Σε συνάντηση που έγινε χτες στη Γενεύη ανάμεσα στα κορυφαία τεχνικά στελέχη της F1 εξετάστηκαν λύσεις όσον αφορά την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των μονοθεσίων της F1.
Η πρόταση που κυριάρχησε είναι ν’ αυξηθεί η ιπποδύναμη των νέων μονάδων ισχύος στα 1000PS ώστε τα μονοθέσια να είναι πιο απαιτητικά στην οδήγηση και έτσι πιο ελκυστικό το θέαμα για τους θεατές. Οι συζητήσεις μεταξύ των ανθρώπων της FIA και του Power Unit Working Group ήταν εποικοδομητικές μολονότι οι όποιες κυοφορούμενες αλλαγές έχουν ορίζοντα για το 2017. Επίσης το θέμα που τέθηκε ήταν πώς θα γίνουν πιο δύσκολα τα μονοθέσια για τους οδηγούς, πιο απαιτητικά.
Οι μηχανικοί πιστεύουν ότι η εν λόγω ιπποδύναμη μπορεί να επιτευχθεί χωρίς δραματικές αλλαγές στη σχεδίαση των σημερινών μονάδων ισχύος. Αρκεί μια αύξηση στο ρυθμό ροής καυσίμου σε συνδυασμό με αύξηση του ορίου περιστροφής και φυσικά αύξηση στο όριο των 100 kg καυσίμου ανά αγώνα. Μένει να ξεκαθαριστεί αν η όλη προσπάθεια θα περιοριστεί στην αύξηση της ιπποδύναμης ή θα συνδυαστεί και με προσπάθεια για βελτίωση του ήχου.
Επιπλέον συζητήθηκαν τρόποι περιορισμού του κόστους, προς το παρόν φαίνεται να κερδίζει έδαφος η πρόταση του αγωνιστικού διευθυντή της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ για να είναι τυποποιημένα κάποια συστήματα της μονάδας ισχύος όπως το σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Στο περιθώριο της συνάντησης κανονίστηκε και ένα ραντεβού για την ερχόμενη εβδομάδα ανάμεσα στους ανθρώπους της Honda και της FIA με θέμα την ερμηνεία του κανονισμού για την εξέλιξη των μονάδων ισχύος φέτος.
Η Honda υποχρεούται να πιστοποιήσει τη δική της μονάδα ισχύος μέχρι τις 28/2 ως νεοεισερχόμενος κατασκευαστής τη στιγμή που Ferrari, Mercedes και Renault μπορούν να συνεχίσουν την εξέλιξη μέχρι το τέλος της σεζόν. Από την πλευρά της McLaren υπάρχει επιστολή προς τη FIA που περιγράφει την εν λόγω κατάσταση ως άδικη προς την ομάδα και σε συνέχεια αυτού θα συναντηθούν εκπρόσωποι της ομάδας με τον αλυτάρχη Τσάρλι Ουίτινγκ την ερχόμενη βδομάδα.
Ως αντίλογος αναφέρεται πως η Honda μέχρι σήμερα έχει πλήρη ελευθερία στην εξέλιξη της μονάδος ισχύος τη στιγμή που οι άλλοι 3 κατασκευαστές περιορίζονται από το πιστοποιημένο σχέδιο του 2014. Επιπλέον το 2016 θα μπορεί να βελτιώσει το 48% των εξαρτημάτων καθώς θα βρίσκεται στη 2η χρονιά όπως ισχύει φέτος για τους άλλους τρεις που το 2016 θα μπορούν να βελτιώσουν μόνο το 36%. Το όλο θέμα αν δε λυθεί ομαλά μπορεί να οδηγήσει σε συνεχείς ενστάσεις από τη McLaren κατά τη διάρκεια της χρονιάς όσον αφορά στην νομιμότητα των μονάδων ισχύος των άλλων κατασκευαστών.