Volvo – και αποτελούν βασικό μέρος της απάντησής μας στην κλιματική αλλαγή».

Πηγή: Protothema.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου 2023 09:50

Σχετικά Άρθρα

  • Νέα έκδοση για τα Volvo EC40, EX40 και XC40
    Νέα έκδοση για τα Volvo EC40, EX40 και XC40

    Η Volvo ανακοίνωσε πως μέσα στους επόμενους μήνες θα λανσαριστεί μία νέα έκδοση για τα μοντέλα EC40, EX40 και XC40.

    Σύμφωνα με τη Volvo, η έκδοση Black Edition θα παρουσιάζει ένα αμάξωμα, το οποίο θα είναι σε απόχρωση μεταλλικού μαύρου (Onyx Black), με την οροφή, το πλαίσιο των παραθύρων και τους καθρέφτες να ξεχωρίζουν λόγω της πιο γυαλιστερής επιφάνειας.

    Η γρίλια στη μάσκα έχει την ίδια ακριβώς απόχρωση μαύρου και συνοδεύεται από το επίσης μαυρισμένο σήμα της εταιρείας. Το ίδιο συμβαίνει και στο πίσω μέρος, με την ονομασία του μοντέλου.


    Οι τροχοί αποτελούνται από ζάντες 20 ιντσών με σχεδίαση πέντε διπλών ακτίνων και χρώμα μεταλλικού μαύρου. Δεν αλλάζει κάτι σημαντικά στο εσωτερικό, το οποίο ακολουθεί το υπόλοιπο σύνολο, συνοδεύοντάς το ιδανικά για να υποστηριχθεί η ονομασία Black Edition.

    Η Volvo ανακοίνωσε, ότι στη συγκεκριμένη έκδοση θα περιλαμβάνει και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα που θα συγκρατούν στη «μνήμη» τις προτιμήσεις οδηγού και συνοδηγού.

    Ο υπόλοιπος εξοπλισμός των EC40, EX40 και XC40 Black Edition θα είναι πολύ πλούσιος, καθώς όλα θα είναι βασισμένα στις εκδόσεις Plus και Ultimate του εκάστοτε μοντέλου.

    Η Volvo αναφέρει ότι οι επίδοξοι αγοραστές μπορούν να συνδυάσουν την έκδοση Black Edition με οποιοδήποτε κινητήριο σύνολο που διατίθεται. Μόνη εξαίρεση θα αποτελέσει το EX40 που θα είναι διαθέσιμο μόνο με τα χαρακτηριστικά της έκδοσης Plus, δηλαδή με τον έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 238 ίππων.

    Σύμφωνα με τη σουηδική εταιρεία, η παραγωγή των μοντέλων της σειράς 40 στην έκδοση Black Edition θα ξεκινήσει μέσα στο Απρίλιο, με τις πρώτες μονάδες να παρουσιάζονται στην Ευρώπη εντός του 2024.
    Πηγή: Protothema.gr
  • To Volvo EX30 στο στόχαστρο βελτιωτών
    To Volvo EX30 στο στόχαστρο βελτιωτών

    Η βελτιωτική εταιρία Everlast χρησιμοποιώντας ως βάση το νέο Volvo EX30 παρουσιάζει δύο εκδόσεις με διαφορετικό χαρακτήρα του νέου μικρού ηλεκτρικού SUV

    Μπορεί οι πωλήσεις του Volvo EX30 να μην έχουν στην ουσία ξεκινήσει αλλά αυτό δεν εμποδίζει καθόλου τις εταιρείες βελτιώσεων να έχουν ήδη έτοιμες τις δικές τους προτάσεις. Όπως για παράδειγμα η ολλανδική Everlast η οποία δημιούργησε τις εκδόσεις «Sport» και «Outland».
    Στην πρώτη οι Ολλανδοί έχουν χρησιμοποιήσει μια νέα βαφή με μικρές πορτοκαλί λεπτομέρειες και ζάντες 21 ιντσών από κράμα αλουμινίου. Επίσης, μοιάζει να έχουν χαμηλώσει τις αναρτήσεις προκειμένου το μικρό SUV να έχει ένα πιο επιθετικό ύφος που δικαιολογεί και την επωνυμία «Sport».

    Από την άλλη η «Outland» είναι πιο περιπετειώδης, πιο off-road και πιο εναλλακτική. Μοιάζει αρκετά εμπνευσμένη από το εργοστασιακό «Cross Country» που αναμένεται και έτσι το EX30 έχει αρκετά μαύρου χρώματος προστατευτικά που συνδυάζονται ωραία με τις ζάντες των 19 ιντσών και τα λάστιχα παντός εδάφους προκειμένου να ενισχύσουν τον off road χαρακτήρα.

    Στην μπαταρία και τους ηλεκτροκινητήρες, όλα παραμένουν ίδια και απαράλλαχτα. Υπενθυμίζουμε, ότι το Volvo EX30 διατίθεται είτε ως πισωκίνητο με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 268 ίππους, είτε ως τετρακίνητο με δύο ηλεκτροκινητήρες που στο σύνολό τους αποδίδουν 422 ίππους. Το δεύτερο έχει μάλιστα και αυτονομία της τάξης των 460 χιλιομέτρων χάρη στη μπαταρία του των 69 kWh. Σύμφωνα με την Everlast οι εκδόσεις Sport και Outland κοστίζουν 9.540 ευρώ και στο ποσό αυτό περιλαμβάνεται το κιτ αμαξώματος, η βαφή, οι ζάντες και τα ελαστικά.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Το Volvo EX30 αγριεύει
    Το Volvo EX30 αγριεύει

    Το νέο μικρό ηλεκτρικό SUV της Volvo γίνεται βάση για τη δημιουργία δύο αναβαθμισμένων εκδόσεων με την υπογραφή της βελτιωτικής εταιρίας Everlast

    Μπορεί οι πωλήσεις του Volvo EX30 να μην έχουν στην ουσία ξεκινήσει αλλά αυτό δεν εμποδίζει καθόλου τις εταιρείες βελτιώσεων να έχουν ήδη έτοιμες τις δικές τους προτάσεις. Όπως για παράδειγμα η ολλανδική Everlast η οποία δημιούργησε τις εκδόσεις «Sport» και «Outland».

    Στην πρώτη οι Ολλανδοί έχουν χρησιμοποιήσει μια νέα βαφή με μικρές πορτοκαλί λεπτομέρειες και ζάντες 21 ιντσών από κράμα αλουμινίου. Επίσης, μοιάζει να έχουν χαμηλώσει τις αναρτήσεις προκειμένου το μικρό SUV να έχει ένα πιο επιθετικό ύφος που δικαιολογεί και την επωνυμία «Sport».

    Από την άλλη η «Outland» είναι πιο περιπετειώδης, πιο off-road και πιο εναλλακτική. Μοιάζει αρκετά εμπνευσμένη από το εργοστασιακό «Cross Country» που αναμένεται και έτσι το EX30 έχει αρκετά μαύρου χρώματος προστατευτικά που συνδυάζονται ωραία με τις ζάντες των 19 ιντσών και τα λάστιχα παντός εδάφους προκειμένου να ενισχύσουν τον off road χαρακτήρα.

    Στην μπαταρία και τους ηλεκτροκινητήρες, όλα παραμένουν ίδια και απαράλλαχτα. Υπενθυμίζουμε, ότι το Volvo EX30 διατίθεται είτε ως πισωκίνητο με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 268 ίππους, είτε ως τετρακίνητο με δύο ηλεκτροκινητήρες που στο σύνολό τους αποδίδουν 422 ίππους. Το δεύτερο έχει μάλιστα και αυτονομία της τάξης των 460 χιλιομέτρων χάρη στη μπαταρία του των 69 kWh. Σύμφωνα με την Everlast οι εκδόσεις Sport και Outland κοστίζουν 9.540 ευρώ και στο ποσό αυτό περιλαμβάνεται το κιτ αμαξώματος, η βαφή, οι ζάντες και τα ελαστικά.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Φόβοι για μεγάλες αυξήσεις στις τιμές της βενζίνης και του diesel
    Φόβοι για μεγάλες αυξήσεις στις τιμές της βενζίνης και του diesel

    Άμεσες οι επιπτώσεις της μείωσης της παραγωγής πετρελαίου από Ρωσία και Σαουδική Αραβία στην Παγκόσμια Αγορά…

    Η αγορά πετρελαίου αντιμετωπίζει σημαντικές αλλαγές μετά την προ ημερών απόφαση της Ρωσίας και της Σαουδικής Αραβίας για μείωση της παραγωγής.

    Το Brent, βρίσκεται πλέον σε μια αντικειμενικά υψηλή τιμή, οδεύοντας ολοταχώς για τα 100 δολάρια το βαρέλι. Ηδη στο τρίμηνο το Brent είναι στο +29% και το αμερικανικό αργό στο +27%.

    Οι κινήσεις αυτές από τους δύο πετρελαϊκούς γίγαντες φαίνεται να έχουν ως στόχο τη διατήρηση της σταθερότητας στις διεθνείς πετρελαϊκές αγορές. Ωστόσο, οι αποφάσεις αυτές έχουν άμεσες συνέπειες για τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, καθώς η τιμή του πετρελαίου επηρεάζει σημαντικά το κόστος των καυσίμων.

    Στην Ελλάδα, οι τιμές των καυσίμων έχουν ήδη φτάσει στα ύψη, καθώς οι παγκόσμιες αλλαγές στην πετρελαϊκή αγορά αντικατοπτρίζονται και στο κόστος για τους Έλληνες καταναλωτές. Με τιμές που ξεπερνούν τα 2 ευρώ το λίτρο σε πολλές περιοχές της χώρας, η κατάσταση επιβαρύνει κατά πολύ τον προϋπολογισμό των νοικοκυριών, αλλά και των εταιρειών.

    Η Σαουδική Αραβία έχει ανακοινώσει ότι θα προχωρά σε μηνιαίες αξιολογήσεις της παραγωγής, ενώ παρόμοιες ενέργειες αναμένονται και από την Ρωσία. Αυτό σημαίνει ότι η αγορά πετρελαίου θα παραμείνει σε κατάσταση αβεβαιότητας για το εγγύς μέλλον.

    Είναι σαφές ότι η δυναμική της πετρελαϊκής αγοράς διαμορφώνεται από τις στρατηγικές επιλογές των κυριότερων παραγωγών. Οι οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις αυτών των επιλογών θα πρέπει να παρακολουθούνται στενά από τις κυβερνήσεις και τις διεθνείς οργανισμούς.

    Πηγή: newsauto.gr

  • Έτσι θα δείχνει το πολυτελές πολυμορφικό της Volvo
    Έτσι θα δείχνει το πολυτελές πολυμορφικό της Volvo

    Η αντίστροφη μέτρηση για τα επίσημα αποκαλυπτήρια του EM90 έχει αρχίσει, αλλά έχουμε ήδη το προφίλ του.

    Η Volvo κατασκευάζει αυτά τα ευέλικτα, εξαιρετικά πρακτικά και ασφαλή, οικογενειακά αυτοκίνητα. Τώρα, προωθούν το… φάκελο και δουλεύουν σε ένα μίνι βαν, που θα ονομάζεται EM90.

    Με βάση το επίσημοι teaser, η Kolesa δημιούργησε το ψηφιακό προφίλ που δείχνει ένα «κουτί» MPH, με πίσω συρόμενες πόρτες για εύκολη πρόσβαση, ειδικά στην τρίτη σειρά καθισμάτων, κάθετα πίσω φώτα και τεράστιο αποθηκευτικό χώρο.

    Η Volvo δεν θα ξεκινήσει το project από την αρχή. Το επερχόμενο όχημα θα βασίζεται στο κινεζικό ηλεκτρικό μίνι βαν Zeekr 009, το οποίο υποστηρίζεται από το SEA1 (Sustainable Experience Architecture 1). Η Geely, ο γίγαντας που κατέχει τη Volvo, κατέχει και τη Zeekr. Τα μοντέλα Polestar 4 και Polestar 5 είναι κατασκευασμένα στην ίδια πλατφόρμα, καθώς και το ηλεκτρικό crossover EX30.

    Το κινέζικο Zeekr 009 έρχεται με ρύθμιση διπλού κινητήρα, για συνολική απόδοση συστήματος 544 ίππων και 686 Nm με τετρακίνηση. Στη σειρά διατίθενται δύο πακέτα μπαταριών: μια μονάδα 116 kWh και μια μονάδα 140 kWh, που αποθηκεύουν αρκετή ενέργεια για 702 και 822 χιλιόμετρα, αντίστοιχα, εντός του κύκλου δοκιμών CLTC.

    Το μίνι βαν θα μεταφέρει τη διαμόρφωση διπλού κινητήρα από το EX90. Σημαίνει ότι θα πρέπει να έχει 510 ίππους και μια μπαταρία CATL με μεικτή χωρητικότητα 111 kWh, αρκετή για αυτονομία έως και 595 χιλιόμετρα. Το επερχόμενο Volvo EM90 πρόκειται να κάνει πρεμιέρα στις 12 Νοεμβρίου. Το μοντέλο δεν θα φτάσει στις Ηνωμένες Πολιτείες. Θα είναι αρχικά διαθέσιμο στην Κίνα, με τη Volvo να εξετάζει και τις ευρωπαϊκές αγορές.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Δεκαπενταύγουστος με τη βενζίνη στα 2 ευρώ κι έπεται συνέχεια - Αλμα και στο diesel κίνησης
    Δεκαπενταύγουστος με τη βενζίνη στα 2 ευρώ κι έπεται συνέχεια - Αλμα και στο diesel κίνησης

    Για έναν ακόμη Αύγουστο οι καταναλωτές είναι αντιμέτωποι με υψηλές τιμές στα καύσιμα. Ναι μεν είναι χαμηλότερα από πέρυσι, αλλά σημαντικά υψηλότερα από τις τιμές προ διμήνου

    Mε τη βενζίνη να ίπταται στην περιοχή των 2 ευρώ το λίτρο θα κάνουν Δεκαπενταύγουστο οι Ελληνες καταναλωτές, ενώ οι προβλέψεις είναι μάλλον δυσοίωνες για το προσεχές χρονικό διάστημα με όλες τις ενδείξεις να συγκλίνουν στην εκτίμηση ότι σύντομα θα δούμε και υψηλότερα επίπεδα τιμών.

    Όσοι έφυγαν από τα αστικά κέντρα, είτε για διακοπές είτε για ολιγοήμερες αποδράσεις, θα δουν τους προϋπολογισμούς τους να ξεφεύγουν λόγω των υψηλών τιμών στα καύσιμα. Αν μάλιστα στο υψηλό κόστος μετακινήσεων συνυπολογίσει κάποιες και τις τιμές των διοδίων που είναι σε υψηλά επίπεδα, κάνουν ένα μικρό ταξίδι για πολλούς πολίτες να γίνεται απλησίαστο, αλλά όπως φαίνεται και από τα στοιχεία οι Ελληνες βρίσκουν λύσεις προκειμένου να μην κάνουν εκπτώσεις ή να μην κάνουν μεγάλες εκπτώσεις στις παραδοσιακές τους καλοκαιρινές διακοπές.

    Όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, που αναφέρονται στις 10 Αυγούστου, η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 1,956 ευρώ το λίτρο και του diesel κίνησης στα 1,725 ευρώ.

    Μεγάλη άνοδος στο diesel κίνησης

    Ειδικά το τελευταίο έχει σημειώσει συγκριτικά μεγαλύτερη άνοδο καθιστώντας τις μεταφορές και το γέμισμα για ΙΧ που κινούνται με diesel ακόμη ακριβότερα.

    Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) ανακοίνωσε αυξήσεις στις τιμές χονδρικής, οι οποίες αναμένεται να περάσουν σε κάποιο βαθμό και στην αντλία. Αυτό σημαίνει ότι οι τιμές θα προσεγγίσουν τα 2 ευρώ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και θα ξεπεράσουν τα 2,2 ευρώ το λίτρο σε νησιωτικούς τουριστικούς προορισμούς.

    H Ελλάδα παραμένει στην πρώτη δεκάδα των χωρών με την ακριβότερη βενζίνη, κάτι που οφείλεται στην υψηλότερη φορολόγηση σε σχέση με άλλα κράτη. Το GlobalPetrolPrices κατατάσσει τη χώρα μας στην έβδομη θέση ακολουθώντας το Χόνγκ Κόνγκ, την Ισλανδία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, το Μονακό και τη Δανία. Σε αυτό το πλαίσιο, οι Έλληνες οδηγοί καλούνται να κάνουν προσεκτική έρευνα αγοράς προκειμένου να συγκρατήσουν τον προϋπολογισμό των διακοπών.

    Πάντως είναι σίγουρο ότι οι καταναλωτές - οδηγοί θα πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς προτού γεμίσουν και να δείχνουν προτίμηση σε πρατήρια που γνωρίζουν και εμπιστεύονται. Οι πολύ χαμηλές τιμές δεν αποτελούν απαραίτητα το βασικό κριτήριο επιλογής καθώς μπορεί να αποτελούν ένδειξη για νοθευμένα καύσιμα.

    Ανοδική πορεία και για το φυσικό αέριο

    Επίσης να σημειωθεί, ότι ανοδικές τάσεις υπάρχουν και στο φυσικό αέριο. Συγκεκριμένα στο Χρηματιστήριο της Ολλανδίας, το φυσικό αέριο κατέγραψε την Τετάρτη «άλμα» έως και 40% την Τετάρτη. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης αναφοράς ξεπέρασαν επίσης για λίγο τα 40 ευρώ ανά μεγαβατώρα για πρώτη φορά από τον Ιούνιο, αν και εξακολουθούν να είναι μειωμένα περισσότερο από 80% από τα πρωτοφανή επίπεδα που σημειώθηκαν τον Αύγουστο του περασμένου έτους. Την Παρασκευή η τιμή του φυσικού αερίου έκλεισε στην περιοχή των 36 ευρώ η μεγαβατώρα.

    Οι τελευταίες απεργίες σύμφωνα με την Goldman Sachs θα μπορούσαν να οδηγήσουν τις τιμές στα 50 ευρώ για το υπόλοιπο καλοκαίρι του βόρειου ημισφαιρίου και έως και 97 ευρώ τον χειμώνα.

    Όλα προκλήθηκαν από, πιθανές απεργιακές κινητοποιήσεις σε τρεις μεγάλες εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αυστραλία που θα μπορούσαν να διαταράξουν περίπου το 10% των παγκόσμιων εξαγωγών του καυσίμου και να προκαλέσουν νέο σοκ στις τιμές της ενέργειας σε όλη την Ασία και την Ευρώπη.

    Πηγή: imerisia.gr

  • Το ηλεκτρικό μέλλον της Volvo
    Το ηλεκτρικό μέλλον της Volvo

    Στη δέσμευση ότι θα σταματήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων, που δεν θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, μετά το 2030, προχώρησε η Volvo.

    Σαφώς και δεν είναι η πρώτη φορά που η Volvo διαρρέει την πρόθεσή της, για πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας των μοντέλων της, στο εγγύς μέλλον.
    Οι άνθρωποι της σουηδικής φίρμας, θέλουν να το… κάνουν ακόμα πιο λιανά και να μην αφήσουν το παραμικρό δικαίωμα αμφισβήτησης της στρατηγικής τους.

    «Η Volvo δεν θα πουλήσει ούτε ένα αυτοκίνητο, που δεν θα είναι πλήρως ηλεκτρικό, μετά το 2030 και ανεξάρτητα από τα δεδομένα της αγοράς», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Bjorn Annwall, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της Volvo.
    Η αλήθεια είναι το 2030 μοιάζει ακόμα μακρινό και έως τότε, η γκάμα της Volvo περιλαμβάνει μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. «Θα συνεχίσουμε να τα παράγουμε με… αγάπη, αλλά θα δώσουμε το βάρος στο σχεδιασμό και όχι σ’ αυτή την τεχνολογία», ξεκαθάρισε ο Annwall.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Η Volvo Cars εντάσσεται στη Συμμαχία «Accelerating to Zero»
    Η Volvo Cars εντάσσεται στη Συμμαχία «Accelerating to Zero»

    Στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή, η Volvo Cars ανακοίνωσε την ένταξή της στη Συμμαχία «Accelerating to Zero».

    Η Συμμαχία Accelerating to Zero απαρτίζεται από μία μεγάλη ομάδα συμμετεχόντων, που δεσμεύονται να διευκολύνουν και να επιταχύνουν τον ρυθμό μετάβασης προς τις μετακινήσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

    Βασίζεται στη Διακήρυξη της Γλασκώβης για Μηδενικές Εκπομπές στα αυτοκίνητα και τα επαγγελματικά βαν, που υπογράφτηκε στη Σύνοδο COP26 του 2021. Τα μέρη που υπέγραψαν δεσμεύτηκαν να εργαστούν για να μηδενίσουν, έως το 2040, τις εκπομπές άνθρακα σε όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα van που πωλούνται παγκοσμίως. Για τις μεγάλες αγορές (Ευρώπη, Κίνα, Ιαπωνία και ΗΠΑ), ως χρονικό όριο για την επίτευξη του στόχου τέθηκε το 2035.

    Ο σχηματισμός της Συμμαχίας ανταποκρίνεται στην ανάγκη για μία διεθνή πλατφόρμα που θα ηγηθεί στην προώθηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών (ZEV) σε παγκόσμιο επίπεδο. Μέσω στενής συνεργασίας, στόχος είναι να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες, όπως ο εξηλεκτρισμός των εταιρικών στολών και η ανάπτυξη αποτελεσματικών υποδομών φόρτισης, προκειμένου να δοθεί ώθηση στα αυτοκίνητα και τα van με μηδενικές εκπομπές.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars, Jim Rowan καλωσόρισε τον σχηματισμό της Συμμαχίας και τη συνεργατική προσέγγιση ως τμήμα της παρουσίασής της κατά τη διάρκεια της COP27 και ενθάρρυνε περισσότερους κατασκευαστές να υπογράψουν τη Διακήρυξη και να εισέλθουν στη Συμμαχία.

    Έχοντας ως στόχο να διαθέτει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, η Volvo Cars σκοπεύει να επηρεάσει την ταχύτητα μετάβασης του κλάδου του αυτοκινήτου προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση.

    Ο ίδιος δήλωσε: «Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι τεχνολογία του παρελθόντος και πρέπει να τους εγκαταλείψουμε για να αντιμετωπίσουμε τη μεγαλύτερη απειλή που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα, την κλιματική αλλαγή».

    Η ανακοίνωση έρχεται μία εβδομάδα μετά την παρουσίαση από τη Volvo του νέου αμιγώς ηλεκτρικού, κορυφαίου μοντέλου της, Volvo EX90. Για τα επόμενα χρόνια, η εταιρεία σκοπεύει να παρουσιάζει ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ανά έτος. Επιπλέον, η Volvo Cars συντάσσεται με πάνω από 200 επιχειρήσεις και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών για την υπογραφή μίας έκκλησης προς τις εθνικές κυβερνήσεις, οργανωμένης από τον συνασπισμό We Mean Business, προκειμένου να διευρύνουν τους κλιματικούς τους στόχους και να τους εκπληρώσουν.

    Μέχρι σήμερα, μόνο 29 από τις 194 χώρες το έχουν πράξει έπειτα από την COP26, παρόλο που κατά τη Συμφωνία της Γλασκώβης για το Κλίμα είχαν δηλώσει ότι σχεδιάζουν να το κάνουν. Η έκκληση κάνει ξεκάθαρο ότι ο 1,5 βαθμός για την παγκόσμια υπερθέρμανση είναι περισσότερο ένα όριο πάρα στόχος, και ότι η επείγουσα δράση σε εθνικό επίπεδο είναι σημαντική για να μην υπερβεί ο κόσμος αυτό το όριο.

    Επίσης, κατά τη διάρκεια συζήτησης στρογγυλής τραπέζης που διοργανώθηκε από τη Volvo Cars, ο Επικεφαλής Βιωσιμότητας, Anders Kärrberg, ανακοίνωσε ότι η Volvo Cars προσυπογράφει την πρωτοβουλία Call on Carbon. Από κοινού με τις Inter IKEA, H&M Group, SSAB και άλλους, η πρωτοβουλία παροτρύνει τις κυβερνήσεις να εισάγουν ένα αποτελεσματικό πλαίσιο πολιτικής για τις τιμές άνθρακα.

    «Αναγνωρίζουμε τον ρόλο που έχουν οι τιμές άνθρακα για τη συμβολή στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής», δήλωσε ο Anders Kärrberg. «Όταν ανακοινώσαμε την θέσπιση εσωτερικής τιμής άνθρακα, 1.000 σουηδικών κορωνών για κάθε τόνο εκπομπών άνθρακα στην COP26, γίναμε ο πρώτος κατασκευαστής που εφαρμόζει έναν παγκόσμιο μηχανισμό για την τιμολόγηση του άνθρακα, ο οποίος καλύπτει το σύνολο των εκπομπών στην αλυσίδα αξίας.»

    «Προσυπογράφοντας την πρωτοβουλία Call on Carbon, για ακόμα μία φορά επιδεικνύουμε την προθυμία μας να συνεισφέρουμε στην καθοδήγηση ολόκληρου του κλάδου του αυτοκινήτου προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Πρέπει επειγόντως να εργαστούμε για τον αναπροσανατολισμό των οικονομικών μηχανισμών, ώστε να παραμείνουμε εντός του ορίου του 1,5 βαθμού για την παγκόσμια υπερθέρμανση. Αυτό μπορεί τόσο να προσφέρει σταθερότητα στους επενδυτές όσο και να υποστηρίξει μία ισότιμη μετάβαση για τους εργάτες και τους αγρότες που επηρεάζονται, καθώς και τις οικογένειες και τις κοινότητες που θα επηρεαστούν από το αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών».

    Πηγή: Protothema.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch