Auto Moto

Η νέα Ferrari F1 είναι όμορφη!

Η νέα Ferrari F1 είναι όμορφη!

Έγιναν τα αποκαλυπτήρια της SF15-T του 61ου μονοθεσίου που παρουσιάζει η Ferrari στα χρόνια συμμετοχής της στη Formula 1.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Σε αντίθεση με την κακάσχημη περσινή F14T που πήγε αντίστοιχα άσχημα και στο πρωτάθλημα χωρίς να πάρει ούτε μια νίκη η SF15-T είναι αρμονική στην όψη. Το “S” είναι το αρχικό γράμμα στο Scuderia και αποτελεί ένα φόρο τιμής για τους ανθρώπους που εργάζονται για το μονοθέσιο. Το “F” είναι το αρχικό γράμμα από το Formula, το 15 αφορά στη χρονιά (2015) και το “Τ” στον υπερτροφοδότη (Τurbo).

Το νέο μονοθέσιο θα πατήσει για πρώτη φορά πίστα την ερχόμενη Κυριακή 1/2 στη Χερέθ της Ισπανίας όπου ξεκινούν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Συνολικά θα γίνουν 12 μέρες δοκιμών εξέλιξης, όλες στην Ισπανία: 1-4/2 Χερέθ, 19-22/2 και 26/2-1/3 Βαρκελώνη. Η πρεμιέρα του πρωταθλήματος είναι προγραμματισμένη για τις 15/3 στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης.

Για τη Ferrari θα οδηγούν οι πρώην παγκόσμιοι πρωταθλητές Kimi Raikkonen και Sebastian Vettel. Το Ιταλικό μονοθέσιο θα χρησιμοποιεί ελαστικά Pirelli

H πιο εμφανής διαφορά ανάμεσα στην SF15-T και την περσινή F14T είναι το ρύγχος του μονοθεσίου. Οι φετινοί κανονισμοί έδωσαν τη δυνατότητα στους σχεδιαστές της νέας Ferrari να καταλήξουν σ’ ένα καλαίσθητο σχέδιο. Το πίσω μέρος είναι αρκετά μικρό σε όγκο πράγμα που έδωσε τη δυνατότητα για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση στο πίσω μέρος. Το πίσω πτερύγιο έχει σχεδιαστεί με τρόπο που προσφέρει καλύτερη σταθερότητα στις στροφές και ταυτόχρονα είναι μεγαλύτερη η μείωση των αντιστάσεων όταν χρησιμοποιείται το DRS στην ευθεία. Οι αεραγωγοί των φρένων έχουν σχεδιαστεί ώστε να παράγουν μεγαλύτερη ψύξη στις δαγκάνες των φρένων και στους δίσκους χωρίς να επηρεάζουν τόσο την αεροδυναμική απόδοση. Η κινηματική της ανάρτησης έγινε με γνώμονα τη βελτιστοποίηση της απόδοσης των ελαστικών της Pirelli.

Τα ελαστικά έχουν αλλάξει ελαφρώς φέτος και προσδίδουν καλύτερη πρόσφυση πίσω. Μεγάλη έμφαση δόθηκε στη συναρμογή της μονάδας ισχύος με το σασί ώστε να γίνεται καλύτερη ψύξη χωρίς να επηρεάζεται η αεροδυναμική απόδοση. Επιπλέον βελτιώθηκε σημαντικά η ροή αέρα στο εσωτερικό του μονοθεσίου κάτω από το κέλυφος εκτιμάται πως αυτός ο τομέας από μόνος του θα δώσει αρκετά δέκατα στο γύρο. Το κιβώτιο έχει 8 σχέσεις που δε θα αλλάξουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς και είναι μια βελτιωμένη εκδοχή του περσινού που ενσωματώνει τα μαθήματα που πήρε η ομάδα πέρυσι σ’ αυτό τον τομέα. Οι κανονισμοί επιτρέπουν την αύξηση του βάρους κατά 11kg σε σχέση με πέρυσι στην SF15-T αυτά χρησιμοποιήθηκαν ως έρμα για να μετατοπιστεί το κέντρο βάρος με τρόπο που βοηθά στην απόδοση του μονοθεσίου.

Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel αναφερόμενος στη συνεργασία του με τον Raikkonen στη Ferrari είπε: «Δεν περιμένω προβλήματα. Θα είναι δύσκολο να τον κερδίσω στην πίστα γιατί προφανώς είναι ιδιαίτερα γρήγορος και ταλαντούχος αλλά εκτός πίστας τα πάμε καλά. Δεν πολυμιλάει αλλά είναι ευθύς κάτι που το εκτιμώ ιδιαίτερα στον Κίμι και δεν απαντάται συχνά στη F1».
Από την πλευρά του ο Raikkonen συμπλήρωσε: «Είναι η πρώτη φορά που δουλεύω μαζί του αλλά κατανοούμε ο ένας τη θέση ο άλλος και αυτό θα μας βοηθήσει να σπρώξουμε την ομάδα μπροστά. Προφανώς θα δώσουμε μάχη ο ένας με τον άλλο στην πίστα με την καλή έννοια πάντα και θα πιέσουμε ο ένας τον άλλο για να πετύχουμε καλύτερα πράγματα».

Ο νέος αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari Maurizio Arrivabene έθεσε το πλαίσιο συνεργασίας: «Υποχρεούνται να συνεργάζονται ως οδηγοί της ίδιας ομάδας και να δουλεύουν ως ομάδα. Θέλω οι συζητήσεις να περιστρέφονται γύρω από το σύνολο της ομάδας και όχι γύρω από κάποιον συγκεκριμένο οδηγό».

Ο Arivabene μιλώντας για τους στόχους της ομάδας φέτος είπε: «Θέλω να είμαι ρεαλιστής. Κανείς δεν έχει το μαγικό ραβδί για ν’ αλλάξει μονομιάς τα πράγματα όταν αυτά είναι αδύνατον ν’ αλλάξουν. Πήραμε το μονοθέσιο που είχε ετοιμαστεί το Δεκέμβριο και κάναμε κάποιες ενδιαφέρουσες κατά την άποψή μας αλλαγές.  Δεν πρόκειται να πάρουμε τον τίτλο μ’ αυτό στόχος μας είναι να κερδίσουμε 2 αγώνες. Είμαι ρεαλιστής έγιναν πολλές αλλαγές το χειμώνα οπότε το πιο σημαντικό είναι να ομαλοποιηθεί η συνεργασία όλων των μερών και ν’ αρχίσουμε να προοδεύουμε στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Αν η κατάσταση είναι όπως πέρυσι δε θα μπορούμε να διεκδικήσουμε νίκη αλλά αυτός είναι ο στόχος μας δεν είμαστε στη F1 για να ερχόμαστε 2οι».

Όσον αφορά στην εμφάνιση της νέας SF15-T ο Ιταλός μάνατζερ τη χαρακτήρισε σέξι: «Η Ferrari έλεγε από τα παλιά χρόνια ότι όμορφο είναι το μονοθέσιο που κερδίζει. Πέρυσι το μονοθέσιο μας ήταν άσχημο και δεν κέρδιζε. Μου αρέσει αισθητικά το φετινό μονοθέσιο, δεν ξέρω τι απόδοση θα έχει αλλά είναι πραγματικά σέξι».

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup