H Ford εστίασε στις λεπτομέρειες επιδιώκοντας να τελειοποιήσει τη νέα γενιά του δημοφιλούς Focus. Οδηγήσαμε την 5θυρή έκδοση με τον 1500άρη πετρελαιοκινητήρα στους ελληνικούς δρόμους και αναφέρουμε!
Η εμπορική επιτυχία του που αφορά 12 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1998, το καθιστά όπως και να έχει επιτυχημένο. Όμως με τον ανταγωνισμό να δυναμώνει, η εταιρεία με το οβάλ σήμα δεν θα μπορούσε να μείνει στάσιμη – και δεν το έκανε. Ανανέωσε αισθητικά το Focus, το βελτίωσε ποιοτικά, το εμπλούτισε τεχνολογικά και προσφέρει ένα πλήρες πακέτο που δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορο κανένα οικογενειάρχη. Το «νέο look» ξεκινά προφανώς από την τύπου… Aston Martin τραπεζοειδή μάσκα που έχουν ήδη «φορέσει» τα Fiesta και Mondeo, επεκτείνεται στο μυώδες καπό, τα λεπτότερα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, περιλαμβάνει διαφοροποιήσεις στο σχεδιασμό των προφυλακτήρων αλλά και την πίσω θύρα.
Στον εσωτερικό του κόσμο, εντοπίσαμε καλή ποιότητα υλικών και συναρμογή, εργονομική και απλουστευμένη διάταξη διακοπτών και έγχρωμη οθόνη αφής 8’’ στην κορυφή της ανασχεδιασμένης κεντρικής κονσόλας. Υπάρχουν αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα, βολικό υποβραχιόνιο ενώ σε υψηλά επίπεδα είναι η ηχομόνωση στο εσωτερικό, με αρωγούς τα πιο παχιά κρύσταλλα και μοκέτες. Αξίζει αναφορά στο σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 2 που κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην Ευρώπη και που επιτρέπει στους οδηγούς να ελέγχουν τα συστήματα του αυτοκινήτου με φωνητικές εντολές.
Το νέο Focus είναι φαρδύτερο, χαμηλότερο και η νέας γεωμετρίας και περαιτέρω βελτιώσεων ανάρτηση, του επιτρέπει να είναι πιο δεκτικό στα θέλω του οδηγού, ακόμα και σε απαιτητικές διαδρομές συνεχών αλλαγών κατεύθυνσης. Το τιμόνι έχει βελτιωμένη αίσθηση χάρη στο νέο σύστημα υποβοήθησης αλλά και το Enhanced Transitional Stability ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά αν πιέσεις λίγο παραπάνω.
Το Focus είναι ένα από τα λίγα μοντέλα της κατηγορίας που στην Ελλάδα εξακολουθεί να «πουλάει» περισσότερο σε έκδοση βενζίνης – χάρη στον 1000άρη EcoBoost. Όμως πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή αποτελεί και ο νέος 1500άρης diesel που προσφέρει 95 και 120 PS. Τον οδηγήσαμε στην πρώτη εκδοχή (που προσφέρει εξαίρεση από τα τέλη κυκλοφορίας), με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, τοποθετημένα στο 5θυρο αμάξωμα (προσφέρεται ακόμα σε 4θυρο και Station). Προφανώς τα περισσότερα άλογα θα αφορούν περισσότερο όσους κρύβουν ακόμα ένα παιδί μέσα τους αλλά και η βασική έκδοση καλύπτει τις απαιτήσεις. Χωρίς να βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά επιτρέποντας με ροπή από χαμηλά να κάνεις με ασφάλεια μία προσπέραση στην εθνική και ανταποκρίνεται στα θέλω ενός ταξιδιού με την καμπίνα γεμάτη επιβάτες και τον χώρο αποσκευών γεμάτο μπαγκάζια. Η κατανάλωση στη δοκιμή μας ήταν γύρω στα 5lt και ο ήχος από τον diesel κινητήρα να περιοριζόταν σε χαμηλά ντεσιμπέλ.
Το hatchback της Ford έχει ως εφαλτήριο τιμών απόκτησης τα 13.730 ευρώ (1.0lt EcoBoost) με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού (Trend) να περιλαμβάνει ESP, Hill Launch Assist, EBA, 6 αερόσακους, start/stop, σύστημα ανακατανομής της ροπής, MyKey, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδιού, δερμάτινο λεβιέ ταχυτήτων και τιμόνι με χειριστήρια, air condition, ενεργές γρίλιες ψυγείου καθώς και το SYNC I.
Στα… έξτρα, συναντάμε το Perpendicular Parking που προσφέρει… hands free παρκάρισμα, Cross Traffic Alert, Park-Out Assist, Active City Stop, Adaptive Cruise Control κ.α.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αναλυτικά οι τιμές του νέου Ford Focus
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρες (cc): 1499 (TDCi diesel)
Ισχύς (PS/rpm): 95/3600
Ροπή (kgm/rpm): 27.5/1500-2000
Μετάδοση: Στον εμπρός άξονα
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 182
Επιτάχυνση 0-100: 12 sec
Μεικτή κατανάλωση (l/100km): 3.8
Εκπομπές CO2 (gr/km): 98
Βάρος: 1.338 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4358/1823/1484
Χώρος αποσκευών: 363 (με κιτ επισκευής ελαστικών)
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ): -
Τιμή έκδοσης δοκιμής: από 16.897€ (με όφελος απόσυρσης & προωθητικό πρόγραμμα)
Μάθετε περισσότερα για το νέο Ford Focus 1.5 Diesel στη Ford Βασιλόπουλος