Auto Moto

Η "Apple της Κίνας" υπόσχεται ένα smartphone «τόσο... όσο το χαρτί»

Η "Apple της Κίνας" υπόσχεται ένα smartphone «τόσο... όσο το χαρτί»

Η startup που μέσα σε πέντε χρόνια έφτασε να αξίζει περισσότερο από 45 δισ. θέλει να εκπλήξει και πάλι τον κόσμο

Η εταιρία που αναφέρεται από πολλούς ως «η Apple της Κίνας» -κυρίως για τις πρακτικές μάρκετινγκ που ακολουθεί και από ακόμα περισσότερους θεωρείται το επόμενο «μεγάλο όνομα» στο χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας και των διασυνδεδεμένων συσκευών, ετοιμάζεται να ταράξει και πάλι τα νερά.

Στα teasers που κυκλοφόρησαν ενόψει της παρουσίασης του νέους της flagship smartphone, η Xiaomi το περιγράφει «τόσο... όσο το χαρτί» και υποστηρίζει πως «...είναι καλύτερα από ένα», με δυο χέρια να συνοδεύουν το διαφημιστικό μήνυμα.

Στην πρώτη περίπτωση είναι πολύ πιθανό ότι η κινεζική εταιρεία αναφέρεται στο πόσο λεπτό θα είναι το νέο της τηλέφωνο, αφού εκεί παραπέμπει η χειρονομία της φωτογραφίας. Το Mi 5 (ή Mi 4s κατά την ακολουθία μοντέλων του iPhone) εικάζεται ότι θα έχει πάχος περίπου 5 χιλιοστά και θα ενσωματώνει Quad HD οθόνη 5,2 ιντσών, ανάλυσης 2560x1440p. H βασική του κάμερα θα έχει αισθητήρα 16 ή 20 MPixels. Επίσης, φημολογείται ότι ίσως ενσωματώνει τον νέο 8πύρηνο Snapdragon 810, με 64-bit αρχιτεκτονική και υποστήριξη σε 4Κ video streaming.

Εικόνα στο ilialive.gr

Η Xiaomi ακολουθεί ένα αρκετά ριζοσπαστικό επιχειρηματικό μοντέλο δεδομένου ότι διαθέτει τα προϊόντα της κυρίως online, έχοντας ελάχιστα σημεία φυσικής παρουσίας. Προς το παρόν κινείται στις αγορές της Κίνας και χωρών της νοτιανατολικής Ασίας. Συνήθως τα αποθέματα των συσκευών εξαντλούνται μέσα σε λίγες ώρες από την παρουσίασή τους (θυμίζοντας και σε αυτό την Apple) και παρά το γεγονός ότι ακόμα δεν έχει εισέλθει επισήμως στις αγορές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής έχει καταφέρει να βρίσκεται στην τρίτη θέση των κατασκευαστών παγκοσμίως (17,3 εκατ. συσκευές), μπροστά από τη Lenovo (16,9 εκατ.) και την LG (12 εκατ.), με βάση τα στοιχεία της IDC για το τρίτο τρίμηνο του 2014 -Samsung και Apple είναι σταθερά στις δυο πρώτες θέσεις. Συνολικά, δε, το 2014 υπολογίζεται ότι ξεπέρασε σε πωλήσεις τα 60 εκατομμύρια smartphones, με έσοδα 12 δισ. δολάρια.

Η Xiaomi ολοκλήρωσε πριν από λίγους μήνες ακόμα ένα γύρο χρηματοδότησης, ύψους 1,1 δισ. δολαρίων. Ηταν η μεγαλύτερη τοποθέτηση ιδιωτικών κεφαλαίων σε εταιρεία τεχνολογίας από το 2011, όταν το Facebook πριν από την είσοδό του στον Nasdaq είχε συγκεντρώσει περίπου το ίδιο ποσό. Το Facebook, το Alibaba και το Airbnb είναι μεταξύ των εταιρειών που έχουν επενδύσει στη Xiaomi. Πλέον, η αξία της υπολογίζεται ότι υπερβαίνει τα 45 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας την κεφαλαιοποίηση της Lenono, του μεγαλύτερου κατασκευαστή ηλεκτρονικών υπολογιστών παγκοσμίως.

Ιδρύθηκε μόλις πριν από πέντε χρόνια (τον Απρίλιο του 2010) από τον Lei Jun, τον οποίο πολλοί αποκαλούν «Στιβ Τζομπς της Κίνας» και σύμφωνα με το Forbes είναι 23ος στη λίστα με τους πλουσιότερους Κινέζους.

Πλέον, εκτός από τα smartphones και τα tablets, έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στην αγορά των wearables και των τηλεοράσεων, παρουσιάζοντας επίσης συσκευές με υψηλά τεχνικά χαρακτηριστικά σε σχετικά προσιτές τιμές -όπως 4Κ Smart TV 49 ιντσών, με πλαίσιο από αλουμίνιο, στα 640 δολάρια για την αγορά της Κίνας.

Στα κινέζικα Xiaomi είναι η λέξη που χρησιμοποιείται για το φυτό κεχρί, το οποίο καλλιεργήθηκε συστηματικά για πρώτη φορά στην Κίνα από το 7.500 π.Χ. Εντούτοις, ο Lei Jun έχει πει στο παρελθόν ότι το συνθετικό «Xiao» παραπέμπει στη βουδιστική ρήση ότι «ένας κόκκος ρυζιού είναι τόσο μεγάλος όσο ένα βουνό», κάτι που υποδηλώνει ότι η Xiaomi θέλησε να ξεκινήσει από τα μικρά για να κατακτήσει τα μεγάλα, ενώ το «mi» είναι ένα αρκτικόλεξο για το Mobile Internet και το Mission Impossible, αναφερόμενος στα εμπόδια που ανέκυψαν κατά την έναρξη της επιχειρηματικής του δραστηριότητας.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup